Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    x360
Vastaus: Xbox 360

Potuttaa kun oma XO ääntelee todella ärsyttävästi, eikä ääntä pidä pelkästään se pahamainen dvd-asema. Kone pitää sellaista todella korviaraastavaa metallista vinguntaa, joka vaimenee ja kovenee tietyin väliajoin. Ääni kuulostaa kirjoitettuna jokseenkin tältä: iuiuiuiuiuiuiu. Ääni ei kuulu hirveän lujaa, mutta kuitenkin niin että sen kuulee vähän kauempaakin. Tuon dvd-aseman suhina ei häiritse tippaakaan, sillä se on sellaista matalaa suhinaa, vaikka melko kovaäänistä sellaista onkin, mutta auta armias tuota vinguntaa. Menee pää kipeäksi alta aikayksikön kun sitä kuuntelee.

Tuo ääni ei kuulu pelkästään pelatessa, vaan koko ajan, mitä tahansa koneella tekeekään. Kattelen tässä nyt leffaa XO:lla, mutta vaikea keskittyä siihen kun vingunta käy niin pahasti korviin. Vaikuttaisi siltä että ääni lähtee tuulettimista. Onkohan mulla nyt taas kerran viallinen yksilö, vai möykkääkö teidänkin koneenne tuolla lailla?

Muikku sanoi:
Tuo ääni ei kuulu pelkästään pelatessa, vaan koko ajan, mitä tahansa koneella tekeekään. Kattelen tässä nyt leffaa XO:lla, mutta vaikea keskittyä siihen kun vingunta käy niin pahasti korviin. Vaikuttaisi siltä että ääni lähtee tuulettimista. Onkohan mulla nyt taas kerran viallinen yksilö, vai möykkääkö teidänkin koneenne tuolla lailla?

Kuuntelehan, kuuluuko ääni konsolin tuulettimista vai virtalähteen tuulettimista. Käsittääkseni konsolin ääni on useimmiten vain pelkkää suhinaa, mutta virtalähde voi kyllä sirittää jonkin verran. Jos ääni lähtee virtalähteestä, sille saattaa voida tehdä jotain pelkällä paremmalla sijoittamisella, kunhan muistaa huolehtia ilman kierrosta.

Nyt sitte vihdoin laukes p*ska. Perfect Darkin alkuvideon aikana ruutu pimeeks, ja kolme vilkkuvaa punasta valoa (hardware failure). Sain jo hetkeks toimimaan Microsoftin ohjeitten mukaan, mutta sitte kyrsähti, kun vedin kovon kiinni. Toisella kerralla käynnisty jopa kovon kanssa, mut sitte ruutu meni valkoseks hetken päästä. V*ttu ku ketuttaa :mad:

Kai se on soiteltava puhelintukeen, mutta eihän siellä jouluna tietysti ketään ole.

Hakkiz sanoi:
Kuuntelehan, kuuluuko ääni konsolin tuulettimista vai virtalähteen tuulettimista. Käsittääkseni konsolin ääni on useimmiten vain pelkkää suhinaa, mutta virtalähde voi kyllä sirittää jonkin verran. Jos ääni lähtee virtalähteestä, sille saattaa voida tehdä jotain pelkällä paremmalla sijoittamisella, kunhan muistaa huolehtia ilman kierrosta.

Kuuntelin nyt tarkasti että kumpi tuota ääntä oikeen päästää, ja kyllä se itse koneesta tulee. Virtalähde ei pitänyt pikaisen kuuntelun perusteella ääntä ollenkaan, eli se ei ole viallinen. Potuttaa lievästi... Pitää varmaan lähettää kone korjattavaksi.

Knight sanoi:
Soitinpa tukeen, ja koneeni tosiaan lähtee huoltoon. Kuljetufirma tuo minulle laatikon ja hakee pelkän koneen pois. Suht' kivuttomasti tämä nyt näyttäisi onnistuvan.

Mitens muuten Knightillä, sait varmaan jo koneen...kestikö kauan? Oliks sulla Premiumi, ja jos oli, niin pistitkö vanhan kovalevyn mukaan pakettiin? Meinaan ei huvittaisi menettää kaikkia saveja.

