Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X360 + sälät budjetilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viltsr
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

viltsr

New Member
Olen nyt sitten päättänyt ostaa XO:n ja ainoa ongelma on, että mitä pitäisi ostaa mukaan. Premium-paketti tottakai, mutta pelit ja tarvikkeet mietityttävät.

Eli: Mitä ehdottaisitte ostettavaksi 500 euron budjetilla (konsoli sisältyy hintaan), eli boxi + tarvikkeet + pelit. Asun tällä hetkellä USA:ssa, joten Suomen hinnoista voi rohkeesti ottaa 20% pois tai katsella ostoskoria esim. walmart.com :ista.

Itselläni mielessä tälläinen, mutta jos mielestänne löytyy parempia pelejä (pelien genrellä ei oikeastaan ole väliä, kunhan on hyvä) tai tarpeellisia lisätarvikkeita, niin ehdottakaa:

-Premium System + extra Wireless Controller + Play & Charge kit -- 449.84$
-Nyko Intercooler -- 18.82$
-Saints Row -- 59.82$
-NHL 07 -- 59.82$
-The Elder Scrolls IV: Oblivion -- 59.82$

Total: 648.12$ = 505.63€ // vertailuna, konsolinet.fi :stä ostettuna sama paketti maksaisi 671€

Vastaus: X360 + sälät budjetilla

Ihan hyvältä kokonaisuudeltahan tuo vaikuttaa. Tää on ehkä vähän hätävarjelun liioittelua, mutta toiseen ohjaimeen voisi ehkä hankkia vielä akun ihan varmuuden vuoksi, jos vaikka kaksinpelituokiot venähtävät pitkäksi ja virta alkaa ehtyä kriittisellä hetkellä. (Quick Charge Kit voisi olla sopiva täydennys Play & Charge Kitin rinnalle.)

Jos nettipelaaminen inspiroi, niin kuukauden päästä käyttöönotosta kannattaa sitten tietysti varautua lunastamaan Liven kultajäsenyys. Mutta vaikka verkkopelaaminen ei kiinnostaisikaan, ilmaisella hopeajäsenyydelläkin Liven kauppapaikasta on runsaasti iloa. Boksin nettiyhteyteen tarvittavat vermeet sulta varmaankin jo löytyy (eli reitittimessä on vapaa kytkentäpaikka)?

Pelivalinnat on tietenkin makuasioita, mutta itse jättäisin NHL 07:n pois ja ottaisin tilalle pari vähän vanhempaa käytettyä peliä - esim. Condemned, Tomb Raider, Hitman tai Ghost Recon, oman maun mukaan toki.

Joo, toinen charge kit vois olla kätevä, mutta varsinkaan noilla sun pelivalinnoilla ei oo mahdollisuutta kaksinpelituokioiden venähtämiseen (vai pystyykö jotain niistä pelaan kaksinpelinä) :D NHL 07 on kyllä mulle oikeestaan ainoo pakko-ostos noista, Oblivionin valitsin tutustuakseni vihdoinkin roolipelien jännittävään(?) maailmaan ja Saints Row tuntuu semmoselta perus paljon-tekemistä-pitkäksi-aikaa-huvia -peliltä. Madden NFL 07 kuuluisi ehdottomasti myös listaani ellen sitä jo omistaisi PC:lle ja XO-versiossa on kuulemma ollut liikaa bugeja..

Mutta kiitos mielipiteestä!

Kaksinpelituokioiden aihetta voi tietenkin valuttaa kauppapaikalta... Mistä tulikin vielä mieleeni, että ehkä niitä MS pointsejakin kannattaa jossain vaiheessa varautua lunastamaan, jos joku demoversio herättää kiinnostuksen.

Ja jos tuo budjetti on keskipitkälläkin aikavälillä uusiutumaton luonnonvara, niin parempaa vastinetta investoinneille saa tietysti ostamalla kaikki pelinsä käytettyinä, kun valikoimaa silläkin saralla alkaa jo löytyä. NHL:n ja Saint's Row'n kohdallahan tämä ei toki ole vielä mahdollista.

Paljonkos nuo demot yleensä maksaa? Suomessa näköjään maksaa 2100 pistettä 29e, pitänee etsiä täältä päästä että saako halvemmalla (tuskin).

