Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBOX 360:n kuvaresoluutiot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shondel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: XBOX 360:n kuvaresoluutiot

Hex sanoi:
Eikös tässä odoteta vga-pihalta liikoja. Eikös Xbox 360 vain skaalaa kuvan erikoisresoluutioihin, eikä oikeasti piirrä pelejä noissa resoluutioissa? Kyse olisi siis vain skaalaimien paremmuudesta, ei kunnollisesta natiivireson käyttämisestä?

Oma Sonyni skaalaa komponentilta tulevan XO:n 1280x720 reson oikein nätisti. Riippuu televisiosta kuinka hyvin sen skaalaus toimii.

Kyllä kai kuitenkin xO:n raudalla skaalaama kuva lähetettynä näytölle sen natiiviresoluutiolla on parempi vaihtoehto kuin se että annetaan näytön itse skaalata kuva omaan natiiviinsa..
Tosin epäilen että tuossa ero on sen verran pieni että aika kultasilmä pitää olla että se oikeasti jopa häiritsisi.

Zagg sanoi:
Kyllä kai kuitenkin xO:n raudalla skaalaama kuva lähetettynä näytölle sen natiiviresoluutiolla on parempi vaihtoehto kuin se että annetaan näytön itse skaalata kuva omaan natiiviinsa..
Tosin epäilen että tuossa ero on sen verran pieni että aika kultasilmä pitää olla että se oikeasti jopa häiritsisi.
Riippuu ihan television skaalaimen laadusta. Joissain televisioissa on hyvä skaalain. Periaatteessa on hyvä, että skaalaus tehdään ennen kuin se lähetetään analogisignaalina televisiolle, mutta käytännössä seikalla ei taida olla juuri väliä.

VGA-kaapelin ja natiivireson käytössä selvästi negatiivisena piirteenä tuntuu olevan pelien epävarma yhteensopivuus (pikkuasioissa) ja tuo liika kirkkaus. Kun nuo ottaa huomioon, valitsisin ainakin itse nykytiedoilla komponenttijohdon, jos vaan television skaalain on kohtalaisen hyvä.

Minulla ei ole omaa kokemusta XO:n vga-kaapelista, joten kommentoin toisen käden tietojen perusteella.

vern sanoi:
juuri näin, ja vga:lla taas sitten gammat on päin honkia, ja huom. esimerkiksi Sony Braviassa ei saa nativea edes vga:lla
Onkos sitten monitorilla pelatessa värit/kirkkaus kunnossa?

Napster sanoi:
Onkos sitten monitorilla pelatessa värit/kirkkaus kunnossa?

Ainakin mä sain kuvaputkimonitorilla ja littunäytöllä ihan loistavan kuvan VGA-kaapelilla (siis silloin, kun peli sattui tukemaan oikeaa kuvatilaa). Telkkarin kanssa en saanutkaan VGA-kuvaa millään hyväksi. Se tosin johtuu telkkarini huonosta VGA-liitännästä.

Vga-kaapeli on varmaan hyvä valinta kuvaputkimonitoreihin ja laajakuvaisiin LCD-monitoreihin, mutta ei telkkareihin.

Prisoner sanoi:
Vga-kaapeli on varmaan hyvä valinta kuvaputkimonitoreihin ja laajakuvaisiin LCD-monitoreihin, mutta ei telkkareihin.
Höpö höpö. Nykyään tietokoneeni on liitetty Sammyn 32" LCD:hen VGA:lla. Kuva on paaljon parempi kuin vanhassa 17" Compaqin certussa ja nyt olen käyttänyt telkkua ykkösmonitorina jo parisen kuukautta. Ainoa, oli, että gammaa piti rukata näytönohjaimen asetuksista reippaasti alemmaksi, asia, joten ei ole ollut tarve tehdä normimonitorien kanssa. Mitenhän XO:ssa sitä saa alennettua? Pelikohtaisesti?

Eipä ole, vaikka niin luulisi.
Käytössä Optoma H30, jossa pari 16:9 tilaa:
- hieman sivuilta cropattu 16:9 800*480
- aito 16:9 800*450

Kummassakin tilassa XO:n progekomponentilla 480p näyttää hirveältä sahalaitojen takia. Kun XO sylkee itse 720p signaalia ja tykki tekee alaspäinskaalauksen, on kuva huomattavasti parempi.

