Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Oliver sanoi:
Minuakin pyysivät testaaman konetta ilman kovalevyä, mutta tilttaili se silloinkin.
Sain tosin muutaman kerran ihailla kolmea punaista valoa ja se ilmeisesti oli se ratkaiseva tekijä, jolla koko kone pyydettiin huoltoon ilman kovalevyä.

Minä latelin suoraan, että kaikkia kikkoja on kokeiltu, eikä siinä enää sen jälkeen kummempia kyselty.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Soitin mikistäni (ei kuulu, mutta voi puhua) mikkisoftalle ja siellä oli joku ulkomaalainen luurissa. Huonolla suomella kysyi sata ongelmaa mitä voisi olla ja varmisteli onko varmasti rikki. Kiire oli koululle päin, mutta pakko oli kestää :D
"onko mute päällä? onko voluumit nollilla? onko mikki kunnolla kiinni? oletko boxin vieressä? jos olet, laita se päälle ja paina alas, alas, A, alas blaablaa", ym.
Nappula nappulalta siis neuvoi mulle miten pääsen lähettämään viestiä frendille ja näin kokeilemaan toimiiko mikki :D

Neroja siellä päässä :p

EDIT: lähettivät kyllä uuden mikin, mutta saattavat koneiden kanssa olla aika tarkkoja kun mikistä noin kyselevät :/
Normaalisti kun olen vienyt tuotteita takuuseen, myyjä on kysynyt vaan "onko paskana?", olen sanonut juu ja homma on mennyt eteenpäin :D
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Jeppu nr1 sanoi:
Milloin sinulla lähti se kone sinne saksaan`? Olisin verrannut tähän omaan aikaani, sillä joskus 27 pvä joulukuuta lähti kone tuonne saksanmaille eikä vieläkään ole kuulunut mitään.. : /

Mulla lähti 2.1 saksaan, ja tänään sain. Pakko sanoa, että nopeaa ja mutkatonta toimintaa.
Lisäksi sain uuden boxin, joka on sikana hiljaisempi kun aikaisempi. Ja puoli vuotta uudempikin.
Propsit kyllä heille. Toivottavasti vaan kone toimii nyt sitten.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

kloever sanoi:
Miksi täältä kysyt? Eihän täällä ketään ole Microsoftilla töissä.

Ota yhteyttä Xboxin tukeen, kysy sinulle annetulla viitenumerolla missä vaiheessa käsittely menee. Ota ennemmin ensi viikolla yhteyttä, niin kone on jo saattanut viikon olla korjauksessa.

Itsellä kone oli tasan 7 työpäivää korjauksessa, ja 8 työpäivää meni kuljetuksiin, eli vähän yli 2 viikkoa.

P.S. Tarkoitatko että se lähti Saksasta viime maanantaina, vai lähetit sen Saksaan viime maanantaina?
Se haettiin viime maanantaina.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

game over sanoi:
Se haettiin viime maanantaina.

Sinulla on paketin seurantakoodi, kun se luovutetaan Saksaan korjattavaksi, niin odota tästä noin 2-3 työpäivää ja ota yhteyttä Microsoftin tukeen puhelimitse tai sähköpostitse, ja kysy sinulle annetulla viitenumerolla mikä käsittelyn tilanne tarkalleen on.

Tämä toimenpide ei sinua todennäköisesti auta yhtään nopeuttamaan käsittelyä, mutta saanet jonkin arvion korjauksen pituudesta. Muistathan, että nämä päivät lasketaan arkipäivissä, eikä arvioon sisällytetä kuljetukseen kuluvia päiviä. Minä sain joulun alla 10-15 päivän arvion, ja oma kone oli tasan 7 arkipäivää korjauksessa.

Kyllä se sieltä ajallaan tulee.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

downfall sanoi:
Mulla lähti 2.1 saksaan, ja tänään sain. Pakko sanoa, että nopeaa ja mutkatonta toimintaa.
Lisäksi sain uuden boxin, joka on sikana hiljaisempi kun aikaisempi. Ja puoli vuotta uudempikin.
Propsit kyllä heille. Toivottavasti vaan kone toimii nyt sitten.
No huhhuh.. Mikäköhän siinä oman koneeni kohdalla kestää.. : /
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Jeppu nr1 sanoi:
No huhhuh.. Mikäköhän siinä oman koneeni kohdalla kestää.. : /

Kannattaa ottaa yhteyttä tukeen. Minulle he vakuuttelivat, että koneet korjataan saapumisjärjestyksessä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Jeppu nr1 sanoi:
No huhhuh.. Mikäköhän siinä oman koneeni kohdalla kestää.. : /

Joo, eikun ihmeessä soittoa ja kyselyä, että mikä on homman nimi. Ei sen nyt noin kauan kuulu kestää, mulle sanottiin että pari viikkoa kaikkinensa on ns. suositusaika odottaa. Toi menee jo överiksi. Jos on liveä tms, niin eikun hyvityspyyntöä messiin myös.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

downfall sanoi:
Joo, eikun ihmeessä soittoa ja kyselyä, että mikä on homman nimi. Ei sen nyt noin kauan kuulu kestää, mulle sanottiin että pari viikkoa kaikkinensa on ns. suositusaika odottaa. Toi menee jo överiksi. Jos on liveä tms, niin eikun hyvityspyyntöä messiin myös.

