Zanis Dust
KonsoliFIN Alumni
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U
Hätäisyydellä tarkoitin tässä tapauksessa sitä, että kehittäjät eivät ole erityisemmin hyödyntäneet Wii U:n suurempaa muistia ja monissa peleissä ohjaimenkin käyttö on niin ja näin. Esimerkiksi Need For Speed: Most Wantedin Wii U -versiossa käytetään samoja tekstuureja kuin pc-versiossa juurikin suuremman muistimäärän ansiosta ja peli on näin ollen komein konsoliversio - tekstuurien lisäksi ilmeisesti valaistukseen on pystytty panostamaan enemmän.
Se ei paljoa lämmitä monialustapelaajia, jos jonkun pelin karttaa voi katsella padin näytöltä, kun itse peli ei ole kokenut erityisiä uudistuksia ja mahdollisesti näyttää jopa hieman huonommalta kuin XO/PS3 -versio (mikäli pelin on siis vuotta aiemmin pelannut toisella konsolilla). Vaikka graafista ilmettä nyt ei sen suuremmin olisi tarvinut parantaa, olisi noita käännöksiä voinut varmasti optimoida uudelle raudalle paljon paremmin. Se grafiikka kuitenkin tuntuu olevan monille pelaajille tärkeää.
Raymanista on sinänsä vaikea sanoa, että mitä sen julkaisusta olisi seurannut. Se olisi mahdollisesti myynyt jonkin verran laitteita ja näin Wii U -versiolla olisi ollut reilusti aikaa myydä ennen muita versioita. Nythän tilanne tulee olemaan se, että kaikkien kolmen versiot todennäköisesti syövät myyntejä toisiltaan. Raymanin myöhästymisen syynähän on ilmeisesti Mahenkin jossakin keskustelussa mainitsema Microsoftin sopimuspykälä, jonka mukaan XO:lle ilmestyvät monialustapelit täytyy julkaista samaan aikaan muiden versioiden kanssa.
Kun kaikki pelit eivät ole hätäisiä käännöksiä vanhoista peleistä
Hätäisyydellä tarkoitin tässä tapauksessa sitä, että kehittäjät eivät ole erityisemmin hyödyntäneet Wii U:n suurempaa muistia ja monissa peleissä ohjaimenkin käyttö on niin ja näin. Esimerkiksi Need For Speed: Most Wantedin Wii U -versiossa käytetään samoja tekstuureja kuin pc-versiossa juurikin suuremman muistimäärän ansiosta ja peli on näin ollen komein konsoliversio - tekstuurien lisäksi ilmeisesti valaistukseen on pystytty panostamaan enemmän.
Se ei paljoa lämmitä monialustapelaajia, jos jonkun pelin karttaa voi katsella padin näytöltä, kun itse peli ei ole kokenut erityisiä uudistuksia ja mahdollisesti näyttää jopa hieman huonommalta kuin XO/PS3 -versio (mikäli pelin on siis vuotta aiemmin pelannut toisella konsolilla). Vaikka graafista ilmettä nyt ei sen suuremmin olisi tarvinut parantaa, olisi noita käännöksiä voinut varmasti optimoida uudelle raudalle paljon paremmin. Se grafiikka kuitenkin tuntuu olevan monille pelaajille tärkeää.
Raymanista on sinänsä vaikea sanoa, että mitä sen julkaisusta olisi seurannut. Se olisi mahdollisesti myynyt jonkin verran laitteita ja näin Wii U -versiolla olisi ollut reilusti aikaa myydä ennen muita versioita. Nythän tilanne tulee olemaan se, että kaikkien kolmen versiot todennäköisesti syövät myyntejä toisiltaan. Raymanin myöhästymisen syynähän on ilmeisesti Mahenkin jossakin keskustelussa mainitsema Microsoftin sopimuspykälä, jonka mukaan XO:lle ilmestyvät monialustapelit täytyy julkaista samaan aikaan muiden versioiden kanssa.