Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

[pmp] sanoi:
Toi XO pitää muuten aika kovaa ääntä, ei melu nyt ilman cd:tä ole paha, mutta cd:n kanssa ääni on kyllä turhan kova, tästä syystä volumea joutuu laittaa lisää ja koska asun kerrostaloasunnossa, tämä ei ole yöaikaan kovinkaan suotavaa, varsinkaan kyseisessä 70-luvulla rakennetussa puutalossa :confused:


Jos pystyt, kasaa boxin ympärille äänieristettä. Pitää kuitenkin varoa ettei ilmanvaihto tukkeudu. Tai voi kokeilla sijoittaa kauemmas televisiosta, ikäväähän tuo on.

Omanikin pauhaa nykyään kuin Niagaran putoukset ilman CD:täkin. :confused:
On tainnut tuuletin vioittua, saa nähdä milloin kosahtaa. Hihat palaa jos se tapahtuu lähiaikoina, ihan ilmiselvästä syystä:D
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

NviperO sanoi:
En tiedä miten muutenkin nihkeä huoltopalvelu suhtautuu tuollaiseen, mutta ihan vain tarkistaakseni, montako valoa siihen eteen pamahti punaiseksi? Tuo, että ei toimisi ja sitten taas toimii kuulostaa varsin oudolta. Ettei johtuisi huonosti kiinni olevasta tai jotenkin muuten viallisesta videokaapelista, se kun lyö konsoliin neljä punaista mikäli ei ole kunnolla kiinni? Perinteinen kärvähdyshän tuottaa kolme punaista.

Nyt on pakko sanoa että en ole aivan varma tuosta valojen määrästä, saattoi kyllä olla että siinä paloi kaikki 4 valoa, tämä tapahtui kuitenkin kesken pelaamisen, ja painettuani virtakytkimestä konsoli toimi jälleen normaalisti noin 20-30 minuuttia jolloin sama homma toistui . Tämän jälkeen konsoli on toiminut täysin moitteetta. Tuntuisi vain oudolta että videokaapeli liikkuisi itsestään kesken pelaamisen???
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Noniin... tänään vietettyäni tovin kuluttaja-asiamiehen kanssa rupesi asiat selkenemään. Ensinnäkin toteamus oli varsin odotettu, tuotetuki on väärässä. Tuohon nyt tuskin tarvittiin kauhean monta tuntia päätösaikaa, toiseksi Microsoft on velvollinen korjaamana konsolin tai vaihtamaan sen uuteen. Asian tiimoilta on otettu yhteyttä Suomen Microsoftiin ja kyselty asioita, ilmeisesti tämä todellakin auttoi, sillä tänään sähköpostiini sain viestin joltain MS:n henkilöltä jossa hän pyysi kaikki konsolin tiedot ja lupasi henkilökohtaisesti hoitaa asiaa eteenpäin.

Microsoftin toimesta myös toivottiin ettei kaupan purkua synny ja että asia voidaan ratkaista toisella tavalla. Katsotaan mihin tämä nyt johtaa, ainakin nyt oikeasti tuntuu siltä että edetään jonnekin. Ei ikinä kannata aliarvioida kuluttaja-asiamiehen voimaa :D.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Microsoft on velvollinen korjaamana konsolin tai vaihtamaan sen uuteen. Asian tiimoilta on otettu yhteyttä Suomen Microsoftiin ja kyselty asioita, ilmeisesti tämä todellakin auttoi, sillä tänään sähköpostiini sain viestin joltain MS:n henkilöltä jossa hän pyysi kaikki konsolin tiedot ja lupasi henkilökohtaisesti hoitaa asiaa eteenpäin.

