Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 vs PlayStation 3 -yksinoikeudet

Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

Itse ostin PS3:sen ihan sen takia että sille tulee parempeja pelejä, paitsi XO:lle tulee muutama koukuttava peli mutta sille en voi mitään, kuka nyt hankkisi jonkun pelikoneen muutaman pelin takia!? :confused:

Tässä hieman mietiskellyt että miksi FFXIII julkaistiin myös boxille? siis alunperin FF:iä on julkaistettu vain Pleikkareille?,no lukuunottamatta jotaikin osia julkaistiin PC:lle
mutta kuitenkin silti ihmetyttää, Onhan se hyvä että Boksipojatkin pääsee pelaamaan omalla konsolilla FFXIII:ä mutta joo.

Kyllä se tuon FFXIII kohdalla raha vie boxin suuntaan kans. Enempi myyntejä tulee kun on molempien alustojen pelaajakunta hyödynnettävänä.

Ja noista paremmuuksista niin pakko sanoa, että tähän mennessä pleikkarilla on PALJON paremmat yksinoikeudet minun makuun. Kun mass effectin saa puuceelle, ei jää kuin fable ja se hikinen halo. Fable kyllä on erinomainen mun makuun, mut pleikkarin mgs, uc2, motorstormit vie tämän hetken tilastoja. Ja kyllä, minulta löytyy kaikki nykykonsolit ja vielä pelikuntoinen pc ;)
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

Pelkillä PS3-myynneillä ei uusin Final Fantasy paljoa juhlisi. Tarvitaan paljon isompaa laitekantaa ja tässä tapauksessa Xbox on luonnollinen valinta.


siis alunperin FF:iä on julkaistettu vain Pleikkareille?

Korjataan sen verran, että alunperin Final Fantasyt oli kylläkin Nintendon konsolien mahtisarja.

Samalla tavalla kuten Metal Gearin kanssa. USA/EUR Metal Gearit aloitti maailmanvalloituksen Nintendon koneilla. Toiveista huolimatta Metal Gear Solid (PS1) ei ole pelisarjan ensimmäinen peli.
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

pelkät tulevat japanin miljoonamyynnit on pelille kuin pelille hyvä tulos mutta ymmärrän pointtisi, on varmaan kehitykseen jokunen jeni myös uponnut.
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

Pelkillä PS3-myynneillä ei uusin Final Fantasy paljoa juhlisi. Tarvitaan paljon isompaa laitekantaa ja tässä tapauksessa Xbox on luonnollinen valinta.




Korjataan sen verran, että alunperin Final Fantasyt oli kylläkin Nintendon konsolien mahtisarja.

Samalla tavalla kuten Metal Gearin kanssa. USA/EUR Metal Gearit aloitti maailmanvalloituksen Nintendon koneilla. Toiveista huolimatta Metal Gear Solid (PS1) ei ole pelisarjan ensimmäinen peli.

ensimmäinen metal gear tuli kylläkin msx tietokonelle ensiksi
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

Itse valitsin PS3 Blurayn takia, mutta kyllä yksinoikeudetkin siihen vaikuttivat. Tässä lista yksinoikeuksista, jotka kiinnostavat minua:

PS3:

LittleBIGPlanet
Unchartedit
Motorstorm ja Pacific Rift
Gran Turismo
R&C sarja

Xbox 360:

Forza


Pelit tärkeysjärjestyksessä. Eli boksille ei tule juuri mitään peliä mitä himoitsisin yksärinä. Toisaalta PS3:llakaan ei hirveästi loistavai yksinoikeuksia tule. LBP ja Unchartedit ovat kyllä sellasia pelejä, jotka vetävät minut pois NHL pelien ääreltä. Samoin Motorstorm Pacific Rift, jonka juuri tilasin. Gran Turismo on ihan kivaa ajelua, sanoisin että samaa tasoa kuin Forza.