Ja budjettia löytyy kyllä sopivasti pieneen ylimääräiseen (saa nähdä kuinka paljon karkaa käsistä :p ), mutta täytyy olla tarkkana, pitää olla varaa vuoden asumiseen täällä päässä :D

edit: Tuli mieleen että ostais Saints Rown tilalle Just Causen, mielipiteitä? Molemmathan samantyyppisiä, mutta kumpi tuntuu paremmalta? Tietenkin paha sanoo kun Just Causee ei oo julkastu viel mut kuitenkin..

Viimeksi muokannut moderaattori:

viltsr sanoi:
Paljonkos nuo demot yleensä maksaa? Suomessa näköjään maksaa 2100 pistettä 29e, pitänee etsiä täältä päästä että saako halvemmalla (tuskin).

Demothan ovat täysin ilmaisia. Live Arcade-pelit sen sijaan ovat maksullisia, mutta niistäkin taitaa saada kaikista ilmaisen kokeiluversion.

viltsr sanoi:
Kuten jo mainittiin niin demot on ilmaisia, ja pisteitä taitaa saada halvimmalla kun ostaa suoraan Liven kautta. Tietääkseni nuo pistekortit maksaa aina enemmän kuin Livestä ostettuna, ellei sitten löydä kortteja jostain tarjouksista (melko epätodennäköistä ainakin Suomessa).

viltsr sanoi:
edit: Tuli mieleen että ostais Saints Rown tilalle Just Causen, mielipiteitä? Molemmathan samantyyppisiä, mutta kumpi tuntuu paremmalta? Tietenkin paha sanoo kun Just Causee ei oo julkastu viel mut kuitenkin..
Melko erilaisia pelejä. Saints Rown kävin perjantaina ostamassa ja Just Causen demoa on tullut tahkottua paljon. Toteutukseltaan ovat pitkälti samankaltaisia sandbox-pelejä eikä kumpikaan ole teknisesti heikko esitys. Kaukana siitä. Aihepiirit sen sijaan ovat kuin yö ja päivä. Saints Rown jengimeininki näkyy koko pelissä ja jos se ei iske ollenkaan, on peliä vaikea suositella. Just Cause puolestaan on enemmän kieli poskella tehtyä vallankumoustaistelua jossain pienessä banaanivaltiossa, joka voi olla yleisesti ottaen helpommin lähestyttävä aihepiiri. (mistäköhän tämänkin mieleyhtymän sain luotua?)

viltsr sanoi:
En ole kummaakaan pelin kokoversiota pelannut, mutta minua ainakin Saint's Row'n miljöö kiehtoo enemmän. Just Causen alue on, ihan oikeasti, saatanan iso, mutta eipä taida olla pieni SR:nkään leikkikenttä. Just Causessa vain ympäristö taitaa olla vähän yksitoikkoinen (tai siltä ainakin demossa tuntui).

En osaa sanoa paljoa tuosta sinun paketistasi. Pelit ovat aina mielipiteistä kiinni, joten niitä on lopulta turha kommentoida. Tarvitseeko tuota intercooleria oikeasti? Se ei tosin paljoa maksa ja jos siitä on todellisuudessa jotain hyötyä niin miksipä ei...

Itse ajattelin ensi alkuun ostaa tälläisen paketin, pelejä lisää tietenkin myöhemmin...

360 Premium
Langaton verkkosovitin
Project Gotham Racing 3

Mahdollisesti NHL 2007:n voisi ottaa mukaan, koska sen saa bundlena noin 25e:n lisäpanostuksella. En tosin ole ostamassa laitetta ihan vielä, ainakin jouluun saakka aion odotella.

Tuota langatonta verkkosovitinta pidän todella tärkeänä, sillä vihaan johtoja... :)

Heh, olinpas tyhmä ton demo-asian kans, tosin aamuyön väsymys oli selityksenä..
Olen kyllä lukenut foorumeilta että intercooler on tosi hyödyllinen kapistus, eikä se maksa oikeastaan yhtään..

ehkä niitä MS pointsejakin kannattaa jossain vaiheessa varautua lunastamaan, jos joku demoversio herättää kiinnostuksen.

Tarkoittaako tämä, että pelejä pystyy ostamaan myös liven kautta? Itseäni ei nappaa tuo live-pelaaminen tällä hetkellä hirveästi (siis siitä maksaminen), mutta pitää testata tota 1 month trialia, jos vaikka innostuis.