On velvollinen korjaamaan taikka vaihtamaan konsolin ja näinhän se kyllä tekee, mutta sitten voidaankin miettiä, onko siitä aiheutuva vaiva kuluttajalle kohtuuton? Pidä toki meidät ajan tasalla sen suhteen, mitä MS:n edustajan lupaama henkilökohtainen eteenpäin vieminen tarkoittaa käytännössä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Microsoftin toimesta myös toivottiin ettei kaupan purkua synny ja että asia voidaan ratkaista toisella tavalla. Katsotaan mihin tämä nyt johtaa, ainakin nyt oikeasti tuntuu siltä että edetään jonnekin. Ei ikinä kannata aliarvioida kuluttaja-asiamiehen voimaa :D.
Tähän laittaisin sellaisen peukkua näyttävän hymiön, jos tuolta valikoimasta löytyisi. :)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Nyt on konsoli "juminut" muutaman kerran ihan vähän ajan sisällä. Mitään punaisia valoja tai muutakaan ei ole ilmestenyt. Aluksi pelit jumi jossakin lautauskohdassa, mutta nyt ne ovat jo muutaman kerran jumineet ihan kesken pelin. Nostin laatikon ylös hyllyn päälle jossa saa paremmin viileää ilmaa, toivottavasti auttaa. Kunhan vain ei olisi menossa kappaleiks toikin jo. :(
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

RedDragon sanoi:
Nyt on konsoli "juminut" muutaman kerran ihan vähän ajan sisällä. Mitään punaisia valoja tai muutakaan ei ole ilmestenyt. Aluksi pelit jumi jossakin lautauskohdassa, mutta nyt ne ovat jo muutaman kerran jumineet ihan kesken pelin. Nostin laatikon ylös hyllyn päälle jossa saa paremmin viileää ilmaa, toivottavasti auttaa. Kunhan vain ei olisi menossa kappaleiks toikin jo. :(
Mulla on on ollu ihan samanlaista "jumiutumista" ja heti sen jälkeen jos yrittää avata levykelkan se avautuu puoliväliin ja menee välittömästi takas kiinni. :confused:
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

joo nyt tuli konsolinetistä tämmönen fellowes merkkinen levyn "korjaus"sarja. Kun ei tuo änäri oikeen kunnolla toiminut, koska ilmeisesti kone on tehnyt naarmuja tuohon levyyn, tai sitten levykotelo. Nyt tuo saatanan paska-aine ilmeisesti tuhosi kokonaan tuon minun nhl:n koska xbox ei edes suostu lukemaan sitä peliksi. Aivan mahtavaa tököttiä ja konsolinetissä myydään "lievällä" ylihinalla tuota tuotetta. Eipä tartte ostaa konsolinetistä enää mitään, jos ei viitsi edes testata noita tököttejä, vai onko vika minussa? ohjeet oli kyllä melko simppelit, ja naarmut olivat todella hiuksenhienoja, joten ei pitäisi olla ongelma noitten ohjeiden mukaan, kun nuo naarmut on noin pieniä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Näyttää vihdoin etenevän kaikki rattoisasti. Torstaina soitettiin tuesta ja ilmoitettiin et parin päivään sisään saan emailiini jonkun ilmoituksen mitä UPS:ään tulee. Noh, perjantaina about kuuden maissa tuli tuollainen maili missä mainitaan Carrier Name ja Carrier Tracking Number ja kaikki. Elikkä, pitääkö tässä vaiheessa minuun nyt ottaa yhteyttä UPS:ään ja sopia noutoajaksi joku? Muistaakseni näin minua neuvottiin tekemään. Mut asia etenee! Jeh. Ja saan vielä Kameonkin tästä hyvästä :) ,
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Ei tiedä vaikka Pawen valitus olisi pistänyt Kuluttajaliittoonkin vauhtia. Eilisen Metro-lehti (10.11.2006), sivulta seitsemän.

Kodinkonekaupassa ongelmia

Kuluttajaliitto on havainnut ongelmia kodinkonekaupassa virheellisiä tavaroita palautettaessa. Liiton mukaan on yleistä, että myyjäliike ohjaa kuluttajan kääntymään virhevalituksensa kanssa maahantuojan tai valmistajan puoleen ja vetäytyy itse vastuusta.

Myös takuun toimivuus on kangerrellut. Myyjäliikkeiden kerrotaan katsovan, että takuun päättyminen merkitsee myyjän vastuun päättymistä.

