Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Boxi Saksassa 07.11 ,viimeinen UPS merkintä. Soitin tukeen 19.11 että missä mennään?

Sanoivat että työnalla, "sina soitta loppuviikko" ja minähän soitta sitten

Näyttää olevan vakio tuo kuukausi ovelta ovelle . UPS setä sanoi että näitähän kannetaan joka päivä ja paljon.

Hankkija sanoi:
En mä kyllä ymmärrä mitä toi ääni tos boxissa haittaa? Jos pelaa telkkarin äänillä tai kotiteatteri kajareiden kautta, niin ei toi dvd aseman/tuulettimien ääni sieltä taustalta kuulu. Ei haitannu vanhassa premiumissa eikä uudemmassa halo 3 edition boxissa. Jos viel pelaa silleen ku mä joskus et laitan luurit korville, niin sillon kuulee viel vähemmän noita ääniä. Eiköhän niitä ääniä kuulu, vaan siellä xbox käyttäjien pään sisällä :)

Villeinä poikamiesvuosina ei olisi haitannut mölyn peittäminen kovemmalla mölyllä. Nyt kun on siunaantunut jälkikasvua niin ei kovin suopeasti katsota jos kesken päiväunien isukki hivuttaa volumesäädintä kaakkoon. Myös sosiaalinen elämä avovaimon kanssa olisi suotavaa ja sitä tuskin luurit päässä istumalla edistetään. Eli kukin taplaa tyylillään, meidän olohuoneessa voisi tuo raivaussahan ääni jo kadota. Päässä kuuluvat äänet onkin sitten ihan eri asia, mutta täytyy aloittaa helpoimmasta päästä ja keskittyä aluksi noiden ulkoisten äänilähteiden säätämiseen.

isolohko sanoi:
Boxi Saksassa 07.11 ,viimeinen UPS merkintä. Soitin tukeen 19.11 että missä mennään?

Mulla oli 6.11 Saksassa (lähti 31.11). Soittelin viime viikon lopulla ja kerta töissä olin, niin meni aikalailla ohi kaikki mitä mulle sanottiin. Sen verran sain kuitenkin olevinaan selvän, että viikko-pari ois vielä mennyt ennen lähetystä, mutta pyysivät soittamaan vielä ma-ti aikana. No eilen sitten soittelin ja yllätykseni sain kuulla, että boksin pitäisi olla huomenna (to, 22.11) kotiovella. Toivotaan tosiaan näin, niin pääsee Mass Effectiäkin samantien pelaamaan.

Jos muuten alkaa tuo huoltoaika lähenenllä kuukautta niin rohkeesti vaan kyselemään hyvitystä, itse valitin missatusta ilmasesta carcassone pelistä niin tarjosivat hyvityksen muodossa jotain seuraavista: Crackdown, GoW, PerfectDark, langaton ohjain, kuulokemikki, Live Vision kamera... olikohan vielä muuta..

Dvd kuva häiriö juttu lähti asiakaspalvelusta tekniseen tukeen, saas nähdä saako selvyyttä miten tuon hoitas.

Reppumies sanoi:
Villeinä poikamiesvuosina ei olisi haitannut mölyn peittäminen kovemmalla mölyllä. Nyt kun on siunaantunut jälkikasvua niin ei kovin suopeasti katsota jos kesken päiväunien isukki hivuttaa volumesäädintä kaakkoon. Myös sosiaalinen elämä avovaimon kanssa olisi suotavaa ja sitä tuskin luurit päässä istumalla edistetään. Eli kukin taplaa tyylillään, meidän olohuoneessa voisi tuo raivaussahan ääni jo kadota. Päässä kuuluvat äänet onkin sitten ihan eri asia, mutta täytyy aloittaa helpoimmasta päästä ja keskittyä aluksi noiden ulkoisten äänilähteiden säätämiseen.

hienosti kirjoitettu :) onhan tuo ääni välillä hieman tuskainen, ei sitä yöllä varsinkaan viitsi toitottaa ämyri täysillä tai tulee naapurin reino kirveen kanssa koputtelemaan ovea,

honda125 sanoi:
Noniin nyt sitten omakin boksi laukesi. Aika tarkalleen kaksi vuotta vanha ja kolme valoa syttyi... :mad: Mitähän ne mahtaa tuolle tehdä? virhekoodi oli 0102.
viimeksi lähti multa 0102 kone ja lähettivät tuliuuden tilalle, tosin 7 viikkoa kesti että heittivät vanhan mäjelle ja pistivät uuden matkaan.

Onko VGA kaapelilla ominaisuus, että kuva on vaaleampi? Tai siis ei niin väriäks kuin komponentillä? Itselläni ainakin meni haaleammaksi, muuten näyttää hyvältä.

T4iZuuni sanoi:
Onko VGA kaapelilla ominaisuus, että kuva on vaaleampi? Tai siis ei niin väriäks kuin komponentillä? Itselläni ainakin meni haaleammaksi, muuten näyttää hyvältä.
Juu. On.

Reppumies sanoi:

Sama ongelma kaverillani. Ei pysty pelaamaan kun talossa on pieni lapsi ja vaimo. On suunnitellut jo koneen vaihtoa ps3:een. Itsellä ei meteli hirveästi haittaa, kun kone on niin kaukana televisiosta ja istumapaikasta, eikä vaimokaan niitä herkkäkorvaisimpia ole. Jälkikasvuakaan ei ole, kiitos varmaankin nuoruusvuosien, jolloin tuli iskuja munille enemmän kuin laki sallii. Silti täytyy myöntää, että hirveä metelihän tuosta lähtee, jopa verrattuna Hi-End tietokoneisiin.

Ongelma, mulla näkyy komponenttikaapelilla Sonyn taustaprojutelkkarissa XO:lla hienoinen haamukuva. Huomaa esim. dashboardilla teksteissä, ja joskus peleissäkin. DVD:tä katsottaessa ei näy, tai en ole ainakaan huomannut. Muutenkaan telkkarissa ei näy haamuja millään testaamallani lähteellä. En tiiä onko ollut aina, vai onko tullut vasta hiljattain. Missähän vois olla vika?

Boksi on kyllä vaihtumassa Eliteen joskus kunhan gamestopin jonosta sen saan, mutta ihmettelen vaan että mikähän toi tommonen ilmiö on, onkohan korjattavissa, vai onko peräti lopunaikojen merkkejä.

-mic- sanoi:
Ongelma, mulla näkyy komponenttikaapelilla Sonyn taustaprojutelkkarissa XO:lla hienoinen haamukuva. Huomaa esim. dashboardilla teksteissä, ja joskus peleissäkin. DVD:tä katsottaessa ei näy, tai en ole ainakaan huomannut. Muutenkaan telkkarissa ei näy haamuja millään testaamallani lähteellä. En tiiä onko ollut aina, vai onko tullut vasta hiljattain. Missähän vois olla vika?

Sonyn 50E2000 mulla ja juuri huollosta tulleella boxilla on kyllä haamukuvaa nimenomaan 720P-60hz moodissa, sillon kun boxi testaa myös 720p-50 moodin niin haamuja ei ole... ja dvd:llä boxi meneekin 576P-50 moodiin jossa ei ole kuin ne riivatut häiriöt kuvassa mistä olen aiemmin kirjoitellut.

Haamukuvasta... muistelen että ao. telkun edeltäjissä oli tuota haamuominaisuutta enemmänkin, korjauksen voi tehdä itsekin huoltovalikosta mutta jos telkussa on takuu niin antaa huoltoäijän käydä. Voihan se olla että olisi x360:stä johtuvakin...

Omassa tuo haamukuva on sellainen normi tekstistä vasemmalle sijoittuva violetin sävyinen kopio oikealla olevasta kuvasta (tumma teksti vaalealla pohjalla näkyy selkeimmin) haamukuva tulee noin 1-1.5 kirjaimen verran vasemmalle aluperäisestä ja on selväpiirteinen mutta minun tapauksessa haalea, ei näy pelin tiimellyksessä.

Jos on telkusta kiinni niin tuossa ohjeet mutta elä kokeile ellet osaa :)
http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=3850663&postcount=114

ja kyseisen threadin alussa selostetaan haamuzydeemiä.. http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=384717

Kiitti Jogi vinkeistä ja linkeistä. Pitää viikonloppuna tutkia tarkemmin asiaa, mutta äkkisältään näyttäs että tää on se munkin probleemi.

Reppumies sanoi:
Itselläni käytössä D-Link 524 langaton reititin ja hienosti toimii boksin kanssa piuhalla. Jos tarkoitus käyttää langattomasti, niin itselläni ei ole siitä kokemusta boksin kanssa, mutta langaton verkko pätkii silloin tällöin läppärillä ja tiedä sitten kummassa laitteessa vika. Tuo reititin löytyy Xbox live compatible listalta ja esim. Verkkokaupassa hinta alta 40.

Pirate fin sanoi:
Itselläni myös D-Link 524 ja toimii todella hyvin langattomasti boksin kanssa, lagia ei itselläni esiinny ja muutenkin olen tyytyväinen
Kiitos ja anteeksi jo etukäteen seuraava tyhmä(?) kysymykseni, eli kun aion kaapelimodeemistani jakaa yhteyden sekä boxiin että pc:lle nimenomaan lankoja pitkin, niin onnistuuko se tuolla laitteella? Minua hämää hieman nuo langattomat laitteet, varsinkin kun en ole reitittimiä/kytkimiä koskaan aiemmin mihinkään tarvinnut.

Jogi sanoi:
Omassa tuo haamukuva on sellainen normi tekstistä vasemmalle sijoittuva violetin sävyinen kopio oikealla olevasta kuvasta (tumma teksti vaalealla pohjalla näkyy selkeimmin) haamukuva tulee noin 1-1.5 kirjaimen verran vasemmalle aluperäisestä ja on selväpiirteinen mutta minun tapauksessa haalea, ei näy pelin tiimellyksessä.

Jos on telkusta kiinni niin tuossa ohjeet mutta elä kokeile ellet osaa :)
http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=3850663&postcount=114

Pari vuotta ollut käytössä aikaisempi malli Sonystä ja kesällä huomasin ensimmäisen kerran juuri kuvatunlaiset haamukuvat (helpoiten huomasi kun pisti boksin päälle 720p-60Hz tilassa ja tv:n kaukosäätimestä avasi menun). Haamut katosivat yhtä nopeasti kuin ilmestyivät säätämällä huoltovalikosta asetukset avs-forumin ohjeen mukaan.

BigBuddha sanoi:
Kiitos ja anteeksi jo etukäteen seuraava tyhmä(?) kysymykseni, eli kun aion kaapelimodeemistani jakaa yhteyden sekä boxiin että pc:lle nimenomaan lankoja pitkin, niin onnistuuko se tuolla laitteella? Minua hämää hieman nuo langattomat laitteet, varsinkin kun en ole reitittimiä/kytkimiä koskaan aiemmin mihinkään tarvinnut.

Ei ole kyllä mitään kokemusta kaapelimodeemeista, mutta eipä nyt päähän pälkähdä mitään syytä miksei toimisi.

Itse käytin tuota dlinkin purkkia pitkään pelkillä piuhoilla, langaton verkko (WLAN) oli kokonaan pois päältä sotkemasta asioita ja sen otin käyttöön vasta äskettäin kun tuli tarve WLANille. Laitteessa on 5 ethernet-porttia, joista neljä on lähiverkkoa (LAN) ja yksi ulkoverkkoa (WAN) varten. LAN-portteihin kytketään Xbox ja PC (2 porttia jää vapaaksi tulevaisuutta varten), WAN-porttiin kytketään kaapelimodeemi.

Reppumies sanoi:
Ei ole kyllä mitään kokemusta kaapelimodeemeista, mutta eipä nyt päähän pälkähdä mitään syytä miksei toimisi.

Itse käytin tuota dlinkin purkkia pitkään pelkillä piuhoilla, langaton verkko (WLAN) oli kokonaan pois päältä sotkemasta asioita ja sen otin käyttöön vasta äskettäin kun tuli tarve WLANille. Laitteessa on 5 ethernet-porttia, joista neljä on lähiverkkoa (LAN) ja yksi ulkoverkkoa (WAN) varten. LAN-portteihin kytketään Xbox ja PC (2 porttia jää vapaaksi tulevaisuutta varten), WAN-porttiin kytketään kaapelimodeemi.
Kiitos, selvennyksestä, laitetaan tilaukseen.

Itselläni taasen on käytössä Thomsonin kaapelimodeemi ja Netgearin WLAN-reititin. X360 ja kannettava käyttäävät WLAN:ia ja pöytäkone on sitten ihan normaalisti piuhan päässä. Erittäin tyytyväinen olen laitteisiin ollut, ei mitään vikaa.

T4iZuuni sanoi:

Mutta muistithan laittaa asetuksista Expanded-väriprofiilin päälle? Sitten pumppaat telkun asetuksista vielä hieman väriä ylös, niin eipä minulla huomaa juuri mitään eroa.

isolohko sanoi:

Sanoivat että työnalla, "sina soitta loppuviikko" ja minähän soitta sitten

Näyttää olevan vakio tuo kuukausi ovelta ovelle . UPS setä sanoi että näitähän kannetaan joka päivä ja paljon.

Soitin sitten eilen 23.11 tuen tytsille. Taustalta kuului nyt hirveää älämöloä ainakin venäjäksi ja portukalin kielellä. Mahtoi olla Iigori vihoissaa kun tuen setäkin huusi niin perkeleesti ettei tytsin ääntä meinannu kuulua.
"Laiteesi on korjattu ja lähetetty takasin, tässä seuranta numero".
Ja kas laitehan on jo kaupunkini UPS toimipaikassa :D Pitäisi olla jakelussa maanantaina.

Kävin viikolla mielenkiintoisen keskustelun paikallisen supermarketin "viihde puolen" myyjien kanssa aiheesta XBOX360 takuukäsittely sekä myyjän vastuu. jokaiseen kysymykseen todettiin vai että soita tukeen. Odotan innolla jatkuuko keskustelu marketin johtaja kanssa.

Mitäs sitten kun ja jos korjauksesta tullut boxi ei toimikkaan? Olen antanut myyjälle/maahantuojalle mahdollisuuden korjata virhe. Näin ollen minulla kuluttajana on oikeus
vaatia vastaava toimiva tuote viallisen tilalle. Näihin laitteen elikaari asiaan on myyjän turha vedota , eihän kukaan osta yli 300 laitetta jos sen tiedetään kestävän vain vuoden.

Tuntuu että koko asiaa haluttais vähätellä ja aivan kun ylempää olisi tullut kielto puhua koko asiasta asiakkaalle. Kunkahan paljon on niitä jotka luulevat takuun olevan vai tuo vuosi ja siksi risa boxi menee vintille säilöön kun ei viitsi heittä pois kun maksoi niin paljon.

Tämä asia on hyvä katsoa loppuun vaikka sitten valtakunnallisella tv kanavalla parhaaseen katseluaikaan ;)

454

Itselläni on nyt vissiin jonkin sortin häikkää kovalevyn kanssa...

Ongelmani olen selvittänyt jo tänne:
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=33044&page=51 (VIESTI nro. 1272)

Pistin MS:lle sähköpostia asian tiimoilta, vastauskin sieltä tuli ja vieläpä aika nopeasti. Viestissä kehottivat soittamaan tukeen, koska asia on kuulemma sen verran monimutkainen että ei voi maililla hoitaa. Epäilen että ensiviikolla lähtee loota saksaan, vai olisikohan mahdollista että lähettäisivät mulle uuden kovon..?

Ylös Bottom