Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wiin omistajien raporttia ensikokemuksista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ISODee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wiin omistajien raporttia ensikokemuksista.

a_Sniper sanoi:
Tänään hommasin Classic Ohjaime sekä Raymanin wiille :D

Mistä päin Suomea onnistuit Classicin kaivamaan?

Karvapallo sanoi:
Silläkin uhalla, että mut syödään täällä elävältä, täytyy sanoa että olin lievästi pettynyt Wiihin.

Ei täällä kait ketään syödä...periaatteessahan se on vain sinun menetyksesi, jos Wii ei nappaa :D ;)

Itseäni häiritsi paikoitellen Wii Remoten epätarkkuus ja kursorin katoaminen ruudulta Wiin valikoissa aina kun osoitti ohjaimella alueen ulkopuolelle (olisin toivonut, että kursori olisi pysynyt näkyvissä ruudun reunalla).

Itsellä tuli ehkä välillä hieman sama fiilis. Tuo kursorin katoaminen ruudulta lienee korjattavissa softapäivityksellä, koska esim. Wii Sportissahan sormi ei suostu menemään alalaidasta läpi. Lisäksi olisin kaivannut ainakin Golfiin hieman vapaamman ohjauksen; nyt ohjaimella lähinnä säädellään vain lyönnin lujuus.

Komposiitilta ulos tuleva kuva oli odotetusti heikkolaatuinen ja varsinkin Zeldassa värit olivat vesittyneen oloiset. Komponentti tänne ja äkkiä

Älä muuta virka. Laatu ehkä kuitenkin hieman parempaa kompostilla kuin odotin. Putkiteeveessä varmaan jopa siedettävä.

Eniten häiritsee Wii Remoten kalibroinnin puute. Jotenkin tuntuu, että ohjaimelle saisi enemmän tarkkuttaa paremmalla kalibroinnilla. Pelkällä 5 pykälän herkkyyssäädöllä ei voi saada ihanteellista ohjaustuntumaa joka tilanteessa.

Toivotaan, että tähänkin tulisi muutos softassa.

Itse olen varsin tyytyväinen muuten koneeseen. Komponentilla graffatkin tulee olemaan varsin hyviä minun asteikollani. Nintendon konsolit olen ostanut aina hyvien (ja erilaisten) pelien vuoksi, enkä usko, että Wiikään tuottaa pettymystä tulevaisuudessa. Kunhan esim. EA keskittyisi kunnon Tigerin tekemiseen Wiille, niin voisi olla varsin makoisa lopputulos Nintendon omien klassikoiden lisäksi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Legge sanoi:
Mistä päin Suomea onnistuit Classicin kaivamaan?

Tampereen Sokoksella oli ainakin muutama kappale eilen, että kyllä niitä säkällä saattaa ainakin jostain marketeista bongailla.

Karvapallo sanoi:
Itseäni häiritsi paikoitellen Wii Remoten epätarkkuus ja kursorin katoaminen ruudulta Wiin valikoissa aina kun osoitti ohjaimella alueen ulkopuolelle (olisin toivonut, että kursori olisi pysynyt näkyvissä ruudun reunalla).
Mitä se olisi hyödyttänyt? Jos osoittaa sensor barin lukualueen ulkopuolelle niin se on aivan sama näkyykö ruudulla mitään. Kursori muutenkin palaa sitten eri kohdasta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Lauantaina tuli 40v siskoni miehensä kanssa kylään ja sportsia huiskittiin pitkälle aamuyöhön.
Kumpaakaan heistä ei ennen ole videopelit voineet vähempää kiinnostaa mutta olivat täysin vakuuttuneita, että käyvät hakemassa oman heti kun niitä vain saa. Itseni olen onnistunut koukuttamaan zeldaan aika tehokkaasti. Vähän huolettaa tosin, että minkähän pelin sitä sitten hommaa kun zelda on läpäisty.

migge sanoi:
Mitä se olisi hyödyttänyt? Jos osoittaa sensor barin lukualueen ulkopuolelle niin se on aivan sama näkyykö ruudulla mitään. Kursori muutenkin palaa sitten eri kohdasta.

