Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    x360
Vastaus: Xbox 2

USAnlippu sanoi:
Anteeksi kun poikkean aiheesta, mutta:

Jos joku on rekisteröitynyt Tilt.Tv:n sivuille, kertokaa miten se puhelin-numero pitää siinä rekisteröitymisessä laittaa.

Eli mitä 1 palkkiin, ja mitä 2 palkkiin ja mitä 3 palkkiin.
Teit jo aiheen koskien tätä asiaa? Miksi pitää kirjoittaa toiseen threadiin joka ei ole aiheeltansa lähelläkään omaa asiaasi?
 
Vastaus: Xbox 2

Sarine sanoi:
Teit jo aiheen koskien tätä asiaa? Miksi pitää kirjoittaa toiseen threadiin joka ei ole aiheeltansa lähelläkään omaa asiaasi?

// off topic //

Ja sitten ihmetellään miksi Tilt foorumin porukkaa mollataan....

// off topic //
 
Vastaus: Xbox 2

Teppo_Holmqvist sanoi:
Ei toki, mutta nykyinen taloustilanne tekee Euroopan vedättämisestä suotuisampaa...

Minun mielestäni taas vahva euro takaa sen, että nyt joudumme maksamaan vähemmän euroja päälle mitä ennen. Mielestäni tämä on päivänselvä asia.
 
Vastaus: Xbox 2

Dr Evil sanoi:
Minun mielestäni taas vahva euro takaa sen, että nyt joudumme maksamaan vähemmän euroja päälle mitä ennen. Mielestäni tämä on päivänselvä asia.

Niinpä. Bill-setä saa 360 dollaria 300:n rahastu... siis Xbox 360 vempaimesta. Veikkaisin, että konsolin hinta on suhteellisen alhaalla, mutta lisälaitteista sitten maksetaan senkin edestä.
 
Vastaus: Xbox 2

Lueskelin tuosta PPU:sta ja siitä onko se seuraavassa Xboxissa. Monet olivat sitä mieltä, että PPU:ta ei enää ehditä lisämään konsoliin. Siitä tuli mieleeni tämä patenttiuutinen ja tarkemmin tuo nro 140 (Additional CPU Module(s) (Optional), josta itse patentissa sanotaan seuraavaa:

The crossbar 134 also provides optional connectivity to other CPU processing modules 140 via a Symmetric Multiprocessing (SMP) interface 142. Symmetric multiprocessing refers to an arrangement in which multiple CPUs share the same memory space and operating system. The optional other CPU modules 140 provide additional processing power to the system 100 if such functionality is deemed desirable for a particular application.

Osaako joku rautaekspertti sanoa, voiko tuohon liittää tuon PPU:n vai onko kyseessä vain paikka ylimääräiselle CPU:lle? Tässä on PPU:n patentti, jos siitä on hyötyä.
 
Vastaus: Xbox 2

Dr Evil sanoi:
Nyt kun täällä on hyvin päästy villeihin huhuihin niin voisikohan nuo ylä- ja alareunassa olevat harmaat palkit olla jossain tekemisissä Tulevan Xboxin muotojen kanssa?. Ainakin ne kovertuvat keskeltä :) .

http://www.xbox.com/en-CA/default.htm


Tuon mallisena se ei ehkä pysyisi kovin hyvin pystyssä. Itse veikkaan että siitä tulee hieman x:n mallinen. Vähän niinkuin tuossa Ourcolony muurhaisen perseessä: http://www.ourcolony.net/downloads/symbol.zip

Edit: jos ne brittihuhut siis pitävät paikkansa.
 
