Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SapeMies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Eipä oikeastaan. Vika on siinä, että yhteytesi on reittivässä tilassa, eikä Liven vaatimia portteja ole avattu ja/tai niille ei ole tehty porttiohjauksia reitittimellä. Suosittelen konsultoimaan modeemisi tms. ohjekirjaa.

hohhoh, en todellakaan ole mikään hyvä kopeloimaan näiden kanssa :ss
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

hohhoh, en todellakaan ole mikään hyvä kopeloimaan näiden kanssa :ss
Suuntaa osoitteeseen www.portforward.com, etsi sieltä oman modeemisi merkki ja sen jälkeen etsi sille laitteelle tarkoitetut ohjeet Xbox 360 Liven suhteen. Esim. Zyxel Prestige 660HW61:lle ohjeet näyttävät tältä.

Huom! Koska eri laitteiden hallintakäyttöliittymät ja ominaisuudet vaihtelevat hyvinkin paljon, on tärkeää valita listalta juuri se oma laite eikä vain summanmutikassa arpoa sinnepäin.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Suuntaa osoitteeseen www.portforward.com, etsi sieltä oman modeemisi merkki ja sen jälkeen etsi sille laitteelle tarkoitetut ohjeet Xbox 360 Liven suhteen. Esim. Zyxel Prestige 660HW61:lle ohjeet näyttävät tältä.

Huom! Koska eri laitteiden hallintakäyttöliittymät ja ominaisuudet vaihtelevat hyvinkin paljon, on tärkeää valita listalta juuri se oma laite eikä vain summanmutikassa arpoa sinnepäin.
Paljon kiitoksia, muutaman tunnin arpomisen jälkeen: homma toimii ;) pidän itseäni nörttinä nyt.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Tänään muutaman tunnin WaW session aikana on pari tyyppiä pyytänyt gamertagiani ynnä salasanaani että voisi generoida minulle pisteitä mutta enhän toki niin dorka ole.

Mietin vaan että kannattaisiko kyseiset heput käräyttää Microsoftille. Toisella hepulla on 5000 pojoakin joten eivät nuo tilit ilmeisesti ole pelkästään kalasteluun ole luotu. Vai kiinnostaako MS:ia edes tälläinen toiminta?
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Tänään muutaman tunnin WaW session aikana on pari tyyppiä pyytänyt gamertagiani ynnä salasanaani että voisi generoida minulle pisteitä mutta enhän toki niin dorka ole.

Mietin vaan että kannattaisiko kyseiset heput käräyttää Microsoftille. Toisella hepulla on 5000 pojoakin joten eivät nuo tilit ilmeisesti ole pelkästään kalasteluun ole luotu. Vai kiinnostaako MS:ia edes tälläinen toiminta?
Käräytä ihmeessä. Pois tollaiset kuspäät.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

mul olis sellanen ongelma meikän xbox 360 sana aamul moro ja takuuta ei ole jäljet joten tilasin uuden mut kaveri lainaa mul omaa xbox kun lähte matkoille niin kysymys kuulu voinko pelata omalla live tunnuksil lives? sileen et saan se viel siihen uuteen toimimaan ja ettei mitkää lisä osta yms lähe kävelee. kiitos vastauksista
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

mul olis sellanen ongelma meikän xbox 360 sana aamul moro ja takuuta ei ole jäljet joten tilasin uuden mut kaveri lainaa mul omaa xbox kun lähte matkoille niin kysymys kuulu voinko pelata omalla live tunnuksil lives? sileen et saan se viel siihen uuteen toimimaan ja ettei mitkää lisä osta yms lähe kävelee. kiitos vastauksista

1. Voit pelata omilla tunnuksilla, sillä voit pistää oman kovosi kaverin koneeseen kiinni. Vaihtoehtoisesti voit ladata (recover) gamertagisi Livestä.

2. DLC-matsku ei häivy sieltä kovolta mihinkään, joten siirrä vanha kovo uuteen koneeseen -> tadaa. Jos recoveraat GT:n livestä ja pelaat sillä kaverin koneella, sekään _ei haittaa_ mitään koskien DLC-materiaalia. Mikäli poistaisit jotain DLC:tä töhöillessäsi, sekin on ok, koska voit ladata kaiken takaisin ilmaiseksi.

