Mahewcoro
Active Member
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U
Saattaa olla, että Nintendo ajatteli Gamepadia käytettävän ihan eri tavalla, niin että sitä pidetään oikeasti koko ajan lataustelakassa. Eli kun pidät pelissä 15 minuutin tauon ja käyt juomassa kupin kahvia tai soitat puhelun tai mitä tahansa, niin Gamepad menisi takaisin telakkaan ja latautuisi hetken aikaa, josta se sitten taas tulisi käyttöön tauon jälkeen. Luulisi tosin tällaisten pikalatausten rasittavan akkua enemmän kuin pidempien latausvälien?
Minä itse en pidä Gamepadista ja haluaisin käyttää sitä mahdollisimman vähän. Siksi on typerää, että Gamepad menee päälle silloinkin kun sitä ei käytetä ja kuluttaa turhaan virtaa, esim. kun konsoli käynnistetään Wiikakella ja pelataan Wiikake-peliä kuten New SMB U:ta. Vähintään voisi olla asetus laittaa Gamepad sammumaan jonkin ajan päästä jos se ei ole käytössä. Wii U:n käyttöliittymä on muutenkin tehty liian Gamepad-riippuvaiseksi ja sitä kautta kömpelöksi, kun yritetään pakottaa Gamepad-integraatiota käytettäväksi.
Nintendohan on selvästikin tiedostanut akunkeston vajavaisuuden jo laitteen julkaisuvaiheessa, koska Gamepadiin on jo valmiiksi varattu tilaa tuntuvasti isommalle akulle. Varmaankin säästösyistä konsolin mukana toimitettiin vain hädin tuskin riittävä akku ja tehokkaampi versio myydään sitten näppärästi lisähintaan.
Saattaa olla, että Nintendo ajatteli Gamepadia käytettävän ihan eri tavalla, niin että sitä pidetään oikeasti koko ajan lataustelakassa. Eli kun pidät pelissä 15 minuutin tauon ja käyt juomassa kupin kahvia tai soitat puhelun tai mitä tahansa, niin Gamepad menisi takaisin telakkaan ja latautuisi hetken aikaa, josta se sitten taas tulisi käyttöön tauon jälkeen. Luulisi tosin tällaisten pikalatausten rasittavan akkua enemmän kuin pidempien latausvälien?
Minä itse en pidä Gamepadista ja haluaisin käyttää sitä mahdollisimman vähän. Siksi on typerää, että Gamepad menee päälle silloinkin kun sitä ei käytetä ja kuluttaa turhaan virtaa, esim. kun konsoli käynnistetään Wiikakella ja pelataan Wiikake-peliä kuten New SMB U:ta. Vähintään voisi olla asetus laittaa Gamepad sammumaan jonkin ajan päästä jos se ei ole käytössä. Wii U:n käyttöliittymä on muutenkin tehty liian Gamepad-riippuvaiseksi ja sitä kautta kömpelöksi, kun yritetään pakottaa Gamepad-integraatiota käytettäväksi.