Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

FelisLeo sanoi:
Milloin sitä uskaltaa hankkia oman kappaleensa ilman, että varaa kaikki kuluttajapalvelu- sun muut korjausnumerot ja yhteystiedot valmiiksi?

Kaikki boksit eivät toki hajoa, mutta näitä kirjoituksia lukiessa väittäisin, että ellet halua varautua ongelmiin, kannattaisi X360:tä varmaan jättää väliin. Firmalla on ollut nyt vuoden päivät aikaa korjailla ja päivitellä vehjettä. Mitä ollaan saatu aikaan?
Syyspäivitys tilttasi osan koneista heti. Tätä toki on korjattu, mutta melkoinen syyspäivitys sanon minä. Hajoamis rosentti on melkoinen. Ilmeisesti lähes 16%. MS:n asiakaspalvelusta on tullut koko ajan negatiivista palautetta. Pelaaja-lehden foorumeilla eräs kaveri kertoo "hieman" masentuneena, että viidettä boksia odotellaan. Neljä edellistä kun oli sunnuntaikappaleita.
Itseäni kiinnostaisi kyllä jokunen boksin peli ja harmittaa, kun eivät multiplattareita ole, mutta tuon rumban arvoista se ei mielestäni ole. Mikäli MS saa koneensa toimimaan ja hinnan kohdalleen,niin voin minäkin sitä telkkarin viereen harkita.

Ensi vuoden alussa, kuten Pawe sanoi, en sitä kuitenkaan vielä usko tapahtuvan. Harmi.

Vaikka Microsoftin tuotetuki on persiistä ja Virossa, on lootan pelivalikoima kyllä nähdäkseni jo sen verran hieno, että kannattaa hankkia jos siltä tuntuu. Riski saada teknisestii heikkolaatuinen laite on korkea, joten hyviä hermoja tarvitaan :) Pientä jännitystä on aina ilmassa kun koneen käynnistää, mutta nopeasti sen unohtaa kun ruutuun tulee suosikkipelin latausruutu. Itse pistän pelit nopeasti kiertoon ja jätän vain kuninkaan tekijät varastoon, lootalle niitä löytyy jo lähes 10 kappaletta.

Ikävän kuulost sirinään ruvennu kuulumaan boxista. Itseasiassa ei edes sirise aina. Jonkun tuulettimen laakerit taitavat olla heikossa kunnossa, pienellä, sievällä tönäisyllä sirinä katoaa. Voi olla kauan ilman sirinää, ja sitten sirisee taas hetken. Ääni kuitenkin peittyy pelin äänien alle, ettei kovin voimakas ole.

Näköjään iloitsin liian aikaisin. Ensinnäkin sain rahtikirjan, mutten UPS:n, vaan DHL:n. Noh, kuriiripalveluita molemmat. Noh, mä sain tänään kuriiri-vitun-lähetyksenä Xbox360 pelin. Vittuako se mua auttaa. UPS:n rahtikirjoja mitä luvattiin, ei vieläkään näy. Soittelin sinne, luvattiin et tulee tänään viimeistään. Ei mitään näy. Nyt on keinot todella vähissä, siis todella vähissä.

Kävin läpi Xbox tuotetuen. Kävin läpi MS:n tuotetuen. Kävin läpi kuluttaja-asiamiehen. Ei mitään. Konsoli seisoo edelleenkin tuossa. Ajattelen et seuraavaksi huomenna jos menisin käymään saman kuluttaja-asiamiehen luona ja kysyisin miten asia viedään oikeuteen eteen. Kestäköön vaikka vuoden, mutta nyt minulta loppui ihan kokonaisuudessaan kaikki maltti tämän asian suhteen. Pelataan sitten kovalla kovaa vastaan. Ei enää naurata.

Vittuun koko Xbox360. Vittuun koko Microsoft. Vittuun ilmaiset Kameot ja muut paskapelit. Nyt lähdettiin oikeusteitse tätä juttua pohtimaan. Ei enää mitään vitun lupauksia katteetomuudesta ja muusta vastaavasta. :mad:

Pawe sanoi:
Näköjään iloitsin liian aikaisin. Ensinnäkin sain rahtikirjan, mutten UPS:n, vaan DHL:n. Noh, kuriiripalveluita molemmat. Noh, mä sain tänään kuriiri-vitun-lähetyksenä Xbox360 pelin. Vittuako se mua auttaa. UPS:n rahtikirjoja mitä luvattiin, ei vieläkään näy. Soittelin sinne, luvattiin et tulee tänään viimeistään. Ei mitään näy. Nyt on keinot todella vähissä, siis todella vähissä.

