Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X360:sen melutaso

Vastaus: X360:sen melutaso

Hydro sanoi:
Itse olen huomannut että juuri dvd-aseman aiheuttama hurina hiljenee melkoisesti jos kone on sijoitettu vaaka asentoon,muilla samoja kokemuksia?

Kyl se vähä hiljaisempi on vaakatasossa, ja mielestäni ei mikään mahdoton mölytoosa. Hiljaisempi kuin markettipc:t joissa ei ole pahemmin meluisuutta koitettu vähentää.
 
Vastaus: X360:sen melutaso

poor_jimmy sanoi:
Onko kukaan kokeillu tuulettimen vaihtoa melutason pienentämiseksi... Tosin tuossa menee takuu kun boksin joutuu avaamaan. Entäs onko sitten jotain vaikutusta kaatuiluun tai peräti melutasoon sellaisessa ylimääräisessä härpäkkeessä mikä tökätään boksin perään kiinni. Ei vaadi avaamista, pitäisi parantaa tuuletusta ja ottaa virtansa boxin omasta virtalähteestä. Kuulostaako kenellekään tutulta? :confused:

En oo koneen sisältä tuulettimia vaihellu, mut mul on sellane intercooler ja se kyl pitää aikamoista hurinaa...:rolleyes:
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Onko sillä dvd-asemalla väliä hurinan kovuuteen tai ylipäätään mihinkään?

Ja mistä tietää mikä asema koneessa on pakettia avaamatta?

Tässä netistä löytämäni kuva dvd-asemien erottamiseksi.
samsung-hitachi-benq.jpg
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Itsellä kokemusta kahdesta ekasta vasemmalta katottuna, ääni on molemmissa vähän erilainen mut yhtä kova. Toi BenQ taitanee olla se hiljaisin asema... Taitanee löytyä vaan toi BenQ uusimmista boxeista, joku voi korjata jos oon väärässä.
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Itse olen kokeillut tuota konetta, mutta melu oli yksi syy, jonka takia jää ottamatta. Huutojen ja puheen sekamelskassa tietokoneen käydessä kaiken keskeltä nousi ärsyttävä Xbox 360:n tuulettimen vihellys. Päivisin se vielä menee, mutta luulempa, että illemmalla, jos jää pelaamaan muut alkaa valittaa konsolista lähtevästä melusta, kun on menos nukkumaan.

Mm. edellä mainitun takia otin lopulta PS3:n. Konsoli on tosi hiljainen ja nyttenkin tätä kirjoittaessa piti vilkaista erikseen, että PS3:ssa palaa vihreä valo ja se on päällä. Wii on myös kuulemma hiljainen ja kokeillessani en tuuletusta pahemmin kuullut.

Vertailun vuoksi Xbox 360 on mielestäni ainakin PS2:ta, PS3:a ja Wii:tä äänekkäämpi.
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Hitachi-LG löytyy omasta koneesta ja kyllä, ääntää samoin kuin teurastamon luusaha :mad:

muutoin on loistolaite, tuo melu vain häiritsee,
kun aina ei ole mahdollisuuksia pelailla volumet kaakossa, ettei tule naapurilta natinaa. :(

muutamia pelejä on missä asema ei kovin suurta mekkalaa pidä,
yksi niistä on viva pinata, syytä hiljaisempaan käyntiin en tiedä.
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Wiips 360 sanoi:
Mm. edellä mainitun takia otin lopulta PS3:n. Konsoli on tosi hiljainen ja nyttenkin tätä kirjoittaessa piti vilkaista erikseen, että PS3:ssa palaa vihreä valo ja se on päällä. Wii on myös kuulemma hiljainen ja kokeillessani en tuuletusta pahemmin kuullut.

Xboxin normaali käyntiääni on varmasti aivan siellä samalla tasolla ps3:n kanssa. Vehje aloittaa aivan käsittämättömän melun vasta kun itse pelaamisen alkaa, suurin syy tähän on tuo raivostuttava imuria matkiva dvd-soitin.

Pleikkari varmasti pysyy hiljaisena myös pelatessa, sillä pelitarjonta on käsittämättömän surkea tällä hetkellä, eikä pelattavia pelejä markkinoilta juuri löydä. Oli pakko käynnistellä jälleen pientä masiinoiden välistä kilpailua, sori!

Itse hankin xboxin lähinnä Oblivionin takia, kun se ei PC:lläni pyöri. Nyt tuokin mestariteos löytyisi pleikkarille :( Onneksi kesäkuussa julkaistava Mass Effect on sentään Xboxin yksinoikeus.

Totuus on kuitenkin se, että tuo X360 pitää aivan käsittämätöntä ääntä ja esimerkiksi DVD-katselu tai elokuvasta nauttiminen on täysin mahdotonta kun tuo valkoinen meluboksi jyllää ylikierroksilla. Jos olisin tiennyt melutason, masiina olisi varmasti jäänyt kaupan tiskille.
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Blaazi sanoi:
Toi BenQ taitanee olla se hiljaisin asema... Taitanee löytyä vaan toi BenQ uusimmista boxeista, joku voi korjata jos oon väärässä.

Mistäs sen sitten tietää ostohetkellä, että laitteessa on BenQ:n asema? Ei mistään? Onko jotain tiettyjä bundleja (kuten GearsOfWar), joissa voi olla varma, että kyseessä on uusinta uutta rautaa, vai valitaanko masiinat näihin bundle-pakkauksiin ihan sattumanvaraisesti?
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Muakin kiinnostaisi nyt tietää mistä saa hiljaisimman XO:n. On nimittäin iskenyt taas innostus tota konsolia kohtaan, kun Forzat, Half-Lifet ja Halot kolkuttelee ovelle..

