Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wiin kuva muualle kuin telkkariin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wiin kuva muualle kuin telkkariin

Silversd sanoi:
Tarkoitan siis tuon näköistä liitintä, mikä nimi lieneekään:
VGA

Kerro ihmeessä jos jossain tulee vastaan.

Oletko aivan varma että kyseessä ei ollut japanin D-Terminal?
PA.76337.002.jpg

Juu onhan noita, mutta se on vain fancy komponenttikaapeli, ei mikään VGA kaapeli. Nyt kaikki pinoutit on selvitetty wiistä eikä siinä ole digitaalista äänen ulostuloa eikä VGA mahdollisuutta.

Helvetin upeeta...not

fDiamond sanoi:
Oletko aivan varma että kyseessä ei ollut japanin D-Terminal?

Joo... Tuollaisen olen varmaan sitten nähnyt... Mutta olisihan se varmaan mahdollista että tekisivät VGA- tai DVI- tai edes HDMI- piuhat. Nehän ovat kai melko helppoja adapteroida keskenään. Myös Cubelle olen joskus nähnyt VGA-piuhan, mutta ne eivät toimi Wiin kanssa.

X2vga muuttaa komponentin vga:ksi ja vielä ilmeisen laadukkaasti, mutta miten mahtaa 480i toimia jota valitettavasti jotkut Wiin pelit käyttää.

Kävin tuossa äsken Prismassa katselemassa Wii-tuotteita ja silmääni pisti sellainen kaapeli Wiille, missä on toisessa päässä Scart-liitin, vähän kuin vaikka videolaitteessa. Saisikohan tälläisellä kaapelilla oleellisesti parempaa kuvaa omaan putkitelkkariini?

Olen huomannut, että pc:ltä telkkariin vedetyllä S-video-kaapelilla kuva on oleellisesti parempi kuin PS2/GameCuben peruskaapeleilla. Voisiko tuolla kaapelilla saada yhtä hyvän kuvan? Entäpä jos joskus erehdyn ostamaan HD-telkkarin, saako tuolla kaapelilla minkä tasoisen kuvan siihen vedettyä?

Kuvaa vielä:
8cf3_1.JPG

Silversd sanoi:
Kävin tuossa äsken Prismassa katselemassa Wii-tuotteita ja silmääni pisti sellainen kaapeli Wiille, missä on toisessa päässä Scart-liitin, vähän kuin vaikka videolaitteessa. Saisikohan tälläisellä kaapelilla oleellisesti parempaa kuvaa omaan putkitelkkariini?

Olen huomannut, että pc:ltä telkkariin vedetyllä S-video-kaapelilla kuva on oleellisesti parempi kuin PS2/GameCuben peruskaapeleilla. Voisiko tuolla kaapelilla saada yhtä hyvän kuvan? Entäpä jos joskus erehdyn ostamaan HD-telkkarin, saako tuolla kaapelilla minkä tasoisen kuvan siihen vedettyä?

Tuo on RGB-piuha ja kyllä, RGB on paras mahdollinen kaapeli perus putkitelevisioon.
Jos ostat HD-television, kannattaa sinun samantien hankkia myöskin komponentti piuha jotta saat Wiistä ulos 480p kuvaa.

Silversd sanoi:

Tuo on RGB-scart, näyttää tavalliselta, mutta usko pois, kuva paranee paljon tuon avulla. Itse en ole vielä Wii kuvaa nähnyt RGB-scartin välityksellä, mutta kaikki muut konsolit, joilla tuota olen katsellut, niin on aivan erilainen elämys, vaikka olisi tavallinen töllö tai HD-telkkari( tosin kaikki telkkarit ei tue RGB-signaalia). Mitä S-videolla vedettyyn kuvaan tulee pc-->telkku, niin se riippuu todella paljon käytettävästä materiaalista. Itselläni on telkku kiinni DVI:llä, kuva on loistava, mutta jos katsoo jotain huonolla kameralla tjms huonoa materiaalia, niin kuva on sen mukainen. Taas hdtv materiaali on loistavan näköistä.

Jos nyt HDTV:n menet ostamaan, niin kannattaa ostaa samantien komponenttikaapeli (kunhan niitä ny jostain saisi).

