Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wiin TV-kuvassa välkettä

Jarzaman

New Member
Hommattuani Wiille RGB-scart-kaapelin, alkoi kuvaa vaivaamaan välkkymisongelma. Kun käynnistän Wiin, niin tv-kuva välkkyy. Ongelma korjaantuu kun vaihtaa kanavaa ja palaa takaisin sille AV-kanavalle, missä Wii näkyy.

Ongelma liittyy ilmeisesti 50 ja 60 herzin tiloihin. Jos Wiin asetuksista laittaa päälle 50 hz:n tilan, niin kuva on virheetön Wiitä käynnistettäessä, mutta jos pelissä vaihtaa takaisin 60 hz tilaan, niin välke alkaa ja taas täytyy piipahtaa toisella AV-kanavalla kuvan korjaamiseksi. TV on Sonyn KDF-42 teräväpiirtoa tukeva projisio TV, joka tukee 60 hz tilaa.

RGB-kaapelia käytän komponenttikaapelin sijasta siksi, että XBOX 360 on jo kytketty TV:n ainoaan komponenttiliitäntään.

Onko kenelläkään muulla vastaavaa ongelmaa, ja onko tiedossa kikkaa, jolla homma korjaantuisi?
 
Vastaus: Wiin TV-kuvassa välkettä

Mulla on se 50" malli samaisesta töllöstä.
Xbox1 myös tökki RGB-scartin kautta, nykyään on kaikki Xbox/Xbox360/Wii kiinni komponenteilla, pari sain vahvarin kautta vietyä ja nyt tilasin Aasiasta sen 10 hintaisen komponenttijakajan. (Saa kolme laitetta kiinni yhteen)

Mutta alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata.
 
Vastaus: Wiin TV-kuvassa välkettä

itellä kans tuo "perus viiskymppinen" töllötin :cool:

komponentilla (nintsu orggis piuha) kiinni ja mitään välkkymistä ei havaittu vielä

tommonen komponentti jakaja on kyllä ehdoton hankinta jossain vaiheessa. myös toki hdmi jakaja kun ps3 ilmestyy ;) (nyt hdmi paikan vie letku pcltä)
 
Vastaus: Wiin TV-kuvassa välkettä

Kiitokset vastauksista. Tuohon ongelmaan ei taida olla muuta ratkaisua kuin ostaa komponenttikaapeli ja komponenttijakaja. Jännää ettei tuo Sonyn telkkari pysy virkistystaajuuksien muutoksien perässä. Muuten kyllä hinta/laatusuhteeltaan oivallinen televisio.
 
Vastaus: Wiin TV-kuvassa välkettä

Ainakaan omassa Sonyn 50-tuumaisessani 60 Hz:n kuva on toiminut ongelmitta myös RGB-SCARTin kautta, joten ainakaan mistään kategorisesta tyyppiviasta ei ole kysymys. Nimenomaan Wiin RGB-SCARTista mulla ei tosin ole kokemusta (olen käyttänyt vain komponenttiliitäntää).
 
Vastaus: Wiin TV-kuvassa välkettä

nuni sanoi:
Mulla on se 50" malli samaisesta töllöstä.
Xbox1 myös tökki RGB-scartin kautta, nykyään on kaikki Xbox/Xbox360/Wii kiinni komponenteilla, pari sain vahvarin kautta vietyä ja nyt tilasin Aasiasta sen 10 hintaisen komponenttijakajan. (Saa kolme laitetta kiinni yhteen)

Mutta alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata.


Mulla olis toi sama sonyn tv kun sulla ja tuli kanssa ongelma kun tuli ostettua x360 ykkös boxin kaveriksi, niin tarvis saada jokin komponentti jakaja tuohon sonyyn. Eli onko sulla ihan suoraa osoitetta mistä sellaisen jakajan hommasit ja vielä parasta löytyiskö sellainen ihan jostain päin suomea ??? noita on nimittäin tosi hankala löytää...

ps. onko se jakajan kautta hyvin pelittänyt eri laitteille ??
 
Vastaus: Wiin TV-kuvassa välkettä

peekke sanoi:
Mulla olis toi sama sonyn tv kun sulla ja tuli kanssa ongelma kun tuli ostettua x360 ykkös boxin kaveriksi, niin tarvis saada jokin komponentti jakaja tuohon sonyyn. Eli onko sulla ihan suoraa osoitetta mistä sellaisen jakajan hommasit ja vielä parasta löytyiskö sellainen ihan jostain päin suomea ??? noita on nimittäin tosi hankala löytää...

ps. onko se jakajan kautta hyvin pelittänyt eri laitteille ??

Tässä linkki tuohon play-asian jakajaan:

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-2q-77-11-49-en-15-component-70-3cb.html
 
Vastaus: Wiin TV-kuvassa välkettä

Xbugs sanoi:
Ainakaan omassa Sonyn 50-tuumaisessani 60 Hz:n kuva on toiminut ongelmitta myös RGB-SCARTin kautta, joten ainakaan mistään kategorisesta tyyppiviasta ei ole kysymys. Nimenomaan Wiin RGB-SCARTista mulla ei tosin ole kokemusta (olen käyttänyt vain komponenttiliitäntää).

Joo 60 Hz:n kuva toimii sinällänsä ongelmitta, mutta jostakin syystä laite ei tunnista jos virkistystaajuus vaihtuu lennosta. Esim. jos avaa 50 Hz:n tilassa toimivan virtual console pelin, niin ruutu alkaa välkkymään. Samoin käy jos siirtyy 50 Hz:n tilasta 60 Hz:n tilaan.

Olisikohan mahdollista, että homma liittyy jotenkin tuohon Wiin RGB-scartiin. Siinä on aika vähän "nastoja" verrattuna muihin RGB-Scarteihin (esim. PS 2).
 
Vastaus: Wiin TV-kuvassa välkettä

Jarzaman sanoi:
Olisikohan mahdollista, että homma liittyy jotenkin tuohon Wiin RGB-scartiin. Siinä on aika vähän "nastoja" verrattuna muihin RGB-Scarteihin (esim. PS 2).

Muilla konsoleilla olen kyllä vaihdellut virkistystaajuutta lennossa (samoin kuin kytkentätapaa, jos on useampi konsoli päällä samaan aikaan), eikä signaalin muuttuminen ole aiheuttanut kuin lyhyen räpsähdyksen, kun telkkari tahdistuu uuteen signaaliin. Tuo Nintendon kaapelipatentti kuulostaa kyllä hieman oudolta, mutta voisi selittää ongelman. Onko kyseessä siis tosiaan Nintendon oma, 'virallinen' kaapeli?

Tää probleemi rupesi nyt kiinnostamaan sen verran, että tätä tekisi mieli testata. Pitänee pistää myös SCART-kaapeli hankintaan.
 
Vastaus: Wiin TV-kuvassa välkettä

Xbugs sanoi:
Muilla konsoleilla olen kyllä vaihdellut virkistystaajuutta lennossa (samoin kuin kytkentätapaa, jos on useampi konsoli päällä samaan aikaan), eikä signaalin muuttuminen ole aiheuttanut kuin lyhyen räpsähdyksen, kun telkkari tahdistuu uuteen signaaliin. Tuo Nintendon kaapelipatentti kuulostaa kyllä hieman oudolta, mutta voisi selittää ongelman. Onko kyseessä siis tosiaan Nintendon oma, 'virallinen' kaapeli?

Kyseessä on tosiaan Nintendon virallinen RGB-Scart kaapeli.
 
Ylös Bottom