Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja hiusnaarmut

Kuunaama

Member
Hankin pari viikkoa sitten uuden HDMI-liitännällä varustetun Premiumboxin, koska vanha tuli myytyä kaverille. Boxi on monella tapaa parempi kuin aikaisempi esim. paljon hiljaisempi, ja ei kuumene lainkaan, mutta toi naarmuuntumisongelma näköjään on ja pysyy, vaikka uudessa boxissa on eri merkkinen DVD-asemakin kuin edellissä. Elikkä boxi tekee levyihin 1-4 cm pitkiä ohuita hiusnaarmuja. Naarmut eivät vaikuta pelien toimivuuteen mitenkään, mutta ovat kuitenkin rumannäköisiä. Boxi on ollut kokoajan vaakatasossa, ja sitä ei ole liikuteltu levyn ollessa sisällä. Pelit ovat olleet vain koneessa ja kotelossa, elikkä mistään muusta ne eivät ole voineet tulla. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Mistä ongelma mahtaa johtua? Onkohan olemassa mitään keinoa, mikä auttaisi ongelmaan?
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Mulla on muuten sama ongelma, mutta naarmut vaikuttaa pelien toimivuuteen. Jo kaksi peliä menny rikki boxin takia.:mad:
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Mickey sanoi:
Mulla on muuten sama ongelma, mutta naarmut vaikuttaa pelien toimivuuteen. Jo kaksi peliä menny rikki boxin takia.:mad:


Onkohan ongelmaan olemassa mitään ratkaisua?
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Itsellä on edessä vaihto Premiumista Eliteen, ja samalla vaihto pystyasennosta vaakatasoon. Onko muilla ollut näitä naarmuuntumisongelmia, ja missä asennossa olette konsolianne pitäneet? Itsellä ei yksikään levy ole vikaantunut, ja pystyasennossa konsoli on ollut tähän asti. Ei kai tuolla asennolla mitään merkitystä kuitenkaan voi olla vai voiko?
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

samuel6 sanoi:
Itsellä on edessä vaihto Premiumista Eliteen, ja samalla vaihto pystyasennosta vaakatasoon. Onko muilla ollut näitä naarmuuntumisongelmia, ja missä asennossa olette konsolianne pitäneet? Itsellä ei yksikään levy ole vikaantunut, ja pystyasennossa konsoli on ollut tähän asti. Ei kai tuolla asennolla mitään merkitystä kuitenkaan voi olla vai voiko?
En usko, että asennolla on väliä. itse olen pitänyt myös vaaka ja pystytasennossa eikä yksikään peli ole naarmuuntunut.
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

En usko, että asennolla on väliä. itse olen pitänyt myös vaaka ja pystytasennossa eikä yksikään peli ole naarmuuntunut.

