Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja uusi tv

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ja uusi tv

FullHD:stä kannattaa maksaa lisähintaa vain, jos käyttää FullHD tarkkuuksia. Jos on aikeissa parin vuoden sisällä hankkia blu-ray-soittimen tai suunnittelee käyttävänsä televisiota paljon tietokoneen näyttönä, lisähinta on perusteltua. Xbox360-pelaamiseen, DVD:n katseluun ja televisio-ohjelmiin riittää yhtä hyvin matalampi resoluutio.

TV-lähetyksissä eroa ei voi olla fullhd:n eduksi, peleissä 720p on kirkkaasti paras vaihtoehto ja elokuvia varten paneelin koko on liian pieni katseluetäisyyteen verrattuna. +50" ja lyhyellä katseluetäisyydellä asialla voi olla merkitystä.

Täällä kun on tapana olla vihreänä naamasta televisiohin, niin hd-readyssä se nykyajan viihde-elektroniikan kulmakivi sähkönkulutus on pienempää.

Vertaile omin silmin eri televisioita ja kysy vaikka jälkeenpäin mikä mahtaa olla ruudun resoluutio. Hyi sitä häpeää jos ei full hd paneelia huomaa sub-hd peleissä tai kauniissa & rohkeissa... :eek:

Mielessä ollut ainakin nämä:
LG 42LG2000 42" 629.90 http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14448

Mulla on ollut mielessä tämä sama, tosin 32" versiona (esim. Markantalossa 455 ). Kellään kokemuksia?

Haluaisin vaan jostain löytää tuon mallin oikeat tekniset tiedot, vasteaikakin vaihtelee sivustosta riippuen 5-8 ms:n välillä.

EDIT: Hmm... Tuossa onkin vain 2 HDMI-liitäntää, eikä edes s-video sisäänmenoa. :/
32LG3000 saattaisi olla sittenkin parempi vaihtoehto.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mulla on ollut mielessä tämä sama, tosin 32" versiona (esim. Markantalossa 455 ). Kellään kokemuksia?

Mulla on käytössä 37" versio tuosta lg2000 mallista. Eikä siitä pahaa voi juuri sanoa. Käytän ikävä kyllä kilpailijan konsolin kanssa mutta ihan nyt televisioon keskittyen tätä kirjoitan. Mikäli ei PAKOLLISTA tarvetta ole s-videolla ja kolmella HDMI liittimellä niin kannattaa ostaa, jos halvemmalla saa. Kontrastit ja viiveet samoja 3000 sarjassa. Tuo 5ms kyllä kuulostaa oikealta, itse en ainakaan ole viiveen kanssa tuskaillut. Myös perus vga liitinkin löytyy, jos ei PC:stä DVI:tä löydy. Tuo 37" Osaa ainakin erittäin terävästi näyttää 1080p/i kuvaa. Eron huomaa peleissä. Ei silti mikään suuri ero olekkaan, ellei istu nenä kiinni ruudussa. Suosittelen perus töllöksi ihan hintansa puolesta.

jaan omia henk koht kokemuksia.

Eli joo itse ostaisin hd-readyn ihan siitä syystä että ei taida olla laittetta joka full hd:tä hyödyntää täysin. Jos oikein muistan niin Blueray-leffatkin ovat vielä toistaiseksi 720p native resoluutiolla joka skaalataan 1080p:n. Syynä tähän on että edes bluerayn tarjoama levy tila ei riitä TÄLLÄ HETKELLÄ 1080p tarkkuuden leffan pakkaamiseen. Osa levystä menee 7.1 ääniraitojen käyttöön, toinen osa itse kuvamateriaaliin. Tulevaisuus näyttää miten pakkausteknologia edistyy sitten.

se siitä. Mutta televisiota katsellessa olen todennut että kannattaa ottaa arvosteluista selvää. Mm. http://www.trustedreviews.com/tvs/ on oiva sivu.

Yksi merkittävä tekijä on kuvanparannus piiri jonka tv sisältää. Philipsillä on Pixel Plus/Perfect,
LG:n XD engine, Sonylla Bravia engine jne. Dynaamisilla contrasti suhteilla ei niinkään väliä ihan siitä syystä että ne luvut kasvavat vuosittain joten niiden perässä pysyminen on kun maratoonin hännillä juoksisis jatkuvasti. sekä 2008 vuoden jälkeen jokaisessa telkkarissa on ok contrasti suhde.

Tällä hetkellä hd-ready on siis passeli ostos. Full-hd on jees jos hommaa 37-----> tuumaisen.
Silloin niillä pixeleillä on merkitystä. mutta 1080p resoluutio ei mahdu 32 tuumaiseen töllöön joten sen hyöty on mitätön.

Jos oikein muistan niin Blueray-leffatkin ovat vielä toistaiseksi 720p native resoluutiolla joka skaalataan 1080p:n. Syynä tähän on että edes bluerayn tarjoama levy tila ei riitä TÄLLÄ HETKELLÄ 1080p tarkkuuden leffan pakkaamiseen.
Muistat ihan täysin väärin. Blu-ray- ja HD-DVD-levyillä tarkkuus on aidosti 1080p.

Muistat ihan täysin väärin. Blu-ray- ja HD-DVD-levyillä tarkkuus on aidosti 1080p.

Olin väärässä:rolleyes: Se olikin niin että studiot päättävät itse pakkaavatko leffat 720p vai 1080p.
Mutta blueray tosiaan pystyy native resoluutioon 1080p

Ylös Bottom