Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Angry Joe on joutunut Nintendon copyright-politiikan uhriksi laittaessaan YouTubeen näkösälle videon, jossa hän vietti mukavaa peli-iltaa ystäviensä kanssa Wii U:n ja Mario Partyn kanssa. Tässä pelivideossa ilmeisesti kuitenkin kehuttiin laitetta ja peliä ja oli yleisellä tasolla positiivinen fiilis, eli puhuttiin positiivisesti Nintendosta ja konsolista, mutta tästä huolimatta Angry Joe oli saanut copyright uhkaukset Nintendon suunnalta. Ilmeisesti video vaadittiin poistettavaksi palvelusta tai muussa tapauksessa Angry Joen olisi pitänyt maksaa rojaltteja vielä laiteostosten ja peliostostensa päälle Nintendon suuntaan, koska "kehtasi mennä pelivideossaan näyttämään materiaalia Nintendon tuottamasta sisällöstä".

Tästä aiheesta "maksat, jos aiot käyttää Nintendon luomaa sisältöä videoissasi" keskusteltiin joku aika sitten jo jossain ketjussa lyhyesti ja sanoin jo siellä, että onhan tuo nyt aivan syvältä. Esimerkiksi Angry Joe on sen luokan "mediapersoona", että Nintendo olisi varmasti saanut hänen videoistaan ihan kivan määrän positiivista julkisuutta, mainosta ja näkyvyyttä, mutta kiitos alla olevan Angry Joen videon se julkisuus on nyt peruspertin silmissä käytännössä täysin negatiivista. Ei hyvin mene Nintendolla, eikä heidän kotikonsolillaan, jos oikeasti aikovat jatkaa tätä rataa...

[video=youtube;Cz09W2Z6OOU]https://www.youtube.com/watch?v=Cz09W2Z6OOU[/video]

Itse olen saanut sen käsityksen, että ainoastaan ne tubettajat kärsii tuosta jotka saavat rahaa videoistaan. On tuo kyllä silti perseestä kuinka ylimielinen nintendo on kun ilmainen mainostus ei kelpaa. Ja juuri kehuja ja mainostustahan nintendo wiiu:n suhteen kaipaa.

Itse olen saanut sen käsityksen, että ainoastaan ne tubettajat kärsii tuosta jotka saavat rahaa videoistaan. On tuo kyllä silti perseestä kuinka ylimielinen nintendo on kun ilmainen mainostus ei kelpaa. Ja juuri kehuja ja mainostustahan nintendo wiiu:n suhteen kaipaa.

No näin se on nähtävä. Japanin ongelma on innovaatioita ja ylipäätään kehitystä kahlitseva seniorikansalaisten kunnioitus. Myös Sega on laittanut lakimiehensä pelivideoita mainosrahotteisesti YouTubeen tuottavien tahojen kimppuun. Kummallakaan yhtiöllä ei tähän olisi varaa, päinvastoin.

Lähin vastine lännessä on Formula Ykkösten kaupallisia oikeuksia hallinoiva Bernie Ecclestone. Myös tälle 80+ sedälle sosiaalinen media on syöpää ja kohderyhmä onkin Rolexeja ja kanavapaketteja ostelevat sedät.

Vaikkei henk.koht jonkun Angry Joen tai muiden tubettajien kommentit lähtökohtaisesti kiinnosta pennin pyörylää, niin onhan tämä jälleen jonkinlainen osoitus siitä, että iso N tuntuu vuosikymmen vuosikymmeneltä tippuvan aina vähän pahemmin kelkasta. No, se ei aina tee itse pelaamisesta vähemmän hauskaa, mutta onhan tämä vähän surkuhupaisaa.

Onhan tuo vähän surkuhupaisaa julkisuudenhallintaa kyllä kieltämättä.

Vastaus: Nintendon tämänhetkinen konsoli, Wii U

Emily Rogers, jota olen käyttänyt Nintendo tiedonlähteenä ilmoittaa lopettavansa kirjoittamisen ja on muuttanut Twitter tilinsä suojatuksi, joten kaikki linkit kyseisen tilin viesteihin ovat kuolleet.
Wii U:n alkuaikoina perustettu Not Enough Shaders fanisivu on näköjään suljettu.
Dromble niminen sivu, jossa on Nintendo asiaa suljetaan pian.

Gonintendo ja Nintendo Life on vielä pystyssä.

Emily kirjoittaa Twitteriin että pitää tilinsä tästä lähin yksityisenä nettikiusaajien takia. Käyttää nettikiusaajista "troll" ja "drive-by tweets" termejä, mutta eiköhän pointti tullut selväksi.

Nintendo Lifen kolumnissa puhutaan eShop ostokäyttäytymisestä, jossa kaikki odottavat alennusmyyntejä eikä mitään osteta täyteen hintaan.
Editorial: The eShop's Pricing Dilemma is the Fault of Many, But Damages Creativity and Risk Taking -nl

Dan Adelman Twitterissä: This editorial by @nintendolife applies to all platforms. Training players to wait for sales is a serious problem.
twit

Syyllistyn itse samaan että odottelen koko ajan alennusmyyntejä.

Ainakin itselleni tämä on hyvin ymmärrettävää. Pelit eivät silleen vanhene etteikö olisi mahdollista useimpia ostaa myöhemminkin ja pelattavaa on jo entisissäkin.

Wii U:hun tuli päivitys ja TVii ikoni poistui.

Nrp niminen julkaisu on tehnyt ison Miyamoto haastiksen. Alla olevassa linkissä on noukittu paloja haastiksesta.
Miyamoto – Mario’s origins, VR, approach to consoles, Wii U’s struggles, training staff, staying with Nintendo, more -neverything.com
Kysyttiin että mikä Wii U:ssa mättää, niin iPadit sun muut menivät ohi.

Aika mielenkiintoista, että jos yhtiö on itse kussut Wii U:n niin nimen kuin pelijulkaisujenkin osalta, sitä ei voi julkisesti myöntää vaan pitää jauhaa paskaa kuinka iPadit ja taploidit ovat mukamas olleet syynä surkeisiin myyntihin.

Miten Nintendo on pelijulkaisujen kanssa kussut Wii U:n? Tuotoksethan ovat olleet parasta Nintendoa!

Ylös Bottom