Suunnitelmissa onkin ostaa tää vasta jouluks, joten ehdin rauhassa lukee peliarvosteluita Just Causesta ja SR:stä, voi olla että joku uusi peli tulee vielä sotkemaan budjetin...

viltsr sanoi:
Heh, olinpas tyhmä ton demo-asian kans, tosin aamuyön väsymys oli selityksenä..
Olen kyllä lukenut foorumeilta että intercooler on tosi hyödyllinen kapistus, eikä se maksa oikeastaan yhtään..

Tarkoittaako tämä, että pelejä pystyy ostamaan myös liven kautta? Itseäni ei nappaa tuo live-pelaaminen tällä hetkellä hirveästi (siis siitä maksaminen), mutta pitää testata tota 1 month trialia, jos vaikka innostuis.

Suunnitelmissa onkin ostaa tää vasta jouluks, joten ehdin rauhassa lukee peliarvosteluita Just Causesta ja SR:stä, voi olla että joku uusi peli tulee vielä sotkemaan budjetin...

Live arcade-pelejä ostetaan liven kautta. Kyseessä on ihan retroilua ja pikkuhauskaa, tyyliin Street Fighter 2, Texas hold'em, joitakin puzzlepelejä, Gauntlet yms. Jotkut niistä, kuten Geometry wars ovat laadukkaita pikkuviritelmiä. Cloning Clydea voi myös suositella.

Minulle ei ole tietoa voisiko ns. isoja pelejä ostaa liven kautta ikinä, en ainakaan ole kuullut sellaisesta. Lisäosia ja -paketteja kyllä sitten liven kautta (pelkästään) ostetaankin.

Suosittelen live-pelaamisen kotitamista. Yllätyin kuinka vähän (itselläni ei ollenkaan) pelaamissani peleissä on lagia, ja kuinka hauskaa se on, kun ei tarvitse viritellä mitään vaan kaikilla on sama alusta ja koodi on yleensä saatu hyvin optimoitua. Headset päähän ja menoksi, niin takuulla viihtyy. Itse en nettipelaamisesta ole näin innostunut sitten PC:n Diablon.

edit: ja livestä maksaminen, itsekin sitä joskus järkeilin. Maksoin kaksikymppiä kesäkuussa, ja vielä pelaan sillä samalla rahalla (3kk yhteensä). Pari tupakkiaskia ja hampurilaista taisin menettää siinä hinnassa. Ei paha. Kuudellakympillä saakin jo vuoden.

edit2: Itse olen olut enemmän kuin tyytyväinen seuraaviin peleihin: Oblivion, PGR3 ja Condemned. Jokainen ensiluokkaista viihdettä. Tämä vielä tällaiselta kaverilta, joka ei uskonut kiinnostuvansa kahdesta ensimmäisestä yhtään - ja niitä olen hakannut kaikista eniten. Condemned taas on taattua rautaa, jos tykkää olla väkivaltainen ja pelätä. NHL07:n hommaan itsekin kylllä.

perkele, edit 3: jos ei rahat lopu - ja jos käytät tavallista televisiota, niin paras kuvanlaatu tulee Advanced RGB-scartilla. Virallinen microsoftin lisävaruste. Tosin premium-paketin mukana tuleva komponenttikaapeli ei ole huonolaatuinen, eikä ero ole kovin suuri näillä kahdella.

Tempura sanoi:
perkele, edit 3: jos ei rahat lopu - ja jos käytät tavallista televisiota, niin paras kuvanlaatu tulee Advanced RGB-scartilla. Virallinen microsoftin lisävaruste. Tosin premium-paketin mukana tuleva komponenttikaapeli ei ole huonolaatuinen, eikä ero ole kovin suuri näillä kahdella.

Jos komponenttijohtoa käytetään normaalissa televisiossa siinä komposiitti-tilassa niin kyllä siinä kuvan laadussa on eroa kuin yöllä ja päivällä. Tottakai jos televisio syö komponenttia niin hyvä, mutta normaalit perustöllöt taitavat tukea vain komposiittia scartin RGB:n lisäksi.

Zagg sanoi:
Jos komponenttijohtoa käytetään normaalissa televisiossa siinä komposiitti-tilassa niin kyllä siinä kuvan laadussa on eroa kuin yöllä ja päivällä. Tottakai jos televisio syö komponenttia niin hyvä, mutta normaalit perustöllöt taitavat tukea vain komposiittia scartin RGB:n lisäksi.