Juu

Xbox 360 100 hz panasonicciin kiinni rgb kaapelilla. "Odotettu" sumuinen kuva olikin selkeä ja todella kirkas! Jee! ....Laite lähti käyntiin mukisematta...live meni päälle pienen naputtelun jälkeen ja kameokin toimi sutjakkaasti...

Tuntuma: laite on hintaansa nähden melkoinen tehomylly. Ainakin kameo ja demot mitä on tullut latailtua (fifa, nfsp most wanted, ...pikkupelit...heh) ovat vakuuttaneet grafiikallaan paatuneimmankin skeptikon. Tietysti resoluutio olisi hdtv :llä vielä koreampi...mutta tyytyväinen kuvaan ja grafiikoihin olen.

Laite tuntuu puskevan takaa lämpimää ilmaa, mutta muuntaja on viileä. Mutta kaikki toimii. Vois linkkejä pistää jos jaksais kuvia napsia, miltä tuo härveli laadukkaan putkitelkun kautta näyttää...kun ei itse ennen laitteen hankkimista mistään kuvia löytänyt.

kuittaa ja palaa ihmemaailmaan...eh,.,,he he...

(niin kyseessä siis premium malli...)

sCeNtEd sanoi:
Laite tuntuu puskevan takaa lämpimää ilmaa, mutta muuntaja on viileä. Mutta kaikki toimii. Vois linkkejä pistää jos jaksais kuvia napsia, miltä tuo härveli laadukkaan putkitelkun kautta näyttää...kun ei itse ennen laitteen hankkimista mistään kuvia löytänyt.
Tuskinpa ne kuvat kauhean hyvää kuvaa antaisivat.

sCeNtEd sanoi:
(niin kyseessä siis premium malli...)
Core-pellet syö Lidlin ruokaa!

Tulipahan nyt soiteltua Microsoftille. Kone lähtee tietty Saksaan kuriirin kautta.

Ihmetyttää vain, kun käskivät pistää mukaan konsolin, HDD:n ja AV-kaapelin. Ei siis virtalähdettä lainkaan...tuskinpa se vika AV-kaapelissä tai HDD:ssa on, kun kone kaatuu kolmen punaisen valon saattelemana ilman kovalevyäkin...tai no mistäpähän minä sen tietäisin. Kyllä nyt kuitenkin pitäisin virtalähdettä todennäköisempänä syynä :confused:

Kun kysyin, että onko tuota kovoa pakko laittaa mukaan, kun siellä on hemmetisti saveja (ja kone siis prakaa myös ilman sitä), poju sanoi, että "näin täällä ohjeissa on neuvottu, mutta jos katsot, että et halua, niin älä laita"...laittaako vai eikö laittaa :D Jos tekisi peliliikkeen, eikä laittaisi. Jospa sieltä tulisi vielä toinen kovalevy bonuksena.

Jos täällä nyt joku sattuu olemaan, joka koneensa on huoltoon lähettänyt, niin tuliko sieltä kuriirin mukana laatikko. MS:n heppu ei ollut asiasta varma, ja käski hankkia laatikon varmuuden vuoksi :rolleyes:

Legge sanoi:
Tulipahan nyt soiteltua Microsoftille. Kone lähtee tietty Saksaan kuriirin kautta.

Ihmetyttää vain, kun käskivät pistää mukaan konsolin, HDD:n ja AV-kaapelin. Ei siis virtalähdettä lainkaan...tuskinpa se vika AV-kaapelissä tai HDD:ssa on, kun kone kaatuu kolmen punaisen valon saattelemana ilman kovalevyäkin...tai no mistäpähän minä sen tietäisin. Kyllä nyt kuitenkin pitäisin virtalähdettä todennäköisempänä syynä :confused:

Kun kysyin, että onko tuota kovoa pakko laittaa mukaan, kun siellä on hemmetisti saveja (ja kone siis prakaa myös ilman sitä), poju sanoi, että "näin täällä ohjeissa on neuvottu, mutta jos katsot, että et halua, niin älä laita"...laittaako vai eikö laittaa :D Jos tekisi peliliikkeen, eikä laittaisi. Jospa sieltä tulisi vielä toinen kovalevy bonuksena.

