Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox.. asema paskana?

Matrixi

New Member
Xbox on ollut käytössäni viikon, ja tänään tuli semmoinen vika kun yrittää Halossa mennä nettipelissä (xbconnectin kautta) peliin, tiiminvalitsemis kohtaan, Xbox heittää virheilmoituksen "There's a problem with the disc you're using. It may be dirty or damaged." Levy on siis TÄYSIN kunnossa ja niin pölytön kuin vain olla saattaa, eilen peli toimi varsin loistavasti. Olen lukenut täältä ja monelta muulta forumilta että Xboxin dvd-asemien laatu on ollut todella vaihtelevaa. Jos nyt oletetaan että asema on rikki, niin kauanko MS huolto kestää ja missä se on?
 
Iloksesi ilmoitan, että asemasi ei ole rikki. Se on vain eräänlainen tyyppi "vika". Ohitat sen tekemällä näin joka kerta, kun alat pelaa Haloa netissä: Create a new map, laitat sinne sitten moodin ja kentän, sitten menet odotus ruutuun ja ootat hetken, jonka jälkeen peruutat mappi kohtaan ja otat jonku toisen hostaaman pelin, mitä tarkoituksesi on pelata.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Iloksesi ilmoitan, että asemasi ei ole rikki. Se on vain eräänlainen tyyppi "vika". Ohitat sen tekemällä näin joka kerta, kun alat pelaa Haloa netissä: Create a new map, laitat sinne sitten moodin ja kentän, sitten menet odotus ruutuun ja ootat hetken, jonka jälkeen peruutat mappi kohtaan ja otat jonku toisen hostaaman pelin, mitä tarkoituksesi on pelata.

Se on ennemminkin "bugi".
 
Entä sitten, kun kone ilmoittaa kesken pelin (Madden 2003) tuon saman. Levyssä ei tuolloinkaan ollut naarmun naarmua eikä tahroja.

Vika ei ilmesty kuitenkaan aina. Esimerkiksi viime kerralla pystyin pelaamaan ongelmitta, kun olin hieman liikutellut levykelkkaa ennen aloittamista. Sitä ennen ilmoitus tuli lähes joka pelikerralla. Muissa peleissä ei moista ongelmaa ole ilmennyt.
 
Juu no voihan sitä MS:lta kysellä, mitä pitäisi tuossa tapauksessa tehdä. Todellakin DVD-asemat ovat Eurooppalaisissa Xboxeissa enemmän tai vähemmän huonoja, mutta onneksi MS on ainakin USA:ssa jo vaihtanut niiden toimittajaa Thomsonista Phillipsiin. Tai ainakin noin käsitin :/
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
...mutta onneksi MS on ainakin USA:ssa jo vaihtanut niiden toimittajaa Thomsonista Phillipsiin. Tai ainakin noin käsitin :/
Niissä uusissa xbox 1.1 malleissa, joita ei voi modatakkaan (ainakaan vielä) on philipsin DVD. Muutos on siis globaali.

Meikäläisellä ei ole ollut minkäännäköisiä ongelmia, mutta kaverilta hajos joku aika sitten koneestaa juuri DVD. Jos kone jatkuvasti kiukuttelee levyistä ja tuntuu "jyystävän" levyä, niin kannattaa kääntyä huollon puoleen niin vaihtavat siihen sen aseman...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Niissä uusissa xbox 1.1 malleissa, joita ei voi modatakkaan (ainakaan vielä) on philipsin DVD. Muutos on siis globaali.

Meikäläisellä ei ole ollut minkäännäköisiä ongelmia, mutta kaverilta hajos joku aika sitten koneestaa juuri DVD. Jos kone jatkuvasti kiukuttelee levyistä ja tuntuu "jyystävän" levyä, niin kannattaa kääntyä huollon puoleen niin vaihtavat siihen sen aseman...
Mulla oli vikaa DVD-asemas ja soitin maahan tuojalle ja ne käski viedä poksin sinne mistä ostin (anttilasta) ja sain anttilasta samantien uuden ku vein rikkinäisen sinne.
 
Vein minäkin sitten boksini ostopaikkaan takaisin ja huomenna saan takuuvaihdossa maahantuojalta uuden tilalle... ripeää palvelua :)

Sanoivat, että tietyssä PAL-erässä olisi ainoastaan ilmennyt näitä ongelmia. Tiedä häntä, mutta toivottavasti uusi pelittää moitteetta.
 