Vastaus: Xbox 2

TeKe sanoi:
Lueskelin tuosta PPU:sta ja siitä onko se seuraavassa Xboxissa. Monet olivat sitä mieltä, että PPU:ta ei enää ehditä lisämään konsoliin. Siitä tuli mieleeni tämä patenttiuutinen ja tarkemmin tuo nro 140 (Additional CPU Module(s) (Optional), josta itse patentissa sanotaan seuraavaa:

The crossbar 134 also provides optional connectivity to other CPU processing modules 140 via a Symmetric Multiprocessing (SMP) interface 142. Symmetric multiprocessing refers to an arrangement in which multiple CPUs share the same memory space and operating system. The optional other CPU modules 140 provide additional processing power to the system 100 if such functionality is deemed desirable for a particular application.

Osaako joku rautaekspertti sanoa, voiko tuohon liittää tuon PPU:n vai onko kyseessä vain paikka ylimääräiselle CPU:lle? Tässä on PPU:n patentti, jos siitä on hyötyä.

En sano, etteikö tuo [CPU-CPU-CPU]-PPU-GPU olisi mahdollinen yhdistelmä, mutta oikeastaan Ageian systeemistä on suurempaa hyötyä PC:lle, jonka CPU-arkkitehtuuri on Xbox 360 -arkkitehtuuria hitaampi ja vanhanaikaisempi. Ageia on lisensoinut fysiikkatyökalunsa (NovodeX Physics SDK:n) Microsoftille/Epicille (Unreal Engine 3:een, jota Microsoft käyttää tulevissa peleissään) ja nähtävästi kustomoinut sitä niin, että se hyödyntäisi tehokkaasti Xbox 360:n moniydinprossoriarkkitehtuuria. Konsolilla kehittäjä voi omistaa yhden prosessoriytimen pelkästään fysiikan simulointiin, mitä nyky-PC:llä ei oikein voi tehdä. Näin ollen - vaikka tehoetua tulisikin - PPU:n lisääminen uuden sukupolven Xboxiin voisi olla hyötyyn nähden turhan kallista.

Dr Evil sanoi:
Nyt kun täällä on hyvin päästy villeihin huhuihin niin voisikohan nuo ylä- ja alareunassa olevat harmaat palkit olla jossain tekemisissä Tulevan Xboxin muotojen kanssa?. Ainakin ne kovertuvat keskeltä :) .

http://www.xbox.com/en-CA/default.htm

Hehheh. :D Itse olisin kyllä toivonut täysin tasaista laitetta. Tässä on saanut tarpeeksi tapella kuperapintaisen Xboxin kanssa, kun se pitäisi pinota muiden koneiden kanssa.
 
Vastaus: Xbox 2

Hakkiz sanoi:
Ageia on lisensoinut fysiikkatyökalunsa (NovodeX Physics SDK:n) Microsoftille/Epicille (Unreal Engine 3:een, jota Microsoft käyttää tulevissa peleissään) ja nähtävästi kustomoinut sitä niin, että se hyödyntäisi tehokkaasti Xbox 360:n moniydinprossoriarkkitehtuuria.

Juu. Tämän tiesinkin. Uutisessa mietityttää kuitenkin tämä:

"Today marks the beginning of a new era of hardware-accelerated physics for developers and users alike, in which pervasive interactive realism enters the world of gaming."

Jos en aivan pihalla ole, pelkkä fysiikkaohjelma, jota normaali CPU suorittaa ei ole "hardware-accelerated".


Konsolilla kehittäjä voi omistaa yhden prosessoriytimen pelkästään fysiikan simulointiin, mitä nyky-PC:llä ei oikein voi tehdä. Näin ollen - vaikka tehoetua tulisikin - PPU:n lisääminen uuden sukupolven Xboxiin voisi olla hyötyyn nähden turhan kallista.


Mutta se ei olisi yhtä tehokasta. Voisihan yhden prosessorin omistaa pelkälle grafiikallekin, mutta grafiikka varten suunniteltu GPU tekee sen huomattavasti tehokkaammin. Sitten on vielä ne Allardin puheet teraflopin pusertavasta koneesta. Sehän voi olla tietty markkinointi huuhaata tyyliin EE ja tunteet peleissä, mutta jos se on totta, niin en heti uskoisi, että se saavutettaisiin näillä pelkästään huhutuilla CPU:lla ja GPU:lla. CPU+GPU+PPU yhdistelmällä se voisi olla ehkä mahdollista.

