Noniin,
Tämä auttoi jo huomattavasti, että kerroit, että molemmat laitteesi ovat langattomassa verkossa.
Eli voit kutsua sitä sisäverkkoa vaikka kotiverkoksi, lähiverkoksi, LANiksi, whatever.
Sul on periaatteessa 2 vaihtoehtoo, joko se sun tukiasemas pitää olla kiinni reitittävässä laitteessa (englanniksi routing) tai sitten sen tukiaseman pitää osata itse reitittää näitä langattomia laitteita. Helpoiten näät, että onko sulla lähiverkko (sisäverkko, whatever) pystyssä tarkistamalla sun tietokoneen IP:n. Jos se on 192.168.xxx.xxx niin sinulla on lähiverkko ja grats.
Todennäköisesti sinulla on kumminkin jotain tyyliin 84.212.XXX.XXX tms. (tämä taitaa olla Elisan IP) jolloin olet suoraan kytköksissä ns. Internettiin. Tähän väliin tarvitaan siis laite joka osaa reitittää (eli reititin
). Ensikis kannattaa tarkistaa tuo loota missä sinun tukiasemasi on kiinni (mikäli se on erillinen) ja sen jälkeen tuo sinun tukiasemasi, mikäli kumpikaan ei osaa reitittää, pitäisi sinun jostain tälläinen reitittävä laite hommattava, noita kumminki kohtuu halvalla saa, joten kovin monen kympin sijoituksesta ei ole kyse.
Mutta kerro / ota itse selvää mitä nuo sinun laitteesi osaavat tehdä ja jos ne ovat palveluntarjoajalta saatuja laitteita, voit aina kysellä niiden perään palveluntarjoajalta. Jos tänne pasteet merkit ja mallit, niin voin jossian vaiheessa tarkastaa saatko noista sisäverkon pystyyn, mutta suosittelen kaivelemaan itse ohjekirjoista ohjeita