Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X-box USA:sta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helager
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

helager

New Member
Olen tässä viikon sisällä lähdössä USAn maankamaralle matkaamaan, ja ajattelin, että voisi ehkäpä ostaa sieltä itselleni tuliaiseksi konsolin. Noh, tarkemmin ajatellen kiinnostaisi tietää, että onkos tuo ollenkaan järkevä ajatus?
Pelithän ovat kuulemma koodattuja niin että suomen pelit eivät kyseisessä laitteessa toimisi. Mitäs laitteiden modaaminen toimivaksi sitten tulisi kustantamaan ja löytyykö modaajia helposti?
Verkkovirta tietysti on eri, mutta muuntaja löytyy.

Ja eikös se USA x-box anna NTSC signaalia? Kai miltei jokainen uusi TV tukee sitä? Itselläni Panasonic 32PK-1.

Suomesta tuskin ikinä ostaisin konsolia, mutta USA:sta tuominen on jotenkin hyvä tekosyy ostaa se ns. tuliaisena...

Tuolla Xboxfinin etusivulta taitaa vieläkin löytyä juttu, jossa legenda Code kirjoittaa Yhdysvalloista tilatun koneen käyttökuntoon saamisesta. Periaatteessa homman siis pitäisi onnistua ilman suurempia ongelmia. Telkkarillasi tuskin on mitään vaikeuksia selviytyä NTSC signaalista.

Rahallisesti tuomisessa ei ole kauheasti järkeä jos aiot pelata eurooppalaisia pelejä. Modaaminen on vielä tällä hetkellä varsin kallista, joten konsolin hinnassa säästyneet roposet kuluvat siihen. Sen sijaan pelit Ameriikoista ostamalla voi säästää pitkän pennin.

Modauksia hoitaa ainakin hevnet, jossa modauttaminen maksaisi kai noin 150. Jos kolvi pysyy kädessä niin pelkkä piirin hinta on siinä 70 paikkeilla.

Sinänsä modaaminen ei ole edes välttämätöntä, sillä verkon kautta saa tilattua pelejä jopa niin, ettei eroa hinnassa paljoa ole, koska useimmiten pelit ovat USA:n puolella halvempia ja ne monet kaupat lähettävät niitä ilman postimaksuja. Luottokortti on kuitenkin aika oleellinen väline tähän kaupankäyntiin, että välttää pankkien roimat välitysmaksut.

Esimerkiksi DVDBoxOffice (mistä Codekin tilasi aikanaan jenkkiboxinsa) myy uutuuspelejä jopa alle 60 eurolla, ja kun vielä huomioidaan se, että monet pelit tulevat jenkkikonsolille ennen PAL -laitetta niin sanoisin laitteen hankinnan kannattavan. Tosin itselläni ei ole kokemusta ulkolaisista konsoleista, joten en tiedä niitä haittapuolia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Sinänsä modaaminen ei ole edes välttämätöntä, sillä verkon kautta saa tilattua pelejä jopa niin, ettei eroa hinnassa paljoa ole, koska useimmiten pelit ovat USA:n puolella halvempia ja ne monet kaupat lähettävät niitä ilman postimaksuja. Luottokortti on kuitenkin aika oleellinen väline tähän kaupankäyntiin, että välttää pankkien roimat välitysmaksut.

Esimerkiksi DVDBoxOffice (mistä Codekin tilasi aikanaan jenkkiboxinsa) myy uutuuspelejä jopa alle 60 eurolla, ja kun vielä huomioidaan se, että monet pelit tulevat jenkkikonsolille ennen PAL -laitetta niin sanoisin laitteen hankinnan kannattavan. Tosin itselläni ei ole kokemusta ulkolaisista konsoleista, joten en tiedä niitä haittapuolia.