Kyllä tuolla RGB-kaapelilla on selkeä ero siihen mukanatulleeseen piuhaan.
Värit paranivat, ja vaikuttaisi siltä ettei ruutu välky aivan yhtä paljon. Myös yksityiskohdat näkyvät selkeämmin.

Koneen mukana tulleet peruskaapelit kunniaan! Ei tässä tosimies ennenkään ole kaapeleista valittanut kunhan tv-skräämistä kuva tulee ja mario pomppii!

Onkos topicin "ongelmaan" jo tiedossa jotain järkevää ratkaisua?

Himottais toi Wii kohtuu paljon ja eukkokin kuulemma tahtois Zeldaa pelata.

Valitettavasti ei, kaikki ovat keskittyneet siihen kaapelisählinkiin, mutta nuo myynnissä olevat kaapelit eivät toimi littumonitorien kanssa. Näyttää kyllä siltä, että pitäisi ostaa jokin littutelkkarinäyttö, että saisi kuvan esim. komponenttikaapelilla nähtäville. Tai sitten adapteri, ja ne on jo todettu (valtaosin) huonolaatuisiksi.

Tilasin itse polarpanda.comista komponenenttikaapelin Wii:lle (halvempi kuin Nintendon oma ja pitäisi olla heti saatavilla).

Vielä kun saisi jostain jatkojohdon sensor bar:lle tai langattoman sellaisen (esim. http://www.wirelesssensorbar.com ). Videotykin kanssa leikkiville tuo nykyinen piuha on aivan liian lyhyt...

Silversd sanoi:
Seuraava ongelma onkin sitten narun löytäminen kaupasta, mutta tuolla ainakin pitäisi saada kuvaa ihan mihin vaan.

Tuotahan pitäisi saada suoraan valmistajan verkkokaupasta myös Eurooppaan...jos on kiire ja uskaltaa tilata ;)

Silversd sanoi:
Nostetaampa vanha ketju ylös.

Nimittäin nyt on julkistettu Wiille VGA-naru:

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=20876

Seuraava ongelma onkin sitten narun löytäminen kaupasta, mutta tuolla ainakin pitäisi saada kuvaa ihan mihin vaan.

Onkos tuota nyt tuotu muuallekin päin maailmaa? Mites muut on ratkaissu ropleemansa? Pitäis itsekin saada wiin kuva tietokoneen näytölle... Jos joku nuita tilaa, niin tulen mukaan kimppaan.. :)

Itse hoidin Wiin (saman olen tehnyt onnistuneesti aiemmin myös PS2:lle ja GC:lle) tietokoneen näytölle TV-kortin (myös ViVo eli Video In-liitännällä varustettu näytönohjain käy) kautta ihan peruskaapelilla. Eli keltainen TV-kortin Video In-liitäntään ja muut piuhat äänikortille. Sitten vain koneeseen softa (vaikka VLC) näyttämään kuvan ja kajarit antamaan äänen.

Tässä ratkaisussa luonnollisesti vikana on, että tietokoneenkin pitää olla samaan aikaan päällä. Itse pidän sitä muutenkin koko päivän (mutta en yöllä) auki niin ei juuri haittaa.

Tuo Juzizin esittämä vois olla ok.. Onko kellään kokemuksia, onko tarkkuus ok, vai huoneneeko se samoin miten noilla vga-boxeilla kuluu tekevän?:) En jaksais kyllä ruveta tuon tv-kortin tai vivon kautta rueta säätämään...
kiitoksia vinkeistä... :)

Hiukan houkuttelisi tilata kokeeksi tuo vdigin vga-kaapeli, niin hirveältä tuon Wiin tuottama 480p komponenttikuva televisiossani näyttää. Ainakin nuo esittelykuvat vakuuttavat tuolla vdigin sivulla vaikka ovatkin pienestä näytöstä. Kokeilin liittää Dreamcastin huvikseni vga:lla 1080p telkkariin ja kuva oli kristallinkirkas, eikä olisi edes uskonut että resoluutio oli niin pieni. Miksei ihmeessä Wii voisi näyttää samalta? Nintendolla lienee joku sumeusfiltteri käytössään jolla kiusataan ison lcd-töllön omistajia :(

Ylös Bottom