Kuluttajaliitto kehottaakin kuluttajia kiinnittämään huomiota oikeuksiinsa ja velvollisuuksiinsa. Lain mukaan se, jonka kanssa kauppa tai sopimus on tehty, vastaa koko virheestä. Jos kauppa puretaan, on myyjäliike velvollinen palauttamaan koko kauppahinnan.
STT
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Oma lootani hajosi välittömästi uuden päivityksen jälkeen. Eli perinteinen tarina:
Päivitys -> Rupeaa kaatuilemaan noin minuutin sisään käynnistyksestä -> Muutaman boottauksen jälkeen Red Ring.

Laatikko meni rikki torstaina, ja olen yrittänyt ottaa asiakaspalvelun yhteyssä koko torstain, perjantaina ja nyt maanantaina jo useamman tunnin. Vastuasta ei kuitenkaan kuulu ollenkaan. Jonottelen tälläkin hetkellä. Sähköpostiakin koitin lähettään, mutta vastausta ei kuulu, enkä sitä oikeastaan jaksa odottakaan. Miten tässä enää jaksaa olla asiallinen ja kärsivällinen?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

DiscoStu sanoi:
Miten tässä enää jaksaa olla asiallinen ja kärsivällinen?

Ei kannatakaan enää olla kärsivällinen (asiallinen toki kannattaa olla). Kuluttaja selviää helpoimmalla, kun hoitaa asian viallisen laitteen myyneen kaupan kanssa. Myyjäliike varmaan yrittää ensiksi tyrkyttää hoitokeinoksi MS:lle soittamista, mutta lain mukaan firmalla on ihan itsellään vastuu myymistään tuotteista.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Karvapallo sanoi:
MS:llä uudistetaan tällä hetkellä tuota Suomen asiakaspalvelua joka ainakin Jari Keskitalon antaman haastattelun mukaan aiheuttaa väliaikaista ruuhkaa tuohon asiakastukeen.

http://pelaajalehti.com/2006/11/07/microsoft-vastaa-360-ongelmiin-ymmarran-etta-hermo-menee/

Minua ei oikeastaan kiinnosta mitä siellä tapahtuu. Microsoft on jokatapauksessa vastuussa palvelun toiminnasta. Uudistuksen ajaksi olisi voitu asettaa edes väliaikainen tehostettu palvelu. Resursseista ei kyseisellä lafkalla pulaa ole, joten en todellakaan kuuntele mitään tekosyitä.

Myyjäliike varmaan yrittää ensiksi tyrkyttää hoitokeinoksi MS:lle soittamista, mutta lain mukaan firmalla on ihan itsellään vastuu myymistään tuotteista.

EDIT: Puolenkuun Pelit sanovat, etteivät he ota ollenkaan vastaan takuupalautuksia, vaan takuuasiat pitää hoitaa suoraan Microsoftin kautta. Puolenkuun Pelit eivät kuulemma MS:n mukaan saa hoitaa takuuasioita, vaan ne tulisi hoitaa suoraan kuluttajan ja Microsoftin välillä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Sain vihdoin yhteyden asiakaspalveluun. Kuriiri tulee 5 päivän sisällä, ja kun kuriiri on hakenut boxin pois menee noin 10 päivää niin tulee uusi tilalle.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

DiscoStu sanoi:
Puolenkuun Pelit sanovat, etteivät he ota ollenkaan vastaan takuupalautuksia, vaan takuuasiat pitää hoitaa suoraan Microsoftin kautta. Puolenkuun Pelit eivät kuulemma MS:n mukaan saa hoitaa takuuasioita, vaan ne tulisi hoitaa suoraan kuluttajan ja Microsoftin välillä

Puolenkuun pelit valehteli. Liike ei pelkästään saa, vaan heidän on suorastaan pakko suostua hoitamaan myymiensä tuotteiden takuuasiat.

Hyvä kuitenkin, että sait vihdoin kuriirin asialle.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Milloin sitä uskaltaa hankkia oman kappaleensa ilman, että varaa kaikki kuluttajapalvelu- sun muut korjausnumerot ja yhteystiedot valmiiksi?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

FelisLeo sanoi:
Milloin sitä uskaltaa hankkia oman kappaleensa ilman, että varaa kaikki kuluttajapalvelu- sun muut korjausnumerot ja yhteystiedot valmiiksi?

Ensi vuoden alussa.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Aaarg!

Täälläkin meni sitten XBOX360 noin vain eikä enää toimi:
-DVD sisään
- alussa yksi hyytyminen, ei vikailmoituksia, xbox360 "splash" vain jumi paikalleen
- DVD pihalle
- uudelleen käynnistys
- kaikki ok
- DVD sisään
- n 15 minsaa katselua
- ja sitten DADAA!!! kolme punaista valoa.

Voihan 'rkle. Ja:
- on pyyhitty pölyt
- on hyvin ilmastoidussa paikassa
- ei ole antanut koskaan aiemmin virheitä mistään ylikuumenemisista ( joka taas olisi 2 pun. valoa sanoo manuski)
- se syyspäivitys tehty

No sitten :
- On jätetty ilmoitukset netin kautta. Ei vastausta.
- On soitettu tuote tukeen: vastaus oli että tuotetuki ei ole nyt käytössä (lauantai päivä, jolloin tuotetuoen pitäisi olla pystyssä)
- on soitettu puhelimella arkena
- ja kyllä, on odotettu se kaksi minuuttia ja jopa 15,
- ja on kuunneltu sitä toistuvaa kiitos kärsivällisyydestä lätinää jne.

Mitään ei ole Microsoftilta kuulunut. Lähetin yös mailia Microsoftin asiakastukeen. Maili tämän viestin lopussa.

PAWE ja muut: kun oli mainintaa että saa Microsoftiin muutakin kautta yhteyttä niin ei ainakaan tuon asiakaspalvelun kautta. Voisitteko varmistaa vielä tänne threadiin, mitä kautta yhteys lopulta muodostui. THX!

>>>
Aihe:
XBOX 360 Tukipalvelut eivät toimi
Asia:
Hei!

Lähestyn teitä XBOX 360 tukipalveluiden puutteellisuuden vuoksi.

Ymmärrän ettei toimintaanne kuulu laitteiden teknisen tuen antaminen, mutta sikäli kun ymmärrän, voisitte selvittää miksi XBOX 360 laitetuen palvelunne eivät toimi.

Olen jättänyt teknisen vikailmoituksen XBOX 360 laitteesta netin kautta asianmukaisesti, ja jäänyt odottamaan vastausta. Yhteyttä ei otettu mielestäni kohtuullisen ajan puitteissa. Samoin yritin soittaa laitetukeen puhelimitse, mutta nauhoitettu viesti eestiä murtaen totesi ettei palvelu ole käytössä. Sekä Microsoft korporaation että XBOX tuotteiden sivuilla kuitenkin mainitaan palvelun olevan toiminnassa myös launtaisin alkaen klo 10. Sivuillanne ei ole mitään ilmoituksia edellä mainittujen palveluiden toimintakatkoksista.

Kysynkin: onko teillä todella tarjolla laitetukea vai ei? Voitteko ystävällisesti vastata, mitä muuta kautta tai mihin muuhun palveluunne voin viasta ilmoittaa?

Laitteen takuu on vielä voimassa, ja katson että laitteen vika kuuluu takuun piiriin. En tahtoisi palvelunne hitauden johtavan siihen, että ilmoitettu asia käsitellään vasta takuuajan loputtua.

Tuotetuen tapahtumanumero jättämälleni ilmoitukselle on:1023307916

Ystävällisin terveisin ja vastausta odottaen,

JXXXXXXXXX
Paikkakunta
puh. xxx xxxx xxxx
<<<<
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Niin sitä vaan että kun tuotteista ja palveluista maksaa kuitenkin rahaa - ja ihan mielelläänkin - niin on se kumma, että kaikki asiat pitäisi sitten kuitenkin hoidella kuluttajasuojan kautta. Sen kun pitäisi olla se viimeinen oljenkorsi, jos valmistajavastuut yms. on valmistajilta hukassa.

No. Odotellaan vielä tovi.
 
Ylös Bottom