Tässä kohtaa ehkä eniten merkitystä käyttöliittymän intuitiivisuudella ja sillä mihin on tottunut. Ei hiirenkään kursori koskaan katoa ruudulta millään tuntemallani käyttöjäjrestelmällä, vaikka sitä kuinka yrittäisi saada alueen ulkopuolelle. Vastaavalsti siis olettaisi että Wiin osoitenkäyttöliittymä toimisi samalla tavalla.

Legge sanoi:
Ei täällä kait ketään syödä...periaatteessahan se on vain sinun menetyksesi, jos Wii ei nappaa

Jep, toisaalta se voi myös olla ihan hyvä asia, että tuo laite ei vienyt totaalisesti mukanaan. Muuten en saisi töitä tehtyä ollenkaan ;)

Hämmentää nää muutamat kommentit ohjaimen epätarkkuudesta. Pelaaja-lehdenkin arvostelussa Zeldasta mainittiin jotain tyyliin "Ohjaimen tarkkuus ei jousipyssyllä tähtäilyyn kunnolla riitä" (Ei suora lainaus, ei ole nyt lehteä lähettyvillä)

Ainakin meikäläisen kursori Zeldassa osoittaa sinne minne haluan, ja sekä nopeat että pienet liikkeet onnistuvat helposti ja kivuttomasti. Mahtava fiilis kun jostain suojan takaa hypähdät sivuaskeltaen esille, pistät viisi nuolta viuhumaan hurjalla tahdilla kohti vihollisen jousiampujia ja kaikki napsahtaa tarkasti maaleihinsa :D

Ehkä mulla sitten on sattumalta jotenkin optimaalisen kokoinen telkkari ja etäisyys siitä tms.? Digiexpossa pelaillessa ohjaus muuten tosiaan ei toiminut täydellisesti, johtui varmaan siitä ihan telkkarin edessä seisomisesta. En tosin testannut Zeldaa siellä.

peippo sanoi:
Hämmentää nää muutamat kommentit ohjaimen epätarkkuudesta. Pelaaja-lehdenkin arvostelussa Zeldasta mainittiin jotain tyyliin "Ohjaimen tarkkuus ei jousipyssyllä tähtäilyyn kunnolla riitä" (Ei suora lainaus, ei ole nyt lehteä lähettyvillä)

Ainakin meikäläisen kursori Zeldassa osoittaa sinne minne haluan, ja sekä nopeat että pienet liikkeet onnistuvat helposti ja kivuttomasti. Mahtava fiilis kun jostain suojan takaa hypähdät sivuaskeltaen esille, pistät viisi nuolta viuhumaan hurjalla tahdilla kohti vihollisen jousiampujia ja kaikki napsahtaa tarkasti maaleihinsa :D

Ehkä mulla sitten on sattumalta jotenkin optimaalisen kokoinen telkkari ja etäisyys siitä tms.? Digiexpossa pelaillessa ohjaus muuten tosiaan ei toiminut täydellisesti, johtui varmaan siitä ihan telkkarin edessä seisomisesta. En tosin testannut Zeldaa siellä.

Voit olla ihan oikeassa. Ainakin omalla kohdallani saatan olla hieman liian lähellä töllöä, kun TV on vähän hankalassa paikassa.

Toisaalta ongelman voisi kääntää jopa niin päin, että ohjain on peräti hieman liian tarkka. Pienikin käden tärinä välittyy kursoriin, joka ei ole ongelma esim. PC:llä hiirellä tähdätessä, kun se lepää pöydällä. Tämä tuo toisaalta realismia räiskintöihin ym. tähtäystä vaativiin peleihin.

Legge sanoi:
Voit olla ihan oikeassa. Ainakin omalla kohdallani saatan olla hieman liian lähellä töllöä, kun TV on vähän hankalassa paikassa.

Toisaalta ongelman voisi kääntää jopa niin päin, että ohjain on peräti hieman liian tarkka. Pienikin käden tärinä välittyy kursoriin, joka ei ole ongelma esim. PC:llä hiirellä tähdätessä, kun se lepää pöydällä. Tämä tuo toisaalta realismia räiskintöihin ym. tähtäystä vaativiin peleihin.