Menee vähän ohi aiheen, mutta PS3:lta löytyy lisäksi liuta tärkeitä ominaisuuksia, jotka viimeistelivät päätöksen konsolia ostaessa. Hinta on tietenkin miinus, mutta laatuhan maksaa ;)
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

PS3:

LittleBigPlanet
Ratchet & Clank:Tools Of Destruction
EyePet
Haze

Xbox 360:

BioShock
Alan Wake
Halo 3

Sori jos tuli vähän pelejä kun en keksinyt niitä
paljon. Mutta kyllä varmaan Playstation 3 vie pidemmän
korren.:D
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

Samalla tavalla kuten Metal Gearin kanssa. USA/EUR Metal Gearit aloitti maailmanvalloituksen Nintendon koneilla. Toiveista huolimatta Metal Gear Solid (PS1) ei ole pelisarjan ensimmäinen peli.
Totta... Mutta Nessin MG oli surkea porttaus mitä muutettiin ilman Kojiman lupaa. Snake Revenge oli taas Ultra Gamessin tekemä jossa ei ollut Kojima mukana. Euruuppalaisille ja Jenkeille ensimmäinen kunnon Metal Gear oli plegen MGS. Ja pilkkua viilaten MGS(ps1) on pelisarjan ensimmäinen peli :D
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

pelkät tulevat japanin miljoonamyynnit on pelille kuin pelille hyvä tulos mutta ymmärrän pointtisi, on varmaan kehitykseen jokunen jeni myös uponnut.

Juuri näin, tätä tarkoitan.

ensimmäinen metal gear tuli kylläkin msx tietokonelle ensiksi
Tuli tuli, mutta maailmanvalloitus alkoi kun pelisarja tuli usaan ja eurooppaan (=nessille).

Totta... Mutta Nessin MG oli surkea porttaus mitä muutettiin ilman Kojiman lupaa. Snake Revenge oli taas Ultra Gamessin tekemä jossa ei ollut Kojima mukana. Euruuppalaisille ja Jenkeille ensimmäinen kunnon Metal Gear oli plegen MGS. Ja pilkkua viilaten MGS(ps1) on pelisarjan ensimmäinen peli :D

Äääh olen tietoinen näistä historiallisista seikoista, kuittasin vaan asian lyhyellä lauseenpätkällä.

"Kunnollinen Metal Gear" riippuu varmaan vastaajan ikäluokasta. Minulle nesin MG on ensimmäinen ja kunnollinenkin sellainen vielä. Snake Revengen parissa tuli myös nautiskeltua oikein huolella, eihän lisää haluavalle ollut siihen aikaan vaihtoehtoa edes tarjolla.

p.s Metal Gear -pelisarja
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

Itse ostin PS3:sen ihan sen takia että sille tulee parempeja pelejä, paitsi XO:lle tulee muutama koukuttava peli mutta sille en voi mitään, kuka nyt hankkisi jonkun pelikoneen muutaman pelin takia!? :confused:

Tässä hieman mietiskellyt että miksi FFXIII julkaistiin myös boxille? siis alunperin FF:iä on julkaistettu vain Pleikkareille?,no lukuunottamatta jotaikin osia julkaistiin PC:lle
mutta kuitenkin silti ihmetyttää, Onhan se hyvä että Boksipojatkin pääsee pelaamaan omalla konsolilla FFXIII:ä mutta joo.

Jep juuri näin Final Fantasyjä(hän) ei koskaan nähty nintendolla. Ainiin ja tosiaan plegellehän nämä alunperin julkastiin! :rolleyes: Mitä sä siinä menetät jos peli julkaistaan ps3:n lisäksi toisellekkin konsolille?
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

Itse ostin PS3:sen ihan sen takia että sille tulee parempeja pelejä, paitsi XO:lle tulee muutama koukuttava peli mutta sille en voi mitään, kuka nyt hankkisi jonkun pelikoneen muutaman pelin takia!? :confused:

Tässä hieman mietiskellyt että miksi FFXIII julkaistiin myös boxille? siis alunperin FF:iä on julkaistettu vain Pleikkareille?,no lukuunottamatta jotaikin osia julkaistiin PC:lle
mutta kuitenkin silti ihmetyttää, Onhan se hyvä että Boksipojatkin pääsee pelaamaan omalla konsolilla FFXIII:ä mutta joo.
No aika raflaavaa tekstiä.