En tiedä mitä minun 30-tuumainen samsungini tukee, mutta komponentin ja RGB:n ero ei ollut selvästi erotettavissa, ellei vaihdellut johtoa kymmentä kertaa ja keskittynyt aivan helvetisti. En välttämättä tarvitsisi RGB:tä ollenkaan. No, en minä siitä kuitenkaan luovu. Niin paljon kämmäilin noissa johtohommissa että jääköön sanomatta.

Tempura sanoi:
En tiedä mitä minun 30-tuumainen samsungini tukee, mutta komponentin ja RGB:n ero ei ollut selvästi erotettavissa, ellei vaihdellut johtoa kymmentä kertaa ja keskittynyt aivan helvetisti. En välttämättä tarvitsisi RGB:tä ollenkaan. No, en minä siitä kuitenkaan luovu. Niin paljon kämmäilin noissa johtohommissa että jääköön sanomatta.

Tarkoitatko nyt komponenttia (punainen, vihreä ja sininen johto) vai komposiittia (keltainen johto)?

Jos ei komposiittia erota RGB:stä, niin jotain on mennyt päin hanuria. Esim. SCART-letku väärässä sisäänmenossa, joka ei tue RGB:tä.

Komponentin ja RGB:n välillä tuskin lomitetuilla kuvilla eroa huomaat (riippuu TV:stä).

Legge sanoi:
Tarkoitatko nyt komponenttia (punainen, vihreä ja sininen johto) vai komposiittia (keltainen johto)?

Jos ei komposiittia erota RGB:stä, niin jotain on mennyt päin hanuria. Esim. SCART-letku väärässä sisäänmenossa, joka ei tue RGB:tä.

Komponenttia, nimenomaan sitä mikä tulee premium-paketin mukana. Komposiitista en puhuisi tämmöisiä kännissäkään. Kyllä sitä komponenttia on muutkin kehuneet. Tosin lähinnä sellaiset, mitkä sitä ovat oikeasti koittaneet. Uskokaa nyt perhana ihmistä, joka itse on säätänyt, älkääkä epäilkö.

Kyllähän minä itsekin alkuunsa epäilin, kun kaikkea paskaa olin netistä lukenut. Luulin hölmönä, että premiumin mukana tulisi komposiittijohto. Asensin koneen telkkariin ja odotin jotain hirveää kuvamössöä. Ensireatio oli että "jos tämä on helvetin huono kuvanlaatu, niin mitähän se on RGB:llä"?. En huomannut kuin minimaalisen eron.

Komposiittia en ole ikinä koittanut, voisimpa joskus ihan kikkailumielessä hommata kyseisen piuhan ja tehdä testit.

Tempura sanoi:
Komponenttia, nimenomaan sitä mikä tulee premium-paketin mukana. Komposiitista en puhuisi tämmöisiä kännissäkään. Kyllä sitä komponenttia on muutkin kehuneet. Tosin lähinnä sellaiset, mitkä sitä ovat oikeasti koittaneet. Uskokaa nyt perhana ihmistä, joka itse on säätänyt, älkääkä epäilkö.

Kyllähän minä itsekin alkuunsa epäilin, kun kaikkea paskaa olin netistä lukenut. Luulin hölmönä, että premiumin mukana tulisi komposiittijohto. Asensin koneen telkkariin ja odotin jotain hirveää kuvamössöä. Ensireatio oli että "jos tämä on helvetin huono kuvanlaatu, niin mitähän se on RGB:llä"?. En huomannut kuin minimaalisen eron.

Komposiittia en ole ikinä koittanut, voisimpa joskus ihan kikkailumielessä hommata kyseisen piuhan ja tehdä testit.

Homman nimi on tämä:

Siinä premiumin mukana tulleessa johdossa on sekä komponentti, että komposiitti. Komponentilla käyttöön tulee punainen, vihreä ja sininen johto sekä punainen ja valkoinen äänille. Komposiittia käyttäessä telkkuun liitetään keltainen johto sekä punainen ja valkoinen äänille.

Harvoissa kuvaputkitelkuissa on komponenttia, joten RGB SCART on paras vaihtoehto. LCD-telkut ovat taaskin usein HD-yhteensopivia, joten niissä tietty kannattaa käyttää komponenttia tai VGA:ta, koska SCART ei HD-resoja tue.