Jos täällä nyt joku sattuu olemaan, joka koneensa on huoltoon lähettänyt, niin tuliko sieltä kuriirin mukana laatikko. MS:n heppu ei ollut asiasta varma, ja käski hankkia laatikon varmuuden vuoksi :rolleyes:
Ainakin minulle UPS toimitti laatikon ja haki paketin seuraavana päivänä.

Knight sanoi:
Core-pellet syö Lidlin ruokaa!

joopa joo. Onpa taas keskustelijoiden kommenttien taso loistavaa. Itselläni on kyllä Premium versio ja hdtv, mutta en silti ole täällä "mulla on noussut keltainen neste päähän" -mentaliteetilla liikkeellä.

Clansman sanoi:
joopa joo. Onpa taas keskustelijoiden kommenttien taso loistavaa. Itselläni on kyllä Premium versio ja hdtv, mutta en silti ole täällä "mulla on noussut keltainen neste päähän" -mentaliteetilla liikkeellä.
Oletkin selvästi huumorimiehiä.

Knight sanoi:
Oletkin selvästi huumorimiehiä.

Normaalisti kyllä mutta en tuossa nähnyt mitään edes vähänkään huumoriin viittaavaa. Samaa suomalaista maitoa ja juustohan sieltä saa kun muualtakin. Ehkä kaikki eivät tunne käsitettä "pappa betalar".

Kyllä minusta oli ihan itsestäänselvää että Knightin kommentti oli läppä eikä sen tarkoituksena ollut pilkata ketään.

Wile sanoi:
Kyllä minusta oli ihan itsestäänselvää että Knightin kommentti oli läppä eikä sen tarkoituksena ollut pilkata ketään.

Ok, minulla on siis vain huono päivä huumorin suhteen. Johtuu varmaan kinkusta, tai Subtv:ltä näin jouluna tulvivasta brittihuumorista. Oh suits you sir!

Jouluna ehti hieman enemmän tutustua tuohon uutukaisboksiin. Täytyy kyllä kehaista Microsoftia siitä, että ovat hienon tehomyllyn väsänneet, hieman omaan makuuni turhan äänekäs, mutta ainakin hyvä syy pitää ääniä normaalia kovemmalla.

Peleistä omistan PGR3:n ja Kameon, Kameo on saanut jäädä kun tuo PGR 3 alkoi koukuttamaan niin pahasti. Nättejä kumpainenkin, grafiikat kyllä astetta parempaa mitä hypekuvista uskalsi odottaa. Ja vielä täytyy nostaa hattua tuolle DD 5.1:lle, vihdoin saan kunnon peliäänet kotiteatterilaitteistostani, PGR 3 kuulostaa erittäin herkulliselta. Myös Kameokin. Nettipeleistä on kokemusta since ensimmäinen Quake ilmestyi, ja en olisi koskaan uskonut, että konsolilla autopeli olisi niin pelattava netin yli, mitä PGR 3 on. Tuntuu että latenssia ei olisi lähestulkoon yhtään. Loistavaa!

Itse en millään meinannut uskoa että tuosta Livestä olisi jotain käytännön hyötyä, mutta tulipa sekin olettamus todistettua vääräksi. Loistava keksintö, käytettävyys on huippuluokkaa, sisältö tosin kaipaisi hieman lisää. Pelidemot pitäisi tulla lähestulkoon pakollisiksi. Ainoa miinus tulee hitaudesta, servut ovat varmasti ruuhkautetut, mutta mielestäni 30kB/s ei ole nopeus eikä mikään, vaikka Jenkeistä dataa valuukin. Kyllä Atlantin yli pystyy mirrorien kanssa paljon parempiin nopeuksiin.

Vielä kun saisi kunnon urheilupelin, rpg:n ja lisää sisältöä Marketplaceen, niin tämän konsolin äärellä tulee viihtymään pitkään. Tämä konsoli menee puhtaasti "vuoden paras yllättäjä" listaani. Enemmän mitä odotin, reippaasti.

