Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wolfenstein: Youngblood

P

Poistettu jäsen 3274

Guest
Julkaisu: 26.07.2019
Kehittäjä: MachineGames, Arkane Studios
Julkaisija: Bethesda
Alustat: PS4, Xbox One, PC, Switch

Wolfenstein II:n tapahtumista on kulunut 19 vuotta, ja BJ on kadonnut suoritettuaan tehtävää natsien miehittämässä Pariisissa. Nyt taistelujen karaistaman isänsä BJ:n opissa vuosia harjoitelleiden kaksostyttärien, Jessin ja Sophin, on ryhdyttävä toimiin.

Pelaa ystävän kanssa tai yksin. Nosta tasoasi, tutki ympäristöjä ja suorita tehtäviä avataksesi uusia kykyjä, aseita, kojeita, kosmeettisia esineitä ja muita, joiden avulla voit täydentää pelityyliäsi ja muokata ulkonäköäsi.

Wolfenstein: Youngblood pitää sisällään tähän mennessä avoimimman kokemuksen. Kehitä hyökkäystaktiikoita natsihallinnon tuhoamiseksi uudessa tukikohdassa, joka sijaitsee syvällä Pariisin katakombien sydämessä.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mielenkiintoista että pelin normi versio maksaa 30€ ja deluxe edition 40€, tämän deluxe version mukana tulee buddy pass jolla voit pelata kavereiden kanssa. Kaverin täytyy vaan ladata trial versio ja 40€ saa iloa kahdelle hengelle, täytyy vaan muistaa että tämä ”ilmaiseksi” pelaava ei voi tietenkään pelata kokoversiota kuin sen kanssa joka omistaa deluxen, eikä myöskään saa trophyjä.

Pelillä on myöskin 30€ hinnastaan huolimatta n. 25-30h edestä tekemistä, tämä on saman verran kuin TNO ja TNC yhteensä, ilmeisesti tarinan karsiminen on antanut mahdollisuuden luoda paljon enemmän sisältöä vaikka peli suht nopealla aikataululla on pistetty kasaan.

Myöskin arvostelujen perusteella peli on pätevä yksinpelinäkin kiitos erittäin hyvin toimivan tekoäly apurin, täytyy pistää harkintaan jos jossain välissä kokeilis kun hintakin vain 30€
 
Tunnin verran testasin yöllä pleikkarilla ja tässä on edelleen sitä tuttua sairasta huumoria mitä edellisissäkin.

Kenttäsuunnitelusta huomaa, että Arkane Studios on ollut mukana kehityksessä ja tuon ansiosta kenttäsuunnittelu on parempaa, kuin surkeassa TNC:ssä oli.
 
Tunnin verran testasin yöllä pleikkarilla ja tässä on edelleen sitä tuttua sairasta huumoria mitä edellisissäkin.

Kenttäsuunnitelusta huomaa, että Arkane Studios on ollut mukana kehityksessä ja tuon ansiosta kenttäsuunnittelu on parempaa, kuin surkeassa TNC:ssä oli.
Siis oliko The New Colossus surkea? Sinänsä kuulostaa aika kovalta tuomiolta ottaen huomioon kuinka hyviä arvosanoja se on saanut. Toki maut ovat yksilöllisiä, eivätkä peliarvostelijoiden näkemykset tietenkään mitään absoluuttista totuutta kerro.

Itse en ole vielä edes aloittanut TNC:tä pelaamaan, vaikka se pelihyllystä kyllä löytyykin. Muut uudemmat Wolfensteinit ovat kuitenkin minut tähän mennessä sen verran vahvasti vakuuttaneet, että jäi sinänsä ihmetyttämään noinkin kova tuomiosi pelille. Mielestäni olemme kuitenkin aika usein suhteellisen saman tyyppisiä pelejä arvostaneet.
 
Viimeksi muokattu:
Pakkohan nämä kaksi on kokoelmiin lisätä kun kaikki edellisetkin löytyy ja vielä kun sai netistä youngbloodin deluxen 35€ ja cyberpilotin 20€. Piti netistä tilata kun täällä Hämeenlinnassa ei ollu gigantissa, powerissa eikä prismassa. Mikä on outoa kun kokolailla kaikki löytyny julkkarina ainakin gigantista. Ens viikolla pääsee testaamaan näitä.
 
Siis oliko The New Colossus surkea? Sinänsä kuulostaa aika kovalta tuomiolta ottaen huomioon kuinka hyviä arvosanoja se on saanut. Toki maut ovat yksilöllisiä, eivätkä peliarvostelijoiden näkemykset tietenkään mitään absoluuttista totuutta kerro.

