Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kun kaikki pelit eivät ole hätäisiä käännöksiä vanhoista peleistä

Hätäisyydellä tarkoitin tässä tapauksessa sitä, että kehittäjät eivät ole erityisemmin hyödyntäneet Wii U:n suurempaa muistia ja monissa peleissä ohjaimenkin käyttö on niin ja näin. Esimerkiksi Need For Speed: Most Wantedin Wii U -versiossa käytetään samoja tekstuureja kuin pc-versiossa juurikin suuremman muistimäärän ansiosta ja peli on näin ollen komein konsoliversio - tekstuurien lisäksi ilmeisesti valaistukseen on pystytty panostamaan enemmän.

Se ei paljoa lämmitä monialustapelaajia, jos jonkun pelin karttaa voi katsella padin näytöltä, kun itse peli ei ole kokenut erityisiä uudistuksia ja mahdollisesti näyttää jopa hieman huonommalta kuin XO/PS3 -versio (mikäli pelin on siis vuotta aiemmin pelannut toisella konsolilla). Vaikka graafista ilmettä nyt ei sen suuremmin olisi tarvinut parantaa, olisi noita käännöksiä voinut varmasti optimoida uudelle raudalle paljon paremmin. Se grafiikka kuitenkin tuntuu olevan monille pelaajille tärkeää.

Raymanista on sinänsä vaikea sanoa, että mitä sen julkaisusta olisi seurannut. Se olisi mahdollisesti myynyt jonkin verran laitteita ja näin Wii U -versiolla olisi ollut reilusti aikaa myydä ennen muita versioita. Nythän tilanne tulee olemaan se, että kaikkien kolmen versiot todennäköisesti syövät myyntejä toisiltaan. Raymanin myöhästymisen syynähän on ilmeisesti Mahenkin jossakin keskustelussa mainitsema Microsoftin sopimuspykälä, jonka mukaan XO:lle ilmestyvät monialustapelit täytyy julkaista samaan aikaan muiden versioiden kanssa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nintendo on toden tosiaankin ryssinyt aika monta juttua Wii U:n kanssa ja viimeaikojen negatiivisen uutisoinnin varjossa ei ole vaikeaa nähdä, että Baron ja kumppanit ovat siellä jo korkkailemassa skumppapulloa.

Minä en silti ihan vielä lähtisi tuolle Nintendoomed-linjalle. Tuo suuri yleisö, joka määrittelee konsoligeneraation menestyjät ja häviäjät ei tosiaankaan edes tiedä vielä laitteesta. Nämä kuluttajat eivät siis ole vielä edes tehneet ostopäätöstään. Nintendolla on nyt ensi joulumyynteihin saakka aikaa hoitaa pakettinsa kasaan; hinta kohdilleen, system seller pelit laitteelle ja kommunikoida tämä tehokkaasti kuluttajille.

Kilpailijoiden laitteet tulevat todennäköisesti liikkumaan suht eri hintaluokassa, ja esim. PS4:n julkistettujen yksityiskohtien pohjalta laitteen kuluttajille tarjoama lisäarvo ole todellakaan yhtään sen helpommin kommunikoitavissa, mitä Wii U:lla. Parhaimmassa tapauksessa kilpailijoiden laitteiden julkaisu voi jopa tukea Nintendon myyntejä.

Kaikista vaikeinta on käsittää Nintendon passiivisuus. Tykkäisin ajatella, että he valmistelevat jotain merkittävää kampanjaa/julkaisua ja säästävät resurssejansa sinne, sen sijaan, että istuvat sormi perseessä tekemättä mitään seuraten, kun Wii U:n taival romahtaa alkumetreille
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Pahoitteluni jos olen antanut vaikutelman, että shampanjaa ruiskuttelisin jos WiiU:n käy huonosti. Ei näin, ei todellakaan näin. Omasta mielestäni GameCube on yhä edelleen paras konsoli mitä olen ikinä kotiini kantanut ja Se saa seistä kunnia paikalla kodissani kuolemaansa saakka. Wii ei vain koskaan iskenyt sen takia että hommahan oli käytännössä GameCube pelitarjonta lisättynä kapulan heiluttelulla. Okei, oli muutama killer app, mutta ei kuitenkaan iskenyt...

