Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat
Kuinka sattuikaan että ostin juuri kyseisen laitteen (Ei ole Hama-merkkinen mutta täysin sama, vain eri maaleilla). Laite toimii paremmin kuin mitä odotin, hiiri ei lagaa ja liikkeet välittyvät oikein ruudulle.
Ei tämä kuitenkaan vastaa lähellekään oikeata hiirtä. Kyseessä on kuitenkin adapteri, joka muuntaa hiiren liikkeet eri suuntaisiksi tatin väännöiksi. Tästä seuraa, että samanlaiset liikkeet eivät aina toistu samanlaisina. Lisäksi konsolipeleissä x- ja y-akselien herkkyys on usein eri luokkaa, joten ristiin tehdyt liikkeet toistuvat vähän oudosti.
Kuitenkin oikein säädettynä on mahdollista tehdä pieniäkin korjausliikkeitä, joten varsinkin sniputtaminen on helppoa. Samoin lonkalta ammuttaessa on helpompaa pitää kohde tähtäimessä.
Kaiken kaikkiaan ei tämä ole mikään ihmelaite, joka tekee noobista pron. Pelatessa tuli muutamia tilanteita, joissa tunsin että selvisin paremmin hiirellä, ja joskus taas tunsin, että jostain olisin selvinnyt paremmin padilla. Suurimman osan ajasta ei ollut väliä kumpaa ohjaustapaa olisi käyttänyt.
Tottakai kyseessä on myös opettelukysymys. Itse olen pelannut viime vuosina vain padilla, ja sen käyttäminen sujuu ongelmitta. Tällä laiteella ei pc hiiren käytöstä ole hyötyä, vaan opettelu pitäisi aloittaa alusta. Osaava käyttäjä pärjää ainakin yhtä hyvin tai paremminkin kuin padilla. Itse en aio käyttää laitetta ainakaan Battlefieldin kanssa.