Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X360 Netti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blaazi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: X360 Netti

Nyt on tullu pelailtua jonku verran mut sellanen hämää että nyt kahtena iltana/yönä (23-24) on ip hukkunu tai jotai.
Ei mee sen ip jutun ohi ollenkaa siinä testissä X360, joutuu tulla painaa resettiä koneella olevasta WLAN mötikästä. Ja niitä salauksia olis kans hyvä nyt jonku opettaa mua laittaan, en niistä oikeen ymmärrä. Networkin nimen oon laittanu ja muuta ei taida olla

Edit: Milläs sitä pystyy kattoon luinka nopee toi wlan yhteys on tossa PC-WLAN - X360 WLAN välillä ku tuntuu että marketplacesta ei data liiku ollenkaa tai tosi hitaasti? X360 näyttää yhteydeks 2/4-3/4 palkkia.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mulla on boxi netissä langattomasti, mutta se ei toimi ellei mulla ole tietokone päällä. Löytyisköhän tohon joku ratkaisu, että pääsisin boxilla nettiin vaikka pc ei ole päällä?

Joo siis mulla on PC:ssä D-Link DI-524 langaton tukiasema ja boxissa on sitten microsoftin oma verkkosovitin.

Ni löytyisköhän tuolta tukiaseman asetuksista sitten joku kohta, josta voi valita pc:n ja boxin välille jatkuvan yhteyden tai jotain?

Karas sanoi:
Mulla on boxi netissä langattomasti, mutta se ei toimi ellei mulla ole tietokone päällä. Löytyisköhän tohon joku ratkaisu, että pääsisin boxilla nettiin vaikka pc ei ole päällä?

Jos kerrot ensin hieman laitteistostasi, ja miten ne on kytketty, niin eiköhän täällä joku osaa jotain neuvoa. Eli onko sinulla erillinen tukiasema, vai jakaako tietokone wlan-verkon?

Karas sanoi:
Joo siis mulla on PC:ssä D-Link DI-524 langaton tukiasema ja boxissa on sitten microsoftin oma verkkosovitin.

Hmm, toi näyttää olevan ihan ulkoinen wlan tukiasema, ei sen pitäisi mitenkään pc:n päällä oloa vaatia toimiakseen. Vai onko sulla sitten joku sisäinen adsl-kortti koneessa? Hommaa sen tilalle myös ulkoinen boxi niin ei pc:n sammuttaminen haittaa Xboxin yhteyttä.

On mulla kyllä tossa ulkoinen ADSL modeemikin, että...
Piuha menee niiku seinästä tohon adsl modeemiin ja siitä tohon langattomaan tukiasemaan.

Karas sanoi:
On mulla kyllä tossa ulkoinen ADSL modeemikin, että...
Piuha menee niiku seinästä tohon adsl modeemiin ja siitä tohon langattomaan tukiasemaan.

Langaton boxi hoitaa osoitteiden jakamisen? Jos osoitteita jaetaan tietokoneesta DHCP-palvelimella niin tällöin homma ei tietenkään toimi ilman tuota konetta. Oikein mitään muuta ei tule mieleen, olisi kiva tietää hieman noista asetuksista.

Blaazi sanoi:
Nyt on tullu pelailtua jonku verran mut sellanen hämää että nyt kahtena iltana/yönä (23-24) on ip hukkunu tai jotai.
Edit: Milläs sitä pystyy kattoon luinka nopee toi wlan yhteys on tossa PC-WLAN - X360 WLAN välillä ku tuntuu että marketplacesta ei data liiku ollenkaa tai tosi hitaasti? X360 näyttää yhteydeks 2/4-3/4 palkkia.

Tuon IP:n häviäminen voi olla jotain muutakin. Oletko määritellyt, että tuo langaton tukiasema käyttää kiinteästi yhteydentarjoajasi DNS-osoitteita? Itse on havainnut ongelmia, joiden syyksi ilmenee väärä DNS-palvelin, joka ei sitten osaa selvittää osoitteita ja verkko ei tällöin toimi.

Langattoman verkon nopeus varmasti riittää, ellei sinulla sitten ole todella nopeaa nettiyhteyttä. Testien mukaan tuolla XO:n WLAN-palikalla ollaan päästy lähelle maksimisiirtonopeuksia eli siirrot n. 6Mb/sek. eli tuo vastaa n. 50Mbps linjaa. Ainoana syynä hidastumiseen voi olla heikko kantavuus tai sitten samaan aikaan joku toinen käyttää sinun linjaasi (onhan linja WPA-salattu?).

Täytynee laittaa noi DNS hommat kuntoon. Oon kyselly noista salauksista täs ketjussa aiemminkin mut ei oo tullu vastauksia joten miten ne siis laitetaan. Verkon nimen taisin vaan laittaa, siihen riitti taito. Imuttelin yön aikana 900 megan demon + 200 megaa videoita jotenka netti taitanee toimia täydellä nopeudella, mitä ny 512/512 antaa myöden.
Edit: WPA-XXX (en muista tarkkaan) on laitettu, manuaalia kun vähä lukas ni kyl se siitä luonnistu. Myös DNS on laitettu, toivottavasti vaan oikein. Eihän se vaihdu ku mulla on vaihtuva ip?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Blaazi sanoi:
Täytynee laittaa noi DNS hommat kuntoon. Oon kyselly noista salauksista täs ketjussa aiemminkin mut ei oo tullu vastauksia joten miten ne siis laitetaan. Verkon nimen taisin vaan laittaa, siihen riitti taito. Imuttelin yön aikana 900 megan demon + 200 megaa videoita jotenka netti taitanee toimia täydellä nopeudella, mitä ny 512/512 antaa myöden.
Edit: WPA-XXX (en muista tarkkaan) on laitettu, manuaalia kun vähä lukas ni kyl se siitä luonnistu. Myös DNS on laitettu, toivottavasti vaan oikein. Eihän se vaihdu ku mulla on vaihtuva ip?

DNS-osoitteita kannattaa määritellä kaksi kappaletta, koska jos toisen kanssa on jotain ongelmia niin toisen kanssa toimii varmasti. Yleensä operaattorit eivät kovinkaan kevein perustein lähde DNS-palvelimia uusimaan, joten kiinteillä osoitteilla säästyy joltain ongelmilta.

WPAn kanssa käytetään aina PSK(pre-shared kay):ta, jolloin ei tarvita erillistä palvelinta avainten välitykseen. Salausten osalta kannattaa vielä katsoa, että vaihdat sen hallintapurkin salasanan joksikin muuksi...netistä löytyy aika helposti oletussalasanat ja osoitteet:
http://www.nantes-wireless.org/pages/wiki/index.php?pagename=DefaultPassword

Tais olla joo toi WPA-PSK... Meen viellä ton salasanan vaihtaan ja eiköhän sitte rupee homma oleen kasassa ja ennenkaikkee kunnossa. Kiitos vastanneille :D

Ylös Bottom