Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vompatti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: WRC [PS3 Hype]

Kiitokset Dr pepperille linkistä. Tuolla näkyi aavistuksen parempaa pätkää, mutta kyllä edelleenkin rupeaa tuntumaan siltä, että (itse en odottanutkaan tämän olevan mikään uusi RBR) pätkät tulevat olemaan pelin isoin kompastuskivi.

Olisihan se tosiaan ollut kiva, jos olisi ollut aidot erikoiskokeet, mutta ei voi minkään. Ymmärtäkää nyt, että kun pätkät eivät ole aitoja, vaan niihin on "yritetty sisällyttää kyseisen rallin elementtejä", niin lopputulos ei voi olla mikään täydellinen.

Tämä on juuri se mikä ei mene minun jakeluun. Kaverit väittävät, että ovat käyneet kuvaamaassa pätkiä ja hakeneet niitä rallien oikeita elementtejä niihin, niin minkä takia lähes kaikki pätkät näyttävät kauheilta, täysillä ajettavilta lentokentiltä. Sitäkin olen ruvennut epäilemään, että Milestonen ohjelma ratojen tekemiseen ei ole hääppöinen, vieläkään ei ole nähty mm. kunnon neulansilmää.

Pakko heittää spoilereihin pari pätkää Dirt2:sta. Miten Codemasters saa näin loistavia pätkiä aikaiseksi pelkästään mielikuvituksen pohjalta ja Milestone ei saa mitään tähän verrattavaa vaikka on kuvattu ja tutkittu aitoja pätkiä.

Ja vielä yksi lyhyt video WRC:stä, testaajana tällä kertaa Petter Solberg:

En tajua mikä mulla on, grafiikka rumaa, EK:t lentokenttiä, mutkan on käytännössä kaasupohjassa ajettavia, ajomallistakaan en kyl nyt ihan vakuuttunut ole...siltin jo ton ekan videon (bulgarian pätkän) jälkeen mul tuli kauhee himo päästä ajaa tota peliä :S

Tuo Japani näytti jo ihan ok:lta... Mutta...
Pätkät on vaan kauttaaltaan liian tasaisia, radassa ei ole käytännössä mitään korkeusvaihtelua. Ja sitten ne hairpinit on tässä kyllä ihan vitsejä! Ensinnäkin kaikki mutkat missä joutuu nostaa kaasua on luokiteltu niiksi ja toisekseen käsite "hairpin" on tässä aivan liian laaja. Japanin EK:kin oli saman nuotin("hairpin") alla useaa eri tiukkuutta ja vielä pahempana asiana että nuoteissa ei eritelty aukeaako vai kirraako.

Tulipahan vaan mieleen, että olisiko kehittäjän rataeditori niin susi että sillä ei voi tehdä kuin tälläisiä pätkiä..? :? noissa tiukemmissa mutkissa kun näkee että rata on "venytetty" ulkomutkista ja tie levenee mutkassa, joten kunnon hairpineissä grafiikka saattaisi mennä erittäin huonoksi.. Tuo vaan mutuilua, mutta ties vaikka olisi perääkin.

EDIT:
Tuolla linkissä missä nuo videotkin on joku sanonut aika perhanan hyvin;
"Headsoup:
I was really giving this game every chance to be good and trying not to judge it, but *every* video just shows wide track after wide track. I personally think the cars look to have decent handling, but the tracks are so wide it isn't needed, and most corners don't even seem to need use of the brakes Frown

If they had just reduced track width by 30% and added some sharper corners/rougher terrain..."

EDIT2:
Tuo Mexiko näyttää jo enemmän siltä miltä pitääkin, mutta edelleen hairpinit on ihan vitsejä :/

Kyllähän tuo Uudenseelannin ralli näyttää jo ihan hyvältä.

Onhan tuossa ohjaamossakin käsillä töitä eli ei tuota ihan seinästä seinään pysty ajamaan.

Ja sijoituksissakin tuo kuski oli häntäpään joukossa kokoajan eli ei peli liian helpoltakaan vaikuta.

Kuitenkin huomaa että ei kuski ole ensimmäistä kertaa rallipeliä pelaamassa.

Ei helvetti et toi vauhdin tunne on jotain aivan älytöntä! ajaa satasta niin näyttää et mentäis vähintään 200 lasissa!

Ei helvetti et toi vauhdin tunne on jotain aivan älytöntä! ajaa satasta niin näyttää et mentäis vähintään 200 lasissa!

Kerranki noinpäin, monasti on peleissä ollu ongelmana et menee pitkäksi mutkissa ihan sen takia ku tuntuu et vauhtia 40:iä, vaikka taulussa 150:ntä

Ettei vain olisi tullut quantity over quality eteen. Pitihän ne PR-lupaukset täyttää niin jossain välissä on aika käynyt vähiin ja tulos sen mukaista. Geneerisiä pätkiä saa hyvinkin yksinkertaisella editorilla aikaan nopeastikin. Nuotituksetkin ovat niin ympäripyöreitä ettei niitä käyttämällä edes pystyisi vaikeampia pätkiä ajamaan ilman ulkoa opettelua.

Jos aikovat WRC2:sen tehdä niin kyllähän tästä hyvän pohjan saa aikaan korjaamalla ne vähät puutteet. Hyvin aikaa kehittää kun GT5 jyllää pelaajien konsoleissa.

