Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wiin pelivalikoima

Vastaus: Wiin pelivalikoima

Varmasti. Mutta en mitään tuollaista väittänytkään. "Super Mario Galaxy" ilmestyi vuonna 2007, joten tuntuu että aika olisi jo kypsä uudelle 3D-Mariolle. Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että "pelin julkistus" on eri asia kuin "itse julkaisu". Olen siis odottanut edes sitä "julkistusta". Sellainen kutina on ollut, että ihan nämä kovimmat Nintendo-fanitkin ovat edes vähän samoilla linjoilla? No? ;) Ehkä E3:ssa tärähtää pari pommia. Toivotaan ainakin.

Tottakai Wiille on tullut hyviä pelejä myös viimeisen "vuoden sisällä" (mihin aiemmassa viestissäni viittasin) - ja niitä jo tosiaan vähän listasinkin, mutta en ole kyllä kokenut että siellä olisi ollut Super Mario Galaxy-tyyppistä mestariteosta (pitää perehtyä mm. Little King's Storyyn tässä tarkemmin). Mutta tässähän aika paljon puhuu myös makuasiat (kuten aina).

Mutta määrän ja laadun yhtälöä ajatellen mulle löytyy kyllä enemmän nimikkeitä PS3/Xbox 360-puolelta, vaikken mikään "pitää olla shooter tai toiminta!"-fanaatikko olekaan (online-pelejä pelaan myös hyvin harvoin, joskin co-op on hauskaa puuhaa). Ja tunnustan, ettei mulla ole vuosien "Nintendo-fanitusta" takana (eli Wii ja DS olivat ekat yhtiön kunnon konsolit mitä itseltä löytyy - jos jotain Game & Watch-pelejä ei lasketa - MUTTA olen kuitenkin tutustunut myöhemmin yhtiön vanhoihin peleihin myös VC:n ja vanhan GBA SP:n kautta).

Kai sä nyt ymmärrät että koko vuoden aikana ei ilmesty kovinkaan montaa tuon kaliiberin teosta vaikka kaikkien alustojen pelit mukaan laskettaisiinkin? Toki loistavia pelejä maailmaan syntyy tasaisen tiuhaan, kuten esimerkiksi tuo little king story. Mutta on siitä vielä matkaa mario galaxyn ja kumppaneiden mestariteos-statukseen.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Ok ok, täällä ollaan varsin tyytyväisiä Wiin viimeaikaisiin peleihin. Check. Ehkä tyytyväisempiä kuin mitä luulinkaan. Check. Ehkä mun vain täytyy pelata Wiitä nyt vähän enemmän. Check. Ehkä ei kannata miettiä liikaa Mariota, Zeldaa ja muita. Check.

..ja taas elämä jatkuu. ;)
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Ok ok, täällä ollaan varsin tyytyväisiä Wiin viimeaikaisiin peleihin. Check. Ehkä tyytyväisempiä kuin mitä luulinkaan. Check. Ehkä mun vain täytyy pelata Wiitä nyt vähän enemmän. Check. Ehkä ei kannata miettiä liikaa Mariota, Zeldaa ja muita. Check.

..ja taas elämä jatkuu. ;)

Näinpä. Ei wiin pelikirjasto ole yhtäkuin pelkästään nintendon pelit. Vaan ihan kannattaa suoraan suunnata katse muiden firmojen tekeleisiin ainakin tänä vuonna. Vaikka taloudesta löytyisikin ps360 kombo niin parhaat wii-pelit erottuvat kuitenkin selkeästi massasta edukseen, joten rohkeasti vain youtubesta videoita katselemaan.

Olen tässä touko-kesäkuussa erityisen mehuissani Annosta, Overlordista, Conduitista ja tietyllä tavalla punch outista sekä LKS. Minun mielestä aika jees lista kesän kynnyksellä. Pelejä tulee sen verran vauhdilla ulos että arvostelijoilla on oikeasti kiire jos meinaa edes tärkeimmät teokset käsitelllä. (Tämä ei tietysti tarkoita että muilla alustoilla olisi tilanne tämän huonompi)
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Varmasti. Mutta en mitään tuollaista väittänytkään. "Super Mario Galaxy" ilmestyi vuonna 2007, joten tuntuu että aika olisi jo kypsä uudelle 3D-Mariolle. Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että "pelin julkistus" on eri asia kuin "itse julkaisu". Olen siis odottanut edes sitä "julkistusta". Sellainen kutina on ollut, että ihan nämä kovimmat Nintendo-fanitkin ovat edes vähän samoilla linjoilla? No? ;) Ehkä E3:ssa tärähtää pari pommia. Toivotaan ainakin.