Pystyyko Visa Electronilla tilaamaan mistään pelejä? Vai pitäisikö mennä pankkiin ruinaamaan luottokorttia tai pyytää vanhempia aina apuun tilattaessa?:(

Minä importtasin xboxin tammikuussa ja tuli vähän ongelmia. 100W muuntajan löytäminen oli aika vaivalloista... joten tilasin sen sitten lik sangista oli ainakin halpa, mutta postikulut maksoivatkin sitten tuplasti enemmän kun itse muuntaja...
Mutta tota se xbox on siellä niin naurettavan halpa, että kannattaa se ostaa sieltä vaikka dvd leffojen kattelua varten tai musiikin kuuntelua varten. Kannattaa ostaa pari peliä samalla, koska dvdboxoffice on alkanut kusemaan aika pahasti. Nykyään niillä menee pari viikkoa tilauksen laiton jälkeen, että ne lähettää tavaran ja sitten kun tavara on lähetetty menee toiset kaksi viikkoa, että tulee suomeen asti. Ja siellä on pelit vähän kalliimpia kuin usassa "tavallisissa" kaupoissa eli kun "tavallisissa" kaupoissa on tietääkseni pelit $50 niin dvdboxofficessa on $53-$55 (hirveetä riistoa! :)). Niin ja tarttet siis luottokortin eli jos ei sitä löydy niin ei paljon järkeä ole. Ja sitten voi vielä tulla ongelmia näissä nettipeli systeemeissä, esim. haloa pystyy pelata jo nyt netissä pienellä säädöllä, mutta minä en pysty pelata ntsc boksilla ja pelillä sitä eurooppalaisten kanssa, joten minulla tulee aika mukavat lagit kun pelaan jenkkiläisten kanssa... mutta eiköhän tuo asia korjaannu kun virallinen xbox netti tulee.

Sen lisäksi, että importoinnissa on muutaja jne. ongelmat + pelien saatavuusongelmat, niin kannattaa muistaa 1 erittäin tärkeä seikka. PAL ja NTSC konsoleilla EI PYSTY pelaan system link gameja keskenään. Toisinsanoen ei siis pysty pelaamaan netissä esim. Haloa naapurin tai hurrin kanssa! Toiset ei pelaa ikinä netissä, mutta esim. henk. koht. en missään tapauksessa huolisi jenkki konsolia tämän homman takia!

Sitten se pelien tilaaminen rapakon takaa voi alkaa käymään myöhemmin hermoille. Helpompi olisi vaan kävellä kauppaan...

Sen lisäksi harva haluaa ikinä ostaa NTSC versiota sulta, eli ne jää sitten aina sulle. Itse Olen esimerkiksi jo myynyt 2 puhkipelaamaani xboxpeliä huutonetissä ja saanut niistä 100 ...eli ei ne jenkkipelit siis loppupeleissä olekaan halvempia, jos näin ajatellaan?

Toiset pelit, kuten Halo on sellasia, ettei ikinä voisi myydä mutta esim. vaikka Max Payne. Se oli kerrassaan loistava pelikokemus, mutta replay valueta ei juuri ollut ja se sai siis läpipeluun jälkeen lähteä...

Jos oletetaan, että muuntaja maksaa 30-50 , niin tässä puhutaan 50-70 :n "säästöstä" Sen takia hipsuissa, koska ainakin mun mielestä jenkkiversio on huonompi...eli sen kuuluukin maksaa vähemmän.

Eli kannattaako tommosen takia alkaa raahaamaan sitä hervotonta laatikkoa kauheella vaivalla? Mun mielestä ei ainakaan ole mitään järkeä, mutta jokainen tietenkin tyylillään.

"Sitten se pelien tilaaminen rapakon takaa voi alkaa käymään myöhemmin hermoille. Helpompi olisi vaan kävellä kauppaan..."

Niin jos täältä vaan saisi niitä pelejä..olisin kyllä jo kävellyt...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kilonet
"Sitten se pelien tilaaminen rapakon takaa voi alkaa käymään myöhemmin hermoille. Helpompi olisi vaan kävellä kauppaan..."

Niin jos täältä vaan saisi niitä pelejä..olisin kyllä jo kävellyt...

Ostaa vaan Gigantista tai Keskisiltä tms sen äks-laatikon ja käyttää sitä www.hevnet.com paikassa, niin johan toimii jenkkipelit. Tossa nyt on (omasta mielestä) paskankaan väliä jos siinä säästäisi sen 100 euroa tms... ennemmin tosiaan otan PAL-version ja maksan enemmän.

Ylös Bottom