Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X-box ja CD-R audio levyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Calathia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Calathia

New Member
Jees, 3 päivää sitten ostin sen vihreän 1.1 xboxin Samsungin asemalla ja nyt olen lähinnä hakannut Haloa sekä kuunnellut audio CD levyjä (poltettuja).

Ongelma on, että välillä musassa kuuluu samalla ääntä ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK... ääni kestää muutamia sekunteja. Toisto ei koskaan katkea, ainoastaa ZIK ääniä esiintyy. Olen katsonut kyseisten levyjen pintaa ja ne ovat täysin naarmuttomia. CD-R levyjeni merkki on pääosin TDK ja SONY.

X-Box vaihtoon? Asema huono?

Vastauksia mahd pian, kiitän

Melkeinpä sanoisin, että huoltoon. Varsinkin kun koneessasi on Samsungin asema, joka yleisesti ottaen toistaa CD-R -levyt luotettavasti.

Itse en ole huomannut vastaavaa ongelmaa sen paremmin Samsungin asemalla varustetussa boksissani kuin myöskään Philipsin asemalla varustetussa niiden levyjen osalta mitä se suostuu soittamaan. Philipsin asema ei minulla toista kaikkia vanhoja CD-R -äänitteitäni.

Huono puoli tuossa huollossa kannaltasi tosin on se, että saat mahdollisesti takaisin Philipsin asemalla varustetun boksin joka ei välttämättä soita lainkaan niitä levyjäsi.

Soitaako se muuten tavalliset äänilevyt ongelmitta, vai onko kyse nimenomaan vain CD-R -levyistä. XBoxin spekseissä ei nimittäin luvata CD-R -toistomadollisuutta, joten sen sasaminen takuuhuoltoon tuolla perusteella ei välttämättä edes onnistu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Calathia
Jees, 3 päivää sitten ostin sen vihreän 1.1 xboxin Samsungin asemalla ja nyt olen lähinnä hakannut Haloa sekä kuunnellut audio CD levyjä (poltettuja).

Ongelma on, että välillä musassa kuuluu samalla ääntä ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK ZIK... ääni kestää muutamia sekunteja. Toisto ei koskaan katkea, ainoastaa ZIK ääniä esiintyy. Olen katsonut kyseisten levyjen pintaa ja ne ovat täysin naarmuttomia. CD-R levyjeni merkki on pääosin TDK ja SONY.

X-Box vaihtoon? Asema huono?

Vastauksia mahd pian, kiitän

Eiks se limited edition eli se vihreä xboxi oo 1.2 versio, eikä 1,1?

Millasella prosentilla tuo Philipsin asema soittaa noita CDRiä? Onko jokin levymerkki mitkä se soittaa paremmin kuin jotkut toiset?

Olettekos kokeillut sellaista, että poltatte nimenomaan audiocd-r lätylle, ja sitten kokeilette pistää boxiin.

Huomasin meinaan, että normaali Data/musiikki cd-r ei ole kovin hyvin pintakäsitelty josta sitten johtuu se, ettei xbox välttämättä lue kovin hyvin tiettyjä cd-r merkkejä.

Mutta asia korjaantui kun kokeilinkin polttaa noin vuoden vanhoille traxdatan audio cd-r levyille. Nuo levyt maksaa hiukan enemmän, mutta toimii kyllä varmemmin.

ja vielä sen verran, ettei xbox ehkä sen takia suostu lukemaan cd-r levyjä hyvin, koska MS ei tykkää poltetuista levyistä koska ne "saattavat" sisältää laitonta materiaalia. Vai onko teillä kaikilla ne levyt aitoina ? Voin taata että ei kaikilla ole :)

Mutta kokeilkaa noita Audio CD-R:iä. Yllätyin niistä positiivisesti!

T: Scorpz

Enpä usko että sillä on mitään merkitystä onko levy "audio"merkattu vai ei. Jos on saman sarjan (sama valmistaja, materiaali, jne) "audio" ja tavallinen levy, niin ainoa ero on kontrollidatassa joka kertaa audio-tallentimelle, että ko. levylle saa tallentaa. Olen lähes 100% varma että XBoxin DVD-asema ei lue ko. kontrollidataa ja päätä sen perusteella soitetaanko vai ei.