Itse en ole vielä edes aloittanut TNC:tä pelaamaan, vaikka se pelihyllystä kyllä löytyykin. Muut uudemmat Wolfensteinit ovat kuitenkin minut tähän mennessä sen verran vahvasti vakuuttaneet, että jäi sinänsä ihmetyttämään noinkin kova tuomiosi pelille. Mielestäni olemme kuitenkin aika usein suhteellisen saman tyyppisiä pelejä arvostaneet.
Kyllä The New Colossuksen tarina oli ihan viihdyttävä, mutta kenttäsuunnittelu siinä oli paljon huonompaa, kuin New Orderissa ja tässä Youngbloodissa.

Ehkä tuo surkeaksi haukkuminen oli liioiteltua, mutta jotakin kehittäjillä meni pieleen tuon kenttäsuunnittelun kanssa, mutta kyllä mulla silti oli psykoottinen virne naamalla, kun vedin natseja muussiksi kaikenlaisilla aseilla. Parhaimmilaan TNC on easyllä pelattuna dual wield aseiden kanssa ja oli siellä ainakin julkaisussa muitakin ongelmia :)

Ovat onneksi päivityksillä korjailleet TNC:tä ja ehkäpä sille voi antaa uuden mahdollisuuden joskus.

Ja tuo, että melkein puolet pelistä
sulla on vain puolet healteista oli omasta mielestä huono idea
 
Itsellä jäi New Colossus kesken juurikin huonon kenttäsuunnittelun takia, omaan makuun se oli vaan jotenkin niin tylsä ja sekava. Joten onko tämä muuten vanhaa tuttua wolfensteinia, vai onko jotain muuta mikä selittää alhaisen hinnan?
 
Itsellä jäi New Colossus kesken juurikin huonon kenttäsuunnittelun takia, omaan makuun se oli vaan jotenkin niin tylsä ja sekava. Joten onko tämä muuten vanhaa tuttua wolfensteinia, vai onko jotain muuta mikä selittää alhaisen hinnan?
Kehittäjät olivat vissiin sanoneet, että halvempi hinta, koska kehitysaika oli lyhyempi.

Ja kyllä tämä on omasta mielestä lähempänä tuota New Orderia fiilikseltään, mutta voi olla että mielipide muuttuu vielä, kun olen tosiaan sen tunnin suunnilleen vasta pelannut.

Kyllä mä tätä uskaltaisin kuitenkin suositella jos New Orderista ja Old Bloodista tykkäsi, mutta tämä on oma mielipide ja kannattaa muistaa, että tässä ei olla tarinaan niin paljoa panostettu, kuin noissa edellisissä täysihintaisissa peleissä vaan on lähempänä juurikin tuota Old Bloodia.
 
Kehittäjät olivat vissiin sanoneet, että halvempi hinta, koska kehitysaika oli lyhyempi.

Ja kyllä tämä on omasta mielestä lähempänä tuota New Orderia fiilikseltään, mutta voi olla että mielipide muuttuu vielä, kun olen tosiaan sen tunnin suunnilleen vasta pelannut.

Kyllä mä tätä uskaltaisin kuitenkin suositella jos New Orderista ja Old Bloodista tykkäsi, mutta tämä on oma mielipide ja kannattaa muistaa, että tässä ei olla tarinaan niin paljoa panostettu, kuin noissa edellisissä täysihintaisissa peleissä vaan on lähempänä juurikin tuota Old Bloodia.
Mulla ei oo mitään hajua edellistenkään osien tarinoista, pelkkää aivotonta räimettä odotan näiltä peleiltä aina
 
+ Pyörii sulavasti(Ps4Pro)
+ Grafiikka ihan kivan näköistä

- Ei checkpointteja, kun kuolee ja kuluttaa max3kpl elämät niin joutuu kentän alkuun
- Aseet todella tehottomia ja paukkuja pihdataan
- Viholliset syntyvät alueille uudestaan kun vain pikkasen käy nurkan takana
- Roolipelielementit ja erilaiset terveyspalkit huonosti suunniteltuja ja turhia
- Yksinpelaajalle ei voi suositella
- AI-kaverista enemmän haittaa kuin hyötyä
- Samoja alueita jatsataan ees taas
- Tarina ihan surkea, alun jälkeen välivideoita ei tunnu olevan.
- Halvalla/nopeasti tehdyn tuntuinen

Cuuppina toivottavasti parempi, ite pelaan yksin kun ei ole Ps+
2/5
 
Nyt pari tuntia pelannu tätä ja fiilikset on mitä on. En voi ymmärtää mikä ihmeen idiootti ratkaisu tekijöiltä tuo että joutuu aloittamaan kentän alusta jos kuolee... Tämä on todella raivostuttavaa. Normaalilta vaihtui easylle melkein heti ja silti kuolee kun vihollisia hirveesti kimpussa ja ammukset todellakin ovat tehottomia. Yhteen tyyppiin saa ampua miljoona kutia että putoaa. Tämä on kyllä surkein Wolfenstein peli. Kyllähän se 35€ hintakin jo kertoo, ettei tähän ole ihmeitä panostettu.
 
Tässä ilmeisesti tarinakin on mitä on?.. Eli New orderin ja New colossuksen luoma Wolfensteinin uusi nousu tarinavetoisena loistopelisarjana vähän vedetty kuin vessanpöntöstä alas? .. Itse en jaksa yhtään fps räiskintöjä, jos niissä ei ole tarinaa, mikä pitää otteessaan..
 
Itsellä meni skillupin arvostelun katsomisen jälkeen ostohalut.
Jos ei halua katsoa 30 minuutin videota niin tiivistettynä muutama pointti joista ylempänäkin on mainittu.
Tyyppi siis pelasi solona, koska ei saanut cooppia toimimaan.



-Tekoäly kaveri on rasite. Se ei osu edes ladon seinään, seisoo keskellä katua ammuttavana ja joskus ei edes pelasta sua vaikka seisoo vieressä.
-Pomo matseissa se juoksee pomon viereen ampumaan sitä ja tietenkin kuolee.
-Edes ennen pomoja ei ole checkpointia joten tekoälyn kuoleman takia aloitetaan koko kentta alusta.
-Viimeisessä pomossa on checkpoint, mutta käytettyjä ammuksia ei palauteta joten matsi muuttuu aina vaan vaikeammaksi ammus pulan takia.
-Siskosten dialogi on aivan käsittämättömän huonoa.
-Panssaroiduilla vihuilla on kaksi eri armor tyyppiä ja jollet käytä oikean tyyppisiä ammuksia niin lähinnä kutitat niitä. Esim väärän tyyppisillä ammuksilla varustettu täysautomaatti haulikko on tehottomampi kuin perus pistooli jossa on oikeat ammukset.
-Eri panssarit erotellaan ikoneilla joita ei aina erota toisistaan taistelun keskellä sillä kestävyyden perässä on joko valkoinen täytetty palkki tai sitten pelkällä viivalla piirretty neliö.
-Tyypillä kesti 11 tuntia pelata lopariin saakka jossa luovutti, kun monen kuoleman jälkeen meni hyvin ja taas kerran tekoäly vaan seisoi vieressä eikä parantanut kun olisi ollut tarvetta.
-Jätkä ei tehnyt kaikkia sivutehtäviä, mutta ei usko niiden jäljellä olevien kuitenkaan lisäävän 19 tunnin edestä pelattavaa joten se luvattu 25-30 tunnin kesto oli taas kerran paskapuhetta.
-Sivutehtävät toistaa itseään todella pahasti ja peli myös tykkää antaa sulle sivutehtäviä joiden tasovaatimus on yli 10 tasoa korkeammalla kuin oma taso joten sulla ei ole mitään mahdollisuuksia edes tehdä niitä.
 
Alku oli ihan hyvä, mutta sitten lässähti fiilis täälläkin ja nyt ei ole paljoa jaksanut pelata.

Jollakin foorumilla joku sanoi aika hyvin, että Machine Gamesilla on iskenyt hollywood syndrooma ja välittävät nykyään vain näteistä grafiikoista ja räjähdyksistä, eikä pelattavuudella tai muulla ole väliä:D
 
Kaverin kanssa pelailtu intro ja pari niitä brother towereita vallattu. Aika yksitoikkoinen tämä tosiaan on.
-Tuo kuoleman jälkeen alkuun palaaminen mielestäni sinällään toimii, koska tuo kuolemisen pelon. mutta varmasti tekoälyn kanssa pelatessa ihan perseestä.
-Kenttäsunnittelu melko tylsää, monesti tulee tutun näköiset maisemat/huoneet vastaan ja saa miettiä onko käynyt paikassa aiemmin. Ilmeisesti kunnon karttaa alueesta ei löydy mistään.
-Äänet monesti bugaa; ihan niinkuin olisi veden alla ja vähän väliä nostaisi pään ylös vedestä.
 
