Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat

Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta ylihalvasta Wildfirestä? Pitäisi joku ohjain saada halvalla ja paremmatkin ehdotukset otetaan vastaan. :)
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta ylihalvasta Wildfirestä? Pitäisi joku ohjain saada halvalla ja paremmatkin ehdotukset otetaan vastaan. :)

Onko jotain syytä, miksei ulkomailta voisi tilata?

Amazonin asiakaspalvelun tuntien itse ostaisin ohjaimen esimerkiksi sieltä:
Uusien lähtöhinta 19 puntaa + postarit + ALV-erotus

Itse ostin käytetyn, ja sekin oli hyvässä kunnossa. Tuossa nyt yksi vaihtoehto joka tuli näin äkkiseltään mieleen.
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta ylihalvasta Wildfirestä? Pitäisi joku ohjain saada halvalla ja paremmatkin ehdotukset otetaan vastaan. :)

hutissa ja zavvissa on alkuperästen ohjainten normihinta vajaa 30e ja yleensä maanantaisin 20e. ite oon pariki ohjainta sieltäpäin tilannu. (postit 1,15e)
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

...miksei ulkomailta voisi tilata?

Lähinnä tuon turbo-ominaisuuden takia kyselin. Ja ns. parempi d-pad olisi myös poikaa, kun mietin että mättöjä olisi randomina kivempi sitten veivailla.

Ulkomailta yleensä aina tilaan nykyään, ellei jotain über-tarjousta suomesta löydy ja tuo nyt oli lähinnä esimerkkinä vain, ei niinkään sitovana ajatuksena. Kivahan sitä kokemuksia on jakaa. :D
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Hirmu vaikeaksi osoittautui löytää optinen lähtö boksiin. 2-prismaa, 2-cittaria ja 2-peliliikettä piti käydä läpi ja sitten löytyi. Tosin lähes 70€ hintalapulla. :eek: Onko tää aina ollut näin vaikeeta?

Verkkokaupasta laitoin tilaukseen ja hinnaksi tuli 30€+1€postimaksu. Ja verkkokaupassakin oli varastot tyhjinä.

Ulkomaisia postitusfirmojakin selailin läpi ja niissäkin oli enimmäkseen eioota.

Jokatapauksessa, en ole koskaan törmännyt noin suureen kusetushintaan peliliikkeissä kuin tuon optisen lähdon kanssa. Pahinta kaikista oli se, että hetken jopa harkitsin ostamista, kun en vielä silloin tiennyt mihin hintaan sitä muualla myydään, onneksi järki pelasti. Harmittaa, että joudun odottelemaan sitä optista lähtöä, mutta voi sitä harmitusta mikä olisi tullut jos olisin yli tuplahinnan maksanut. Varokaa ihmiset kusetushintoja!


Niin ja onko kenelläkään kokemusta tuosta Gamestopperin yleispiuha paketista(19.90€) joka sisältää piuhoja wiihin, boksiin ja pleikkariin. Siinä näytti olevan boksin av -piuhaa vastaava liitin, jossa oli optista lähtöä muistuttava kohta. Paketissa ei kuitenkaan lue liittimistä yhtään mitään ja paikalla olleet myyjät eivät tienneet siitä mitään.
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Hirmu vaikeaksi osoittautui löytää optinen lähtö boksiin. 2-prismaa, 2-cittaria ja 2-peliliikettä piti käydä läpi ja sitten löytyi. Tosin lähes 70€ hintalapulla. :eek: Onko tää aina ollut näin vaikeeta?
Ei. Ainakin aiemmin Elite-malleissa tuli valmiiksi se sovitinpalikka itse konsolin mukana. En tiedä, onko tuokin sittemmin poistettu, kun enää ei tule myöskään HDMI-letkua messissä.

PS. Mulla on tuo oma värkki tyhjänpanttina. Voin sen myydä toverilliseen hintaan, jos kiinnostaa.
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Hirmu vaikeaksi osoittautui löytää optinen lähtö boksiin.

Siis tarkoitat sitä pikku letkua mikä tuli joskus eliten mukana? Mulla taitaa olla yksi ylimääräinen ja voin sen myydä postien hinnalla =)

Edit: hidas..
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

En tiedä, onko tuokin sittemmin poistettu, kun enää ei tule myöskään HDMI-letkua messissä.

PS. Mulla on tuo oma värkki tyhjänpanttina. Voin sen myydä toverilliseen hintaan, jos kiinnostaa.

Enää ei moista palikkaa tullut eliten mukana. Mielestäni nuo piuhat voi jättää konepaketeista pois, mutta kyllä perus liitännät olisi hyvä tarjota jo koneen mukana. Ennemmin se pikkuhiljaa turhaksi käyvä ei-HD piuha paketista pois ja tilalle tuo optinen liitäntä.