Loppujen lopuksi ainoiksi merkittäviksi asioiksi jäävät levyn valmistuksessa käytetyt materiaalit, valmistusmenetelmät, levyjen laatu ja kirjoittava asema. Esimerkiksi LG:n asemalla kirjoittamani Imationin hopenvärisiä hailakanvihreällä värillä varustettut 40x CD-R-kiekot ovat toimineet kaikissa Philipsin asemalla varustetuissa Xboxeissa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
Enpä usko että sillä on mitään merkitystä onko levy "audio"merkattu vai ei. Jos on saman sarjan (sama valmistaja, materiaali, jne) "audio" ja tavallinen levy, niin ainoa ero on kontrollidatassa joka kertaa audio-tallentimelle, että ko. levylle saa tallentaa. Olen lähes 100% varma että XBoxin DVD-asema ei lue ko. kontrollidataa ja päätä sen perusteella soitetaanko vai ei.

Loppujen lopuksi ainoiksi merkittäviksi asioiksi jäävät levyn valmistuksessa käytetyt materiaalit, valmistusmenetelmät, levyjen laatu ja kirjoittava asema. Esimerkiksi LG:n asemalla kirjoittamani Imationin hopenvärisiä hailakanvihreällä värillä varustettut 40x CD-R-kiekot ovat toimineet kaikissa Philipsin asemalla varustetuissa Xboxeissa.

Kummallista, että rupesi omatekemät audiolevyt soimaan kunnolla boksissa kuitenkin vanhoilla traxdatan audiocdrillä...
kun taas traxdatan normaaleille cdrillä olevat audioraidat eivät tunnistuneet edes.

No voihan ne olla parempilaatuisia ne audio-cd-r:t (eli ne valmistusaineet, menetelmät, laatu jne).. Todennäköisesti ne on erinopeuksisille polttimille tehtyjä ne audio-cd-r:t kun normaali äänitallentimet ei ole niin nopeita, joten jo pelkästään se vaikuttaa.

Ja ei muuten sitten tuon viestini innoittamana kannata ostaa heti sataa imationin levyä, koska ne ei välttämättä taas toimi jollain toisella kirjoittimella. Eli jos joku haluaa kokeilla niin parilla levyllä ekaks ;)

En tiedä onko mulle osunu muuten vaan hyvät boxit vai onko käyny uskomaton flaksi, koska kaikki mun 4 boxia on soittanu CD-r levyjä ilman minkäänlaista nikottelua.

Boxi/DVD:
1.0 Thompson
1.0 Philips
1.1 Samsung
1.2 Philips

Heh :) juuri näin, en minäkään sataa ostanut ja kokeillut :D

Oli vain jämissä noita audiocdriä kun ei niitä enää tule käytettyä, mutta tosiaan kannattaa ihan vaikka pari ostaa ja kokeilla niillä, koska ne tosiaankin oli sellaisia mitä EI KIRJOITETA 52x nopeudella.

esim noille audiocdrille voi polttaa vain 4x, ne kylläkin on vanhoja, mutta näkyivät toimivan. Toimivuus tosiaankin voi olla parempi kun polttaa hitaammin. Laserin jättämä jälki on näkyvämpää silloin.

T: Scorpz

cd-rw levyt toimivat mainiosti kaikissa boxeissa

paljon paremmin kuin cd-r levyt

ne ovat vain hiukan kalliimpia :/

Eräät parhaista kaupasta ostetuista levyistäni ovat CD-R -levyjä johtuen siitä, että pienet bändit eivät voi investoida kerralla ison painoksen ottamiseen joka on käytännössä edellytys sille, että CD -levyjä on järkevää prässätä.

Lisäksi löytyy monta hyvää CD-R -levyä jotka on ostettu bändin keikalta tai saatu bändin jäseniltä..

Ja voihan se olla että kysyjä tekee itse musiikkia ja haluaisi soittaa vaikka omia demolevyjään tjsp.

Jeps, tai vaikka kokoelmalevyä omistamistaan cdstä.

Minä ainakin tein metallilevyjä aikoinani kun polttavan hankin joskus miljoona vuotta sitten :)

siis tyyliin megadeth, metallica, sentenced, sepultura jne. vieläkin on se cd tuolla pölyttymässä :)

Ylös Bottom