Itse odottaisin enemmän Mario Party 9:ä kuin Mario Galaxy 2:ta. :D

Omat suosikkipelini Nintendolta Wiillä ovat Wii Sports, Excite Truck ja WarioWare. Ja arvaapas, mille peleille Nintendolta on tulossa jatkoa tänä vuonna? :eek:

Huomionarvoista on myös, että mainitut pelit ilmestyivät noin vuoden ennen Mariogalaxya, ja jatkoa on vasta nyt tulossa. Mariogalaxyn julkaisusta on kuitenkin vasta 1,5 vuotta.

E3 on varmasti iso, mutta henkilökohtaisesti minulle "pommit" olisivat jotain ihan muuta kuin Nintendon perinteisiä sarjoja, esim. uusi Golden Sun -peli tai muu Camelot-roolipeli.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Wiin pelivalikoiman tasossa ja odotuksissa sitä kohtaan on käynyt hiukan hassusti. Suurimmat julkistukset antavat odottaa kuukaudesta ja messuista toiseen joka luonnollisesti laskee odotuksia. Ihan uskomatonta kuinka Red Steel 2:n ensimmäisestä pikku traileristakin sai innostuksen hiukan nousemaan kun PS3 ja/tai X360:n tapauksessa olisi peli pidemmälti ohitettu olan kohautuksella. Mutta nyt hiukan jopa odoten että näkisi jo E3 messuilla liikkuvaa kuvaa ja kuulisi ensiarvioita pelistä että pääsisi itse arvioimaan olisiko pelistä mihinkään. Kyseessä hei kuitenkin on ihan oikea peli! Ei mitään keppijumppaa tai musisointia.

Ainahan voi tietysti toivoa että Nintendo toisi jotain hienoa ja uutta, mutta petyin Nintendon panokseen jo viime vuonna suht raskaasti. Lähinnä siinä että tämä 2009 alkuvuosi on ollut aika hiljaista aikaa ihan pelaajalle. Uusia ei ole tullut joten aika on mennyt enemmän PC ja PS2 pelien parissa. Vaikka tulihan tuossa RE4 Wii edition läpäistyä. Nintendo selvästi suunnitteli alunperin että se näyttää itse alkupanoksellaan että hyviä ns. HC-pelejä saa Wiillekkin aikaiseksi, ja että useat 3rd partyt olisivat tarttuneet tilaisuuteen ja julkaisseet vuoden 2008 loppuun ja vuodelle 2009 pelaamisen arvoisia pelejä. Aika heikosti lopulta kävi. Vaikka tulihan sieltä muutama peli viittaamiini ajankohtiin, mm. Madworld ja The Conduit. Retro Studios on pieni toivon kipinä tämän kaiken keskellä, että loppu vuonna saataisiin jotain hienoa pelattavaa.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Lähinnä siinä että tämä 2009 alkuvuosi on ollut aika hiljaista aikaa ihan pelaajalle. Uusia ei ole tullut joten aika on mennyt enemmän PC ja PS2 pelien parissa. Vaikka tulihan tuossa RE4 Wii edition läpäistyä. Nintendo selvästi suunnitteli alunperin että se näyttää itse alkupanoksellaan että hyviä ns. HC-pelejä saa Wiillekkin aikaiseksi, ja että useat 3rd partyt olisivat tarttuneet tilaisuuteen ja julkaisseet vuoden 2008 loppuun ja vuodelle 2009 pelaamisen arvoisia pelejä. Aika heikosti lopulta kävi. Vaikka tulihan sieltä muutama peli viittaamiini ajankohtiin, mm. Madworld ja The Conduit.
Hassua miten eri linjoilla voi tämänkin asian kanssa olla, itse olen nähnyt tämän alkuvuoden ja kevään ehdottomasti Wiin tähän mennessä parhaana ja monipuolisimpana. Kirjoittelin asiasta blogiinikin äskettäin. Vaikka tietysti tämä riippuu ihan mitä Wiiltä odottaa, eihän se toki ole väkivalta- ja räiskintäviihteen ystävien ykköskonsoli. Itse en ole ehtinyt hankkimaan vielä yhtäkään tämän kevään huippupeleistä (no, Punch-Out!! on postissa..) kun on vielä viime vuonna julkaistujen pelien kanssa niin paljon tekemistä.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Hassua miten eri linjoilla voi tämänkin asian kanssa olla, itse olen nähnyt tämän alkuvuoden ja kevään ehdottomasti Wiin tähän mennessä parhaana ja monipuolisimpana. Kirjoittelin asiasta blogiinikin äskettäin. Vaikka tietysti tämä riippuu ihan mitä Wiiltä odottaa, eihän se toki ole väkivalta- ja räiskintäviihteen ystävien ykköskonsoli. Itse en ole ehtinyt hankkimaan vielä yhtäkään tämän kevään huippupeleistä (no, Punch-Out!! on postissa..) kun on vielä viime vuonna julkaistujen pelien kanssa niin paljon tekemistä.
En tarvitse väkivaltaa peliin että se olisi kiinnostava. Itseasiassa ottaisin paljon mieluummin persoonallisen tasoloikan kuin väkivaltaisen räiskinnän. Tämänkin vuoksi tuli Wii aikoinaan hankittua: Väkivaltaa en uskonut Wiille tulevan mutta empä sitä kaipaakkaan. Tosin on kyllä hiukan ironista että melkein suurin osapeleistä mitä olen hankkinut tai mistä olen hiukan innostunut Wiillä on juuri näitä väkivalta pelejä.

Bloom Box ja Exitebots on enemmän hetken viihdettä tai porukalle, aikaisempien osien perusteella. New Play Control peleistä ei varsinaisesti kiinnosta kuin Metroid, joka kiinnosti ainoana GC:lläkin aikoinaan. HotD on testattu eikä oikein iskenut. Punch-Outia odotin epäilevän innokkaasti, ja pelot toteutui kun sain tietää että käytännössä pelaaminen kannattaa hoitaa napeilla eikä liikkeen tunnistuksella. Klonoan ja Little Kings Storyn unohdin. Jälkimmäinen on tullut hiukan puun takaa ja tekisi mieli kyllä testata. Klonoa kuulostaa ja näyttää lupaavalta, mutta en odota mitään ihmeellistä koska aikoinaan en jostain syystä erityisemmin pitänyt alkuperäisestä. Syytä en muista millään, joten sen vuoksi annan kuitenkin pelille mahdollisuuden.

Myönnän kyllä että tilanne on ehkä hiukan positiivisempi mitä annoin ymmärtää tuossa aikaisemmassa viestissäni. Mutta ne todellisen "pommit" kyllä puuttuu. Seikkailua, JRPG:tä ja ennen kaikkea uusia pelejä kehiin. Kid Icarus seikkailu olisi varmaan aika kova sana. Ja salaa sitä toivon E3-messuillekkin (taitaa tosin olla jo kolmas vuosi menossa....)
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

EA wants to 'take some risks' on Wii / Joystiq

Pelaajan kannalta Wiin huominen kuulostaa erinomaiselta jos EA:n tapaiset könsikkäät uskaltavat koittaa alustalla jotain muuta kuin tavanomaista, muotoonpuristettua mössöä.

Thumbs up.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

EA wants to 'take some risks' on Wii / Joystiq

Pelaajan kannalta Wiin huominen kuulostaa erinomaiselta jos EA:n tapaiset könsikkäät uskaltavat koittaa alustalla jotain muuta kuin tavanomaista, muotoonpuristettua mössöä.

