Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 Internet-pelaaminen

Eversmann

New Member
Olen uusi tällä foorumilla, joten en ollut varma minne laitan tämän aiheen. Haluaisin kysyä Xbox 360. Tilasin tänään kyseisen konsolin ja Halo 3. Niin miten pääsen pelaamaan sitten Halo 3 netissä muiden ihmisten kanssa? Pitääkö Xboxista laittaa joku piuha tietokoneeseen vai mitä pitää tehdä? En ole ennen ostanut Xboxia joten en tiedä niiden toiminnasta paljoa. Olen pelannut enemmän PS konsoleilla. Joten olisi kiva jos joku selittäisi minulle miten koko systeemi toimii...

Ps. Sori jos tuli väärää paikkaan, kai joku moderaattori tämän siirtää oikeeseen. :)
 
Vastaus: Xbox 360 Internet pelaaminen.

Boksiin pätee ihan samat lait kuin Pleikkariinkin eli verkkopiuha luikertelee ADSL-modeemiin. Jos on erehdyksessä hankkinut ADSL-modeemin jossa ei ole kuin yksi RJ45 liitäntä on hankittava halpa switichi eli verkonjakolaite (noin 20e) joka jakaa netin enemmälle laitteita. PC:n lävitse sitä ei kannata jakaa ettei tarvitse pitää PC:tä päällä ja ettei PC:n jako-ohjelmat aiheuta hitautta tai palomuurit estä pelaamista.

Kun nettiyhteys on viritetty, rekisteröidään nimi eli gamertag kuten missä tahansa pelissä, mutta boksilla gamertag on profiili eli se yksi ja ainoa nimi olet sinä kaikissa peleissä mitä pelaat. Nimiä voi toki tehdä useita mutta gamertag ja gamercard yleensä ovat vähän kuin Kelakortti, niitä on vain yksi.

Gamertageilla on myös tasot eli Gold ja Silver. Silver on ilmainen ja voit imutella demoja ja videoita yms vapaasti sekä jutella mikrofonin kautta mutta et voi pelata moninpelejä liven kautta (Xbox Live=netti boksilla). Gold maksaa noin 4 euroa kuussa jos ostat 12 kuukautta kerrallaan. Myöskään demoversioita ei voi pelata Livessä silverillä, tosin joskus viikonloppuisin on free gold weekendejä silvereillekin.

Boksilla ei siis tavallaan mene nettiin vaan Boksi käyttää internetin tekniikkaa ja internetyhteyttäsi kytkeytyäkseen Xbox Liveen. Sillä ei voi surffata nettisivuja, mutta mesettää voi.
 
Vastaus: Xbox 360 Internet pelaaminen.

Kun teet xboxilla uuden tilin (gamertagin), saat ilmaisen 1kk Goldin kun otat vaihtoehdoista silverin sitten kun se sitä kysyy.
 
Vastaus: Xbox 360 Internet pelaaminen.

Voinko tehdä uuden gamertagin, vaikka olen jo tehnyt yhden? Ja voiko sen vanhan poistaa?
 
Vastaus: Xbox 360 Internet pelaaminen.

Voinko tehdä uuden gamertagin, vaikka olen jo tehnyt yhden? Ja voiko sen vanhan poistaa?


Voit tehdä uuden GamerTagin, käsittääkseni kolmeen ensimmäiseen koneella tehtyyn GamerTagiin saa sen 1kk ilmaisen GOLD-jäsenyyden. GamerTagin pystyy myös poistamaan mutten nyt muista mistä koska koneeni on Saksassa. :mad:
 
Vastaus: Xbox 360 Internet-pelaaminen

Mulla on ollut vähän ongelmia ton nettiyhteyden kanssa.Siis nettipiuha on ollut liitettynä koneeseen ja sitten kun se tarkistaa niitä juttuja siinä lukee: Network Adapter --->Wired. Sitten se rupeaa tarkistamaan jotain IP Adressia ja sitten se ilmoittaa: IP Adress ---> Failed.

Tähän ongelmaan mitään apua???!?!?!?!
 
Vastaus: Xbox 360 Internet-pelaaminen

Mulla on ollut vähän ongelmia ton nettiyhteyden kanssa.Siis nettipiuha on ollut liitettynä koneeseen ja sitten kun se tarkistaa niitä juttuja siinä lukee: Network Adapter --->Wired. Sitten se rupeaa tarkistamaan jotain IP Adressia ja sitten se ilmoittaa: IP Adress ---> Failed.

