Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Worms-turnaukseen liittyvä keskustelu

ProIndy

Member
Noniin eli, laitetaanpa alulle tämmönen ketju, minne kaikki yleinen keskustelu Worms-turnaukseen liittyen. Näin alkuun voidaan keskustella siitä missä muodossa pelataan, mahdollisia eri sääntövaihtoehtoja jne. ja sitten kun saadaan turnaus pyörimään niin kaikki muu avautuminen ja tuulettelu matsien jälkeen. :p

Seuraavaa olen itse ajatellut jo tähän mennessä:

1. Aloitellaan tossa ens viikon torstaina (eli to 30.4). Menee tää alotus vähän tohon vapun kanssa päällekäin, eli sovitaan niin että eka pelideadline ei oo mikään tiukka. Olen siis ajatellut että matsin sopimiseen ja pelaamiseen on aina viikko aikaa (to->ke), ja sitten seuraava kierros alkaa taas heti seuraavana torstaina. Tällä lailla saadaan turnaus vietyä suht nopeesti läpi. Toisaalta taas viikko lienee tarpeeksi pitkä aika siihen että löytyy sellainen ajankohta jolloin kaikki 4 pelaajaa saadaan samaan aikaan linjoille.

2. Matsit pelataan 4 pelaajalla. 1vs1 -matsit on omasta mielestäni ja varmaan monen muunkin mielestä paljon tylsempiä. 4 pelaajan matseihin saadaan enemmän actioinia. Jokaisesta matsista 2 pelaajaa jatkoon, eli karsinta ei tapahdu kuitenkaan ihan liian nopeasti. Jos joku keksii toimivan taulukkojärjestelmän (play off-järjestelmän) jossa jossain vaiheessa voidaan saada joka matsista 3 pelaajaa jatkoon 4 pelaajan matsista, mutta kuitenkin sillai että finaaliin saadaan 4 pelaajaa, niin laittakaa mulle vain ehdotuksia.

3. Säännöistä olen ajatellut seuraavaa:
Game Style olisi itse tehty. Muuten "Game Style: Pro":n säännöt, mutta roundien lukumäärä yhteen, eli siis, jokaisen roundin jälkeen pitäisi tehdä uusi huone. Tämä kahdesta eri syystä. Ensinnäkin, olen huomannut, että peli arpoo roundin aloittajan ainoastaan kerran pelin alussa. Siis, jos peli arpoo ensimmäisen roundin aloittajaksi joukkue 2:sen, niin joukkue 2 aloittaa kaikki seuraavatkin roundit pelin loppuun saakka. Mieluummin annetaan jokaiselle pelaajalle yhtäläinen mahdollisuus aloittaa joka roundi. Toisekseen tämä yhden roundin järjestelmä siksi, että jatkoon pääsemiseksi matsista olen kaavaillut tarvittavaksi kaksi roundivoittoa. Peli itsehän laittaa pelin poikki heti kun yksi pelaaja on saavuttanut kaksi voittoa. Tässä turnauksessahan me halutaan että peli vielä jatkuu senkin jälkeen. Jokainen matsissa pelaava pelaaja siis pitää kirjaa tilanteesta jatkuvasti.

Jos roundi päättyy tasan (eli viimeisen vuoron jälkeen ei ole yhtään matoa elossa), kukaan pelaaja ei saa pistettä roudista. Kun ensimmäinen pelaaja saavuttaa kaksi roundivoittoa, jatketaan pelaamista edelleen. Esim. vaikka tilanne olisi seuraava; J1: 2voittoa, J2: 1voitto, J3: 0voittoa, J4: 0voittoa; niin jatkoon ei vielä pääse J1 ja J2. Tällöin J1 on vasta varmistanut jatkopaikkansa. Pelaamista jatketaan edelleen siihen saakka että toinen pelaaja saavuttaa kaksi voittoa. Jo jatkoon selviytynyt J1 jatkaa myös pelaamista. Lähinnä siksi, että neljän pelaajan pelit on kivempia, mutta myös siksi, että matsin voittajana mahdollistetaan pelaajalle J1 tietynlainen taktikoinnin mahdollisuus, eli mahdollisuus jossakin määrin valita toinen jatkoon pääsevä pelaaja. Hänhän voi seuraavissa roundeissa (jos haluaa) vain ampua tietyn pelaajan matoja. Toivottavaa kuitenkin on että J1 jatkaa normaalia kaikkia vastaan pelaamista.

Tämmöistä tässä vaiheessa mielessä. Tekin voitte jotain ehdotella.
 
Vastaus: Worms-turnaukseen liittyvä keskustelu

Eiks kellää oo mitään ideoita pelisysteemin suhteen? :)
 
Vastaus: Worms-turnaukseen liittyvä keskustelu

Pääseekös tähän enään myöhäisheränneenä mukaan?
 
Ylös Bottom