Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wombut in da house

Wombut

Jäsen
Eli pääsin mukaan porukkaan auttelemaan xboxfinin porukkaa, eli taidan olla nyt mukana menossa vieläkin tiiviimmin. Koitan ylläpitää niin forumin, kuin sivunkin tasoa. Jos joku mitä olen uutisoinut, arvostellut tai muuten vain ärsyttää niin otathan yhteyttä joko tämän forumin privaviesti tsydeemillä. Tai sähköpostilla wombut@luukku.com

Wombut kuittaa.
 
Onneksi olkoon.

Äläkä sitten aloita liian kovalla tempolla alussa, niin et tylsy hommaan ja tee Code:t.
 
ainakin koitan olla :D

ja olen jo yhden arvostelun kirjoittanutkin... käsittääkseni se tulee nettiin tällä viikolla. Lisää arvosteluja minulta, sitä mukaa kun pelejä tulee ostettua.

T:Wombut
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut


ja olen jo yhden arvostelun kirjoittanutkin... käsittääkseni se tulee nettiin tällä viikolla. Lisää arvosteluja minulta, sitä mukaa kun pelejä tulee ostettua.

T:Wombut

Odotan innolla... Mikäs arvostelu, jos saan kysyä? :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Joobas


Odotan innolla... Mikäs arvostelu, jos saan kysyä? :)

Kyseessä on Rallisport Challengen arvostelu, jonka Wombut on tehnyt. Ja se tulee sivuille niin pian kuin mahdollista, mutta nyt on palvelimilla hieman häikkää, joten se tulee nettiin niin pian kuin mahdollista.
 
oli pari "painovirhettä" iskenyt, mutta koitin nyt korjata suurimman osan... toivon että saatte tekstistä edes jotain selvää.
 
Jeps, ei todellakaan huono arvostelu (varsinkin kun ottaa huomioon, että tämä on herran ensimmäinen). Mutta muutama seikan tässä kuitenkin mainitsen johon voisit ensi kerralla kiinnittää enemän huomiota:

1) Liian usein käytit minä-muotoa. Tämä on ihan hyväksyttävää jossakin S(t)ubidon kaltaisessa telkku-ohjelmassa, mutta kirjoitetussa arvostelussa se tuntuu vähän oudolta (ainaskin minusta - on mahdollista, että ongelma on myöskin tässä päässä ;)).

2) Ns. finliska. Kaikki jotka ovat katsoneet joskus Everlastin tekemiä peliarvosteluita KuuKanavalla, niin tietänevät mitä tarkoitan. Eli jos suomenkielessä on järkevänkuuloinen sana tai termi jollekin englantilaista alkuperää omaavalle sanalle tai termille, niin sitä voi, ja saa, myös käyttää. Esim. padin forcessa voisi yhtä hyvin olla ohjaimen tärinässä (periaatteessa tämä on vain enemmän ammattimaisemman kuuloinen).

3) Muutamat kirjoitus- ja lausevirheet. Näitä ei kuitenkaan kauhean montaa ollut, joten suurikaan ongelma tämä ei ole.

Mutta joo, älä ota väärin tätä viestiä, vain pelkkää rakentavaa kritiikkiä :) Hyvä arvostelu, ja sillä sipuli.
 
Ihan hyvä arvostelu wombut... ei aivan muiden arvostelijoiden tasoa. Mutta uskoisin että eiköhän se ajan mittaan parannusta tapahdu.:)
 
kiitos palautteesta, etenkin nemesikselle... koitan kiinittää huomiota noihin seikkoihin tulevaisuudessa =)

T:wombut

edit : niin ja en minä pahastu kritiikistä. Tietysti sen ottaa aina hiukan itseensä, mutta näin "aloittelijana" koitan siis oppia virheistä.
 
Joo... ihan hyvä arvostelu, mutta koska olen kusipää, niin pitää heittää tähän vähän kritiikkiä:

Ensimmäisenä voisi kritisoida tuota -- Nemesiksenkin mainitsemaa -- liiallista minä-muodon käyttöä. Periaatteessa se ei vaikeuta lukemista ollenkaan, mutta se tekee arvostelusta hieman amatöörimaisen tuntuisen. Eli kokeile seuraavassa arvostelussa "yleistämään asioita".
Toinen juttu ovat otsikot. Mielestäni teksti oli jaettu hieman oudosti. Esim. äänet kannattaa laittaa grafiikan kanssa saman otsikon alle. Ja muutenkin kannattaa pyrkiä tiivistämään tekstiä mahdollisimman paljon, ettei synny liikaa otsikoita, sillä ne vaikeuttavat huomattavasti lukemista.
Kolmantena (eikö se lopeta koskaan?! :)) voisi mainita tekstin pienoisen lyhyyden, mutta enpä oikeastaan odottanutkaan, että ensimmäinen arvostelu on mikään Tom Clancyn "Isku Columbiaan".
Lopuksi kritiikkiä saa vielä moninpelin arvostelun puute, mutta sen voi antaa anteeksi, sillä Xbox on vielä sen verran nuori konsoli, että monella -- oletan, että myös sinulla -- ei ole vielä mahdollisuutta testata esim. neljän pelaajan moodia.

Muuten arvostelu olikin mukavaa luettavaa ja sisältö aukesi hyvin. Ja ei kannata ottaa itseensä tästä viestistä, sillä minä olen sellainen pilkunnussija/perfektionisti/mikä lie, että pidemmän päälle olen varmaan todella ärsyttävä. :)
 
1) kuten nemesiksellekkin taisin sanoa, kiitos, koitan kiinittää tähän enemmän huomiota tulevaisuudessa.

2) jooh, kuvittelin että olisi "helpompi" lukea jos olisi enemmän otsikoita, tosin taisin "aliarvioida" lukijaa... ei hyvä.

3) jooh, pituutta olisi tullut lisää jos olisin koittanut moninpeliä... johon minulla toistaiseksi ei ole mahdollisuutta. Tosin, nopean muistelemisen jälkeen taitaa noi muutkin arvostelut olla about noin pitkiä? Ja toinen huono jutska on se että en omista DD 5.1 ääniä, jotka kyllä olisi aika "must" kun arvostelee Xboxin pelejä =)

kiitos sinullekkin =)

T:Wombut
ps. uskaltaakohan sitä enää julkastakkaan seuraavaa arvostelua =)
 
Nohj. Vomputti.
Vain kielikoulu puuttuu...:)
Kyllä se siitä...
Hyvää tarinaa, mutta ei tolla YO-kirjoituksia hoideta...;)
Kyllä se siitä..heh...
edit: Kiitos kumminkin kaikesta innostasi...:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom