Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Play.com lähettää Jerseyn saarelta sieltä saarivaltion kupeesta, eli pitäisi olla samassa EU:n kauppa-alueessa kuin Suomikin.
... tai ruotsista, tai... Noista Playn paketeista ei aina voi olla kovin varma mistä ne tulee. ;)

Tosin sama The Hutin kanssa; paketti voi tulla EU:n sisältä, pääsaarelta UK:sta...
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Kuka näistä Anttiloista, Giganteista tai Sokoksista pelejä edes ostaa?? En ole kertaakaan nähnyt, että joku olisi kassalle täysi hintaista peliä missään kiikuttanut.

Niin....pahimmat ovat nämä Citymarketit, Prismat ja Anttilat jotka myyvät uusia pelejä hintaan 74,90!!! Herregudendå¨!

Harmi että joku ostaa tuolla hinnalla. Itse tilaan kaikki pelit ulkomailta yleensä hintaan 10-30 euroa. Far Cry 2 tuli 25 eurolla kotiin. Edellämainitut liikkeet myyvät sitä hintaan 69-75 euroa.....
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Niin....pahimmat ovat nämä Citymarketit, Prismat ja Anttilat jotka myyvät uusia pelejä hintaan 74,90!!! Herregudendå¨!

Harmi että joku ostaa tuolla hinnalla. Itse tilaan kaikki pelit ulkomailta yleensä hintaan 10-30 euroa. Far Cry 2 tuli 25 eurolla kotiin. Edellämainitut liikkeet myyvät sitä hintaan 69-75 euroa.....

Itse hain cod4 lähes vuosi julkaisun jälkeen prismasta hintaan 69,90 :D
Tuli vain sellainen fiilis, että tuon haluan ja heti. Kello oli tosiaan jtn 20:30 niin ei paljon ollu vaihtoehtoja mistä olisi hakenut. :rolleyes:
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Itse hain cod4 lähes vuosi julkaisun jälkeen prismasta hintaan 69,90 :D
Tuli vain sellainen fiilis, että tuon haluan ja heti. Kello oli tosiaan jtn 20:30 niin ei paljon ollu vaihtoehtoja mistä olisi hakenut. :rolleyes:

Niin....on itsellekin joskus käynyt noin... :)

Mielelläni ostaisin suomalaisista kaupoista pelejä, mutta kun ne ovat niin hemmetin suolasen hintaisia. Ei voi mittään.
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Minulla olisi tuonne Play-Asiaan tarjouskuponki, mutten löydä mistään kohtaa, johon se pitäisi syöttää. Osaisiko joku neuvoa, minne se pitää laittaa? Tilauksen arvo on kyllä yli 50$.
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Minulla olisi tuonne Play-Asiaan tarjouskuponki, mutten löydä mistään kohtaa, johon se pitäisi syöttää. Osaisiko joku neuvoa, minne se pitää laittaa? Tilauksen arvo on kyllä yli 50$.
Kyllä se siinä "checkoutin" yhteydessä pitäisi syöttää.

Tosin, jos sinulla on "viikkotarjous", tms "erikoistarjous" siinä korissa niin voi olla ettei anna käyttää - vaikka "ei-tarjous" tavaroiden hinta olisikin yli 50 dollaria...
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Kyllä se siinä "checkoutin" yhteydessä pitäisi syöttää.

Tosin, jos sinulla on "viikkotarjous", tms "erikoistarjous" siinä korissa niin voi olla ettei anna käyttää - vaikka "ei-tarjous" tavaroiden hinta olisikin yli 50 dollaria...

Okei, ongelma selvisi (viikkotarjouksesta johtuen ei näy luultavasti se).
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

hmv.comissa olisi muutama kiva tarjous. Tili on luotu ja kaikki on ok maksun vahvistukseen asti. Herjaa, että luottokortin vahvistuksessa oli ongelmia. Play-asiassa kyseisellä kortilla on ostokset onnistunut aina. Kyseessä siis visa electron. Onko jotain niksiä millä saisi toimimaan? kaikki tiedot on varmasti syötetty oikein ja kokeiltu pienillä ja isoilla kirjaimilla.

edit: tarjous loppuikin jo. ehkä ensi kerralla onnistuu
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Playssa pitäisi alkaa tänää monster sale, parinkymmenen minuutin päästä on keskiyö jerseyn saarilla joten saa nähdä laittavatko tarjoukset heti esiin.
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Playssa pitäisi alkaa tänää monster sale, parinkymmenen minuutin päästä on keskiyö jerseyn saarilla joten saa nähdä laittavatko tarjoukset heti esiin.

Jeps....

Aika monstersales olikin. Mainos oli hieno, mutta itse monstersales on kyllä hävinnyt kun pieru saharaan.... Eihän siellä ole mitään!
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Vastaan vähän myöhässä mutta:

Play.com lähettää Jerseyn saarelta sieltä saarivaltion kupeesta, eli pitäisi olla samassa EU:n kauppa-alueessa kuin Suomikin.

Tarkennan tätä. Play on Jerseyssä, joten se kuuluu euroopan tullialueeseen mutta ei veroalueeseen. Playstä tilatuista paketeista joutuu maksamaan verot mutta ei tullia. Tulli paljoa ketään kiinnosta, ne on 3,5 prosenttia paketin arvosta. Isompi ongelma on tuo 22 prosentin ALV.

Kun perittävä määrä ylittää 10 euroa, Suomen tulli ottaa paketin ja perii siitä ALV:n. Käytännössä siis, paketit joiden hinta alittaa 43,5 euroa päivän kurssin mukaan, tulevat tullista läpi ilman laskuja. Jos esimerkiksi tilaa 100 eurolla kamaa, tulli ottaa paketin huostaansa ja luovuttaa vasta verojen jälkeen. 22 prosenttia ALV:tä 100 eurosta on se 22 euroa, joten ihan mitä hyvänsä ei kannata playstäkään ostaa.

Play lähettää paketit yksittäispakattuna, joten yksittäisen tuotteen arvo ei saa nousta yli tuon 43 euron, muuten siihen tulee neljänneksen verot päälle.
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Käytännössä siis, paketit joiden hinta alittaa 43,5 euroa päivän kurssin mukaan, tulevat tullista läpi ilman laskuja.

Hmm itse sain kyllä hinnaksi 45,5 euroa, josta tuo 10e perintä syntyy 22% alv:llä. Ja tullihan ei katso päivän kursseja vaan määrittävät jokaiselle kuukaudelle kertoimet, joita käyttävät. Jos arvo muuttuu radikaalisti niin silloin päivittävät kyseisen valuutan kertoimen, eli jos vaikka punnan arvo laskee reilusti niin päivälleen se ei tullille päivity (valuuttakertoimet löytyvät tullin sivuilta). Muuten olen samoilla linjoilla :)
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Hmm itse sain kyllä hinnaksi 45,5 euroa, josta tuo 10e perintä syntyy 22% alv:llä. Ja tullihan ei katso päivän kursseja vaan määrittävät jokaiselle kuukaudelle kertoimet, joita käyttävät. Jos arvo muuttuu radikaalisti niin silloin päivittävät kyseisen valuutan kertoimen, eli jos vaikka punnan arvo laskee reilusti niin päivälleen se ei tullille päivity (valuuttakertoimet löytyvät tullin sivuilta). Muuten olen samoilla linjoilla :)

se on siinä ja siinä, että mikä arvo se oikeasti on 45,5 vai 43,5. Aika paljon nuo tuntuu heittelevän pelkän valuutan arvon vaihtelu muuttaa tuota tarkkaa määrää, itse en vetäisi hintoja liian lähelle tuota 45 euron rajaa. Justiinsa ostin jotakin kamaa jenkeistä, niin toinen laskuri sanoi sen muuttuvan 43 euroksi, toinen 44,5 euroksi niin marginaali on aika iso.

Ja joo, ei ne sitä ihan päivän kurssista katso tosiaan sitä tullin kerrointa, olet hyvinkin oikeassa.
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

se on siinä ja siinä, että mikä arvo se oikeasti on 45,5 vai 43,5. Aika paljon nuo tuntuu heittelevän pelkän valuutan arvon vaihtelu muuttaa tuota tarkkaa määrää, itse en vetäisi hintoja liian lähelle tuota 45 euron rajaa. Justiinsa ostin jotakin kamaa jenkeistä, niin toinen laskuri sanoi sen muuttuvan 43 euroksi, toinen 44,5 euroksi niin marginaali on aika iso.

Ja joo, ei ne sitä ihan päivän kurssista katso tosiaan sitä tullin kerrointa, olet hyvinkin oikeassa.

Playn tapauksessa valuuttakurssien pohtiminen tosin on turhaa, koska sieltä ei voi tilatata tänne kuin euroissa. Niiden käyttämä kiinteä kerroin ei ole enää vähään aikaan ollut lähelläkään oikeaa punnan kurssia...
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Tuo Play.comin pitämä oma valuuttakurssi on kyllä aika törkeä, kuka tuosta loppujenlopuksi hyötyy? Vetääkö Play.com kympin jokaisen euroissa tehdyn tuotteen välistä?
 
Vastaus: Xbox 360 -pelien tarjousketju (Muu keskustelu)

Tuo Play.comin pitämä oma valuuttakurssi on kyllä aika törkeä, kuka tuosta loppujenlopuksi hyötyy? Vetääkö Play.com kympin jokaisen euroissa tehdyn tuotteen välistä?

No ehkä se kurssi ei ole reilu, mutta jos tänä vuonna ilmestyneitä pelejä saa postikuluineen 15 eurolla niin en minä ymmärrä miten sillä bisnestä tehdään oli valuuttakurssi mikä hyvänsä...
 
Ylös Bottom