Muutaman pelin? Eihän noilla konsoleilla ole kuin muutama hassu yksinoikeuspeli, joita toisella konsolilla ei olisi. Alkujaan multiplattapelithän olivat selkeästi parempia Boksilla, joskin nyt Sonyn tekniikkaan ollaan päästy paremmin sisälle, ja multiplatat ovat identtisiä molemmilla konsoleilla, joskin pieniä eroja on esimerkiksi tekstuurien tarkkuuksissa.

Vaikkei vuonna 2009 kovinkaan montaa merkittävää yksinoikeuspeliä tullutkaan Xboxille, niin silti ladattavien pelien puolella esim. GTA:n lisäosat olivat hiton kovia paketteja.


Ja mitä FFXIII:än tulee, niin eiköhän Eidos ole katsonut länsimaalaiset (tai lähinnä jenkkilän) myös merkittäviksi ostajiksi ja portanneet pelin Xboxille.


Se, että Xbox on ollut hieman parempi kone multiplattapuolella muutamina vuosina, näen jotenkin ikävänä tosiasiana, että Sonyn koneessa riittää potku kyllä pitemmälle. Eri asia on se, onko siinä vaiheessa molemmilla valmistajilla sitten jo uudet laatikot myynnissä... ei näitä konsoleita kuitenkaan enää montaa vuotta katsella.
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

näen jotenkin ikävänä tosiasiana, että Sonyn koneessa riittää potku kyllä pitemmälle.
Eiköhän se ole muistin määrä, joka sanoo, ettei siinä potkua ole sen edemmäksi.

Parempi omistaa kummatkin koneet, jos haluaa parhaat pelikokemukset. Boxille Geowit, Forzat, PGR:t, GTA lisärit, Crackdown Pleikalle UC:t, infamous ja tottakai GT. Kummallakin koneella on sitten sitä yksinoikeusroinaa, joka on aika meh, kuten halot, killzonet, R&C:t, MGS yms, mutta joka taas iskee jonkun toisen makuhermoon paremmin.
 
Vastaus: Xbox 360 VS Playstation 3 yksinoikeudet

"Kunnollinen Metal Gear" riippuu varmaan vastaajan ikäluokasta. Minulle nesin MG on ensimmäinen ja kunnollinenkin sellainen vielä. Snake Revengen parissa tuli myös nautiskeltua oikein huolella, eihän lisää haluavalle ollut siihen aikaan vaihtoehtoa edes tarjolla.

p.s Metal Gear -pelisarja

"Kunnollisella Metal Gearilla" tarkoitin että peli on sellainen kun sen kuuluu olla. Ei Nessin porttaus missä alku ja loppu on muutettu tai snake revenge jossa ei ole idean isä mukana :). Ja itsekin pelasin omalla nessillä myös Metalli ratasta ja käärmeen kostoa munat tulessa kun en tiennyt paremmasta :). Ja eihän Snake Ravegessa ole edes röökiä. MGS1 on solid "pelisarjan" eka osa :)

Jottei mene liikaa OT niin heitetään yksi päätön ja hännätön kommentti.
Pidän enemmän PS3 yksinoikeuksista, mutta ei niissä XOn yksinoikeuksissa mitään vikaa ole. Mass Effect 2 on ennakkotilattu ja ovelimmat varmaan huomaa että olen kova "sneak 'em up" fani ja tulen myös ostamaan tulevan Splinter Cellin :)
 
Vastaus: Xbox 360 vs PlayStation 3 -yksinoikeudet

Connected Consoles-konsolisivusto on kerännyt listan kaikkien aikojen PlayStation 3-yksinoikeuksista, boksin vastaava ilmestyy tammikuussa.

Sivuston TOP-10 näyttää tältä:
  1. Uncharted 2: Among Thieves
  2. Killzone 2
  3. LittleBigPlanet
  4. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
  5. Uncharted: Drake's Fortune
  6. InFamous
  7. Ratchet & Clank: Tools of Destruction
  8. WipEout HD
  9. Resistance: Fall of Man
  10. MotorStorm
Demon's Souls ansaitsisi kirjoittajan mielestä paikan listassa, mutta jätti sen pois, koska peliä ei ole julkaistu briteissä ja sivusto on suunnattu lähinnä brittilukijoille.

Oman karkean näkemykseni mukaan MotorStorm ei kyllä ansaitse listapaikkaansa lainkaan, vaikka peli olikin graafisesti kovin kaunis.
Sisältöä vain ei ollut juuri nimeksikään.
 
Vastaus: Xbox 360 vs PlayStation 3 -yksinoikeudet

Motorstormin oli voinut korvata vaikka MS: PRllä, tai R&C: ACITilla esim.
 
Vastaus: Xbox 360 vs PlayStation 3 -yksinoikeudet

Itsellä kallistuu Microsoftin leirin puolelle tässä sukupolvessa, vaikka molemmat ovatkin mainioita konsoleita. Päällimmäisinä syinä omaan valintaan ovat Xbox Liven paremmuus (maksullisuus ei paljoa paina kun ei ole tupakan ja alkoholin tyylisiä paheita) ja parempi pelien ja sisällön tarjonta Livessä, multiplattarit näyttävät paremmalta (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta) ja yksinoikeuspelit (kyllä, lasken mukaan myös pelit, jotka ilmestyvät sekä PC:lle että 360:lle, mutta pohjimmiltahan tässä on kysymys juuri siitä, että ilmestyykö se PS3:lla ja 360:lla vai ainoastaan toiselle). :cool:

Yksinoikeuspelit (tai sanotaan nyt että pelit joita ei tulla näkemään PS3:lla) vetoavat minuun enemmän kuin PS3:n vastaavat. Jokaisella on omat mielipiteet tästä ja olen oikeutettu omaani. :D

Henk.koht. Gears of Warit, Mass Effectit, Forzat, Fablet, Alan Wake, Halot, Valven pelit, Crackdownit yms. vetoavat minuun enemmän kuin PS3:n yksinoikeuspelit. Myönnän kyllä, että GT5 luultavasti pyyhkii lattiaa Forza 3:lla... kunhan se ilmestyy tuossa muutaman vuoden päästä. :p
 
Vastaus: Xbox 360 vs PlayStation 3 -yksinoikeudet

Kyllä boxille tulee enemmän minua kiinnostavia yksinoikeuksia.
Teinpä vähän listaa yksinoikeuksista, jotka minua kiinnostavat. Huom. Mukana boxin konsoliyksinoikeuksia.

360:

Halot
Mass Effectit
Metro 2033
Splinter Cell: Conviction
Alan Wake

PS3:

Unchartedit
Heavy Rain
 
Vastaus: Xbox 360 vs PlayStation 3 -yksinoikeudet

Metro 2033 on muuten aivan erinomainen peli ja jälkikäteen kyllä harmittaisi, jos en olisi päässyt tätä konsolillani pelaamaan. Että ainakin allekirjoittaneella tämä menee suoraan "Miksi omistaa Xbox 360"-listaan.
 
Vastaus: Xbox 360 vs PlayStation 3 -yksinoikeudet

Minä omistan siis molemmat konsolit, mutta Ps3:n yksinoikeuspelit ovat mielestäni lähes poikkeuksetta laadukkaampia kuin XO:n, jonka ainoat todella hyvät yksinoikeudet ovat:

Halo 3
Fable 2
Forza 2 & 3

Pidän myös ME sarjasta ja muutamista muista mutta mieleni eivät pysty kääntämään näitä yksinoikeuspeleiksi vaikka ne mikrosoftin julkaisemia ovatkin, kun ne tulevat myös pc:lle.

Ps3:n jumalpeleiksi laskisin:

Uncharted sarja
Metal Gearit (itse tosin olen pelannut vasta 1: osaa)
Killzone 2
God of War pelit.
LittleBIGPlanet
Gran Turismo 5 & prologue
Heavenly Sword
Wipeout HD
Trine
Heavy Rain

Nuo kaikki ovat mielestäni todella hyviä pelejä ja osoitus siitä miten monipuolinen yksinoikeus valikoima plegellä on:)
 
Ylös Bottom