Eli näkeekö paketin ulkopuolelta tai laitteen sarjanumerosta tms. minkä aseman se sisältää? Ja onko viime aikoina tullut uusia vieläkin hiljaisempia asemia?
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Minuakin kiinnostaisi tietää, saako bundlepakkauksista uudempia konsoleita vaiko vanhempia kuin pelkästään Premiumin ostamalla? Onko ketään foorumilaista töissä missään pelikaupassa?

Paketin ulkoa ei taida todellakaan nähdä mikä asema masiinassa surraa, uskoisin että ainut mahdollisuus olisi yrittää puhua myyjälle tietääkö hän mikä kaupassa olevista konsoleista olisi mahdollisesti uusin. 8.6 tulee haettua loota, ratti ja Forza sellaisesta paikasta, jossa mahdollisesti konsoleiden vaihtuvuus olisi sitä luokkaa että uudempi kone olisi mahdollista saada.
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Tänään raahasin oman xboxini kotiin ja kyllä se pitää käsittämätöntä meteliä. Huomasin, että boxin ohella, virtalähteen tuuletin pitää myös kovaa meteliä. En olekaan ennen nähnyt ulkoista virtalähdettä missä on tuuletin. :D
 
Vastaus: X360:sen melutaso

W_ee sanoi:
Tänään raahasin oman xboxini kotiin ja kyllä se pitää käsittämätöntä meteliä. Huomasin, että boxin ohella, virtalähteen tuuletin pitää myös kovaa meteliä. En olekaan ennen nähnyt ulkoista virtalähdettä missä on tuuletin. :D

en olekkaan huomannu että virtalähteessä on tuuletin, toi kone (tai siis sen tuuletin) pitää hirveetä meteliä, jotenkin semmoista siniaaltoista hurinaa joka oikeasti ärsyttää jos ei ole pelissä äänet kovalla :mad: (ääni siis nousee ja laskee tasaisesti)

toimis nyt sen aikaa kunnolla kunnes noi hdmi-liittimiset versiot tulee myyntiin ja voi sitten pistää ton huoltoon ja toivoa uudempaa :D
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Oma boxi vetää hirveää sirkkeliä kun peli on sisällä. Muuten kone ei juuri ja juuri siedettävyyden rajoissa metelin suhteen, mutta pelatessa meteli on sietämätön. Ainoa syy miksi en laita konetta vaihtoon, on se että tämä kone on säilynyt ehjänä liki vuoden, ja mitä foorumeilta on lukenut, on tämä hyvin harvinaista.
 
Vastaus: X360:sen melutaso

cchaou sanoi:
Oma boxi vetää hirveää sirkkeliä kun peli on sisällä. Muuten kone ei juuri ja juuri siedettävyyden rajoissa metelin suhteen, mutta pelatessa meteli on sietämätön. Ainoa syy miksi en laita konetta vaihtoon, on se että tämä kone on säilynyt ehjänä liki vuoden, ja mitä foorumeilta on lukenut, on tämä hyvin harvinaista.
Pikkuveljellä veti kans sirkkeliä ja parin viikon kuluttua boksi levis, eihän tuo tarkoita että sinulla hajois mutta ei sitä koskaan tiedä
 
Vastaus: X360:sen melutaso

yliverkko sanoi:
Pikkuveljellä veti kans sirkkeliä ja parin viikon kuluttua boksi levis, eihän tuo tarkoita että sinulla hajois mutta ei sitä koskaan tiedä


Ei vittu ole todellista. Juuri kun pääsi sanomasta. Kesken NHL07 onlinepelin jatkoajan, sammuu boxi, ja samalla telkkari, vahvistin ja kaikki. Sulake paskana. Ja arvatkaa käynnistyykö boxi enää. Täysin tiiliskivi. Minne vittuun voi ottaa yhteyttä,anttilasta ostettu kipale on tuo?
 
Vastaus: X360:sen melutaso

En ole aivan varma meneekö oikeeseen osioon. Itse olen laittanut boksin lasikaappiin joka vaentaa äänet melko hyvin, mutta laatikko tuntuu kuumenevan pirusti. Laitoin lämpömittarin boksin päälle jotain 40'C näytti puolentunnin pelaamisen jälkeen. Onko kellään tietoa miten suuri lämpötila alkaa olla vaarallista koneen kannalta. Suunnitelmissa kävi jo että ohjaisi kuuman poisto ilman jokunlaisella ilma kanavalla kaapin takaseinän läpi, joten ilman kaapin sisällä ei kuumenisi niin paljoa.
 
Vastaus: X360:sen melutaso

Slash sanoi:
En ole aivan varma meneekö oikeeseen osioon. Itse olen laittanut boksin lasikaappiin joka vaentaa äänet melko hyvin, mutta laatikko tuntuu kuumenevan pirusti. Laitoin lämpömittarin boksin päälle jotain 40'C näytti puolentunnin pelaamisen jälkeen. Onko kellään tietoa miten suuri lämpötila alkaa olla vaarallista koneen kannalta. Suunnitelmissa kävi jo että ohjaisi kuuman poisto ilman jokunlaisella ilma kanavalla kaapin takaseinän läpi, joten ilman kaapin sisällä ei kuumenisi niin paljoa.

takuu on voimassa, eli ei ole väliksi :cool:

jos laitat sen lämpömittarin siihen poistoilman kohdalle ja katsot, jos se ylittää 60-65'C rajan niin sitten vähän ruveta ideoimaan, mutta muuten minusta ei paljoa väliä.

ainenkin joskus olen ymmärtänyt että tuo olisi se "max" hyvä kotelon lämpötila (tietokoneella tosin)
 
Ylös Bottom