Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 WLAN-toiminta geneerisellä USB-adapterilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hellspawn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hellspawn

New Member
Eli onko mahdollista saada xboxiin wlan toimintaan muulla kuin tuolla microsoftin wireless network adapterilla hintaan 70 egeä? Mulla oli tuommonen buffalon usb wlan sovitin mutta sillä se ei lähtenyt pelittämään, vaikka pitäisi olla täysin ehjä palikka... En viittis aina live pelaamisen ajaksi vetää 15 metrin rj-45 kaapeliä kämpän läpi, joten wlan olisi kyllä ehdoton. Eli saako millään kikkailemalla jotain halvempaa usb wlania toimimaan vai tyydynkö ostamaan mikkisoftan kalliin adapterin?

Vastaus: Xbox 360 Wlan toiminta geneerisellä usb-adapterilla

Jos sattuu ylimääräinen routteri olemaan niin sen saa käännettyä kikkailemalla Xbox 360:n WLAN-vastaanottimeksi. Hemmetin ruma sellainen hökötys vain on että sinuna pulittaisin suosista sen Microsoftin rahastuspotikan hinnan. Ostin omani käytettynä viidellä kympillä joskus. Muita vaihtoehtoja ei ikävä kyllä ole.

Jos sattuu ylimääräinen routteri olemaan niin sen saa käännettyä kikkailemalla Xbox 360:n WLAN-vastaanottimeksi. Hemmetin ruma sellainen hökötys vain on että sinuna pulittaisin suosista sen Microsoftin rahastuspotikan hinnan. Ostin omani käytettynä viidellä kympillä joskus. Muita vaihtoehtoja ei ikävä kyllä ole.

Ja tämä tarkoittaa käsittääkseni nimenomaan WLAN-reititintä, ei USB WLAN-sovitinta kuten alkuperäisellä kirjoittajalla on. Muiden valmistajien USB WLAN-vehkeitä tuskin saa toimimaan Boksissa jos nyt olen oikein ymmärtänyt. Tietyt WLAN-reititinmallit sen sijaan saa kolmannen osapuolen firmiksillä vastaanottamaan WLAN-signaalia, jolloin niiden portteihin saa sitten kytkettyä normaalisti piuhalla XBoxin ja muitakin laitteita, aivan kuin olisi tavallisesta langallisesta reitittimestä tai hubista kysymys.

Esimerkiksi tuolla firmwarella pitäisi onnistua:
http://openwrt.org/

Niin, esim verkkokaupasta taitaa irrota WLAN switchi noin 20 egellä kappale, eli 40e:llä pääset langattomaan pelaamiseen kun asennat sellaisen ADSL-motukan persuksiin ja sitten boksin taakse, tai jos ADSL-motukassa jo on WLAN-antenni tarvitaan vain yksi tuollainen boksin taakse.

Kyllä kaiketi sen tuolleensa kikkailemalla saa toimimaan. Vähimmällä hammasten kiristelyllä selviät kuitenkin kun ostat sen MS:n pötikän...

Aiheeseen liittyen: Onko joku saanut selville että mikä wlan-piiri tuossa MS:n omassa palikassa on? Kun se nyt kuitenkin on ihan usb-liitäntäinen palikka niin se voisi olla korvattavissa jollain toisella jossa on sama rauta sisällä. Jotenkin ei jaksaisi uskoa että MS olisi ihan "oman" wlan-adapterin tehnyt, olettaisin että siellä on jokin vapailla markkinoilla oleva piiri sisällä. Jos tuota pääsisi tietokoneella tutkimaan niin varmaan selviäisi lisää.

Edit: tuolta Xbox-scenen foorumilta löytyi tietoa että siinä MS:n mötikässä olisi joku "security chip" sisäänrakennettuna mikä tietty vaikeuttaa huomattavasti :( Enpä tuota wlania tosin itse juuri tarvi, kun voin tehdä läppärillä bridgen silloin kun Liveen tarvii päästä. Mutta ihan teknisestä mielenkiinnosta tätä piti vähän selvitellä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Niin, esim verkkokaupasta taitaa irrota WLAN switchi noin 20 egellä kappale, eli 40e:llä pääset langattomaan pelaamiseen kun asennat sellaisen ADSL-motukan persuksiin ja sitten boksin taakse, tai jos ADSL-motukassa jo on WLAN-antenni tarvitaan vain yksi tuollainen boksin taakse.
Jos mulla on router valmiina, niin toimiiko tollasella 20e palikalla wlan boxissa? Se 70e mokkula on aivan tajutonta rahastusta...

Toi Paolon linkin ratkasu on vähä turhan rujo, onko muita esimerkkejä?

Jos mulla on router valmiina, niin toimiiko tollasella 20e palikalla wlan boxissa? Se 70e mokkula on aivan tajutonta rahastusta...

Toi Paolon linkin ratkasu on vähä turhan rujo, onko muita esimerkkejä?

Niin siis se "20e palikka" on myös routeri.

Eli lopputulos yhtä rujo kuin Paolon linkissä :)

Itsellä on kanssa ylimääräisenä jossain tuollainen Foneran boksi, voisikin yrittää DaKyyn linkittämien ohjeiden mukaisesti tehdä siitä tuollaisen aseman tarvittaessa. Kätevästi saa virratkin otettua USB:n kautta ja väritys tosiaan sopii myös oman Xboxin väriin :)

Onko se mahdollista että laitan xbox360 nettipiuhan kiinni läppäriini ja läppärin langattomaan nettiin? Mitä minun pitää tehdä jotta saan liven toimimaan? Minulla on d-linkin langaton reitin (modeemista menee piuha langattomaan reittimeen).

Onko se mahdollista että laitan xbox360 nettipiuhan kiinni läppäriini ja läppärin langattomaan nettiin? Mitä minun pitää tehdä jotta saan liven toimimaan? Minulla on d-linkin langaton reitin (modeemista menee piuha langattomaan reittimeen).
Tähän asiaan liittyen myös minua kiinnostaisi saada jotain infoa.

On mahdollista. Kytke läppäri ja boksi yhteen ristiinkytketyllä kaapelilla. Jaa sitten nettiyhteys windowsin (jos käytät) työkalulla. Tässä esim. ohjeet vistalle: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/fi-FI/help/bfd3bd31-82f0-4b9c-9cde-fb92bc2b14771035.mspx

Hei! Tarkoittaako tuo risttinkytketty kaapeli sitä joka tuli xbox 360 mukana? Liitän siis xbox 360 kaapelilla läppäriin ja läppäri langattomaan nettiin. Eikö?
Tietokone sanoo kun koitan muuttaa verkon asetuksia että: "virhe jaettaessa ethernet yhteyttä". Tuohon suuntyaan jotakin. Meillä on speedstreamin modeemi ja siinä kiinni d-linkin langaton reitin.

Hei! Tarkoittaako tuo risttinkytketty kaapeli sitä joka tuli xbox 360 mukana? Liitän siis xbox 360 kaapelilla läppäriin ja läppäri langattomaan nettiin. Eikö?
Tietokone sanoo kun koitan muuttaa verkon asetuksia että: "virhe jaettaessa ethernet yhteyttä". Tuohon suuntyaan jotakin. Meillä on speedstreamin modeemi ja siinä kiinni d-linkin langaton reitin.

Boksin mukana tuleva kaapeli taitaa olla ns. suoraan kytketty. Ristiinkytketyn kaapelin voit ostaa lähes mistä tahansa johtoja ja muuta elektroniikkaa myyvästä liikkeestä (esim. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2081). Et voi ilmeisesti liittää boksia suoraan modeemiin?

Ajattelin hankkia WLAN-ethernet konvertterin, joten laitanpa tähänkin pari vaihtoehtoa boksin omalle varsin hinnakkaalle wlan-adapterille. Nämä ovat siis erillisiä laitteita, jotka ottavat langattoman signaalin vastaan ja siirtävät sen piuhaa pitkin eteenpäin. Boksiin kytketään edelleen normaali verkkopiuha, joten se ei edes huomaa mitään eroa yhteydessä. Plussaa toki myös se, että näillä saa verkkoyhteyden mihin tahansa laitteeseen eikä pelkästään XO:hon.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=36581
51,90
Tässä on se etu että osaa ottaa virran myös kahdesta usb-portista (vaikkapa XO:sta jos sattuu löytymään 2 vapaata usb:tä), jolloin erillistä virtalähdettä ei tarvita

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18444
46,90
Buffalo lienee ainakin merkkinä tunnetumpi ja siten ehkä luotettavampi. Tässä on lisäksi 4 kpl LAN-portteja joten muitakin laitteita voi siihen samanaikaisesti liittää.

Kellään kokemuksia noista? Kallistuisin hieman tuohon Buffaloon lisäporttien ansiosta. Se myös tukee WPA-salausta, siinä missä Belkin pelkkää WEP:iä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Täytyykö ethernet yhteys jakaa kun käyttää tuota kaapelia? Mulla tulee kun koitan jakaa ethernet yhteyttä siinä lukee "virhe jaettaessa ethernet yhteyttä". Pitääkö minun hommata tuo kaapeli liittää se xbox 360 ja sillin onnistuu sen ethernet yhteyden jakaminen?

elikkä! jos joku on saanyt ton fon la foneran toimimaan xboxsinsa kanssa niin voisitko ystävällisesti laittaa ohjetta!! itsellä meni sormi suuhun kun kokeilin kyseisellä ohjeilla. firmistä en saanut vaihdettua tohon masinaan:mad:

http://www.fonerahacks.com/index.php/Tutorials-and-Guides/Updated-DD-WRT-v24-Final-Flash-Guide.html

http://www.fonerahacks.com/index.ph...360-Wireless-Adapter-Using-the-La-Fonera.html

Kiitokset etu käteen.. olen menettämässä järkeni ton 15 kaapelin kans ja en viitsisi tuhlata johonki usbi palikaan tota ammoisaa raha summa!

Ylös Bottom