Tähän ongelmaan mitään apua???!?!?!?!

Tsekkaa modeemin asetukset. Tuo tarkoittaa että et saa IP osoitetta. Eli joko vika on ISP:n päässä, liittymissä on aina maksimimäärä ip:tä (yleensä 1-5 ip osoitetta / liittymä).

Toinen vaihtoehto on että modeemisi ei anna tuolle boxille ip:tä jostain syystä, eli tarkista boxin asetukset. Jos ISP ei anna kuin yhden ip:n ulospäin niin modeemista pitää sitten laittaa NAT -päälle, eli modeemin ohjekirja käteen ja tarkistelemaan asetuksia.
 
Xbox360 Verkko ongelma

Osaatteko sanoo että mikä mättää, Kun boxi on liitetty verkkokaapeliin ja sitten yritän vääntää live tunnuksen, niin se ei pääse nettiin. Sit testataan yhteydes: Näyttää että on yhdistetty, Mutta IP osotteesta rupee itkemään:eek:, Olen yrittänyt resetoida ADSL modeemin ennen kaapelin kiinni laittamista (Syystä että sama kaapeli on myös koneessani kiinni...) Ei auta vaihtanut kaappelin paikkaa motukassa: Ei auta... Missä vika:confused:
 
Vastaus: Xbox 360 Internet-pelaaminen

Itselläkin sama ongelma. Ip Failed. Tuossa on 2 internet boksia. Linksys langaton ja Homeline langallinen asema. Kokeilin johtoa molemmissa eikä toiminut.

Olen neuvoton.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 Internet-pelaaminen

Necrothreadaan, koska parempaakaan vaihtoehtoa ei löydy. Niin, *****.

Eli, ongelma on sellainen, että olen tässä 4:n vuoden aikana törmännyt tasan yhteen peliin (CoD:MW2), jossa lagi on niin olematon, ettei siitä voi valittaa.

Mutta joka ainoassa muussa pelissä, lähinnä ensimmäisen persoonan räiskinnöissä, jossa sillä on oikeasti merkitystä, pingi tuntuu olevan sitä luokkaa, että noin 2:n sekunnin viive aiheuttaa kuoleman lähestulkoon joka kerta.

Mitä siis tapahtuu omalla ruudullani: Löydän vihollisen, avaan tulen, tähtäys on kallion lailla horjumaton, olen saanut noin 5-8 osumaa tähän neandertaliin, vihollinen avaa tulen, kuolen 2-3 luotiin. Mutta näitä esimerkkejähän löytyy;

1. Vihollinen tulee nurkan takaa, avaan tulen ennen kuin hän näkee minut, vihollinen kääntyy ja tappaa.

2. Otan luoteja vastaan, menen coverin taakse ja luodit tappavat (nyt ei ole kyseessä sellainen seinä, jonka lävitse voisi ampua).

3. Haulikkoni ampuu vesi-ilmapalloja ja tarvitsen 4-6 osumaa lähietäisyydeltä vihollisen kaatamiseen, itse kuolen yhdestä.

(*tämä seuraava osuus vaihtelee pelikohtaisesti, nyt on kuitenkin kyseessä Crysis 2, jossa ongelma on juuri kuvatun lainen) *Killcameissa vihollisen sihti ei ole lähelläkään itseäni, silti joka ainoa luoti osuu. Yleensä muissa peleissä kuitenkin tuo killcam näyttää siltä kuin tilanne oikeasti eteni.

Tosiasiassahan näin ei kuitenkaan käy, vaan vihollinen saa noin 2 sekunnin etulyöntiaseman, jonka aikana hän on jo spotannut minut vaikka itse en ole vielä häntä nähnytkään jos esim. nurkan takaa tulee ja on jo käyttänyt hyvän tovin minun raiskaamiseeni. Tämä johtaakin pitemmän päälle murhapuuhiin.