Nyt WiiU on mielestäni sitä mitä Wiin olisi pitänyt olla mutta pelottavasti vaikuttaa siltä että liian vähän liian myöhään. Pelkkä hinnanalennus ei riitä laitteen tueksi. E3: saa pitää tulla täyttä tykitystä koko rintamanleveydeltä. Se että Nintendon sisäiset tiimit painavat pelikehitystä täyttä höyrä WiiUlle lupaa hyvää...
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kaikista vaikeinta on käsittää Nintendon passiivisuus. Tykkäisin ajatella, että he valmistelevat jotain merkittävää kampanjaa/julkaisua ja säästävät resurssejansa sinne, sen sijaan, että istuvat sormi perseessä tekemättä mitään seuraten, kun Wii U:n taival romahtaa alkumetreille

Tuo vaikutelma passiivisuudesta on kyllä juuri niitä asioita, mikä Nintendon pitäisi muuttaa. Tuo ainainen hiljaisuus tuntuu olevan yhtiön linja nykyään, vaikka Iwatan myötä yhtiö onkin muuttunut (kehittäjille) avoimemmaksi. Vaikka Nintendo ei paljastaisikaan tulevia suunnitelmiaan tai salaisia pelejään, olisi niistä hyvä edes vihjailla muutenkin kuin laittaa Reggie toteamaan jotain ympäripyöreää tyyliin: "Meillä on kehitteillä vaikka mitä, mutta emme kerro teille mitään." Tuo salailu antaa lähinnä sellaisen kuvan, etteivät he itsekään tiedä mitä on tekeillä, ja mikäli (ydin)pelaajia kosiskellaan, en itse näkisi tuota kauhean tehokkaana strategiana. Jotakin täkyjä pitäisi antaa, että edes tuntuisi siltä, että on jotakin mitä odottaa (Mariot ja Zeldat nyt ovat itsestäänselvyyksiä, jotka tulevat joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin).
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

On tosiaan melko vaikea ymmärtää Nintendon linjaa, jopa siinäkin valossa, että heidän ensisijainen yleisönsähän on kaikki muut kuin ne, jotka netissä näitä asioita murehtivat/päivittelevät. Juuri nyt olisi syytä aloittaa suuri kampanjointi, sillä ilmassa on aika vahvasti uppoavan Wii U -nimisen laivan meininkiä.

Heillä on maailman tunnetuimpia brändejä vyön alla ja jos saadaan joka vuosi uusi CoD, niin miksei Mario/Zelda/Metroid?

No, mikäs siinä. Kyllä sitä muuta pelattavaa aina onneksi tulee.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Heillä on maailman tunnetuimpia brändejä vyön alla ja jos saadaan joka vuosi uusi CoD, niin miksei Mario/Zelda/Metroid?

CoD-rinnastus oli kyllä aika heikko veto, aika eri mittaluokan peleistä kuitenkin puhutaan. Tehkööt Nintendo Mario Partyista sun muista spinn-offeista vaikka sitten niitä CoD-tyyppisiä vuosipäivityksiä, mutta kun pääsarjan pelejä ilmestyy, niin niiden on oltava jotain uutta ja mullistavaa. Kunnioitan Nintendoa siitä, etteivät he tee kompromisseja noiden pelien laadussa ja esim. tulevan Zelda Wii U:n julkaisu siirrettiin syksyltä ensi vuodelle. Jos Nintendo tinkisi laatustandardeistaan nopean rahan himossa, tinkisivät he siitä, mikä tekee Nintendosta Nintendon. Ennemmin kuolkoot sitten "saappaat jalassa", jos niikseen. Mielestäni 1-2 pääsarjojen peliä per generaatio on juuri hyvä julkaisutahti, kunhan ne sitten myös tuovat jotain uutta pelisarjaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Omasta mielestäni GameCube on yhä edelleen paras konsoli mitä olen ikinä kotiini kantanut ja Se saa seistä kunnia paikalla kodissani kuolemaansa saakka. Wii ei vain koskaan iskenyt sen takia että hommahan oli käytännössä GameCube pelitarjonta lisättynä kapulan heiluttelulla. Okei, oli muutama killer app, mutta ei kuitenkaan iskenyt...