Uusiseelantipätkää kun katoin niin pari asiaa puski silmään:

- Ohjauksessa näyttäisi olevan keskellä tyhjää ihan SSV8nc pelin tapaan.
- Ohjattavuus on lapsuuden vaaleansinisen pulkan tasoa.
- Aika tasaista ja leveää tietä.
- Oliko yhtään hyppyä näillä kolmellä pätkällä ?
- Aurinko häikäisi kivasti.
- Grafiikoista en osaa sanoa mitään kun on "off screen"-kuvaa kyseessä.

Toki mutavellissä näytti kuski pyörivän ja siellähän ei tunnetusti etupyörät liikaa pitoa saa, mutta oli kyllä niin ristuksen kankean näköistä auton liike.

Siis ei hel*etti oikeesti, tää on rallipeli, enkä mä oo nähny ensimmäistäkään vakuuttavaa mutkaa. Ja mitä korvani kuulivatkaan uuden seelannin videossa, hairpin, niin missä se neulansilmä ny sit tulee vai onko jääny tekemättä? Ainoo mitä mä näin oli "mutka" jota paukutettiin 3 vaihteella n. 100km/h (en nähny tarkasti sitä mittaria ku plegellä kattelin). Mä en oikeesti enää tiä pitäiskö itkee vai nauraa, jos pelin hitain mutka ajetaan 3. vaihteella ja varsinkin tos uuden seelannin pätkässä nauratti, ku lähes jokainen mutka alussa (edit. siis 2. ek:n alussa) oli kartturin mukaan hairpin vaikka todellisuudessa ne olivat ihan jotain muuta. Ps2 ekan wrc:n "fanina", mä en voi uskoa miten ne on tällaista sontaa onnistunut tekemään. Joka ikinen tärkeä juttu on tehty päin mäntyä. Mä oon sanaton!

Viimeksi muokannut moderaattori:

Eipä tosta Uuden-Seelannin pätkistäkään tullut kuin entistä petetympi olo... :(

BlackBeanin mukaan rallissa on tarkoitus ilmeisesti ajaa helppoja pätkiä mahdollisimman kovaa, jossa suurin vaikeus tulee siinä että puskeeko auto hieman jyrkemmässä mutkassa ulos... Vaikeamman pätkän saisi kun laittaisi lähdön 4-tielle Vaajakosken ABC:lle ja maalin Toivakan risteykseen :rolleyes:

Tästä puuttuu kokonaan pätkistä "rullaavuus" Suomessa ja NZL:ssä, mutkat ei ole peräkkäin eikä tiessä ole kallistusta. Ne on tyylillä; mutka, suoraa, mutka, suoraa, mutka... Missä on mutkayhdistelmät?!?

Joo... Alelaarista joskus ehkä mäihällä kun hintalappu 10 €.
Kyllä tässä kaivattaisiin niin virtuaalisille pätkille kuin oikeaankin ralliin Colinia ja Rikua...

näyttää kyl ihan mukavalta ajelulta jo, harmi et noi nuotit on ihan päin peetä, ku ei niiden perusteel tiedä miten jyrkkä mutka oikeesti milloinkin on

Peliinhän on lupailtu nuottieditoria, joten itse en pidä ongelmana sitä vaikka nuotit olisivat aivan päin honkia.

Toinen EK näytti jo ihan rallilta... suurimmaksi osaksi.
Nuotit on kyllä ihan kuralla, ne tulee pahoissa paikoissa liian myöhään ja tosiaankin hairpin käsittää mutkat välillä 50km/h -> 120km/h :D

Tuo kaveri ei osaa kyllä ajaa kovin hyvin, sekin saa todennäköisesti pelin näyttämään paikoitellen huonolta. Monessa kohtaa tyyppi vetää hartialukon tai ei paina kaasua eikä jarrua. Kiva päästä ite testaa vaikkapa demossa, että miten ajomallinnus on tehty. Varsinkin jarrulla sitominen on mielenkiintoista testata ;)

Ärsyttää toi keinotekoinen vauhdintunteen nostaminen, mikä melkein jo yksin pilaa pelin. jos realistisuuteen pyritään niin toi on ensimmäinen mikä pitää olla kunnossa!

Ärsyttää toi keinotekoinen vauhdintunteen nostaminen, mikä melkein jo yksin pilaa pelin. jos realistisuuteen pyritään niin toi on ensimmäinen mikä pitää olla kunnossa!

Eipä tässä varmasti mitään realismia ole haettukkaan vaan semmoista arcadesta hieman vakavampaa. Wrc tyyppistä. Itse en kyllä edes noissa videoissa oo mitään erityistä "ylinopeutta" edes huomannut kyllä

Hyvältähän tää alkaa jo näyttää! Autoja ja kuljettajia ihan kivasti + Ek:t pidempiä kuin aikaisemmissa peleissä(3-4 minuuttia tais olla tossa videossa pätkillä kestoa, eikä mitään 1:50 kestäviä). Joissakin kohdissa tie olekaan enään niin leveää. Mites muuten on, että saako uramoodissa valita autoonsa värityksen ja pistää tarroja ja logoja? Mun mielest joissain sanottiin noin, mut en oo varma. Olis se ny tyhmää ajaa joillain P-G Anderssonin autolla...:rolleyes: Olis kiva pistää KFIN tarra kylkee ja eiku menoks! :D

Sit viel sen verran, että voisko joku mua vähän asiallisempi(vaikka vompatti, Mäksä tai joku.) perustaa tälle peliseura -ketjun tai jonkun missä vois liittyy pelaamaan Onlinessa tota Championshippiä KonsoliFIN -porukoiden kans? Mä olen nyt jo mukana, jos tollanen pistetään pystyyn. Kuulostaa kyllä hienolta viedä mestaruus teidän nenän edestä! :D

Ylös Bottom