Jos ei alunperin ole kirjallista arviota saanut korjauksen kestosta, niin hyvitystä on aika turha lähteä vaatimaan. Ja kuitenkin, korjausarviokin on vain arvio.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Noniin soitin asiakastukeen ja sanoivat että tällä tai ensi viikolla tulee takas.:) :) :) :D :D :D Jee vihdoin pääsen pelaamaan.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

kloever sanoi:
Jos ei alunperin ole kirjallista arviota saanut korjauksen kestosta, niin hyvitystä on aika turha lähteä vaatimaan. Ja kuitenkin, korjausarviokin on vain arvio.

Ja tuollahan ei ole mitään merkitystä, kun laki sanoo, että huolto ei saa liian kauan. Tosin MS:hän ei aina ole ollut niin kiinnostunut kuluttajainvalituslautakunnan suosituksista ;)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Legge sanoi:
Ja tuollahan ei ole mitään merkitystä, kun laki sanoo, että huolto ei saa liian kauan. Tosin MS:hän ei aina ole ollut niin kiinnostunut kuluttajainvalituslautakunnan suosituksista ;)

Ja 2-4 viikkoa on elektroniikalle, joka ei ole arkielämässä välttämätön väline liian pitkä korjausaika? Voit soittaa sinne kuluttaja-asiamiehelle, tämä vastaus sieltä tulee.
Kuluttaja-asiamies sanoo sinulle ennemmin että "hanki muita harrastuksia".
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Nyt olisi outo ongelma ratkaistavana.

Modeemista lähtee neljä johtoa. Kaksi niistä tietokoneisiin ja kaksi 360:iin, talossa on siis kaksi 360:stä. Ongelma on se, että Live toimii kunnolla ainoastaan sillä jolla on johto modeemin ykkösportissa. Muissa porteissa ei pääse chattiin, servuilla ei kuule kaikkia, servuillesi eivät kaikki voi joinia yms. Syksystä asti kaikki on toiminut täydellisesti. Nyt viime aikoina näitä ongelmia on alkanut esiintyä. Modeemit ja boxit on bootattu. Mitä tehdä?

Muutaman testin jälkeen todettiin, että chattiongelmaa esiintyy vain muutamien henkilöiden kanssa. Ykkösportissa kiinni oleva tyyppi pääsi chattiin kaikkien kanssa, muissa porteissa kiinni oleva tyyppi ei päässyt. Huomattiin myös, että toinen pystyy tekemään servun Gears of Warissa, toinen ei. Arvaatte jo varmaan kumpi ei pysty?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

kloever sanoi:
Ja 2-4 viikkoa on elektroniikalle, joka ei ole arkielämässä välttämätön väline liian pitkä korjausaika? Voit soittaa sinne kuluttaja-asiamiehelle, tämä vastaus sieltä tulee.
Kuluttaja-asiamies sanoo sinulle ennemmin että "hanki muita harrastuksia".
Höpö höpö. Ei ole kuulu kuluttaja-asiamiehelle miten kukin käyttää oman aikansa. Ei se laki tee linjanvetoa telkkarista tai pelikoneesta. Kerropas miten rajaat elektroniikkalaitteet, jotka ovat välttämättömiä arkielämässä?
Mikäli se Xloota on siellä huollossa liian kauan, niin todellakin kannattaa soittaa ja mainita asiasta. Itselläni paloi aikoinaan käämit, kun oli telkkari liian kauan huollossa ja aloin soittelemaan perään, niin loppu viimein korvattiin paremmalla ja uudemmalla mallilla. Eikä tarvinnut olla edes kuluttajasuoja viranomaisiin yhteydessä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

pziuz sanoi:
Höpö höpö. Ei ole kuulu kuluttaja-asiamiehelle miten kukin käyttää oman aikansa. Ei se laki tee linjanvetoa telkkarista tai pelikoneesta. Kerropas miten rajaat elektroniikkalaitteet, jotka ovat välttämättömiä arkielämässä?
Mikäli se Xloota on siellä huollossa liian kauan, niin todellakin kannattaa soittaa ja mainita asiasta. Itselläni paloi aikoinaan käämit, kun oli telkkari liian kauan huollossa ja aloin soittelemaan perään, niin loppu viimein korvattiin paremmalla ja uudemmalla mallilla. Eikä tarvinnut olla edes kuluttajasuoja viranomaisiin yhteydessä.

Turun kuluttaja-asiamieheltä sanottua joulukuussa: "PC-laitteiden ja konsolien kohtuullista korjausaikaa ei tarkkaan ole määritelty, koska kyseessä ei ole arkielämässä joka päiväinen, välttämätön laite. Nämä ovat kuitenkin tapauskohtaisia."

Kuluttajaviraston sivuilta:

Myyjällä on oikeus korjata virhe ennen tuotteen vaihtamista, jos korjauksen voi tehdä kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu olennaista haittaa eikä tuotteen arvo vähene.

Tärkeä kohta, Xboxin arvo ei taatusti laske, kun kysymällä sieltä saa kaiken lisäksi korjausajan arvion, ja näihinhän ei luonnollisesti lasketa kuljetukseen kuluvaa aikaa. Nähtävästi viime aikoina korjausaika on vaihdellut 10-15 arkipäivän välillä.

Kohtuullista oikaisuaikaa ja ostajalle aiheutuvaa haittaa arvioitaessa otetaan huomioon muun muassa tavaran laatu ja tarkoitus, jota varten ostaja on tavaran hankkinut. Esimerkiksi lapsiperheessä käytettävän pesukoneen kohtuullinen korjausaika voi olla vain muutamia päiviä. Sohvapöydän korjausaika saattaa vastaavasti olla selvästi pidempi.

Ostajalla on oikeus korvaukseen vahingosta, jonka hän kärsii tavaran virheen takia. Tyypillisiä vahinkoja, joita ostajalle voi virheen vuoksi aiheutua, ovat erilaiset selvittelykustannukset, kuten matka-, posti- tai puhelinkulut. Vahingoksi luetaan myös virheen korjauttamisesta aiheutuneet menot, jos myyjä ei korjaa virhettä.

Puhelinkuluista voi lähteä korvausta hakemaan, mutta tuskin on vaivan arvoinen.

Jos virhe tai vahinko johtuu myyjän huolimattomuudesta, hänellä on velvollisuus korvata ostajalle aiheutuneen välittömän vahingon lisäksi myös hänelle aiheutunut välillinen vahinko. Välillistä vahinkoa on esimerkiksi virheen selvittelystä ostajalle aiheutuva tulon menetys.

Korvaavaa laitetta ei tarvitse antaa, Xboxin korjauksesta ei voi tulojen menetystä syntyä.

Halusin asiaa tutkia kun oman konsolini lähetin joulukuussa takuuseen, mikä olisi Microsoftin virhevastuu, jos heidän arvioima korjausaika ei toteutuisi. Kuluttaja-asiamies painotti minulle koko ajan, että Microsoft tekee kaiken lain puitteissa, eikä siinä ole huomautettavaa. Jos asia enemmän kiinnostaa, niin kannattaa paikalliselle kuluttaja-asiamiehelle ottaa yhteyttä, ja kysellä asiaa. Enhän minä näitä kuultuja faktoiksi väitä, mutta löytyväthän nuo samat asiat hieman ympäripyöreästi selitettynä Kuluttajaviraston sivuilta.

Ei minunkaan mielestä 2 kuukautta ole kiva aika olla ilman konsolia, mutta asiaa yleensä saa nopeutettua olemalla itse aktiivnen, eikä istu perse penkissä odottamassa, että se tuote tulee korjauksesta sitten joskus. Minulle ei ole toistaiseksi yhtään ongelmatilannetta tullut esimerkiksi elektroiikan laitteiden osalta kun olen lähettänyt ne korjattavaksi / takuuseen, koska en aseta itse liian suuria odotuksia korjausajan suhteen, ja olen ollut aktiivisesti korjausliikkeeseen yhteydessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

kloever sanoi:
Turun kuluttaja-asiamieheltä sanottua joulukuussa: "PC-laitteiden ja konsolien kohtuullista korjausaikaa ei tarkkaan ole määritelty, koska kyseessä ei ole arkielämässä joka päiväinen, välttämätön laite. Nämä ovat kuitenkin tapauskohtaisia."

No turha sieltä tosiaan mitään korvauksia on ainakaan hakea oikeusteitse...eikä sitä kukaan ole ehdottanutkaan. Kysymyshän on siitä, että saisi sen konsolin vain takaisin.

Kuluttajainvalituslautakunnalla tuskin on intoa alkaa määrittelemään tarkempia aikoja, jos joku soittaa ja kysyy, mitä tapahtuu, JOS Microsoft tyrisi ;) Kuten todettua, tapauskohtaisesti varmasti päättävät.