Tästä en ole ollenkaan samaa mieltä, enkä usko että sinäkään todella olet. Jos Wii todella olisi ollut vain Gamecuben jatkumoa, niin silloinhan sinä varmaan olisit pitänyt siitä? Mutta Wii oli jotain ihan erilaista, valitettavasti Wii U näyttää nyt olevan enemmän paluuta Gamecube-suuntaan. Mutta Wii U voi vielä pelastua Gamecuben kohtalolta jos siitä tulee enemmän Wiin kaltainen konsoli.

Vaikka Wiillä oli tietenkin myös samoja sarjoja kuin Gamecubella, niin pelivalikoima oli huomattavasti laajempi ja myös erilainen. Lisäksi se "kapulan heiluttelu" ja muuttunut pelisuunnittelufilosofia tekivät myös Wiin jatko-osista erilaisia kuin Gamecube-edeltäjistään. Super Mario Galaxyt olivat erilaisia ja parempia pelejä kuin Mario Sunshine. Metroid Prime 3 ja sitten Metroid Prime Trilogy olivat erilaisia ja parempia kokemuksia Wiikakella kuin kömpelöllä Gamecube-padilla. Jopa Gamecube-ajalla vitsiksi alentunut Mario Party -sarja uudistui Wiillä valtavasti Mario Party 9:n myötä. Puhumattakaan kaikista niistä uudenlaisista peleistä, jonka kaltaisia Gamecubella ei edes nähty. Wii merkitsi uudistumista ja tuoreutta.

Ja siinä on se syy miksi pidit Gamecubesta mutta et Wiistä: Wii oli niin erilainen. Ja tosiasiassa tuskin Gamecubellakaan kovin paljoa aikanasi pelasit, eihän sillä yksinkertaisesti ollut paljoa mielekkäitä pelikokemuksia. Varmaan kuten minäkin, pelasit aikanasi paljon enemmän PlayStation 2:lla. Mutta siinä missä minulle Wii edusti PlayStation 2:n jatkumoa, sinulle se oli liian erilainen Gamecubeen ja PlayStation 3:een verrattuna. Tuloksena on kaksi hyvin erilaista näkemystä konsolista, ja sinun PlayStation 2 -pelituntisi eivät siirtyneet Wiille siinä missä minun siirtyivät.

Mutta Wii U:lla on nyt omat ongelmansa. Osaan niistä on onneksi tulossa apua, ja Nintendo demonstroi virallisella Youtube-kanavallaan Wii U:n nopeampaa lataamista huhtikuun käyttöjärjestelmäpäivityksen jälkeen:

 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

CoD-rinnastus oli kyllä aika heikko veto, aika eri mittaluokan peleistä kuitenkin puhutaan. Tehkööt Nintendo Mario Partyista sun muista spinn-offeista vaikka sitten niitä CoD-tyyppisiä vuosipäivityksiä, mutta kun pääsarjan pelejä ilmestyy, niin niiden on oltava jotain uutta ja mullistavaa. Kunnioitan Nintendoa siitä, etteivät he tee kompromisseja noiden pelien laadussa ja esim. tulevan Zelda Wii U:n julkaisu siirrettiin syksyltä ensi vuodelle. Jos Nintendo tinkisi laatustandardeistaan nopean rahan himossa, tinkisivät he siitä, mikä tekee Nintendosta Nintendon. Ennemmin kuolkoot sitten "saappaat jalassa", jos niikseen. Mielestäni 1-2 pääsarjojen peliä per generaatio on juuri hyvä julkaisutahti, kunhan ne sitten myös tuovat jotain uutta pelisarjaan.