Mielenkiinnosta: onko telkkusi siis LCD, jossa komponenttiliitäntä, vai CRT komponenttiliitännällä?

Niin kyllä nyt pitäisi vähintään tajuta onko käytössä HD-resoluutio vai ei. Jos nyt saisi sen tiedon puristettua ulos. ;) RGB:llä ja komposiitillä EI saa HD-resoja, komponentillä saa. Komponentti kai HD-resoja varten lähinnä tarkoitettu muutenkin.

Legge sanoi:
Homman nimi on tämä:

Siinä premiumin mukana tulleessa johdossa on sekä komponentti, että komposiitti. Komponentilla käyttöön tulee punainen, vihreä ja sininen johto sekä punainen ja valkoinen äänille. Komposiittia käyttäessä telkkuun liitetään keltainen johto sekä punainen ja valkoinen äänille.

Harvoissa kuvaputkitelkuissa on komponenttia, joten RGB SCART on paras vaihtoehto. LCD-telkut ovat taaskin usein HD-yhteensopivia, joten niissä tietty kannattaa käyttää komponenttia tai VGA:ta, koska SCART ei HD-resoja tue.

Mielenkiinnosta: onko telkkusi siis LCD, jossa komponenttiliitäntä, vai CRT komponenttiliitännällä?

Selvä. Eli keltainen, punainen ja valkoinen. Sanot että tämä on komposiitti nyt sitten?

Televisioni ei ole LCD, enkä edes tiedä mikä on CRT. En tiedä edes mallia, Daewoon 30-tuumainen laajakuva, noin 1,5 vuotta vanha. Ykkös-scartissa on RGB-tuki. Jokin on nyt pielessä (näköni pelaa kuitenkin), koska en vieläkään näe kuvanlaatujen välillä juuri mitään eroa.

Tempura sanoi:
Selvä. Eli keltainen, punainen ja valkoinen. Sanot että tämä on komposiitti nyt sitten?

Televisioni ei ole LCD, enkä edes tiedä mikä on CRT. En tiedä edes mallia, Daewoon 30-tuumainen laajakuva, noin 1,5 vuotta vanha. Ykkös-scartissa on RGB-tuki. Jokin on nyt pielessä (näköni pelaa kuitenkin), koska en vieläkään näe kuvanlaatujen välillä juuri mitään eroa.

Jep, komposiitti se on. Voi tietty olla, että Daewoossa on säästetty ja käytetty SCART-liittimien kohdalla sen verta huonoja komponentteja, että eroa ei juurikaan synny. Jopa 17-tuumaisessa Philipsissä eron huomaa selkeästi. Hyvä testi on joku peli, jossa on pientä tekstiä. RGB:llä teksti on selvästi terävämpää.

En ainakaan äkkisiltään pysty keksimään, mikä tuossa voisi olla häikkänä.

EDIT: Niin siis CRT=Cathode Ray Tube=perinteinen kuvaputki.

Legge sanoi:
Jep, komposiitti se on. Voi tietty olla, että Daewoossa on säästetty ja käytetty SCART-liittimien kohdalla sen verta huonoja komponentteja, että eroa ei juurikaan synny. Jopa 17-tuumaisessa Philipsissä eron huomaa selkeästi. Hyvä testi on joku peli, jossa on pientä tekstiä. RGB:llä teksti on selvästi terävämpää.

En ainakaan äkkisiltään pysty keksimään, mikä tuossa voisi olla häikkänä.

Vaikuttaa kyllä ihmeelliseltä. Kuitenkin, pelit näyttävät silmiini oikein hyvältä molemmilla vaihtoehdoilla, vaikka nyt tietenkin RGB-scartia pidänkin kiinni. Tuo tekstihomma, niin siinä olin huomaavinani ehkä selvimmän eron, mutta voi olla väärä muistikuva.

Voisin tehdä pienen testinpoikasen jossain vaiheessa, ja käydä koittamassa boksia jonkun kaverin tykönä, millä tiedän olevan hyvälaatuisen television. Jos osoittautuu asia semmoiseksi, että Daewoon scartti on vajavainen, niin saattenee hieman harmittaa. Tosin, jos näin olisikin, ja olen siitä huollimatta sitä mieltä että pelit ovat oikein hyvän näköisiä, niin minulla ei ole tässä enää kuin voitettavaa.

e: huomaisiko eron tosiaan paremmin pienellä ruudulla?

Ylös Bottom