Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
eewokki sanoi:En ole mikään tekniikan ihmelapsi joten pitää kysyä täältä neuvoa. Miten liitän boksin kotiteatteriin. Kotiteatterini on Philips Hts3300 divx dvd-kotiteatteri ja töllöni taas Philips 28PW6008.
Nisupulla sanoi:Peukalo se on täälläkin siinä tasasen keskellä kämmentä. Kuitenkin jos vertaan miten olen itse ratkaissut niin uskaltaisin ehdottaa tälläistä. Vie boksin äänet valokuidulla ja kuva boksin mukana tulleella RCA/SCART-kaapelilla, suoraan tuolle viritinvahvistimelle. Ohjaa koko palettia tuolla viritinvahvistimen kaukosäätimellä ja heitä sillä television kakella vaikka vesilintua![]()
Nisupulla sanoi:Peukalo se on täälläkin siinä tasasen keskellä kämmentä. Kuitenkin jos vertaan miten olen itse ratkaissut niin uskaltaisin ehdottaa tälläistä. Vie boksin äänet valokuidulla ja kuva boksin mukana tulleella RCA/SCART-kaapelilla, suoraan tuolle viritinvahvistimelle. Ohjaa koko palettia tuolla viritinvahvistimen kaukosäätimellä ja heitä sillä television kakella vaikka vesilintua![]()
eewokki sanoi:En älyä sanaakaan noista teksteistäKuiteskin itselläni on jo se kaukosäädin mikä tuli ensimmäisten erien mukana, eli se lite-malli.. Sillähän tuo ei taida onnistua?
Mitenkäs homma muuttuu kun haluaa HD-töllön omistajana HD-kuvan ja hyvän surround äänen? Auttakaa amatööriä![]()
nyt kun tarkastelin tuota poksua lähemmin niin eihän siellä ole vaihtoehtoa mitä ääniulostuloa käyttää, olisi tarkoitus kanssa huomenna lyödä hdmi:llä poksu töllöön mutta toslinkillä ottaa ääni ulos vahvariin, tajuaako tuo härveli itse lähettää sen äänen toslinkin kautta ettei laita sitä hdmi:lle?
Ääni menee käsittääkseni molemmilla ulos, itsellä on ainakin yksi viritys, missä kuva on HDMI:llä ja ääni sitten optisella vahvariin ja hyvin toimii. Asetuksista vaan digitaalinen ääni päälle.
tuo optinen liitinhän on siinä komponentti johdossa, ilmeisesti annan roikkua johdon vaan vapaana jossain kaapin takana mutta kiinni se kummiskin on oltava koska koneessa ei itsessään ole paikkaa optiselle letkulle mikä on sinäänsä kyllä melko typerää, toivotaan että näin toimii.
näinhän se meni, äärettömän typerää kyllä et toi optinen lähtö on tossa komponenttikaapelissa, joutusin sen pään repimään auki ja poistamaan alapuolen muovin ja nyt hädintuskin mahtui mutta nyt tulee optisella äänet ja kuva hdmi:llä, hyvä näin.
Siis saako tuon komponentti-piuhan ja HDMI:n mahtumaan kiinni boksiin yhtäaikaa? Täytyykin alkaa viikonopulla sovittamaan...