Ihan samaa huttua nuo Zeldatkin ovat olleet Ocarinasta lähtien. Joissakin on vain onnistuttu maagisemmin. Kuinka monta vuotta noidenkin välillä on? Miljoona? Ja Mario Galaxy ja Galaxy 2, hyviä pelejä mutta ihan samanlaista. Ei näitä pelisarjoja voi innovaatiosta syyttää. Konseptit ovat olleet jo iät ajat pöydällä, mutta niitä on vaan hiottu. Ihan samaa mitä CoD-väki tekee.

Se asia mikä Nintendon nostaa massasta on tunnettuus ja ikoniset brändit. Sekä toki tasokkaat joskin samanlaiset pelit.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Päivitys puolittaa Wii U:n latausajat, kertoo Nintendon videoklippi - Uutiset - NintendoFIN

Videota tarjolla tuosta tulevasta päivityksestä. Kyllähän tuo näyttää nopeutuvan, vaikka en itse muista, että oma laitteeni yhtä/kovin hidas olisi. Muutenkin tämä on omasta mielestäni aivan mitätön sivuseikka, mutta näemmä tämä on iso asia osalle pelaajista.

Vaikkei nyt mikään "Wii U:n pelastus", niin tärkeä asia mielestäni silti. Käyttis on tosiaankin paikoittain tuskallisen hidas. Jopa niin hidas ja kankea, että Nintendo on tehnyt sillä käyttiksen todella hyvistä piirteistä käyttökelvottomia, kuten Wii U chatista.

Mielestäni on käsittämätöntä, että jonkun soittaessa sinulle Wii U Chatilla, sinun täytyy ensiksi tallettaa ja lopettaa pelisi, sulkea peli ja käynnistää Wii U Chat (joka käynnistyy puolitoista minuuttia). Tähän prosessiin uppoo helposti joku 3-4min, olettaen, että pelissä on pikainen talletusmahdollisuus. Soittajan pitää pitää tämä mielessä ja soittaa kärsivällisesti ainakin sen 5min olettaen, että henkilö toisessa päässä koittaa par aikaa päästä wii u chattiin. Kaikista eniten perseestä on se, kun olet nähnyt vaivan sulkea pelin ja mennä chattiin huomataksesi, ettei soittaja ole enää online.

Wii U Chat vaikutti todella hauskalta toiminnolta lähtökohtaisesti; silloin kuin elin vielä mielikuvassa, että voisit avata videopuhelun vaikka gamepadin näytölle samalla kun pelaat peliä, Skype-tyyliin. Tätä toimintoa olis voinut käyttää myös peleissä, kuten vaikka esim jossian online co-op räiskinnässä, jossa pystyisit kommunikoimaan tiimisi muiden jäsenien kanssa näytöltä jne.

Myös Miiversen käynnistäminen on tuskallisen hidasta. Erityisesti se ärsyttää, kun poistut miiversestä, niin miiverse-ikoni vilkuttaa, että siellä on uusia viestejä ja joudut käynnistämään sen uudestaan. Tuo edestakaisin rämppääminen on tuskallista

Ihan samaa huttua nuo Zeldatkin ovat olleet Ocarinasta lähtien.

Aika hitonmoista yleistystä. OoT:n jälkeen on tullut kuitenkin esim. Wind Waker, Minish Cap ja Skyward Sword, jotka kaikki aika erillaisia. Toki, kaikissa on sama vihreänuttuinen tonttu, pelastetaan prinsessaa ja kolutaan dungeoneita, jos tämä mielestäsi tekee peleistä "samaa huttua". Tuo yleistys toimii lähinnä Zeldasta puhuttaessa OoT => TP:stä ja PH => ST:stä. Mario Galaxy 2 oli kyllä ykkösosan toistoa, mutta Galaxy itsessään uudisti kaavaa kyllä rankalla kädellä ja esitteli runsaasti täysin tuoreita ideoita.