Kävin läpi Xbox tuotetuen. Kävin läpi MS:n tuotetuen. Kävin läpi kuluttaja-asiamiehen. Ei mitään. Konsoli seisoo edelleenkin tuossa. Ajattelen et seuraavaksi huomenna jos menisin käymään saman kuluttaja-asiamiehen luona ja kysyisin miten asia viedään oikeuteen eteen. Kestäköön vaikka vuoden, mutta nyt minulta loppui ihan kokonaisuudessaan kaikki maltti tämän asian suhteen. Pelataan sitten kovalla kovaa vastaan. Ei enää naurata.

Vittuun koko Xbox360. Vittuun koko Microsoft. Vittuun ilmaiset Kameot ja muut paskapelit. Nyt lähdettiin oikeusteitse tätä juttua pohtimaan. Ei enää mitään vitun lupauksia katteetomuudesta ja muusta vastaavasta. :mad:
Harmi! :(
Kerrothan toki, miten juttu lähtee etenemään? Voi olla, ettei kuluttaja-asiamies heti oikeusteitä suosittele, mutta lopullisen päätöksenhän teet sinä.

Pawe en nyt tähän hätään jaksa selailla sen enempää tuon tapauksesi taustoja, mutta jos itse joutuisin samaan tilanteeseen marssisin kauppaan josta XO tuli ostettua, enkä poistuisi sieltä ennen kuin on uusi ja toimiva kone messissä.

Tapelkoot firma uudesta koneestaaan.

pziuz sanoi:
Harmi! :(
Kerrothan toki, miten juttu lähtee etenemään? Voi olla, ettei kuluttaja-asiamies heti oikeusteitä suosittele, mutta lopullisen päätöksenhän teet sinä.

Ei todennäköisesti suosittele, koska prosessi voi viedä minimissään helposti puoli vuotta. Todennäköisesti hän ottaa jälleen kerran yhteyttä MS:ään, jolloin voin saada jälleen kerran yhden ilmaisen pelin millä en taaskaan tee mitään. Koska en näköjään voi millään ilveellä saada uutta konsolia, tahi vanhaa minulta haeta pois, en tiedä vaan mitä tässä voi seuraavaksi tehdä.

Mielestäni 420 euron arvoisen tuotteen pitäisi toimia hieman pidempään ja jos se vaikka rikki meneekin, pitää oikeasti jotain tapahtua. En tiedä mitä ne siellä tuessa säätää tällä hetkellä eikä minua enää voisi vähempää kiinnostaa yksikään selitys tai syy siihen miksen minä voi saada minulle kuuluvaa palvelua ko. yritykseltä.

Turhautumiseni on kyllä ihan käsittämättömän suuri. En ymmärrä, olen niitä harvoja jotka ovat oikeasti aina uuden koneen mukana ostaneet uuden Windowsin vaikka waretettuna olisin helposti tunnissa saanut, en ole ikinä mitään pahaa koko MS:stä sanonut ja olen ollut täysin kohtelias ihan ensimmäisestä puhelinsoitosta lähtien. Tämä on yksinkertaisesti väärin ja jo varmasti rikkoo useita lainpykäliä mitkä Suomessa on asetettu kauppaa valvomaan.

Sen ainakin tästä hetkestä eteenpäin tiedän, että mitään Microsoftin ohjelmistoa en enää tule jatkossa ostamaan, samoin kuin tämä jää viimeiseksi MS:n hardware tuotteeksi minkä kotiini hankin. Todennäköisesti (enemmän kuin varmasti) pistän konsolin myyntiin jos edes joskus moista saan, samoin kuin kaikki pelit ja muut krääsät. Tunnen että itseäni on henkilökohtaisesti nyt loukattu, tämä menee jo nöyryyttämisen puolelle. Enää en aio sietää yhtäkään selitystä. Vaadin ja hyväksyn vain ja ainoastaan konkreettisia asioita.

P.S Toivottavasti tämä päätyy jotenkin MS:n PR osastolle tai jonnekin lehteen tai jonnekin pääsivulle. Sillä tämä on jo ylittänyt kaikki mahdolliset sietokynnykset mitä vaan voi ihminen vaihtaessaan tuotetta sietää.

nothing sanoi:
Pawe en nyt tähän hätään jaksa selailla sen enempää tuon tapauksesi taustoja, mutta jos itse joutuisin samaan tilanteeseen marssisin kauppaan josta XO tuli ostettua, enkä poistuisi sieltä ennen kuin on uusi ja toimiva kone messissä.

Tapelkoot firma uudesta koneestaaan.

Valitettavasti ostin konsolin internetin kautta. Muuten olisinkin tehnyt niin samana iltana kun se meni rikki. Jos joku kaipaa Kameota ja liikkuu Turun läheisyydessä, sen voi bongata Kaarinan jostain pellon varrelta. Sinne meni se peli.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tuollainen on perseestä, eikä se nyt ole mitään hyvää bisnestä enää MS:n osaltakaan. Minäkin olin hieman huolissani, kun syyspäivitystä kone lähti latailemaan, mutta olin kyllä mielestäni päivittänyt koneen edellisen kerran tässä syyskuun aikana, joten eipä ongelmiakaan ollut.

Kyllähän tuo XO pitää sellaista meteliä, että ihmettelee miten se tulee kestämään loppuun asti, mutta kaipa se siitä... Eihän sitä voisi tosiaan poistua kotoaan, kun on mahdollisuus jäädä auton auto. Sama se on näiden laitteiden kanssa. Nämä vielä ovat sellaisia kooltaan, ettei vituta takuu asiat, mutta joku telkkari tai jääkaappi. Aarrghh.. Niissä on jo kokoa.

No voi hyvä jumala mitä pelleilyä. Mitä helkkarin rahtikirjoja siinä tarvitsee s-postiin, kun ei ennenkään tarvinnut. UPS:n jampat kävi hakemassa pakatun konsolin, ja sillä selvä :rolleyes: Voihan se tietty olla, että tällä kertaa vika on UPS:ssa...se tieto ei tosin auta Pawen v*tutukseen pätkääkään.

Kyllä se internetkauppakin on vastuullinen myymästään tuotteesta. Sitä kautta yrittäisin ennen oikeustoimia. Jospa tottelisivat kuluttajavalituslautakuntaa paremmin kuin MS.

Jos aikaa piisaa, niin eihän siinä mitään...käräjille vaan. Itse välttelisin tuota viimeiseen asti, kun olen sen verta laiska. Muista vaatia jättikorvaukset MS:lta. Jos sekään ei toimi, niin kaitpa Karpo on viimeisin oljenkorsi ;)

Käsittämätön kyllä tuo Pawen tilanne.

Itselläni kun ei ole kuin positiivisia kokemuksia Xboxin asiakastuesta, niin tämä tuntuu erittäin poikkeukselliselta.

Sen verran tekee mieli ojentaa auttavaa kättä, että aion ottaa itsekkin yhtettyä MS:n suuntaan KonsoliFINin puolesta Pawen tilannetta koskien. Katsotaan millaista palautetta sieltä suunnalta sitten saadaan.

Pawelta hauluaisin vielä kysästä, että oliko tuo DHL:n rahtikirja siis tuo Kameota koskeva rahtikirja vai mitä se koski?

EDIT:

No enpä sitten alakkaan lähettelemään MS:lle sen enempiä kyselyitä jos jo briteistä asti soitellaan (eikä asia oikeastaan minulle mitenkään kuulu), eiköhän asia jo hoidu *peukkuja*

Karvapallo sanoi:
Käsittämätön kyllä tuo Pawen tilanne.

Itselläni kun ei ole kuin positiivisia kokemuksia Xboxin asiakastuesta, niin tämä tuntuu erittäin poikkeukselliselta.

Microsoft on ulkoistanut asiakaspalvelunsa ja nykyään sen hoitaa eri palveluntarjoa kuin ennen. Muutos tapahtui tietääkseni joskus syyspäivityksen tienoilla.
Tällä hetkellä puhelimeen vastaavat ilmeisesti virulaistyttäret, jotka puhuvat huonosti suomea tai eivät ollenkaan.

Axe sanoi:
Microsoft on ulkoistanut asiakaspalvelunsa ja nykyään sen hoitaa eri palveluntarjoa kuin ennen. Muutos tapahtui tietääkseni joskus syyspäivityksen tienoilla.
Tällä hetkellä puhelimeen vastaavat ilmeisesti virulaistyttäret, jotka puhuvat huonosti suomea tai eivät ollenkaan.

Aivan ja nämä muutokset tehtiin _parantamaan_ palvelua. Ja ilmeisesti tällä hetkellä siellä ei ole vielä tarpeeksi koulutettua henkilökuntaa.

"Tukipalvelusta on tullut myös palautetta ja sitä on jo parannettu. Toimenpiteet ovat hetkellisesti sotkeneet tilannetta, kun vaihdoimme loka-marraskuun vaihteessa tarjoajaa. Siirtymävaiheessa palvelun taso on pudonnut, mutta nyt hommaan koulutetaan oikeita ihmisiä, Keskitalo kertoo." - Juha Kaitila

http://pelaajalehti.com/2006/11/07/microsoft-vastaa-360-ongelmiin-ymmarran-etta-hermo-menee/

Joku jolta on jo boksi UPS vienyt pois, niin pitääkö boxi olla valmiiksi kaikipuolin pakattuna, vai saisko näiltä kuriirilta lainaksi vaikka pakkausteippiä? Nyt kun ei ole paukkumuovia tai pakkausteippiä ollenkaan :D

Karvapallo sanoi:
Pawelta hauluaisin vielä kysästä, että oliko tuo DHL:n rahtikirja siis tuo Kameota koskeva rahtikirja vai mitä se koski?

Kyllä. Sain kuriirilähetyksenä Kameon. Jippii.

Itse asiaan, en tiedä miten tänään meni, mutta kun juteltiin mukavia kuluttajasuojalaista ja sen sellaisista, tuli tehtyä joitain puhelinsoittoja eri paikkoihin jne. Hämmästykseni tosin oli paljon suurempi, kun töistä kotiin tultuani puhelimeeni soitti sen XO tuen esimies, täydellistä englantia puhuva britti. Kovin hän valitteli jotain tapaukseeni liittyen ja kysyi samalla myös konsolin sarjanumeroa. Jotain pahoitteli lisää ja lupasi että "3-5 päivän sisään pitäisi tulla UPS:n rahtikirjan postitse".

Tiedä häntä, huomenna vääntämään kättä lisää.:mad:

Itsellä meni kone hajalle 2viikkoa sitten kolmannen kerran.
No, soitin tukeen ja hoidin homman ja piti uusi tulla tilalle ja vanha pois.
Siinä odottelin viikon eikä mitään tullut, soitin uudelleen eilen ja sain asian hoidettua, koska siellä oli näemmä väärinkäsitys tapahtunut.
UPS:in pitäisi tulla tällä viikolla tai ensi viikon alussa hakemaan kone.
Alkaa kyrpimään MS:n palvelu, ei tuolla koneella voi pelata muutamaa kuukautta kauempaa ennenkuin simahtaa. Nyt kun kaikki huippu pelit tulivat kauppaan....

Täällähän on positiivinen meininki. :D

Pawelle ja muille vinkiksi ainakin se, ettei kannata tyhmää puhelintukea harhauttaa noilla ring of light koodeilla kuten 0102 koska ne on vain netissä harrastajien tulkitsemia koodeja, eli kone "morsetaa" ja sitten sille tulkitaan tarkoitus empiirisillä kokeilla (esim ottamalla gpu:n heatsink irti ja toteamalla että jokin valosarja on gpu overheat ja toinen cpu overheat).

Asiakaspalvelu tuntee vain viralliset vikakoodit jotka näkyvät ruudulla ja heidän vihkosissaan.

Oma vaihtokone toimii toistaiseksi mutta josko se jouluun mennessä taas kosahtaa kun tuppaavat "korjatut" hajoamaan uudestaan. Paistavat emolevyjä uunissa juotosten notkistamiseksi jotka taas irtoavat uudelleen lämpölaajentuman ansiosta tuntemattoman ajan kuluttua.

DiscoStu sanoi:
Joku jolta on jo boksi UPS vienyt pois, niin pitääkö boxi olla valmiiksi kaikipuolin pakattuna, vai saisko näiltä kuriirilta lainaksi vaikka pakkausteippiä? Nyt kun ei ole paukkumuovia tai pakkausteippiä ollenkaan :D

Jos ei muutosta ole tapahtunut viime vuodesta, niin pitää. Itsekin odottelin ulkomaisten foorumien perusteella, että kuriiri toisi laatikon boksille, mutta näin ei ollut. Meni siinäkin pari päivää hukkaan, kun ei kuriiri ekalla kerralla saanut laitetta mukaansa.

Itse vedin konsolin pahvilaatikkoon ja pehmusteeksi sanomalehteä runsaasti. Mielestäni Premium-pakettiin pitäisi sisällyttää vakiona rulla pakkausteippiä ;)

Hurraa!! :mad: Ostin veljelle joululahjaksi koneen ja testailin sitä vähän yli viikon ja nyt se hajos. Tämä on kolmas hajonnut Xbox 360 konsoli. :( Miten voi olla näin paska laatu? :confused: Omaa konetta odottelen että saapuisi korjauksesta. Taidan kummankin Xboxin osalta perua kaupan jos se on mahdollista?

Yllättävän paljon ongelmia joillakin boxin kanssa. Itselläni on laatikko juminut noin. 5 kertaa ja nyt nostin koneen pois ahtaasta kirjahyllyn välistä hyllyn päälle, eikä tämän jälkeen ole kertaakaan juminut konsoli.

Ylös Bottom