Thumbs up.
Pari vuotta sitten olisin nauranut tälle, mutta viime vuoden Mirrors Edge ja Dead Space antaa pientä toivoa. Ja onhan sieltä jo tulossa Dead Space: Extraction. Vaikka onkin "vain" rail shooter.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Omasta näkökulmasta EA:n mielenkiintoisin hanke Wiillä on EA Active, josta saattaa tulla todellinen hitti.

Itseasiassa ottaisin paljon mieluummin persoonallisen tasoloikan kuin väkivaltaisen räiskinnän.

Punch-Outia odotin epäilevän innokkaasti, ja pelot toteutui kun sain tietää että käytännössä pelaaminen kannattaa hoitaa napeilla eikä liikkeen tunnistuksella.

Seikkailua, JRPG:tä ja ennen kaikkea uusia pelejä kehiin.

Nyt kun Punch-Out on jenkeissä ilmestynyt, monet ovat kehuneet liikkeentunnistusta ja kertoneet pelaavansa sillä tavalla. Käytännössä monet arvostelijat eivät yksinkertaisesti osaa käyttää liikkeentunnistusta, todelliset asiantuntijat löytyvät pelaajien keskuudesta.

Jos tasoloikat ja seikkailut kiinnostavat, voi olettaa että viime vuoden de Blob ja Okami on toki pelattu? Uutta tarjontaa edustaa mm. WiiWareen tuleva Icarian: Kindred Spirits, mutta kyllä on tullut huomattua että tasoloikkapelit ovat laskusuhdanteessa kaikilla konsoleilla. Tietenkin Virtuaalikonsolin tarjonnasta löytyy genren retrotarjontaa, onko esim. Dynastic Heroes (Wonderboy in Monster Worldin parempi versio) tai WiiWaren Megaman 9 pelattu?

Roolipeleissä tämän hetken selvä ykköslaite on DS, jonka elinkaari on roolipeleille otollisessa vaiheessa ja niitä tulvii markkinoille. Wiillä alku on ollut hidas, mutta tarjonta kasvaa vähitellen. Viime vuoden tarjonnasta pitää jälleen nostaa esille Dragon Quest Swords, joka on todellakin erittäin hyvä roolipeli ja myös soveltuu erinomaisesti Wiille. Muita roolipelejä ovat mm. Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon ja Nintendon oma taktiikkarope Fire Emblem, jonka parissa vierähtää reilusti aikaa. Uudesta tarjonnasta mainittu Little King's Story vetoaa myös RPG-faneihin, ja Rune Factory Frontierin pitäisi tosiaan tulla jo vähän yli kuukauden päästä.

Lisäksi WiiWareen on tulossa reilusti ropetyylistä tarjontaa, eli mm. FFCC My Life as a DarkLord, FFIV The After Years, Order!! ja GameArtsin uusi peli. WiiWaren tower defense -tyylin Crystal Defenders saattaa myös kiinnostaa, vaikka onkin lyhytaikaisempaa hupia.

Jos taktiikkapelit ovat enemmänkin mieleen, kannattaa katsastaa Swords & Soldiers ja Anno: Create a New World.

Oman pelivalikoiman monipuolistamiseksi kannattaa myös ehkä katsoa erikoisempia pelejä kuten Job Island ja Let's Tap.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Jos tasoloikat ja seikkailut kiinnostavat, voi olettaa että viime vuoden de Blob ja Okami on toki pelattu? Uutta tarjontaa edustaa mm. WiiWareen tuleva Icarian: Kindred Spirits, mutta kyllä on tullut huomattua että tasoloikkapelit ovat laskusuhdanteessa kaikilla konsoleilla. Tietenkin Virtuaalikonsolin tarjonnasta löytyy genren retrotarjontaa, onko esim. Dynastic Heroes (Wonderboy in Monster Worldin parempi versio) tai WiiWaren Megaman 9 pelattu?

Roolipeleissä tämän hetken selvä ykköslaite on DS, jonka elinkaari on roolipeleille otollisessa vaiheessa ja niitä tulvii markkinoille. Wiillä alku on ollut hidas, mutta tarjonta kasvaa vähitellen. Viime vuoden tarjonnasta pitää jälleen nostaa esille Dragon Quest Swords, joka on todellakin erittäin hyvä roolipeli ja myös soveltuu erinomaisesti Wiille. Muita roolipelejä ovat mm. Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon ja Nintendon oma taktiikkarope Fire Emblem, jonka parissa vierähtää reilusti aikaa. Uudesta tarjonnasta mainittu Little King's Story vetoaa myös RPG-faneihin, ja Rune Factory Frontierin pitäisi tosiaan tulla jo vähän yli kuukauden päästä.