Oma boxi on kanssa huollossa/vaihdossa tuon aseman takia. Lähes jokasessa Audio-CD:ssä lukuongelmii ja parissa pelissä jääny savet tehtävien jälkeen tekemättä kun asema ruvennu vammaamaan kesken välianimaation. Ollu jo yli viikon. Mulle sanottiin että voi mennä 5 viikkoa tuohon hommaan.
 
Älä odota 5 viikkoa!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fixeri
Mulle sanottiin että voi mennä 5 viikkoa tuohon hommaan.

Älä alistu tuollaisiin korjausaikoihin! Kuluttaja-asiamiehen mukaan kohtuullinen korjausaika on 2 viikkoa. Jos menee pidempään, olet oikeutettu saamaan lainaksi korvaavan laitteen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
MS on ainakin USA:ssa jo vaihtanut niiden toimittajaa Thomsonista Phillipsiin.
Kumma että alun alkaenkaan lähdettiin ostamaan halpaa. Thomson on ainakin omien kokemusteni mukaan aika susi merkki.
 
Re: Älä odota 5 viikkoa!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Xbugs
Älä alistu tuollaisiin korjausaikoihin! Kuluttaja-asiamiehen mukaan kohtuullinen korjausaika on 2 viikkoa. Jos menee pidempään, olet oikeutettu saamaan lainaksi korvaavan laitteen.

Hei, ei mitään hätää. Työskentelen itse eräässä huollossa ja tiedän kyllä omat oikeuteni =) Kaveri heitti läpällä tuon 5 viikkoa. Mua ei itseasiassa hirveesti olis edes kiinnostanu vaikka olis menny 2kk. No joka tapauksessa uus xboxi tuli tänää duuniin. Olivat vaihtaneet pränikkään. Toivottavasti ois uudempaa erää uudell asemalla, ei väliä vaikkei voiskaan modata, ei ole sille tarvetta. Toivottavasti vaikuttais DVD-kuvaan positiivisesti tämä vaihto...Tai sitten voisin myydä pois koko lootan. Ihan käyttämätön boxi, ainoastaan mukana tullut ohjain ja kaapelit ovat käytettyjä, koska pelkkä laite vaihdettiin. Olis viel DVD-kitti ja lisäohjain ja S-VHS kaapeli ja RGB-kaapeli jne jne.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan crashi
Paljonkos pyytäisit tuosta koneesta ?

Nyt on ollut kone käytössä ja toistaiseksi toiminut, joten en taida luopua. Vielä kun tulee noi EA:n urheilupelit ja LoTR niin mua ei telkun ääreltä helpolla pois saa =)
 
[
[tun yrittää Halossa mennä nettipelissä (xbconnectin kautta) peliin, tiiminvalitsemis kohtaan, Xbox heittää virheilmoituksen "There's a problem with the disc you're using. It may be dirty or damaged."


Mulla tulee sama ilmoitus.
Homma toimi reilun kuukauden ok ja nyt valittaa joka kerta.
Katoin levyä valoa vasten ja siinä on neljä noin sentin välein läpilevyn kirtävää naarmua, ei taida olla ihan normaalia.
Levyssä on muutenkin aivan tolkuttomasti naarmuja vaikka olen pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä.
Käyn näyttämässä levyä myyjälle ja katotaan mitä se sanoo.
Itse olen kyllä sitä mieltä että ois huollon paikka.
 
Mulla tulee kans "kilin kolin" kolmosessa, disc error välillä latailun aikana. Huolestuttava jos sitä alkaa ilmenee muuloinkin. Halo on pelitttänyt ihan, ilman mitään ongelmia. Muita pelejä ei ole tullu testailtua.

Onneksi otin gigantista sen kolmen vuoden vakuutuksen jonka pitäis korvata kaikenlaiset viat, jopa tahalliset hajoitukset, joita normaali takuu ei korvaa. Joten vielä on kivasti aikaa seuraila tuota laitetta, jos vikoja alkaa liiemmin ilmetä, sekä muissakin peleissä, niin sitten lähtee kone vaihtoon
 
Ylös Bottom