EDIT:

Ja siinä on se syy miksi pidit Gamecubesta mutta et Wiistä: Wii oli niin erilainen. Ja tosiasiassa tuskin Gamecubellakaan kovin paljoa aikanasi pelasit, eihän sillä yksinkertaisesti ollut paljoa mielekkäitä pelikokemuksia. Varmaan kuten minäkin, pelasit aikanasi paljon enemmän PlayStation 2:lla.

Tässä ei sinäänsä mitään uutta, mutta hirveän mustavalkoisesti ihmiset tuppaa asiat näkemään täällä. Ymmärrän, että Gamecube oli Nintendon mittapuulla vähän laimea konsoli; siitä puuttui se tuiki-olennainen "The Nintendo Difference". Siitä huolimatta laite tarjosi kyllä erinomaisia pelikokemuksia, kuten itsestäänselvät Metroid Prime 1&2, WW yms. sekä paljon muita, kuten F-Zero GX, Smash Bros Tales of Symphonia etc. Itseltäni löytyy GC:lle yli 30 peliä ja laite oli Dreamcastin rinnalla kovassa käytössä koko sen sukupolven ajan. PS2:en hommasin vasta vuosia myöhemmin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Aika hitonmoista yleistystä. OoT:n jälkeen on tullut kuitenkin esim. Wind Waker, Minish Cap ja Skyward Sword, jotka kaikki aika erillaisia. Toki, kaikissa on sama vihreänuttuinen tonttu, pelastetaan prinsessaa ja kolutaan dungeoneita, jos tämä mielestäsi tekee peleistä "samaa huttua". Tuo yleistys toimii lähinnä Zeldasta puhuttaessa OoT => TP:stä ja PH => ST:stä. Mario Galaxy 2 oli kyllä ykkösosan toistoa, mutta Galaxy itsessään uudisti kaavaa kyllä rankalla kädellä ja esitteli runsaasti täysin tuoreita ideoita.

Wind Waker on paras Zelda omissa kirjoissa, mutta samassa sarjassa se on kuin CoD3:n kehitys Modern Warfareksi vai mitä näitä on. Juoksemista samojen itemilöytöjen perässä ja niiden samanlaista käyttöä. Eri vaatteet vaan. ALttP -> OoT voidaan jo puhua muutoksesta.

Mitähän se Galaxy uudisti? Kiertoratakuvioita oli aivan liian vähän tai muunlaista pelaamista mikä ei olisi ollut jo entuudestaan tuttua. Helvetin hyvä peli se oli, mutta kyllä Mario 64 maistui jokaisessa Galaxyn "featuressa".
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mitähän se Galaxy uudisti? Kiertoratakuvioita oli aivan liian vähän tai muunlaista pelaamista mikä ei olisi ollut jo entuudestaan tuttua. Helvetin hyvä peli se oli, mutta kyllä Mario 64 maistui jokaisessa Galaxyn "featuressa".

Eroa on niin paljon, että voidaan lähestulkoon puhua eri genrejen edustajista. Siinä missä Mario 64 oli enemmänkin 3D seikkailupeli, kuin tasohyppely, Mario Galaxy taas puuttuva linkki 2D Marioiden ja Mario 64:n välillä. Muitakin dramaattisia eroja voisi listata vaikka kuinka, mutta oletan, että sinun mielestäsi merkittävä ero olisi ollut se, ettei pelissä enää liikuttaisi Mariolla kolmiulotteisessa tilassa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Jep, Bowser's S&M Simulator mielessä.

Tuo kyllä pitää paikkaansa, että Galaxy keskittyi olennaiseen Marion kanssa. Seikkaileminen ja tutkiminen oli aika minimissään.

Pointti on kuitenkin se, että kun pelit ovat valtaosin vanhaa kaavaa, niin luulisi että matskua voisi tulla enemmän. Galaxy 2 on tästä aika hyvä esimerkki.

