Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X-Boxin ostosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikoju
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ikoju

New Member
Elikkäs kun serkkuni ovat tulossa pääsiäisenä käymään Suomessa Saksasta, päähäni pälkähti voisivatko he tuoda X-Boxin Saksasta. Tästä asiasta haluaisinkin kysyä paria asiaa. Onko X-Boxilla mitään eroa, jos se on ostettu Saksasta tai Suomesta? Kun täälä Suomessa on niin kova verotus, säästääkö siinä mitään jos ostaa X-Boxin Saksasta, ja tuleeko siitä jonkinlaista tulli maksua, jos serkut sen minulle tuovat? Pitääkös siihen sitten ostaa jonkin näköinen muuntaja, että sen saisi täälä suomessa pelittämään? Ja tietysti, toimivatko Suomesta ostetut pelit sillä? Kuten varmasti huomaatte, olen aika tietämätön :) Jotenkinhan sitä kuitenkin on tietonsa saatava, joten kysyn nyt ens hätään teiltä. ;)

Pelien ja sähköverkon kanssa ei pitäs olla mitään ongelmia. Eikä tullienkaan kanssa (tietääkseni). Ainoa epäselvä on se että onko Xbox paljonkin halvempi saksassa? Eikös se vähintään sen 479eetä ole joka maassa, eli säästö olisi korkeintaan satanen tai pari?

Aijoo yksi erotus tietysti on, käyttöohjetta et saa suomeksi, mutta kyllä ilman sitäkin selviää. Ja sitä en tiedä onko Xboxilla maailmanlaajunen takuu, tuskin on. Eli vikatapauksessa takuuaikana joudut sen lähettään Saksaan huoltoon...ellei sit MS:llä ole maailmanlaajunen takuuhuolto. Tietääkö joku?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Pelien ja sähköverkon kanssa ei pitäs olla mitään ongelmia. Eikä tullienkaan kanssa (tietääkseni). Ainoa epäselvä on se että onko Xbox paljonkin halvempi saksassa? Eikös se vähintään sen 479eetä ole joka maassa, eli säästö olisi korkeintaan satanen tai pari?
niin...tulli ei ole ongelma koska kyseessä on alv joka on suomessa 22% ja saksassa 16% ja maksetaan samalla saksaan ostettaessa...(eli sisältyy normaalisti hintaan)...joka tapauksessa jos joku raahaa matkalaukussaan yhden koneen niin tuskin sitä kukaan kuitenkaan ihmettelee...:)
saksan hinnoittelusta ei tällä hetkellä tiedä muuta kuin ennakkohinnan joka on tuo mainittu 479 (ainakin amazon.de) :)
postikuluja ei mene joten päättele siitä sitten itse...
edit: siis saksa on eu maa niinkuin suomikin...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Itse koneessa ei pitäsi olla mitään eroa, paitsi - kuten Codekin jo tokaisi - ohjeiden kieli. Pelit ovatkin sitten eri juttu... pelien ostoa Saksasta ei kannata harkitakkaan, sillä ne saattavat olla pelkästään saksankielisiä tai/ja verettömiä. Oli kyllä mahtavaa pelata joskus pari vuotta sitten Turok 2:n saksalaista versiota. Kaikki veri oli poistettu ja niiden tilalla oli todella tylsä "sähköinen efekti", sen lisäksi oli aivan turhaa odottaakkaan, että dinoilta olisi lähtenyt raajoja tai päätä irti. No eihän tuo pehmoilu riittänyt saksalaisille... tyypit päättivät kääntää vielä koko pelin saksaksi ja poistaa kaikki muut kielet kokonaan. Oli kohtalaisen kuivaa kuunnella sankarin hurjia lausahduksia kuten "Ich bin Turok!" tai niiden penskojen avunhuutoja "Turok, hilfe!".
Eli konsoli kannattaa sieltä ostaa, jos saa halvemmalla kuin täältä, mutta pelejä kannattaa "hieman" harkita.