Laitetaan nyt disclaimeri varmuuden vuoksi: pidän itsekin epätodennäköisenä sitä että PPU olisi osa Xboxin seuraajaa, kunhan spekuloin mahdollisuuksia lämpimikseni.
 
Vastaus: Xbox 2

Voisiko se olla niin, että yksi niistä kolmesta? ytimistä laskisi juuri fysiikkaa, tai sitten tuo löytyy koneesta. Itse veikkaan ensimmäistä, mutta en pidä toistakaan täysin mahdottomana.
 
Vastaus: Xbox 2

Dr Evil sanoi:
Voisiko se olla niin, että yksi niistä kolmesta? ytimistä laskisi juuri fysiikkaa, tai sitten tuo löytyy koneesta. Itse veikkaan ensimmäistä, mutta en pidä toistakaan täysin mahdottomana.
Järkevämmältä ratkaisulta tuo tuntuisi että yksi prossuista olisi fysiikka laskuihin. Miettikääs miten pahaksi pullonkaulaksi siinä koneessa muuten jää se GPU jos on 3 x 3ghz prosessoria. Samalla kun jätetään PPU pois saadaan laskettua boxin tuotantokustannuksia selkeästi, kumminkin niin uusi juttu tuo PPU että maksanee näin alussa maltaita kun maksetaan vielä pois kehitystyötä.
 
Vastaus: Xbox 2

seppohevonen sanoi:
Järkevämmältä ratkaisulta tuo tuntuisi että yksi prossuista olisi fysiikka laskuihin. Miettikääs miten pahaksi pullonkaulaksi siinä koneessa muuten jää se GPU jos on 3 x 3ghz prosessoria.

Pakko nillittää sen verran, että siihen on tulossa yksi prosessori,jossa on kolme ydintä. :o
 
Vastaus: Xbox 2

Dr Evil sanoi:
Pakko nillittää sen verran, että siihen on tulossa yksi prosessori,jossa on kolme ydintä. :o
:eek: Hyvä huomio. Silti olen äskeistä mieltä. Eikös noissa 2 ydinprossuissa ainakin pelinopeus ole ollut jotain 80% parempi kuin vastaavassa yksi ytimisessä?
 
Vastaus: Xbox 2

Muistuipa tässä mieleeni, että J Allardin mukaan Microsoft on siirtymässä kohti vapaasti ohjelmoitavia yleisprosessoreja erikoisprosessorien sijaan. Tämän nojalla olisi jokseenkin yllättävää, jos konsolissa olisi yksi vain fysiikalle omistettu prosessori. X360 ei näillä näkymin sisällä edes ääniprosessoria, toisin kuin Xbox.
 
Vastaus: Xbox 2

seppohevonen sanoi:
:eek: Hyvä huomio. Silti olen äskeistä mieltä. Eikös noissa 2 ydinprossuissa ainakin pelinopeus ole ollut jotain 80% parempi kuin vastaavassa yksi ytimisessä?

Ei taida pc-puolella oikein olla pelejä, jotka tukisivat useampaa prosessoria tai ydintä. Kyllä sillä varmaan tuollaisiin lukuihin kuitenkin päästää, jos niitä tuetaan, konsoleillahan näitä ongelmia ei ole.
 
Vastaus: Xbox 2

Hakkiz sanoi:
Muistuipa tässä mieleeni, että J Allardin mukaan Microsoft on siirtymässä kohti vapaasti ohjelmoitavia yleisprosessoreja erikoisprosessorien sijaan. Tämän nojalla olisi jokseenkin yllättävää, jos konsolissa olisi yksi vain fysiikalle omistettu prosessori. X360 ei näillä näkymin sisällä edes ääniprosessoria, toisin kuin Xbox.