Ajatellaanpa vaikka jotain Chapter-pohjaista Zeldaa, jossa maailma olisi avoin heti alkuun, mutta jotkut tornit yms luolastot avautuisivat vuorotellen. Maailmaa voisi samota ja keräillä tauhkaa väliaikoina.

Eipä tuo tietenkään mikään The Way ole, ja itse vihaan kappalepohjaista peluutusta. Olisipa kuitenkin aina jotain laatua putkessa, eikä yhden Zeldan pelattuaan tarvitse havahtua siihen, että seuraava tuleekin seuraavan laitteen myötä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Varmaan kuten minäkin, pelasit aikanasi paljon enemmän PlayStation 2:lla. Mutta siinä missä minulle Wii edusti PlayStation 2:n jatkumoa, sinulle se oli liian erilainen Gamecubeen ja PlayStation 3:een verrattuna. Tuloksena on kaksi hyvin erilaista näkemystä konsolista, ja sinun PlayStation 2 -pelituntisi eivät siirtyneet Wiille siinä missä minun siirtyivät.
Offtopic:

Nyt tuli sellaista schaibaa, että harvoin tulee tällä foorumilla vastaan :D Hyppäsin suoraan Gamecubesta suoraan PS3:een, koska minulle Wii edusti GameCuben pelejä (Zelda, Metroid, Mario Tennis, Kart, Golf jne...) ohjauksella kikkailtuna. Viimeisemmän Zeldan kohdalla kirjaimellisesti. Myönnän, että varmasti menetin paljon hyvää pelattavaa tämän ennakkoasenteeni johdosta, mutta PS3:n muut ominaisuudet koko kodin mediakeskuksena painoivat lisäksi kupissa. Ikäväkseni on myös todettava että meidän huushollissa mennään yksi kotikonsoli/generation tahdissa (eli PS2 ei ollut päivääkään tässä talossa), joten seuraavassa sukupolvessa valintani pitäisi olla XBox tasapuolisuuden nimissä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nyt tuli sellaista schaibaa, että harvoin tulee tällä foorumilla vastaan :D Hyppäsin suoraan Gamecubesta suoraan PS3:een, koska minulle Wii edusti GameCuben pelejä (Zelda, Metroid, Mario Tennis, Kart, Golf jne...) ohjauksella kikkailtuna. Viimeisemmän Zeldan kohdalla kirjaimellisesti. Myönnän, että varmasti menetin paljon hyvää pelattavaa tämän ennakkoasenteeni johdosta, mutta PS3:n muut ominaisuudet koko kodin mediakeskuksena painoivat lisäksi kupissa. Ikäväkseni on myös todettava että meidän huushollissa mennään yksi kotikonsoli/generation tahdissa (eli PS2 ei ollut päivääkään tässä talossa), joten seuraavassa sukupolvessa valintani pitäisi olla XBox tasapuolisuuden nimissä.

No kieltämättä tein nyt vähän oletuksia ja arvailuja, koska ainakin omasta näkökulmastani ihan kaikilla pelaajilla oli PlayStation 2, ja monilla on yhä. Myös hyvin monet vähemmän pelaavat ostivat PlayStation 2:n, koska laitteen laajasta pelivalikoimasta yksinkertaisesti löytyi sitä "jokaiselle jotakin". Kuluneessa sukupolvessa Wii pääsi lähimmäksi tätä tavoitetta vaikka kaikki eivät siihenkään laitteeseen tykästyneet, ja alkaneessa sukupolvessa uskoisin Wii U:n yhä loppujen lopuksi nousevan lähimmäksi "kaikkien konsolia" alkukompuroinneista huolimatta.

Kertomasi kuitenkin vahvistaa hypoteesiani vielä pidemmälle: sinulla ei edes ollut sitä PlayStation 2:ta, joka esim. minulla oli pääasiallinen konsoli niinä aikoina. Eli kun minä siirryin PS2:sta Wiihin, sinä siirryit ristiin Gamecubesta PlayStation 3:een. Sen vuoksi et ilmeisesti myöskään tunne Wiin pelivalikoimaa kovin hyvin. Wiille ei esimerkiksi tehty Mario Golf -peliä.

