Vastaus: Xbox 360
sCeNtEd sanoi:
Onko kukaan hihkunut oikeasti riemuissaan hankkiessaan tuon xbox 360 konsolin? Nimittäin itse saa etsiä juttua netistä, joka innostaisi...eikä löydy mitään, mikä rohkaisisi ostamaan kyseisen konsolin. Netissä olevista videoista luulin grafiikan olevan hienoa, mutta tämän päivän tilt.tv ohjelmassa grafiikka näytti melko tavalliselta varsinkin kun vertaa vaikkapa 64 bittisen prossun ja geforcen uutukaisen kanssa tuottamaan pc pelien tasoon. Taitaa tämä konsoli sittenkin jäädä hankkimatta...niin surullista...kun ei jaksa innostua vaikka haluaisia niin.
Minä olen ainakin hihkunut.

PlayerOnesta ei konetta tullut julkaisupäivänä, joten luulin etten viikonloppuna pääse pelailemaan, kun lähdin aikaisin Turusta bussilla Hämeenlinnaan ja se oli perillä vasta kuudelta illalla. Oletin että tottakai kaikki koneet on jo kaupoista viety, mutta alkoholiin lantrinkia hakiessa oli pakko käydä anttilassakin kurkkaamassa että olisiko koneita.
Hetken jo rupes näyttään ettei löydy ja ihailin haikeana esittelystandissa olevaa xboxia hivenen ohjaintakin kokeillen. Sitten juuri pois lähtiessä huomasinkin ne melko epätavallisessa paikassa. Siinä oli 5 laatikkoa vielä jäljellä ja siinä sellainen keski-ikäinen partasuu oli juuri ostamassa omaansa. No epäröimättä heti kone kainaloon ja tiedustelemaan lisäohjaimia.. ne oli loppunut mutta otinpa sitten NFS: Most Wantedin vielä premium packin lisäks ja painelin kotio innoissani kokeilemaan. Saan kaikki ne häröt piuhat sieltä ulos ja ehdin jo pelästyä tanskalaista virtapiuhaa, kunnes löydän oikean. Saan koneen päälle, tutkin hieman Guidea ja laitan pelin sisään.
"Cannot play this xbox game on xbox 360 console" tai jotain muutavastaavaa se huuteli.
Hetki meni tajuta, että kyseinen anttilan kassa-apina oli antanut mulle viisaana perus xboxin version NFS: Most Wantedista. Nerokasta. Kaverit jo kylässä virvoitusjuomiensa ( ;P ) kera ja kauppaan ei enää ole menemistä. Näytti pahalta. Mutta sitten mutsi ja sisko tajusi unohtaneensa ostaa maidon ja oli lähdössä takaisin kauppaan. Kovaa vauhtia juoksen sen väärän pelin kanssa ne kiinni parkkipaikalta ja saan ne vaihtamaan sen JA käsken törkeänä ostaa vielä call of duty 2:n lisäksi

Kaikki onnistui ja nyt olen pelaillut enimmäkseen Most Wantedia ja melko paljon call of duty 2:a myös ja pakko sanoa että olen todella todella tyytyväinen

Ohjain on loistava. Kun ei ole kokoajan pakko miettiä sotkeentuuko ohjaimen piuha kun ojentaa ohjainta kaverilleen, joka tottakai "haluaa testaa" hetken katselun jälkeen. Ainoa miinus, että parikertaa liipasinta painaessa tullut painettua myös sitä ylempää liipasimen yllä olevaa päätynappia. Pitää kai vaan tottua. Ja on se jo vähentynytkin.
Most wantedissa ei grafiikka näyttänyt ensin kovinkaan hienolta, mutta kyllä se nyt osaa useinkin vakuuttaa, kun näkee esimerkiksi sen miten aurinko häikäisee juuri kun tulee ulos tunnelista auringonvaloon joka paistaa suoraan kohti jne.. Ja call of duty 2 todella hämmästytti savuefekteillä ja ase näyttää tähdätessä todella hienolta. En ole kylläkään paljoa PC pelejä pelaillut piiiitkiin aikoihin, joten olen tottunut näkemään vain xboxin grafiikkaa.
Nytkin odottelen että milloinkohan tuon olohuoneen taas sais vallata että pääsisi pelaileen lisää... Ja condemned, kameo, ghost recon 3 ja gears of war on ainakin jo ostoslistalla. Että mielestäni koneen julkaisu meni hyvin. Nyt on jo hyvää pelailtavaa ja parin kuukauden välein tulee aina vaan lisää ja parempaa pelattavaa. Loving it