Mä ostin pleikkarin aikoinaan vissiin Teneriffalta joskus vuonna 96 Sony Gallery nimisestä liikkeestä. Oli vissiin vähän halvempi ku täällä Suomessa. Oi että :D Old School pleikkarimiehiä ollaan, eka peli oli Nhl Face Off. Muistaako muuten kukaan sitä? Sai SuPossa varmaan miljoona pistettä mutta oli AIVAN PASKA!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Brutal Monkey
Oli kohtalaisen kuivaa kuunnella sankarin hurjia lausahduksia kuten "Ich bin Turok!" tai niiden penskojen avunhuutoja "Turok, hilfe!".
lol!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Old School pleikkarimiehiä ollaan, eka peli oli Nhl Face Off. Muistaako muuten kukaan sitä?
Mitenkä tämä liittyy Xboxiin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
eka peli oli Nhl Face Off. Muistaako muuten kukaan sitä? Sai SuPossa varmaan miljoona pistettä mutta oli AIVAN PASKA!
Sai muistaakseni 95 tai 96 pistettä ja menin heti ostamaan sen ja se oli todella hyvä.

mäkin voisin harkita X lootan hankkimisen

Voisi tota XBoxia ostaa noitten Sega pelien takia....
mm. JSRF, Gun Valkyrie, Shenmue 3 jne *kuolaus*
aargh!!!

vähän pelottaa Xboxista et sen tarvikkeet saattavat olla kalliitta, oon kuullut et Xboxin ohjain olisi siinä 50 paikkeilla. ja pelit 75 , hei! kohtuuttomuus iskee :mad:
elikä ensiksi Xbox+3 padia+halo= päätä huimaava
ja sen jälkeen Segan huippupelit= oon pennitön!

Re: mäkin voisin harkita X lootan hankkimisen

Originally posted by Pexi
vähän pelottaa Xboxista et sen tarvikkeet saattavat olla kalliitta, oon kuullut et Xboxin ohjain olisi siinä 50 paikkeilla. ja pelit 75 , hei! kohtuuttomuus iskee :mad:
elikä ensiksi Xbox+3 padia+halo= päätä huimaava
ja sen jälkeen Segan huippupelit= oon pennitön!

heiii...tässä pätee sama sääntö kuin muussakin ostamisessa eli SHOP-AROUND! :). Eli aina kantsii vertailla monen kaupan hintoja eikä sokeesti ostaa ekasta joka vastaan tulee. 75 euroo on aika paljon pelistä, mutta esim verkkokauppa.com myy Xbox-pelejä 65 eemeliä kipale! eli heti tuli 10 eemeliä säästöä per peli. ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dark Soho
mutta, eikös verkkokaupasta tilattaessa tule jonkun näköset posti kulut?

Kyllä jos tilaa kotiin sen, mutta ainakin ma varasin vaa ne varusteet(xbox+1 padi+halo+dvd movie playback kit+advanced scart kaapeli,:)

maksoi kaikki nämä about, 688 :(

Sit ne pitää vaa hakee sieltä kaupasta, mutta jos asuu kaukana siitä kaupasta ni sit..

(jos Ei tilaa niitä internetistä se maksaa 5 "käsittely maksu"+toimitus kulut)

Viimeksi muokannut moderaattori:
qscq mä tilasin täysin samat tavarat mitä sinä, mutta ongelmana oli se etten voi hakea niitä espoosta joten verkkokauppa.com lähettää ne mulle postissa. Hinnaks tuli n. 8 ee:tä enemmän kuin sulla. Joten ei nuo postikulut siinä paljon tunnu varsinkin jos ei osta postiennakolla.:cool:

Mutta hei eikös nyt oo jotain 26 päivää enään jäljellä jouluun.:) :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AnKh

Sai muistaakseni 95 tai 96 pistettä ja menin heti ostamaan sen ja se oli todella hyvä.

Jaa no mielipiteensä kullakin vai oliko tämä sitä kuulua sarkasmia;) Noh tuossa pelissä voitti matsin ku matsin 50-0 jos osas yhen PIENEN kikan...:D

Ylös Bottom