Kysymykseni kuuluukin siis, onko asialle mitään tehtävissä, kun tällä hetkellä on käytössä 100/10Mbps yhteys, joka testien mukaan antaa noin 1ms jitteriä ja 0% packet lossia kohteesta riippuen vai priorisoivatko pelintekijät pohjoisamerikkalaiset hosteiksi (oli tämän jenkin yhteys sitten kuinka paska tahansa), mikäli käytössä on P2P-systeemi (mikä siis automaattisesti antaa eurooppalaiselle 200+ pingin) ja verkkopelaaminen on monitasoinen scammi, jolla pannaan eurooppalaista mahdollisiman halvalla ja mahdollisiman isolla?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 Internet-pelaaminen

Kysytään sitten samalla: mitä voi tehdä kun oma ääni kuuluu muille pelaajille auttamattoman hiljaisena vaikka mitä yrittäisi. Yritetty on nyt Xboxin omalla headsetillä (2.5mm liitännällä mikä tuli uusimman Xboxin E-mallin mukana), sekä niin langattomalla ohjaimella kuin langallisella. Viimeisin yritys oli käyttää 3.5mm->2.5mm adapteria kunnon Creativen headsettiin, mutta äänet kuuluvat silti kuin puhuisi pitkän käytävän päästä ja vielä mumisten. Kaikki asetukset on laitettu täysille eikä mitään ratkaisua ole näkyvillä.

Joten neuvokaa nyt joku paremmin tietävä, mikä tässä mättää?
 
Vastaus: Xbox 360 Internet-pelaaminen

Kyrpae, voiko ongelma olla jossain muussa kuin nettiyhteydessä? Millainen input lag telkassa on? Onko kuvasignaali kierrätetty jotain kautta? Miten xbox on liitetty nettiin. Jos olet varma ettei nettiyhteydessä ole vikaa, niin mieti missä muualla vika voi olla?

Havainnoitko varmasti viiveen oikein? Sekunneista ei tietenkään puhuta.
 
Vastaus: Xbox 360 Internet-pelaaminen

Kyrpae, voiko ongelma olla jossain muussa kuin nettiyhteydessä? Millainen input lag telkassa on? Onko kuvasignaali kierrätetty jotain kautta? Miten xbox on liitetty nettiin. Jos olet varma ettei nettiyhteydessä ole vikaa, niin mieti missä muualla vika voi olla?

Havainnoitko varmasti viiveen oikein? Sekunneista ei tietenkään puhuta.

En nyt osaa sanoa, millainen input lag tuossa on, mutta sen verran osaan sanoa, etten inhimillisesti huomaa minkäänlaista eroa napin painalluksen ja ruudulla sen rekisteröimisen välillä. Signaalia ei ole kierrätetty ja Boxi on piuhalla reitittimessä kiinni.

Voi olla, että hieman liioittelen viiveen määrää, mutta on se joka tapauksessa niin paljon, että normitilanteessa ei kovinkaa usein pärjää (nyt taitaa olla vaivaiset 1.5 k/dr tuossa Crysis 2:ssa).

Ja en todellakaan ole varma, etteikö yhteydessä olisi vikaa. Eipä se minua ihmetyttäisi, jos sieltä jotain silti paljastuisi, vaikka päällisin puolin vaikuttaisikin varsin mukiinmenevältä. Jossainhan sen ongelman on oltava kun muualta olen lukenut, että muut pärjäävät loistavasti 1Mbps nopeuksillakin.
 
Vastaus: Xbox 360 Internet-pelaaminen

priorisoivatko pelintekijät pohjoisamerikkalaiset hosteiksi (oli tämän jenkin yhteys sitten kuinka paska tahansa), mikäli käytössä on P2P-systeemi (mikä siis automaattisesti antaa eurooppalaiselle 200+ pingin) ja verkkopelaaminen on monitasoinen scammi, jolla pannaan eurooppalaista mahdollisiman halvalla ja mahdollisiman isolla?
Tavallaan kyllä

Mainitsit Crysis 2. Siis kyseisessä pelissä on aina ollut suhteellisen huono nettikoodi ja ottaen huomioon pelin iän, ei pelistä varmasti löydy kovin suurta pelaajamäärä, joka tarkoittaa että yhdessä pelissä saattaa olla pelaajia joka puolelta maan kolkkaa ja pelin hosti saattaa hyvinkin olla heinähattu mies Texasista.
Tuon tyyppisellä lagi ongelmalle ei ole mitään tehtävissä.
 
Ylös Bottom