Parin viikon kohdalla kannattaa tosiaan itse ottaa luuri käteen ja "uhkailla" Microsoftia ystävällisesti kysymällä, mikä siellä maksaa. Kuukausi on kyllä jo niin pitkä aika 400 euron vemputtimen kohdalla, että kvlautakuntaa saattaa kiinnostaakin, jos ei mitään ala tapahtua.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Konsoli jumahtanut pari kertaan Call of Duty 3:ssä. Ohjelmointibugi pelissä?

Ensimmäinen langaton ohjain kesti 1,5vk jonka jälkeen vasen alaliipaisin (LT) lakkasi toimimasta. Joko toimi itsekseen tai ei ollenkaan. Soitto Microsoftille ja sanoivat koneen olevan niin uusi, että vaihda ohjain toiseen ostamassasi liikkeessä tai muuten menee takuuvaihtoon 10pv. Liike suostui vaihtamaan ohjaimen uuteen ja nyt toimii.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Legge sanoi:
No turha sieltä tosiaan mitään korvauksia on ainakaan hakea oikeusteitse...eikä sitä kukaan ole ehdottanutkaan. Kysymyshän on siitä, että saisi sen konsolin vain takaisin.

Kuluttajainvalituslautakunnalla tuskin on intoa alkaa määrittelemään tarkempia aikoja, jos joku soittaa ja kysyy, mitä tapahtuu, JOS Microsoft tyrisi ;) Kuten todettua, tapauskohtaisesti varmasti päättävät.

Parin viikon kohdalla kannattaa tosiaan itse ottaa luuri käteen ja "uhkailla" Microsoftia ystävällisesti kysymällä, mikä siellä maksaa. Kuukausi on kyllä jo niin pitkä aika 400 euron vemputtimen kohdalla, että kvlautakuntaa saattaa kiinnostaakin, jos ei mitään ala tapahtua.

Kuukausi periaatteessa on se, mitä Microsoft vähän arvioi. Teoriassa: konsoli matkaa Suomesta Saksaan kolmessa tai neljässä arkipäivässä UPS:lla, sanotaan että lähtee matkaan 8.1.2007, konsoli on perillä 11-12.1. Korjausaika alkaa seuraavasta arkipäivästä. Eli arvioidaan konsolin korjauksen alkavan 12.1, ja sen on perillä 11.1

Microsoft arvioi, että konsolin korjausaika on 15 arkipäivää, jolloin konsoli heidän arvionsa mukaan voi olla korjauksessa 1.2.2007 asti. Oletetaan, että konsoli lähtee 1.2.2007 Saksasta Suomeen, se kestää taas 3 tai 4 arkipäivää saapua, niin konsoli on sinulla 6-7.2

Arvioituun korjausaikaanhan ei lasketa kuljetukseen menevää aikaa. Pitkältähän tämä tuntuu, mutta näin tämäkin hoituu. On ollut tapauksia, joissa on kestänyt pidempään, ja on ollut tapauksia, joissa on kestänyt vain pari viikkoa. Kuten olen maininnut, itsellä kone oli korjauksessa 7 arkipäivää, ja kuljetuksiin meni 8 arkipäivää. Tämä arvio oli 10-15 arkipäivää, joten kaikki tapahtui minun kohdalla enemmän kuin paremmin.

Puhelimitse kannattaa kaikki yhteydenotot tehdä, sillä sähköpostitse kun itse oman korjauksen perään kyselin viitenumerolla, niin usein tuli vastaukseksi että "asian monimutkaisuudesta johtuen, ottakaa yhteyttä puhelintukeen". No, sikäli huono vastaus silloin, kun sanoin pitävän tätä "Suomen" takuuosastoa vastuullisena silloin, mikäli konsolini ei tässä arvioidussa ajassa valmistu.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Gasoliner sanoi:
Konsoli jumahtanut pari kertaan Call of Duty 3:ssä. Ohjelmointibugi pelissä?

Ensimmäinen langaton ohjain kesti 1,5vk jonka jälkeen vasen alaliipaisin (LT) lakkasi toimimasta. Joko toimi itsekseen tai ei ollenkaan. Soitto Microsoftille ja sanoivat koneen olevan niin uusi, että vaihda ohjain toiseen ostamassasi liikkeessä tai muuten menee takuuvaihtoon 10pv. Liike suostui vaihtamaan ohjaimen uuteen ja nyt toimii.

Itsellä on kone jumittanut esim. Fifa World Cup 2006 parit kerrat tietyissä kohdissa tai toiminnoissa, joten syy voi olla pelissä, tai konsolissa. Mikäli sama ongelma toistuu toisella pelillä, niin kannattaa ottaa valmiiksi takuunumero ylös muistiin. :-)
 
Ylös Bottom