Hyvänä testinä call of duty 2 demo: Kun alussa ajetaan kaupunkiin, näkyy heti kuorma auton vieressä ristikko-ovi. 480p:llä oven ristikot ovat rumasti sahalaitaiset, mutta 720p tykin omalla skaalaimella tuottaa siistiä kuvaa.

Tämä varmaan voisi olla oikea ketju kysellä että löytyykö mistään tuohon XO:n komponenttipiuhan päähän DVI adapteria ( eli siis semmoista millä sen saisi DVI naaras paikkaan kiinni ) ? Olen tätä jo aikaisemmin muualta kysellyt mutta kukaan ei uskaltanut vastata. Itse olen netistä löytänyt ATI:n näytönohjainkorttien mukana tulevan vastaavan adapterin mutta käsittääkseni se toimii vain toiseen suuntaan.. ( eli muuntaa DVI:stä komponentiksi). Niin ja olen kyllä kokeillut tunkea väliin muunlaisia viritelmiä kuten komponentin uros/naaras adapterin kautta VGA piuhaan ja siitä VGA->DVI adapterilla telkkuun mutta tämä viritelmä hukkaa aikas pahasti kontrastia matkalle.

edit: niin ja XO:n VGA-piuhaakin olen kokeillut mutta harmittavasti se ei sovellu ykkösboksin pelien pelaamiseen, leffojen katseluun ja lisäksi siitä uupuu 1080i. Että sitä ei kannata ehdotella avuksi.

Clansman sanoi:
Tämä varmaan voisi olla oikea ketju kysellä että löytyykö mistään tuohon XO:n komponenttipiuhan päähän DVI adapteria ( eli siis semmoista millä sen saisi DVI naaras paikkaan kiinni ) ? Olen tätä jo aikaisemmin muualta kysellyt mutta kukaan ei uskaltanut vastata. Itse olen netistä löytänyt ATI:n näytönohjainkorttien mukana tulevan vastaavan adapterin mutta käsittääkseni se toimii vain toiseen suuntaan.. ( eli muuntaa DVI:stä komponentiksi). Niin ja olen kyllä kokeillut tunkea väliin muunlaisia viritelmiä kuten komponentin uros/naaras adapterin kautta VGA piuhaan ja siitä VGA->DVI adapterilla telkkuun mutta tämä viritelmä hukkaa aikas pahasti kontrastia matkalle.

edit: niin ja XO:n VGA-piuhaakin olen kokeillut mutta harmittavasti se ei sovellu ykkösboksin pelien pelaamiseen, leffojen katseluun ja lisäksi siitä uupuu 1080i. Että sitä ei kannata ehdotella avuksi.

eipä taida olla tuollaista, kun käsittääkseni komponenttisignaali on kuitenkin analoogista ja dvi on digitaalista.. (korjatkoon joku viisaampi sitten).

mirkosofti on luvannut että alkaa valmistamaan xOlle oikeita dvi-kaapeleita mutta ei ainakaan toistaiseksi niitä tee koska katsoo että niille ei ole "tarvetta" tällä hetkellä.
Ihmetyttää vaan miksei näiltä 3rd party johtovalmistajilta ole tullut vielä moista myyntiin..

Zagg sanoi:
eipä taida olla tuollaista, kun käsittääkseni komponenttisignaali on kuitenkin analoogista ja dvi on digitaalista.. (korjatkoon joku viisaampi sitten).

mirkosofti on luvannut että alkaa valmistamaan xOlle oikeita dvi-kaapeleita mutta ei ainakaan toistaiseksi niitä tee koska katsoo että niille ei ole "tarvetta" tällä hetkellä.
Ihmetyttää vaan miksei näiltä 3rd party johtovalmistajilta ole tullut vielä moista myyntiin..

Kyllä DVI ottaa sisään molempia.. Siis on tietysti laitteita jossa on vain DVI-i (digitaalinen) tai DVI-a (analoginen) liitäntä mutta tuo minun telsuni syö onneksi molempia.

Niin sehän tietysti voisi olla että nuo 3rd party valmistajat voisivat tuoda mikkisoftaa nopemmin markkinoille DVI -kaapelin. Tai ainakin luulisi.. olisi sopiva markkinarako :D

Ylös Bottom