Ja kiitoksia tarjouksista kaikille tarjonneille, mutta ehdin jo maksamaan tuon verkkokaupan tilauksen. Enkä viitsi enää perua, kun onnistuin livauttamaan tilaukseen vähän muutakin kivaa ;).
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Lisäksi, esim Left4dead2:sessa ei saa konffattua tulitusnappia hartianappiin ja keskarin käyttö tulitukseen on tuskastuttavaa. Kun tuon kaiken sepostamani niputtaa yhdeksi ajatukseksi, niin kieltämättä tuntuu siltä, että xbox ohjaimessa liipaisin on tarkoitettu tulitusnapiksi, toisin kuin DS3:sessa.

Xboxilla pelattu nyt monta vuotta ja kaikissa peleissä olen ampunut liipasimilla. Ja kyllä ne selkeästi myös siihen on tarkoitettu. Olkanapista siteen lentelee kranaatit, ladataan ase jne. vähän pelistä riippuen. Etusormilla hoidan itse molempien nappien painamisen ja keskisormet ovat ns. käyttämättöminä. Toimii itselle aivan älyttömän hyvin näin ja kädet ovat sellaisessa rennossa asennossa että pitkissäkään pelisessioissa ei kädet väsy. En ole ikinä osannut pitää ohjaimesta niin kiinni että käyttäisin keskisormia liipasimien painamiseen oli kyseessä sitten pleikka tai xbox, etusormet hoitavat molemmat napit.

Toisaalta itsellä kävi vähän samoin kun PS3 ostin ja Unchartedissa ei saanut konfattua ampumista liipasimiin, olin aivan pulassa. Nämä on niin tottumiskysymyksiä...
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Xboxilla pelattu nyt monta vuotta ja kaikissa peleissä olen ampunut liipasimilla. Ja kyllä ne selkeästi myös siihen on tarkoitettu.
Tuota tietoa juuri kaipasinkin. Aika hyvin olen liipaisimiin tottunut. Ja pakko on pelkillä etusormilla hoidella molemmat hartijanapit. Muuten en saa otetta jolla saisi kunnolla painettua vasenta tattia ja peukku ei yllä Y-napille. Mutta huomasin, että nykyisin käyttämälläni otteella saa tarvittaessa painettua molempia hartianappeja yhtäaikaa yhdellä etusormella. Rocks!

Toisaalta itsellä kävi vähän samoin kun PS3 ostin ja Unchartedissa ei saanut konfattua ampumista liipasimiin, olin aivan pulassa. Nämä on niin tottumiskysymyksiä...
Joissakin peleissä joissa sai liipaisimet ampumanapeiksi, testailin DS3:sen liipaisinta ampumanappina. Tosi kurjin kokemuksin. Tuntuma oli todella huono, toisin kuin Boxin ohjainten liipaisimissa.
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Yleinen räiskintäpelilayout Xbox 360:llehän on:

RT = tuli
LT = tähtäys / zoom
RB = kranaatti
LB = varusteen vaihto

RS = kamera
LS = liike
RS (CLICK) = zoom
LS (CLICK) = kyykky

X = lataus / interaktio
Y = aseen vaihto
B = melee / pois / takaisin / kyykky
A = hyppy / toiminto

Bumperit vaihtelevat aika paljon, ja pelit kuten Halo 3 varioivat kaavaa pistämällä latauksen RB:hen ja kranaatit LT:hen.

Kaiken kaikkiaan kuitenkaan konsoliräiskintäpeleihin ei edes ole kunnolla muita vaihtoehtoja, kuin 360:n ohjain layouttineen.
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Nyt tuli X360 korjauksesta pois, ja eikös sieltä tullu se huonompi malli jossa ei ole paikkaa HDMI piuhalle...

Eli tässä korjauksen aikana on myös televisio vaihtunut Samsungin 2333HD malliin, joka toistaa siis full HD -tarkkuudella kuvaa, ja pitäisi uusi piuha hankkia.

Kun ostin sen korjaukseen menneen boksin, siinä tuli mukana piuha, jota käytin vanhan television kanssa. Siinä on ainakin SCART ja muutama muu liitin samassa yhteydessä.

Niille kaikille edellämainituille löysin tästä uudestakin televisiosta paikan, eli pistin SCART:n ja ne siinä sivussa olevat kolme piuhaa television taakse kiinni.

Kuva tulee näyttöön, mutta ääntä ei kuulu. Kuva on myöskin todella huonolaatuista, semmoista pikselimössöä. Eli on tainnut aika ajaa tämänkin yli.

Minkälainen piuha pitäisi siis nyt ostaa (ilmeisesti Microsoftin oma), että saa parasta kuvaa ulos? Kuitenkaan sitä tavallista HDMI -piuhaa ei voi nyt tuon Xboxin rajoituksen takia ostaa.

Eli vaihtoehdot ovat siis seuraavat hyvin pitkälti:

NetAnttila - Xbox 360, Vga hd-av kaapeli

tai

NetAnttila - Xbox 360, Component HD-AV -kaapeli

Eli kumpi ostoon minun tapauksessani?
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Nyt tuli X360 korjauksesta pois, ja eikös sieltä tullu se huonompi malli jossa ei ole paikkaa HDMI piuhalle...

Eiköhän ensisijainen toimi ole ottaa yhteyttä Microsoftiin ja pyytää lähettämään sinulle alkuperäistä vastaava laite. Kannattaa myös pyytää korvausta heidän virheensä takia menettämästäsi Live-ajasta.
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Eiköhän ensisijainen toimi ole ottaa yhteyttä Microsoftiin ja pyytää lähettämään sinulle alkuperäistä vastaava laite. Kannattaa myös pyytää korvausta heidän virheensä takia menettämästäsi Live-ajasta.

Korjaan siis, että minulla ei alunperinkään ollut sitä HDMI -paikkaa. LIVE-aikaa tuli korjauksen mukana kyllä, siitä en koe mitään ongelmaa.

Mutta siis tuli samanlainen HDMI- paikaton boksi takaisin mitä oli vanhakin. Nyt vaan pitäisi sitten miettiä alternatiivi ratkaisu tuolla piuhalle, koska se HDMI ei siihen mene. Eli VGA:ko ostetaan?
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

Mutta siis tuli samanlainen HDMI- paikaton boksi takaisin mitä oli vanhakin. Nyt vaan pitäisi sitten miettiä alternatiivi ratkaisu tuolla piuhalle, koska se HDMI ei siihen mene. Eli VGA:ko ostetaan?

OK. VGA- ja komponenttiliitäntä ovat molemmat päteviä ratkaisuja, ja on oikeastaan makuasia kumpaa haluaa käyttää.

Itse suosisin ehkä VGA:ta (se kuljettaa kuvadatan puhtaassa RGB-muodossa ja tarjoaa ainakin teoriassa terävämmän signaalin, lisäksi säätömahdollisuudet ovat paremmat), mutta käytännössä valinta riippuu käytettävästä näytöstä. Televisioiden VGA-sisääntuloissa on usein rajoituksia siihen, millaista resoluutiota ja virkistystaajuutta ne suostuvat ottamaan vastaan, eikä VGA-liitännän toteutus ole aina muutenkaan priimaa. Siinä mielessä komponentti on ehkä turvallisempi liitäntä.

Jos sulla on käytössäsi VGA:ta suoltava PC, voit tietysti ensin kokeilla, miten hyvin tv:si kyseistä signaalia suoltaa.
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

OK. VGA- ja komponenttiliitäntä ovat molemmat päteviä ratkaisuja, ja on oikeastaan makuasia kumpaa haluaa käyttää. Itse suosisin ehkä VGA:ta, mutta tämä riippuu käytettävästä näytöstä. Ttelevisioiden VGA-sisääntuloissa on usein rajoituksia siihen, millaista resoluutiota ja virkistystaajuutta ne suostuvat ottamaan vastaan, eikä VGA-liitännän toteutus ole aina muutenkaan priimaa. Siinä mielessä komponentti on ehkä turvallisempi liitäntä.

Onkos tämä alkuperäinen boksin mukana tullut piuhaviritelmä sitten minkä niminen? Eli ostin boksin ihan heti julkaisupäivänään, ja muuta ei tullut mukana. Siinä taitaa olla yheensä seitsemän eriväristä piuhaa, joista neljä on työnnetty scart -liittimeen, ja loput kolme ovat vapaana?
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat.

ja loput kolme ovat vapaana?

Se alkuperäinen ja mukana tuleva on komponentti. :) Johtojärjestystä tietysti komponentti yhdistelmässä joutuu vaihtamaan, mutta se on pieni ongelma kun niissä on ne väritkin. Homma siis toimii niin, että tuota scart-polikkaa ei tarvita lainkaan, vaan johdot tökätään suoraa televisioon oikeille paikoilleen.
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat

Itse käytän paljon kumpaakin johtoa (VGA ja komponentti siis) ja pientä eroavaisuutta näen ainakin omalla telkallani. Telkkani on normi HD-ready samppa. VGA:lla kuva on todella terävät, eikä mitään rösöisyyttä tule. Väriskaala taas muuttuu harmaammaksi, eikä asetusten säätely kauheasti auta. Komponentilla taas kuva ei ole täysin skarppi, mutta värit ovat todella pirtsakkaat.

Mutta jos pitäisi valita niin pelaamiseen paras on VGA ja komponentti sitten videoitten katselemiseen.
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat

Ohjain sanoi sopimuksensa irti. Ei toimi LS ja RS napit ollenkaan. Tiedustelisinkin nyt että mistä uusi ohjain kannattaisi hommata. Tärkeimpänä kriteerinä tietysti hinta, mutta kun nyt uusi ohjain on pakko hankkia, niin voisi tietysti ottaa väritykseltään jonkun muun kuin valkoisen tai mustan.
 
Vastaus: Xbox 360:n tarvikkeet (ohjaimet, kovot, yms) ja niiden tarjoukset/hinnat

Brittikauppojen perushinta originaalille ohjaimelle on 29 euroa (sis. pk). Tuo voi toimia hinnan ylärajana.
 
Ylös Bottom