3. Saisiko edes vähän panostusta siihen kieliasuun?
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Onko Cod wawissa jotain häikkää noitten zombi/cooperative peli muotojen kanssa?
Itelläni pukkaa connection timed out:tia koko ajan , normaali nettipeli toimii :i
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

No niin nyt alkaa meikä hajoilla lopullisesti tähän. Eli Liveen ei pääse vaikka miten asetuksia roplaa.

Elisan netti ja Zyxel 660HW61 on käytössä. Sieltä on firewall disabloitu. Portforward asetukset kunnossa eli 53, 80, 88 ja 3074 pitäis päästä läpi (ainakin utorrent pääsee omasta portista).

Välillä pääsee Liveen hetkeksi, jolloin pätkäisee. Joskus välittaa, että verkkopiuha ei ole kiinni. Koitettu 3 eri piuhalla. Ja sain taas eilen illalla hetkeksi toimimaan, mutta aamulla ei taas toiminut.

Olen Xboxin verkkoasetuksia laitellu käsin ja antanut olla automatic.

Myös modeemi on ties kuinka monta kertaa resetoitu.

Olen miettinyt modeemin vaihtoa, mutta läppäri ja pöytäkone toimivat mainiosti Zyxelin kautta.

Mikä mättää?! Kiroilua.....!

:mad:
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Vika voi olla boksin verkkokortissa joko liittimessä tai yleisesti toiminnassa. Jos mahdollista, kokeile omassa verkossasi toisella boksilla nettiin menoa, joka varmasti toimii.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Vika voi olla boksin verkkokortissa joko liittimessä tai yleisesti toiminnassa. Jos mahdollista, kokeile omassa verkossasi toisella boksilla nettiin menoa, joka varmasti toimii.

Ei oikein onnistu. Tuota kyllä mietin, että boxissa olis itsessään jotain vikaa. No takuu on voimassa, niin ei hätää. Pitääpä mailailla verkkokauppa.comiin asiasta. :(
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Taitaa se vika olla siinä Elisassa ;) Vaihda jo Soneraan.
Kerran oli itellä Elisan netti eikä enää tuu. Joka päivä netti pätki yms. Soneraan vaihdettuani ei ole tarvinnu mitään säätöjä tehdä erikseen modeemista/boxista, senkun vaan piuhat kii ja pelaamaan. Hommat on toiminut ihan itsestään. :)
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

No niin nyt alkaa meikä hajoilla lopullisesti tähän. Eli Liveen ei pääse vaikka miten asetuksia roplaa.

Elisan netti ja Zyxel 660HW61 on käytössä. Sieltä on firewall disabloitu. Portforward asetukset kunnossa eli 53, 80, 88 ja 3074 pitäis päästä läpi (ainakin utorrent pääsee omasta portista).

Välillä pääsee Liveen hetkeksi, jolloin pätkäisee. Joskus välittaa, että verkkopiuha ei ole kiinni. Koitettu 3 eri piuhalla. Ja sain taas eilen illalla hetkeksi toimimaan, mutta aamulla ei taas toiminut.

Olen Xboxin verkkoasetuksia laitellu käsin ja antanut olla automatic.

Myös modeemi on ties kuinka monta kertaa resetoitu.

Olen miettinyt modeemin vaihtoa, mutta läppäri ja pöytäkone toimivat mainiosti Zyxelin kautta.

Mikä mättää?! Kiroilua.....!

:mad:

No niin ongelma ratkaistu ja homma pelittää jälleen ja paremmin.

Syynä oli tuo Zyxelin paska modeemi. Kävin hakemassa D-linkin vehkeen ja johan toimi heti. Jopa netti pyörii nopeammin pöytäkoneella ja läppärissä. Me happy :p
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Mä en jumalauta tajuu mitään näistä live jutuista. Tänään yritin säätää ihan armottomasti noita juttuja mut ei mitään. Siinä se kysyy jotain IP adressia ja subnet maskia ja gateway adressia. Jotenkin onnistuin saamaan ne koodit oikein ja sitten siinä kysyttiin vielä jotain kahta juttua. Nekin koodit hommasin jostain mutta ei vaan onnistu. Ihme säätöä. Sitten siihen tulee jotain ilmoituksia missä pitää sammuttaa modeemi tai routeri ja laittaa uudestaan päälle ja odottaa 30 sekuntia. En mä sitten enää jaksanut ruveta säätämään kun niin tuskallista se oli.

