Vastaus: X360 NHL10, 32 pelaajan liiga - mukaan sieltä rotat
Maiggia (Vancouver) vastaan pelasin sitten pari matsia näin yömyöhään. Aika pyöritys oli omassa päässä, mutta Niittymäki oli mies ja Stamkos teki ylämummoon voittomaalin ja käytti paikkansa. 2-1 loppui Tampan eduksi tiukka vääntö. Toisessa pelissä tulikin sitten 4-2 pataan. Niittymäelle rukkaset kahdesta ensimmäisestä maalista, pienestä kulmasta imaisi vähän omituisesti...tuskin bugimaaleja olivat kuitenkaan, säkää vaan. Vancouver kuitenkin laukoi selvästi enemmän ja pyöri alueellani pitkiä aikoja, ja 3-2 - maalin jälkeen moraali jo vähän petti.. Läpiajoja hukkasin niin paljon että hävettää oma kädettömyys, perustuuhan pelini aika pitkälti suoriin hyökkäyksiin.
Piti sitten jättää kolmas ottelu myöhemmälle kun peukalo jo kramppaili pelaamisesta, ei vaan pysty sormet rentona pelaamaan kun on taitavia pelaajia vastassa. Jokainen sekunti pitää olla varuillaan ja toimia justiinsa oikein. Hauskaa, miten itse ainakin yleensä mukaudun siihen miten vastustaja pelaa. Jos vastassa on itseäni heikompi pelaaja, en ole kokoajan tarkkana, pelailen aika rennosti ja huolimattomasti. Jos vastassa on kuningaspelaaja, niin puristan ohjainta kuin pieni siiseli pakkasella ja jokainen sekunti tuntuu minuuutilta, kun aivojen/sormien pitää toimia maksimaalisella teholla.
Öhlundista on tullut varsinainen kuningaspuolustaja. Taklaa kuin eläin ja ylivoimalla aika korvaamaton. Chris Neilkin on vaisun alun jälkeen antanut hyviä niittejä ja tehnyt pari näpäkkää maalia. Mukavaa näissä pitkissä turnauksissa, että omaan joukkueeseen muodostuu tietynlainen suhde ja eri pelaajista alkaa selvästi erottua erilaisia puolia.
Olen itse pelannut pelejä aika paljon, vähän senkin takia että tässä voi kohtapuoliin tulla sairaalareissu. Pelejä on alla sen verran että jos lähtö tulee, niin ei ole minusta kiinni sitten eteneekö liiga vai ei. Olisinkohan noin 60 ottelua pelannut. JOS tässä tulee äkkilähtö, niin haluaako joku/jotkut aktiivisimmista pelaajista GM:n oikeudet? Turha pitää liigassa kavereita jotka eivät pelaa, ja sellaisia liigasta ulkona keitä pelaaminen kiinnostaisi, ja itse jos olen muualla asiaan on vähän vaikea vaikuttaa. Ja tietenkin haluan olla optimistinen että ainakin jollakin tavalla saataisiin playoffitkin joskus alkamaan. No, katsotaan. Jos joku suostuu olemaan GM, niin ennen lähtöäni laitan hommat tarpeeksi valmiiksi, eli monotan pelaajat jotka eivät ole pelanneet ja ilmoitan eri foorumeilla vapaista paikoista. Ja Mirohan tuossa jo ilmaisikin kiinnostuksensa liittyä mukaan.
Liigasta senverran että yleinen taso tuntuisi paria poikkeusta lukuunottamatta olevan kova, ainakin minulle. Joillakin pelaajilla kulkee ajatus kuin kone, mikä tarkoittaa sitä että tällainen hidas keskivertopelaaja menee solmuun kun sekunnissa tulee neljän syötön sarja maalin eteen ja verkko heiluu. Kehitympä ainakin hiljakseen, kun parempiani vastaan pelaan. Kärsin vähän siitäkin, kun en mailannostoa ole tottunut käyttämään, ja moni osaa mailoja nostella vähän turhankin tehokkaasti. Eipä ainakaan haastetta puutu. Toivottavasti sarjan häntäpäillä roikkuvat pelaajat jaksavat olla mukana ja ottaa hommaa tarpeeksi huumorilla.
Sitten tuo maalinteko. En muista että olisi yhtäkään siniviivarannetta tai vanhanaikaista minulle tehty, että jokseenkin herrasmiesmäistä porukkaa tuntuisi suurin osa olevan. Pari kertaa ihmetyttänyt aivan siniviivan reunasta upotetut takaylämummovedot, mutta kaippa kyse on vaan säkästä. Omissa on soinut vähän niinkuin pitääkin, kaikenlaisia realistisia maaleja on mennyt, taidolla ja tuurilla, ja hyvin suuri osa omista virheistäni kuten pitääkin. Itse olen myös saanut aikaan vähän kaikenlaisia maaleja. JOS olen tehnyt jollekulle epäreilun maalin, voin vakuuttaa että kyseessä on ollut täysi vahinko. En yksinkertaisesti osaa tehdä varmaa maalia, kun en ole moisia ikinä harjoitellut, ja vanhanaikaista en ikinä edes yritä ettei vahingossa menisi paskamaali sisään.