Tärkeimmät täällä on jo sanottu. Laitetaanpa omiakin näkemyksiä.

Kaverin kanssa aloitettiin coop ja heti suoraan challenging-tasolla, joka on vaikein kaikista. Tällä hetkellä mennään tasoilla 35-36 ja alun hankaluuksien jälkeen peli on alkanut maistumaan paremmalta. Perkkien avaaminen on helpottanut peliä huomattavasti, alussa noutaja tuli turhan helposti. Aseiden vaurion määrä kasvaa pysyvästi 2% jokaisesta levelistä ja ilman vahvaa kommunikointia/suunnittelua ei meinaa pärjätä. Allekirjoittaneelle tämä on ollut melkoinen haaste sen puolesta, että tykkään ottaa riskejä ja rynniä päälle, mutta vihollisen heikentäminen äänettömien tappojen kautta auttaa säästämään sekä ammuksia että hermoja.

Negatiivisia puolia sitten piisaakin, mutta olisi edes yksi asia toisella tavalla. Ne perkeleen checkpointit. Mitä helvettiä pelintekijät oikein kuvittelevat saavuttavansa tämän poisjättämisellä? Ei hirveästi napostele pelata koko riivatun kenttä uudestaan alusta noin tunnin vääntämisen jälkeen, kun kuolema korjaa pomotaistelussa. Ensimmäinen isompi mörssäri onnistuttiin kaatamaan ensimmäisellä yrityksellä ja toisessa tuli noutaja. Ei hirveästi napannut aloittaa heti perään uutta taivalta kohti pomoa.

Jos ajatellaan, että toinen ja kolmaskin yritys päättyvät epäonnistumiseen, niin ennen pitkää peli menee grindaamiseksi ja rahojen/leveleiden keräämiseksi, jotta molemmat pelaajat ovat niin hampaisiin asti varustettuja, etteivät viholliset mahda mitään. Tällä hetkellä käytetään pääkykyinä armoreiden 100% palauttamista ja viiden sekunnin vahingoittumattomuutta. Nämä voi aktivoida 20 sekunnin välein. Sivukykyinä toisella näkymättömyys + "rammaus" ja toisella vain "rammaus" (jyrääminen vihollisia päin).

Muutama huomio/mielipide:

- Perkkipisteiden nollaaminen. Kyllä tämän pitäisi perkele olla mahdollista, pelin luonteen vuoksi
- Vihollisten armor-mittareiden vieressä olevaa merkkiä ei ehdi tunnistamaan taistelun keskellä oikean aseen valitsemiseksi, miksi näitä ei ole merkitty värein, kuten vaikkapa Destiny-peleissä?
- Kun palataan katakombeihin, niin ammusten, kranaattien ja heittoaseiden täyttö yhdestä paikasta! Ammukset saa yhdestä laatikosta, mutta kranaatteja ja heittoaseita joutuu aina haeskelemaan. Joskus saattaa löytää kaikki puuttuvat yhdestä hyllystä, usein menee haeskeluksi

Lisäksi pari kertaa on tullut lennettyä hostin pelistä pihalle ja joskus aivan jäätäviä lagipiikkejä. Tämä saattaa tosin olla myös nettiyhdeydestä kiinni, vaikka nopeutta piisaakin.

Tässä video viimeisimmästä rymistelystä Wolfin parissa, jos jotakuta kiinnostaa katsoa. Video on leikkaamaton, taltiointi suorasta lähetyksestä. Näkymä pelikaverin ruudusta, molempien puheet kuuluvat.

 
1.05 päivitys tulossa vissiin lähiaikoina ja siinä pitäisi olla jotain checkpoitteihin sekä vaikeustasoon liittyvää säätöä.

"Update 1.0.5 Preview
Addresses various game difficulty and progression issues based on feedback:
  • Additional checkpoints
  • Difficulty adjustments across the board, especially in boss fights
  • Addressing the feeling some players have expressed that some enemies feel like “bullet sponges”
  • Adding additional ammo throughout the game
  • An option to toggle enemy health bars on/off
  • Making it easier to get 100% game completion"
 
1.05 päivitys tulossa vissiin lähiaikoina ja siinä pitäisi olla jotain checkpoitteihin sekä vaikeustasoon liittyvää säätöä.

Kuulostaa hyvältä. Voisi ehkä harkita pelin ostoakin, jos päivitys on onnistunut.

Pelin päähahmojen haukuttua "dialogia" tosin ei tämäkään varmaan korjaa... :rolleyes:
 
Ylös Bottom