Voiko mitenkään olla että jos mulla ei oo sitä jotain live tunnusta ( vai tarviiko sitä edes tähän? ) niin ei homma pelitä? Jos jollain mitään pienintäkään aavistusta että mihin tää homma tässä tyssää? Vähän ku sais jotain neuvoa niin vois yrittää taas fixailla niitä. Tosiaan se voi olla myös että oon vaan niin tyhmä tai jotain muuta etten tajua. :D
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Mä en jumalauta tajuu mitään näistä live jutuista. Tänään yritin säätää ihan armottomasti noita juttuja mut ei mitään.
...

Jos piuhalla kytket modeemmista tai reitittimestä niin ei kai tuossa mitään, automaatti asetuksilla menee normaalisti eli ne IP:t ja muut antaa boxille se modeemi tai reititin... hankala neuvoa kun ei tiedä sun verkon "perustietoja" ja sitä mikä nyt mättää?
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Jos piuhalla kytket modeemmista tai reitittimestä niin ei kai tuossa mitään, automaatti asetuksilla menee normaalisti eli ne IP:t ja muut antaa boxille se modeemi tai reititin... hankala neuvoa kun ei tiedä sun verkon "perustietoja" ja sitä mikä nyt mättää?

Mutta kai se homma toimii niinkin että laittaa sen nettipiuhan compuutteriiin kiinni?
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Mutta kai se homma toimii niinkin että laittaa sen nettipiuhan koneeseen kiinni?
Teet asiasta ihan liian vaikean, jos kierrätät nettiyhteyden koneesi kautta. Jos modeemissasi (merkki, malli?) on useampia LAN-portteja, yhdistä boksi suoraan kaapelilla siihen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Mä en jumalauta tajuu mitään näistä live jutuista. Tänään yritin säätää ihan armottomasti noita juttuja mut ei mitään. Siinä se kysyy jotain IP adressia ja subnet maskia ja gateway adressia. Jotenkin onnistuin saamaan ne koodit oikein ja sitten siinä kysyttiin vielä jotain kahta juttua. Nekin koodit hommasin jostain mutta ei vaan onnistu. Ihme säätöä. Sitten siihen tulee jotain ilmoituksia missä pitää sammuttaa modeemi tai routeri ja laittaa uudestaan päälle ja odottaa 30 sekuntia. En mä sitten enää jaksanut ruveta säätämään kun niin tuskallista se oli.

Voiko mitenkään olla että jos mulla ei oo sitä jotain live tunnusta ( vai tarviiko sitä edes tähän? ) niin ei homma pelitä? Jos jollain mitään pienintäkään aavistusta että mihin tää homma tässä tyssää? Vähän ku sais jotain neuvoa niin vois yrittää taas fixailla niitä. Tosiaan se voi olla myös että oon vaan niin tyhmä tai jotain muuta etten tajua. :D


Eli jos modeemissasi on DHCP päällä, niin voit laittaa boksin hakemaan IP:n sekä DNS:n automaattisesti. Tätä en kuitenkaan suosittele, vaikka se helppoa onkin (tällööin jos tehdään portin ohjauksia, voi lähiverkon osoite boksille muuttua syystä tai toisesta ja postit pitää ohjata uudelle osoitteelle).

Jos haluat määrittää manuaalisesti IP:n ja DNS:t, voit tehdä sen seuraavasti.

Oletan, että käytössäsi on Windows-pohjainen tietokone. Mene Käynnistä-valikkoon ja valitse suorita. Tähän kirjoita "cmd" ilman lainausmerkkejä. Avautuu musta ruutu, johon kirjoita "ipconfig /all" ilman lainausmerkkejä. Tämä käsky antaa tietoa koneen IP-asetuksista. Ota ylös IP, subnet mask, (aliverkon peite) Default Gatewat (oletusyhdyskäytävä). Sitten boksille annat muuten samat tiedot, mutta IP:n viimeiseen numeroon lisäät esimerkiksi 10, eli jos tietokoneen IP on 192.168.0.5, niin laita boksille 192.168.0.15. DNS:n kohdalle voit laittaa saman osoitteen ensimmäiseen laatikkoon kuin oletusyhdyskäytävälle.

Ja et tarvitse toimivaa live-tunnusta, jotta tämä toimisi.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Teet asiasta ihan liian vaikean, jos kierrätät nettiyhteyden koneesi kautta. Jos modeemissasi (merkki, malli?) on useampia LAN-portteja, yhdistä boksi suoraan kaapelilla siihen.

Eli homma olis helpompaa jos piuha olis kiinni modeemissa? Siinä vain on se ongelma että modeemi on sen verran kaukana ettei se ole mahdollista..
 
Ylös Bottom