Itsellä ollut X0 nyt yli vuoden ja pelattu todella paljon. Yhtäkään levyä ei ole naarmuttanut. Asentona pysty. Kaverini osti jouluksi X0:n ja CoD4 levy meni naarmujen vuoksi pilalle. Hän oli pitänyt konsolia vaaka-asennossa.
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Ostin Xboxin tuossa 01.12.07
ja mulla tullut noita naarmuja alusta asti. Ensimmäisen pelin tuhouduttua ajattelin että en hemmetissä jaksa alkaa nähdä sitä vaivaa että alkaisin väittelemään jonkun Helldesk -urpon kanssa siitä että olenko itse aiheuttanut levyn tuhoutumisen vai en, kävelin kauppaan ja ostin uuden pelin.
Tämän jälkeen tasaisesti boksi naarmutellut levyjä ja lopulta viime viikon perjantaina asema naarmutti muutamaa peliä oikein kunnolla jonka jälkeen yksikään peli ei enää käynnisty.
Disc unreadable tai sitten boksi tunnistaa pelin normaalina DVD-levynä.
Äsken soitin sitten tuotetukeen, jossa ystävällinen asiakaspalvelija ilmoitti ensimmäisen 30 sekunnin sisään että en osaa ottaa pelejä oikein pelikotelosta pois, jonka takia ne hajoavat. :rolleyes: "okei, kiva kun kerroit, ei tässä sitten muuta.moi."
Nyt 2kpl NHL 2008, 1 kpl Fight night round 3 ja 1kpl Guitar Hero III myöhemmin alkaa vitutuskäyrä nousta niille rajoille että on pakko tehdä jotain Xboxille tai itselleni, meidän yhteiselo ei vain voi jatkua enää näin!:) Harmikseni unohdin sarjanumeron kotiin ja joudun vielä tänään soittamaan tuonne tukeen.
En tajua miksi tämä asiakaspalvelija alkoi höpöttämään jotain pelien valmistajasta yms, eikös se ole laitteen valmistajan vika jos laite hajottaa levyjä, eikä esimerkiksi Electronic Artsin?:D
Saatana mitä touhua. Pitää vissiinki alkaa harkita tuota PS3 hankkimista.
p.s. onko kokemuksia kauan kestää kun lähettää tuon rojun takuuhuoltoon? Varmaankin menee johonkin halpaan maahan, halpaan korjaukseen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Ostin Xboxin tuossa 01.12.07
ja mulla tullut noita naarmuja alusta asti. Ensimmäisen pelin tuhouduttua ajattelin että en hemmetissä jaksa alkaa nähdä sitä vaivaa että alkaisin väittelemään jonkun Helldesk -urpon kanssa siitä että olenko itse aiheuttanut levyn tuhoutumisen vai en, kävelin kauppaan ja ostin uuden pelin.
Tämän jälkeen tasaisesti boksi naarmutellut levyjä ja lopulta viime viikon perjantaina asema naarmutti muutamaa peliä oikein kunnolla jonka jälkeen yksikään peli ei enää käynnisty.
Disc unreadable tai sitten boksi tunnistaa pelin normaalina DVD-levynä.
Äsken soitin sitten tuotetukeen, jossa ystävällinen asiakaspalvelija ilmoitti ensimmäisen 30 sekunnin sisään että en osaa ottaa pelejä oikein pelikotelosta pois, jonka takia ne hajoavat. :rolleyes: "okei, kiva kun kerroit, ei tässä sitten muuta.moi."
Nyt 2kpl NHL 2008, 1 kpl Fight night round 3 ja 1kpl Guitar Hero III myöhemmin alkaa vitutuskäyrä nousta niille rajoille että on pakko tehdä jotain Xboxille tai itselleni, meidän yhteiselo ei vain voi jatkua enää näin!:) Harmikseni unohdin sarjanumeron kotiin ja joudun vielä tänään soittamaan tuonne tukeen.
En tajua miksi tämä asiakaspalvelija alkoi höpöttämään jotain pelien valmistajasta yms, eikös se ole laitteen valmistajan vika jos laite hajottaa levyjä, eikä esimerkiksi Electronic Artsin?:D
Saatana mitä touhua. Pitää vissiinki alkaa harkita tuota PS3 hankkimista.
p.s. onko kokemuksia kauan kestää kun lähettää tuon rojun takuuhuoltoon? Varmaankin menee johonkin halpaan maahan, halpaan korjaukseen?


Kolmisen viikkoa kestää. Korjataan joko Saksassa tai Tsekissä.
Suosittelen kuitenkin, että toimit seuraavasti:
1. lähetä romu huoltoon
2. marssi kauppaan ja osta PS3
3. myy boksi heti, kun sen sitten joskus saat takaisin huollosta.
Näin toimimalla mielenterveytesi ei järky, ja sinun ei tarvitse myöskään olla joka toista kuukautta pelaamatta, kun konsoli olisi Euroopan kiertueella.
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Itellä nyt toinen boxi eikä kumpikaan ole naarmuttanu levyjä. vaakatasossa olen vehkeitä pitänyt, mitä nyt joskus kaverin tykönä hetkellisesti pystyssä.