Pyörin Livessä nimellä "masis" mikäli joku kaipaa live-peliseuraa. Itse en ole kuin pari kertaa suomalaisten kanssa päässyt pelaamaan, ja on ollut hubaa nauraa ulkomaalaisten töppäilyille :)

kloever sanoi:
Jouluna ehti hieman enemmän tutustua tuohon uutukaisboksiin. Täytyy kyllä kehaista Microsoftia siitä, että ovat hienon tehomyllyn väsänneet, hieman omaan makuuni turhan äänekäs, mutta ainakin hyvä syy pitää ääniä normaalia kovemmalla.

Peleistä omistan PGR3:n ja Kameon, Kameo on saanut jäädä kun tuo PGR 3 alkoi koukuttamaan niin pahasti. Nättejä kumpainenkin, grafiikat kyllä astetta parempaa mitä hypekuvista uskalsi odottaa. Ja vielä täytyy nostaa hattua tuolle DD 5.1:lle, vihdoin saan kunnon peliäänet kotiteatterilaitteistostani, PGR 3 kuulostaa erittäin herkulliselta. Myös Kameokin. Nettipeleistä on kokemusta since ensimmäinen Quake ilmestyi, ja en olisi koskaan uskonut, että konsolilla autopeli olisi niin pelattava netin yli, mitä PGR 3 on. Tuntuu että latenssia ei olisi lähestulkoon yhtään. Loistavaa!

Itse en millään meinannut uskoa että tuosta Livestä olisi jotain käytännön hyötyä, mutta tulipa sekin olettamus todistettua vääräksi. Loistava keksintö, käytettävyys on huippuluokkaa, sisältö tosin kaipaisi hieman lisää. Pelidemot pitäisi tulla lähestulkoon pakollisiksi. Ainoa miinus tulee hitaudesta, servut ovat varmasti ruuhkautetut, mutta mielestäni 30kB/s ei ole nopeus eikä mikään, vaikka Jenkeistä dataa valuukin. Kyllä Atlantin yli pystyy mirrorien kanssa paljon parempiin nopeuksiin.

Vielä kun saisi kunnon urheilupelin, rpg:n ja lisää sisältöä Marketplaceen, niin tämän konsolin äärellä tulee viihtymään pitkään. Tämä konsoli menee puhtaasti "vuoden paras yllättäjä" listaani. Enemmän mitä odotin, reippaasti.

Pyörin Livessä nimellä "masis" mikäli joku kaipaa live-peliseuraa. Itse en ole kuin pari kertaa suomalaisten kanssa päässyt pelaamaan, ja on ollut hubaa nauraa ulkomaalaisten töppäilyille :)

Yhdyn tuohon!! Joo mul oli ihan sama juttu..En tienny enää et mitä odottaa tolta ku oli nii pal kuullu juttuja ennen ku ite sai omansa..Oon ollu tosi tyytyväinen!! Pitää koputtaa puuta.. Ei oo lämmenny, ei mölynnyt, ei tilttaillut muutakuin 1 kerran..Kaikki muutenkin toiminut loistavasti..

Live myös yllätti..pelannut tota Quake 1 netissä muinoin tovin..PGR3 toimii loistavasti ja samoin NBA Live 2006..Ja jos joku pelailee samoja pelejä niin pistä toki viestiä XO:n kautta jotta päästään suomalaistenkin kesken pelailemaan..Pelaan nimella Maagiboy

Sain onnekkaasti VGA-johdon heti.. Sillä kuva on mahtava..Telkkarina on LG-RZPX12X 42" Plasma, sillä ainakin kuva näyttää mahtavalta.. Resoiksi saan kaikki muut paitsi 1280x768 ja 1360x768..Käytän 1280x1024..Oon miettyny nyt noita kun 720p:hän on toi 1280x768.. Ja kun mulla on toi suurempi reso et huononeeko kuva koska sehän venyttää sitä?vai? Telkka on 16:9 ja 1024x768 mutta kullä kuva näyttää siis ihan normaalilta (niin että ei venyttäisi kuvaa). Hain yhden Trailerin jo ja se oli 720p (The Chronicles of Narnia)..Miettisin että jos resona olisi tuo 1280x768 niin olisiko kuvassa mustat palkit kuvan molemmilla puolilla?? Koska minulla on tuolla 1280x1024..Siis pitäisikö tuon käyttämäni reson olla huonompi kuin tuo 1280x768, siis epätarkempi? Eli en tiedä skaalaako 1280x1024 jotenkin huonommaksi tuota 1280x768?