Mutta miten sen Wii U:n käy? Minä en ole laitteeseen yhtä tyytyväinen kuin Wiihin aikanaan, mutta toisaalta Sonyn PS4-esitys ja huhut tulevasta Xboxista vaikuttavat vielä vähemmän lupaavilta. Eli tässä tilanteessa Wii U vaikuttaa yhä parhaalta uuden sukupolven konsolilta, vaikka tällä hetkellä se on pikemminkin kyseenalainen kunnia "vähiten huono". Ellei jostain tule yllätyskilpailijaa, Wii U:sta tullee ajan myötä alkaneen sukupolven paras konsoli. Se saattaa vaikuttaa katteettomalta ennustukselta Wii U:n huonon alkutaipaleen valossa, mutta tämä potentiaali ehdottomasti vaatiikin työtä Nintendolta, ja monet korjaustoimet on jo aloitettu. Vuoden päästä Wii U:n tilanne näyttää melko varmasti paremmalta.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Satoru Iwata ilmestyi tänään miiverseen kertomaan huhtikuun päivityksestä. Iwata sanoi että kaikki kommentit luetaan kyllä. On sinne joku toista sataa kommenttia tullut.

Lisäys1,
Tuossa on kaavake, joka täytyy täyttää jos haluaa koodata Wii U pelejä. Sitten pitää mennä Game Developers Conferenceen norkoilemaan jos Nintendon miehet tulisi juttelemaan.

Lisäys2,
Tai siis nuo gdc messut menee nyt. Jos Nintendolta otetaan yhteyttä myös messujen jälkeen. Emily Rogersin Twitterissä on lisää juttua.
Don't worry. Nintendo only cares that you form an actual company and you have game development experience.
Twitter
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tuohon Zelda per vuosi -juttuun sanottava se, mikä tässä mättäisi: Zeldoista pitää huokua se, että ne ovat Nintendon lippulaivapelejä, jotka on hiottu 99% bugittomiksi. Oli Zeldoista muuten mitä mieltä tahansa, niin niissä ei todellakaan törmää (nykypeleissä jo normeiksi nousseihin) tyhjästä ilmestyviin tai seinää päin käveleviin vihollisiin, nykiviin NPC:hin, koko pelin kaataviin bugeihin jne., jollei sitten ole yksi miljoonasta pelaajasta. En tiedä pystyttäisiinkö tästä pitämään kiinni, jos julkaisutahtia tiivistettäisiin. Suuren mittaluokan peleistä Unchartedit olivat aikalailla 100% toimivia (no kaksi ekaa, kolmas kokematta) vaikka niitä puskettiinkin konsolisukupolvelle 3kpl, mutta näissäkin on kyse vain putkista, jolloin hiominen on helpompaa.

Eli tässä taas vähän offtopicia. Itse aiheeseen ei mitään sanottavaa kuin täälläkin ihmetellään Nintendon hiljaisuutta, E3:n on parasta olla sitten todellista tykitystä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Wii U ei siirry kesäaikaan itsestään. Täytyy mennä system settingsiin ja vaihtaa kellonaika siellä. Sama juttu kuin muittenkin Nintendon laitteiden kanssa mitä on ollut.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ei kerkiä lukemaan kaikkia juttuja, niin viitsisikö joku laittaa pähkinän kuoressa ranskalaisin viivoin, että miten WiiU on homma on nintendolla edennyt? Julkaisun aikoihin viimeksi seurailin ja perusjutut (iso päivitys julkaisussa, ulkoiset kovalevyt + kummallinen virtahaaroitin jne..)

- Julkaisussa tulleet pelit näyttävät olevan jo alehinnoilla alelaareissa tavarataloissa..
-
-
-
-
-
 
Ylös Bottom