Niin, itse ainakin ajattelen niin että ei se haittaa vaikka se ohjain on todella tarkka. Siis menuissahan se käden tarinä siirtyy kursoriin. Käden voi tukea sitten vaikka polveen, se rauhoittaa kummasti.Mieluummin näinpäin kuin että se olisi jätetty epätarkemmaksi jotta käden tärinä ei olisi välittynyt ruudulle asti. Olen kyllä vakuuttunut ihan täysin wiin ohjaimen mahdollisuuksista FPS-peleissä :)

Legge sanoi:
Minulla ainakin Zeldan (turhaakin turhempi) keijuapuri pysyy kyllä kiltisti paikallaan, jos vain haluan. Zeldan kontrollit noin muuten ovat minusta vähän hölmöt, vaikka kyllähän niillä pelaa. Miekkailussa ei vain ole oikein potkua.

Knight sanoi:
Minulla ainakin Zeldan (turhaakin turhempi) keijuapuri pysyy kyllä kiltisti paikallaan, jos vain haluan. Zeldan kontrollit noin muuten ovat minusta vähän hölmöt, vaikka kyllähän niillä pelaa. Miekkailussa ei vain ole oikein potkua.
Minä taas olen hyvinkin mielissäni kontrolleista. Wiimote+nunchaku on kuin keskeltä halkaistu pad joka on liitetty johdolla yhteen, joten kädet saa olla ihan missä asennossa vain, eikä peliasento missään vaiheessa ole väkinäisen oloinen. On jotenkin silti outoa pelata niin että kädet ovat sivuilla tuolin käsinojilla, kun tähän asti on pelannut niin, että kädet ovat vierekkäin tuossa edessä padia puristaen.

Tuliko muuten siihen konsolisi kuumenemis/möykkäongelmaan jotain ratkaisua?

achiim sanoi:
Tuliko muuten siihen konsolisi kuumenemis/möykkäongelmaan jotain ratkaisua?
Itse asiassa en soittanut vielä, mutta nytpä sen voisin tehdä.

Muokkaus

Ähh, ennen neljää olisi pitänyt soittaa. Eniten tässä kyrsii se, että mielelläni nauttisin Wiistä ennen tammikuussa alkavaa inttiä niin paljon kuin mahdollista. Saapumiseräni ei kumminkaan kotiudu koskaan.

Knight sanoi:
Itse asiassa en soittanut vielä, mutta nytpä sen voisin tehdä.
Kerro, mitä vastaavat ja miten käy. Kiinnostaa itseäkin, vaikka omassa koneessa ei (kop kop kop) mitään vikaa olekaan. Onkohan Amo jättänyt muutamia koneita varastoon takuuvaihtokoneiksi?

Knight sanoi:
Ähh, ennen neljää olisi pitänyt soittaa. Eniten tässä kyrsii se, että mielelläni nauttisin Wiistä ennen tammikuussa alkavaa inttiä niin paljon kuin mahdollista. Saapumiseräni ei kumminkaan kotiudu koskaan.

Juu kuulin kanssa tornihuhun, että I/07 olisi juurikin tämä erä. :)

Mutta asiaan. Jotenkin vaikea uskoa, että mitään "varakoneita" olisi Amo jättänyt nurkkiin. Raportoikaa tosiaan jos/kun joudutte huolto/takuu asioissa olemaan sinne päin yhteydessä.

nothing sanoi:
Juu kuulin kanssa tornihuhun, että I/07 olisi juurikin tämä erä. :)

Mutta asiaan. Jotenkin vaikea uskoa, että mitään "varakoneita" olisi Amo jättänyt nurkkiin. Raportoikaa tosiaan jos/kun joudutte huolto/takuu asioissa olemaan sinne päin yhteydessä.

Kannattaa varmaan hoitaa asia nopeasti, niin voivat ottaa vaihtokoneet syrjään 15. päivä tulevasta erästä ;)

Mitä tulee vielä tuohon herkkyyteen; jos kerran Zeldassa keiju pysyy hyvin vakaasti paikallaan, niin softasta tuntuu silloin olevan kiinni herkkyys. Toivottavasti softapäivitykset lisäävät vWiin valikkoon paremmat säätömahdollisuudet, niin kaikki voivat pistää herkkyyden mieleisekseen.

Ylös Bottom