Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBOX 360 core HD-kuva ja äänet optisella kaapelillla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sildenafiili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sildenafiili

New Member
Moi,

Ongelmani on, että minulla on xbox 360 core ja hankin juuri uuden telkkkarin, josta saan kyllä HD-kuvan näkyviin, mutta noissa kaapeleissa, joilla saa HD-kuvaa ei ole optiselle kaapelille liitintä konsolin päädyssä olevassa liittimessä. Advanced scart kaapelissa, jota käytin vanhassa telkkarissa on optinen äänilähtö, mutta sillä ei saa HD-kuvaa. Onko olemassa mitään HD-kaapelia coreen, jossa olisi myös optinen äänilähtö? Ilmeisesti ei, näin olen ymmärtänyt. Toivottavasti olen väärässä.

Vastaus: XBOX 360 core HD-kuva ja äänet optisella kaapelillla

Moi,

Ongelmani on, että minulla on xbox 360 core ja hankin juuri uuden telkkkarin, josta saan kyllä HD-kuvan näkyviin, mutta noissa kaapeleissa, joilla saa HD-kuvaa ei ole optiselle kaapelille liitintä konsolin päädyssä olevassa liittimessä. Advanced scart kaapelissa, jota käytin vanhassa telkkarissa on optinen äänilähtö, mutta sillä ei saa HD-kuvaa. Onko olemassa mitään HD-kaapelia coreen, jossa olisi myös optinen äänilähtö? Ilmeisesti ei, näin olen ymmärtänyt. Toivottavasti olen väärässä.

Google oon kaveri.

Esimerkiksi tällä onnistuu AV-cable

Noita kaapeleita nyt on erilaisia, riippuen, millä haluat boksin kiinni töllöön, mutta yleisimmät ei-HDMI ratkaisut ovat VGA tai komponentti-kaapelit, joissa molemmissa on optinen äänilähtö.

Moikka,

Minulla on sekä Component HD AV että VGA HD AV-kaapeli eikä kummassakaan ole optista äänilähtöä. Katselin kyllä että googlen kuvahaun mukaan näyttää siltä, että niissä on, mutta eipä noissa ainakaan ollut. Ainoa kaapeli, missä mulla on optinen lähtö on advanced scart. Kai se pakko on hankkia esim. slim tai joku muu malli missä on HDMI ja optinen lähtö itse konsolissa, ellei joku keksi jotain muuta kaapelia vielä??

Edit: Nyt olen kyllä todella hämmentynyt. Minulla oleva kaapeli on tälläinen:

Xbox 360 VGA HD AV Cable - Xbox.com

Ja tässä kaapeli, jolla optinen äänilähtö:

Xbox 360 VGA HD AV Cable (Xbox 360)

On näköjään olemassa sellainen VGA HD AV kaapeli, jossa ei ole optista äänilähtöä (jonka fiksuna ostin), ja toinen jossa sellainen on. Hieno juttu!

Viimeksi muokannut moderaattori:

Moikka,

Minulla on sekä Component HD AV että VGA HD AV-kaapeli eikä kummassakaan ole optista äänilähtöä. Katselin kyllä että googlen kuvahaun mukaan näyttää siltä, että niissä on, mutta eipä noissa ainakaan ollut. Ainoa kaapeli, missä mulla on optinen lähtö on advanced scart. Kai se pakko on hankkia esim. slim tai joku muu malli missä on HDMI ja optinen lähtö itse konsolissa, ellei joku keksi jotain muuta kaapelia vielä??

Edit: Nyt olen kyllä todella hämmentynyt. Minulla oleva kaapeli on tälläinen:

Xbox 360 VGA HD AV Cable - Xbox.com

Ja tässä kaapeli, jolla optinen äänilähtö:

Xbox 360 VGA HD AV Cable (Xbox 360)

On näköjään olemassa sellainen VGA HD AV kaapeli, jossa ei ole optista äänilähtöä (jonka fiksuna ostin), ja toinen jossa sellainen on. Hieno juttu!

Noissa halpis-kaapeleissa ei välttämättä ole optista lähtöä aina, joten jo sniitä ostat, niin ole tarkkana. Kuitenkin M$:n omissa kaapeleissa tuo on, paitsi siinä komposiitti-palikassa. "Oikeita" kaapeleita pitäisi saada myös ihan perustavarataloista, maksaa vain hiukan emepi kuin nuo halpikset. Linkkaamassani kaapelissa pitäisi olla kyllä optinen ulostulo.

Sinänsä erikoista kun katsoin linkin mainosta kaapelista niin siinähän todetaan näin:
"Dolby Digital 5.1 Surround Sound output "

Kuvaa kun katsoo niin aivan ei näe onko optista liitäntää noiden rca piuhojen kaverina. Kahdella rca:lla ei kyllä tuota 5.1 ääntä toteuteta.

Sinänsä erikoista kun katsoin linkin mainosta kaapelista niin siinähän todetaan näin:
"Dolby Digital 5.1 Surround Sound output "

Kuvaa kun katsoo niin aivan ei näe onko optista liitäntää noiden rca piuhojen kaverina. Kahdella rca:lla ei kyllä tuota 5.1 ääntä toteuteta.

Se optinen lähtö on siinä boksiin tulevassa "mokkulassa". Tuolla olikin käyttäjien kommenteissa, että ei olekkaan optista ulostuloa :S

Tällä sitten pitäisi onnistua Play-asian kaapeli

Moi,

Nyt sain käsiini VGA HD AV kaapelin, jossa on se optinen lähtö xboxin päähän kiinnitettävässä liittimessä. Ei tosisaan paketista näe ulospäin muuten paitsi television pään liittimen väristä, eli jos on harmaa liitin ja siitä lähtee harmaa johto, niin kyseessä on kaapeli, jossa optinen äänilähtö, mutta jos liitin ja siitä lähtevä johto ovat mustia, niin optista lähtöä ei ole. Tuli sitten opittua oikeen fiksusti ostamalla molemmat. No ehkä tämä on opiksi muille asiaa pohtiville.

Ylös Bottom