Tulikohan tarpeeksi epäselvästi? Jos joku sattumalta tietäisi..Aattelin että pitäisikö jo hommata uusi tv että saisi tuon 720p ulos..Tai onko se sitten parempi kun tuo 1280x1024..Sitä juuri yritän selvittää..

XO:n kuva on (tai siis pitäisi olla) yleensä aina 1280x720 (toiselta nimeltään 720p). Muut resoluutiot on sitten tuosta resoluutiosta skaalattuja. Poikkeuksia on kuitenkin omien kokemusteni mukaan melkoisesti:

- dvd-elokuvat toistuu hunomalla resolla
- jotkut live arcade-pelit (kuten Hexic) toistuu paremmallakin resolla :)
- alkuperäiset xbox-pelit (kuten Halo 2) toistuu anamorfisella 960x720 resolla
- jotkut uusistakin peleistä tai ainakin niiden demoista (Need for Speed) käyttääkin 1280x1024 asetuksella yllättäen 640x480 kuvaa :( :(
- jotkut uusista peleistä ei käytä täyttä 720p resoa vaan skaalataan esim 1024x600 kuvasta (PGR3)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Prisoner sanoi:
XO:n kuva on (tai siis pitäisi olla) yleensä aina 1280x720 (toiselta nimeltään 720p). Muut resoluutiot on sitten tuosta resoluutiosta skaalattuja. Poikkeuksia on kuitenkin omien kokemusteni mukaan melkoisesti:

- dvd-elokuvat toistuu hunomalla resolla
- jotkut live arcade-pelit (kuten Hexic) toistuu paremmallakin resolla :)
- alkuperäiset xbox-pelit (kuten Halo 2) toistuu anamorfisella 960x720 resolla
- jotkut uusistakin peleistä tai ainakin niiden demoista (Need for Speed), jotka käyttääkin 1280x1024 asetuksella yllättäen 640x480 kuvaa :( :(
- jotkut uusista peleistä ei käytä täyttä 720p resoa vaan skaalataan esim 1024x600 kuvasta (PGR3)

AHAA ok!! Joo mullaki DVD toistuu iha muul resol..Mut kaikki arcade pelit ja PGR3,Kameo ja NBA live ovat kyllä toistuneet mulla ainakin 1280x1024 resolla..Mul on VGA kaapeli et onko siinä jotain eroa tohon komposiitti kaapeliin kun en oo koittanu..

Maagiboy sanoi:
AHAA ok!! Joo mullaki DVD toistuu iha muul resol..Mut kaikki arcade pelit ja PGR3,Kameo ja NBA live ovat kyllä toistuneet mulla ainakin 1280x1024 resolla..Mul on VGA kaapeli et onko siinä jotain eroa tohon komposiitti kaapeliin kun en oo koittanu..

Olen siinä luulossa että VGA kaapelilla kuvasuhde olisi n. 4:3, eli kun telkkusi on 16:9 niin VGA kaapleli ei varmaankaan ole paras mahdollinen tapa kytkeä X360.

Kannattas kokeilla KOMPONENTTI kaapeleilla niin saat 16:9 kuvan, telkkusi varmasti ottaa ED/HD signaalit (480p, 720p, 1080i) sisään, sitten vaan kattelet mikä niistä näyttää parhaalta. Omassa projektorissa ei ole kuin 960*540 reso ja kyllä siinäkin aivan mainiolta tuo 720p ja 1080i näyttää.

VGA-kaapelin kanssa asetuksiin ilmestyy myös laajakuva-resoluutiot eli sitä voi käyttää myös laajakuvaisen näytön kanssa kuten komponenttikaapeliakin. Taulukko VGA-kaapelin resoluutioista ja kuvasuhteista löytyy täältä.

Ylös Bottom