Ja tämä tarkoittaa että mitä häh? Valaise tietämätöntä... :p
Megagamesin sivuilla törmäsin varsin mielenkiintoiseen kuvaan tulevasta konsolista... :) --->KLIK.
 
Vastaus: Xbox 2

gefilus A sanoi:
Ja tämä tarkoittaa että mitä häh? Valaise tietämätöntä... :p
Megagamesin sivuilla törmäsin varsin mielenkiintoiseen kuvaan tulevasta konsolista... :) --->KLIK.

Yleisprosessori(t) voi ohjelmoida vastaamaan parhaimmalla mahdollisella tavalla pelin vaatimuksia. Jos peli nojaa pitkälti fysiikkaan yms. simulaatioon, tarvittavaa vääntöä voidaan hakea muiden osa-alueiden kustannuksella. Toisaalta jos peli ei sisällä juurikaan fysiikan simulointia, vapautuva vääntö voidaan keskittää muihin tarkoituksiin. Tämä antaa enemmän vapauksia pelejä kehittäville.

Erikoistuneen ääniprosessorin puute ei vie ääniä peleistä. Äänet vain lasketaan keskusprosessorilla hieman samalla tavalla kuin PS2 tekee nykyisin.
 
Vastaus: Xbox 2

gefilus A sanoi:
Ja tämä tarkoittaa että mitä häh? Valaise tietämätöntä... :p
Megagamesin sivuilla törmäsin varsin mielenkiintoiseen kuvaan tulevasta konsolista... :) --->KLIK.

Tarkoittaa että X-Box2ssa tuskin tullaan näkemään pelkkää ääniprosessoria tai DSPtä, tai fyssa prossua. Ainakin tullaan näkemään kyllä GPU, mikä on juuri erikoistunut prosessori.

Erikoistumaton prosessori on periaatteessa yksi prossu, joka osaa kaiken, mutta ei välttämättä tee mitään hirveän hyvin (siis ei ole erikoistunut). Jos tuossa yhdessä prossussa on paljon tehoa, tai niit on monta, tästä voikin tulla ihan kiinnostavaa. Erikoistumaton prosessori on siitä hyvä, että se ei ole käyttöjärjestelmä spesifinen.

Toisesta näkökulmasta katsottuna tämä on paluuta wanhaan.

Edit: Hakkiz selosti paremmin. :)
 
Vastaus: Xbox 2

seppohevonen sanoi:
Samalla kun jätetään PPU pois saadaan laskettua boxin tuotantokustannuksia selkeästi, kumminkin niin uusi juttu tuo PPU että maksanee näin alussa maltaita kun maksetaan vielä pois kehitystyötä.


Itseasiassa MS:lla olisi tilaisuus saada tuo melko huokealla omaan koneeseensa. PPU:n kohdalla suurin kysymysmerkki PC-markkinoilla on kuluttajien suhtautuminen siihen. Asiaa helpottaisi huomattavasti, jos markkinoilla olisi pelejä, jotka tukevat PPU:ta. Tästä syntyy helposti noidankehä, jossa pelit eivät tue PPU:ta, koska kenelläkään ei ole sellaista, eikä kenelläkään ole sellaista, koska ei ole sitä tukevia pelejä. Jos seuraavan sukupolven Xboxissa olisi PPU, pelintekijät tietysti hyödyntäisivät sitä. Ja XNA:n takia myös PC-markkinoille tulisi pelejä jotka hyötyisivät PPU:sta, mutta toimisivat myös ilmankin, jolloin AGEIA hyötyisi diilistä todella paljon.


And now for something completely different: Onko ohjaimien langattomuutta vielä virallisesti varmistettu? Nimittäin J Allardin demotessa uuden Xboxin käyttistä (Gamer card jne), ruudulle tulee yhdessä vaiheessa varoitus, että ohjaimen akku on lähes tyhjä...

Edit: typoja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom