Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 & WLAN

Nikki

Active Member
Selatessa en löytänyt mitään järkevää yhtenäistä ketjua Wlan asioille tai sitten en huomannut. Joskus kuulin puheita että poksuun pystyy itse raksaamaan wlan palikan ja täten ei tarvitse maksaa MS:n ryöstöhintoja, onko jollain ohjeita tähän miten homma toimii koska tarvisin näitä 3 kappaletta ja normi modeemit voisivat ola halvempia?
 
Vastaus: Xbox360 & Wlan

Selatessa en löytänyt mitään järkevää yhtenäistä ketjua Wlan asioille tai sitten en huomannut. Joskus kuulin puheita että poksuun pystyy itse raksaamaan wlan palikan ja täten ei tarvitse maksaa MS:n ryöstöhintoja, onko jollain ohjeita tähän miten homma toimii koska tarvisin näitä 3 kappaletta ja normi modeemit voisivat ola halvempia?

Tuolla on jotakin ohjetta

HOW TO: Cheap Wireless For Your Xbox 360
 
Vastaus: Xbox360 & Wlan

Tarttet routerin johon pystyt asentamaan DD-WRT firmwaren. Periaatteessa homma toimii siis siten, että asennat tuon firmwaren routeriin. Router kiinni boksin ethernet paikkaan ja tadaa sinulla on langaton netti boksissa. Router tarvitsee tietysti vielä virtaa, eli vie yhden töpselipaikan jatkoroikasta/seinästä. Firmware varmaan vaatii jonkinlaista säätämistä myös.

Ohjeita voit alkaa kattelemaan -> Google Xbox 360 DD-WRT. Lontoon kielisiä ohjeita on, vaikka sun kuin hemmetisti ainakin tarjolla. Muistelisin joskus jossain nähneeni ihan kotoisallakin kielellä kirjoitetut ohjeet asentamiseen.

Itse en ole tätä viritelmää koittanut, mutta suht halvaks sen pitäisi tulla. Mikäli vaan löytää jostain semmosen routerin mihin toi firmware asentaminen onnistuu. Huuto.netistä kannattaa varmaan katsella.

Itse ostin Dealextremestä mustan langattoman palikan hintaan 33.32€. Tarjolla on myös valkoinen hintaan 31.62€ ja tupla-antenneilla varustettu hintaan 36.73. Kalliimaksihan nämä tulee kuin nuo viritelmät, mutta helpompi ratkaisu ainakin huomattavasti.
 
Vastaus: Xbox360 & Wlan

Kiitoksia paljon, deal extremen hinta ei ole paha mutta se firma boikotissa mun osalta kun pari kuukautta odottama tavara ei tullutkaan ja sai tapella rahojensa kanssa. Livessä en ole aikoihin viitsinyt olla koska johdot pyörivät jaloissa joten langaton yhteys on pakko rako tai ei ollenkaan.
 
Vastaus: Xbox360 & Wlan

Kiitoksia paljon, deal extremen hinta ei ole paha mutta se firma boikotissa mun osalta kun pari kuukautta odottama tavara ei tullutkaan ja sai tapella rahojensa kanssa. Livessä en ole aikoihin viitsinyt olla koska johdot pyörivät jaloissa joten langaton yhteys on pakko rako tai ei ollenkaan.

Noita wlan-palikoita on aika useassa kaupassa ollut poistomyynnissä viime aikoina. Halvin taisi olla boostepissä, mutta ei näytä enää löytyvän. Myös Prismasta bongasin tuota vanhempaa adapteria noin 30e hintaan.
 
Vastaus: Xbox 360 & WLAN

Laitoin tänään wlanin pystyyn ja ajattelin koittaa josko saisin xboxin ja pc:n kommunikoimaan keskenään. Kaikki ei kuitenkaan sujunut kuin strömsössä.

Boksi on siis kiinni piuhalla wlan-reitittimessä, joka yhdistyy pc:hen wlanilla.
Sain xboxin ja windows media centerin kommunikoimaan keskenään, rakentamaan media libraryn jne. Tämän jälkeen yhteys alkoi temppuilla.
Valitessa dashboardista media center yhteys ei aluksi meinaa onnistua ollenkaan. Yhden tai kahden kerran jälkeen päästään askelta pidemmälle, mutta homma jumittuu hetken päästä siniseen taustaruutuun. Samaan aikaan pc:n wlan-nettiyhteys katkeilee eikä meinaa saada yhdistettyä mihinkään. Katkoilu loppuu kun xboxin sammuttaa.

Itselläni nämä verkkoasiat ovat melko pitkälti hämärän peitossa. Osaisiko joku sanoa mihin suuntaan hommaa pitäisi lähteä rukkaamaan?
 
Ylös Bottom