Lisäksi WiiWareen on tulossa reilusti ropetyylistä tarjontaa, eli mm. FFCC My Life as a DarkLord, FFIV The After Years, Order!! ja GameArtsin uusi peli. WiiWaren tower defense -tyylin Crystal Defenders saattaa myös kiinnostaa, vaikka onkin lyhytaikaisempaa hupia.[/URL].

de Blob on mielenkiintoinen peli, mutta olen pelin suhteen hiukan skeptinen joten olen jäänyt odottamaan alelaari versiota. Okami on kokematta ja sekin tulee varmasti jossain vaiheessa hommattua. Mutta puheet kuten "paras zelda joka ei ole zelda" tms. ovat hiukan hillinneet intoani, koska jo Wiin Zelda jäi kesken kun homma oli jotenkin vain niin tuttua. Ei sillä että se olisi huono ollut. Se ei vain jaksanut pitää otteessaan. Tosin voisi kyllä pitkästä aikaa sen taas laittaa tulille, kun on ollut taukoa.

WiiWare ja VC on Wiillä hyvä lisä, ja sielä kyllä riittää pelattavaa. Mutta en rinnasta niitä levyllä tai kaupassa myytäviin "täysimittaisiin" peleihin. Mega Manit ja LostWinds ovat todella mahtavia, mutta aivan eri juttu kuin esim. uusi Kid Icarus seikkailu levyllä julkaistuna.

DS:lle olen noita JRGP-pelejä muutan jo hommannutkin, mutta olisihan niitäkin kiva päästä pelaamaan isolta ruudulta ja sellaisella visuaalisella loistolla mikä Wiillä on mahdollista. Wiin Dragon Quest Swords ei ole antanut minulle mitään syytä pitää sitä ostamisen arvoisena. Vaikka lähtisihän se Play.comista 12,99:n hinnalla joten eihän sekään paha piikki olisi.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

de Blob on mielenkiintoinen peli, mutta olen pelin suhteen hiukan skeptinen joten olen jäänyt odottamaan alelaari versiota. Okami on kokematta ja sekin tulee varmasti jossain vaiheessa hommattua. Mutta puheet kuten "paras zelda joka ei ole zelda" tms. ovat hiukan hillinneet intoani, koska jo Wiin Zelda jäi kesken kun homma oli jotenkin vain niin tuttua. Ei sillä että se olisi huono ollut. Se ei vain jaksanut pitää otteessaan. Tosin voisi kyllä pitkästä aikaa sen taas laittaa tulille, kun on ollut taukoa.

DS:lle olen noita JRGP-pelejä muutan jo hommannutkin, mutta olisihan niitäkin kiva päästä pelaamaan isolta ruudulta ja sellaisella visuaalisella loistolla mikä Wiillä on mahdollista. Wiin Dragon Quest Swords ei ole antanut minulle mitään syytä pitää sitä ostamisen arvoisena.

Katso se de Blobin alelaariversio vaikka minun myynti-ilmoituksestani, lupaan antaa alennusta. ;)

Okamia ei kannata liikaa sekoittaa Zeldaan, kyseessä on selvästi erityyliset pelit, yhtäläisyytenä on lähinnä genre ja sitten lähdetään selvästi eri suuntaan niin maailmassa, pelattavuudessa kuin pelin rakenteessakin. Voisi sanoa, että Okami on enemmän toimintaroolipelin suuntainen verrattuna seikkailuun ja pitkien luolastojen puzzleihin perustavaan Zeldaan. Hassua on, jos "seikkailua" etsii mutta Okamia ei ole kokeillutkaan.

Dragon Quest Swordsin kokeilu ei paljoa maksa, joten parempi sinun on muodostaa siitä oma mielipiteesi. Minusta se on Wiin pelitarjonnan ja ylipäänsä tämänhetkisen ropetarjonnan kärkipäätä, ja tarjoaa niitä näkemisen arvoisia miljöitä etenkin pelin loppupuolella.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Hassua on, jos "seikkailua" etsii mutta Okamia ei ole kokeillutkaan.
Olen sitä joskus aikoinaan jossain PS2:lla testannut. Taisi olla jossain pelimessuilla. Ja onhan Okami ollut suunnitelmissa hommata jo pelkästään siksi kun sitä on kehuttu niin paljon. Mutta kun sitä on sanottu Zeldan kaltaiseksi ja eteen on vain sattunut aina jokin hyvä tarjous mielenkiintoisemmasta pelistä niin se on loppujen lopuksi jäänyt hankkimatta. Mutta jos se sattuu eteen tulemaan sen aika varmasti mukaan otan.

Dragon Quest Swordsin kokeilu ei paljoa maksa, joten parempi sinun on muodostaa siitä oma mielipiteesi. Minusta se on Wiin pelitarjonnan ja ylipäänsä tämänhetkisen ropetarjonnan kärkipäätä, ja tarjoaa niitä näkemisen arvoisia miljöitä etenkin pelin loppupuolella.
Olet ensimmäinen jonka olen kuullut ikinä peliä kehuvan, joten en ole edes ajatellut rahojeni laittamista siihen. Mieluummin laitan sen 10 johonkin retro klassikkoon tai WiiWare-peliin. Mutta voisihan se kevyenä ropena ajaa asiansa.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Olet ensimmäinen jonka olen kuullut ikinä peliä kehuvan, joten en ole edes ajatellut rahojeni laittamista siihen. Mieluummin laitan sen 10 johonkin retro klassikkoon tai WiiWare-peliin. Mutta voisihan se kevyenä ropena ajaa asiansa.

Ongelma ratkaistu, kyseessä ei ole siis pelien puute vaan se että niitä on liikaa. :D

Kevyeen ropeltamiseen voi sopia paremmin se mainittu Chocobo's Dungeon, Dragon Quest Swordsissa on enemmän tekemistä jos lähtee jahtaamaan parhaita arvosanoja ja tehokkaimpia aseita.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

THQ:n eräs pomoista sanoo Wiin olevan painajainen third partylle ja firma ei aio panostaa Wiin "hardcore"-peleihin, vaan tuovan enemmän casualia markkinoille. Jos tämä tarkoittaa de Blobin kaltaisia pelejä, niin tervetuloa!
Wii is a 'Nightmare' for Third Parties, says THQ exec - IndustryGamers

Enivei, sattuipa sopivasti silmään tällainen artikkeli GameCuben ajalta v. 2003:
Article - Third Party support on the GameCube... - GamersMark
In recent news, 3rd parties such as Sega, Codemasters, THQ and others have been bitching about the performance of their games on Nintendos cubed console, and they blame Nintendo on top of it. But who is really to blame? Not Nintendo, thats for sure.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Kyllähän se niin on että aivan sama kuinka tätäå vääntää, on Wiin tarjonta ollut surkeaa. Toki niissä peleissä on paljon hyvää tavaraa, mutta kun esim. XO:lla on paljon enemmän. Kyllä jotain merkittävää tarvitaan, oma Wii on ollut kyllä lomalla jonkin aikaa. Punch-Out pitäisi hommata.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Onneksi on edes yksi konsoli, jolla on jotain vähän enemmän. Itselläni Wiin suhteen tilanne on nimittäin että pelejä on jonossa enemmän kuin kerkiää pelata ja kesällä on tulossa vielä näillä näkymin yhden käden sormien verran lisää. Osin tämä voi johtua siitä, ettei peliaikaa kerry kuin jotain 10 h/viikko, osin siitä että nautiskelen peleistä rauhassa. Hauskaahan sen kuitenkin pitäis olla.

Kaksi konsolia on jo pyhitetty tälle perushutulle (NHL/NBA/FIFA XX, Autopeli 3, Skifiammuskelu 5 jne), ei näitä jaksa enää. Tosin tuoreille pelaajille nämä ovat tietysti vielä uutta ja jännää, joten silloin on ymmärrettävää että niitä jaksaa. Ja ihan hyvä että näille peruspelaajille on ne boksit ja pleikkarit, koska kaikkia ei varmaan voi yhdellä koneella miellyttää(?)

Itseni kannalta on kuitenkin loistavaa, että on olemassa Wii, ja siten vähän kokeneemmallekin hauska konsoli. Jos kaikki kolme ois samanlaista vanhan hittimatskun tosikkomaista toistoa, niin en omistais konsolia ollenkaan. Wiillä tulee nyt paljon enemmän pelattua kuin PC:llä, vaikka hyviä pelejä silläkin olis nyt tarjolla. Pelivalikoima on siis vähintäänkin riittävä, ja suunnilleen joka toinen kiinnostava peli jää pelaamatta kun kaikkia ei vaan kerkiä.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Kyllähän se niin on että aivan sama kuinka tätäå vääntää, on Wiin tarjonta ollut surkeaa. Toki niissä peleissä on paljon hyvää tavaraa, mutta kun esim. XO:lla on paljon enemmän. Kyllä jotain merkittävää tarvitaan, oma Wii on ollut kyllä lomalla jonkin aikaa. Punch-Out pitäisi hommata.

Itse juuri tänään lohduttomana katselin että mitähän käyttöä XO:lle löytyisi kun MS:n pressi oli omalla kohdalla aikalailla täysi floppi. Wiillä pärjäisi erinomaisesti ainoana konsolina, koska sillä on ehdottomasti paras pelitarjonta. Ehkä sinua ei kiinnosta Job Island, Anno, Conduit, LKS, Kororinpa 2: Marbles Balance Challenge ja monet muut lähiaikojen kiinnostavimmat nimikkeet, mutta silloin on turha valittaa tarjonnasta ja todeta vain että Wii-pelit eivät sovi omaan makuusi tai sitten niitä et ole ollenkaan edes pelannut. Tai ehkä kannattaisi kääntää katse EA Activen, Guitar Hero Metallican tai Wii Fitin pariin?

Suosittelen että käyt poistamassa Gigantista Xbox 360 Premiumin 199 eurolla (halpaa kuin leipä!) ja kokeilet sillä vähän pelailla, eiköhän siinä avaudu näkemys Wiin pelivalikoimasta.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Itse juuri tänään lohduttomana katselin että mitähän käyttöä XO:lle löytyisi kun MS:n pressi oli omalla kohdalla aikalailla täysi floppi. Wiillä pärjäisi erinomaisesti ainoana konsolina, koska sillä on ehdottomasti paras pelitarjonta. Ehkä sinua ei kiinnosta Job Island, Anno, Conduit, LKS, Kororinpa 2: Marbles Balance Challenge ja monet muut lähiaikojen kiinnostavimmat nimikkeet, mutta silloin on turha valittaa tarjonnasta ja todeta vain että Wii-pelit eivät sovi omaan makuusi tai sitten niitä et ole ollenkaan edes pelannut. Tai ehkä kannattaisi kääntää katse EA Activen, Guitar Hero Metallican tai Wii Fitin pariin?

Suosittelen että käyt poistamassa Gigantista Xbox 360 Premiumin 199 eurolla (halpaa kuin leipä!) ja kokeilet sillä vähän pelailla, eiköhän siinä avaudu näkemys Wiin pelivalikoimasta.

Tässäkin saivartelussa ja kaivelussa on kyse vain siitä, MILLAISET pelit tiettyä persoonaa kiinnostaa, ei siitä mitä mieltä sinä tai joku muu asiasta on. Tätä on puitu jo enemmän kuin tarpeeksi ja en ymmärrä mitä järkeä on jauhaa siitä "ketä kiinnostaa mikäkin" loputtomiin ja taas loputtomiin. :)

Yksinkertaisesti kaikkia ei kiinnosta yltiöpäisen räikeät "lastenpelit" marioneen tai palikoiden kaatelu jonkun innovaatiokapulan avulla ja toista ei taas ampumispelit harmaine maailmoineen ja stereotypioneen. :)
 
Ylös Bottom