Wiin kun myin peliliikkeeseen niin kysyivät että olenko pitänyt vehjettä pystyssä, koska pystyssä naarmuttaa helposti levyjä. Tiiä sitten tuosta...
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Jos asustelee Helsingin lähettyvillä, niin suosittelen vierailua Konsolinet -liikeessä. Korjaus maksaa 5 kappale, ja kestää noin minuutin. Toisaalta voi myös ostaa oman levynkorjauslaitteen, jos rahaa löytyy. Eivätpä nuo aivan mahdottomia hintoja maksa, mutta itse suosin tuota kaupan korjausta.
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Terve kaikille,
jatkoa aiempaan postaukseen :
eli, boksi kävi huollossa - meni vajaa kuukausi, nyt toimii normaalisti. Emo sekä DVD-asema vaihdettu, lahjaksi tuli kuukausi liveä.
Ok, seuraavaksi alkoi tappelu hajonneista levyistä. Microsoftin asiakaspalvelijat surkealla kielitaidollaan saivat kyllä veren kiehumaan. Heidän mukaansa eivät ole korvausvelvollisia peleistä joita heidän valmistamansa konsoli hajoittaa. Tätä en voinut ymmärtää enkä ymmärrä vieläkään. Soitin sitten EA:n tukeen, josta kuului ystävällinen sekä erittäin yllättävä vastaus :

"Tälläistä on byrokratia, mutta tottakai korvaamme. Laita pelit tänne niin laitamme uudet tilalle"
En löydä tästä enää mitään järkeä, mutta sou not. Lähdenkin tästä viikonlopun kunniaksi juomaan kavereiden viinat, hajottamaan niiden pelit ja köyrimään niiden muijia.
"Ei tää mun vikaa ole, soita EA:n tukeen" :D
Viikonloppuja toivotellen,
J
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Joskus vuosi pari sitten omistin parikin premium-versiota,
mutta hankkiuduin eroon molemmista, koska kummatkin naarmuttivat pelilevyjä, ja hullossa käyttökään ei auttanut ko. ongelmaan.
Pari viikkoa sitten hankin kuitenkin uuden Eliten, kun kuulin, että pelit pystyy nykyään tallentamaan kovalevylle, joten ajattelin, että ko. ongelmaa ei enää ole. No, eilen tutkin paria pelilevyä jotka hankin konsolin oston yhteydessä uusina, ja molemmissa levyissä oli useita hiusnaarmuja (1-3 cm pitkiä 0.5mm paksuja). Olen pelannut pelejä pelkästään kovalevyltä, ja konsolia ei ole liikuteltu, kun pelit ovat olleet sisällä. Konsoli on myöskin vaakatasossa. Eikö tähän ongelmaan oikeasti ole mitään lääkettä? Tekevätkö muitten boxit samaa?
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Itellä tuli uuteen GH 3 -levyyn aika pahannäköset naarmut.. noh, siihen ketutukseen kaupasta ostamaan uutta kun ei kerran tämä toiminut ja myin 5 e:llä toimimattomana. Vähän potutti kun kuulin, että levy toimii aivan täydellisesti just tuollasen "tahnakorjauksen" jälkeen. :eek:
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

ei ole ollu mitään ongelmia..:) kone vaakatasossa..noin vuoden ollu nyt kone ja hyvin ainakin toistaiseks on pelittänyt..:D
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

Ei ole mikään neljästä dvd asemasta naarmuttanut levyjä eikä kavereiden boxit ole myöskään, ilman että niitä olisi liikutettu. thebigshow:n pelien naarmuntuminen on joko erittäin huonoa säkää tai jotain ihan muuta...

(Oman 360 pidän pystyasennossa)
 
Vastaus: Xbox 360 ja hiusnaarmut

On kyllä ihme ongelmia joillakin.
Itsellä ei yli kolmen vuoden käytössä ole boxi naarmuttanut yhtäkään levyä tai yhdelläkään kaverilla.
Tosin minua ei kyllä edes naarmut haittaisi kunhan ei pelaamiseen vaikuta.
Nykyään tulee vielä kaikki pelit asennettua kovalevylle.
 
Ylös Bottom