Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox connect

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 123XBOX321
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

123XBOX321

New Member
Mistähän voisi johtua, etten voi olla hostina xbox connectin kautta halossa? Muuten kyllä pystyy ihan hyvin pelaan. Netti on 512/512 ADSL.

MEHAHAHAHAHEHEHEHAHAHAHA!!!

Minä pystynkin!! On tosin vaan ihan perkeleesti lägia... :(

Viimeksi muokannut moderaattori:
En tiedä voiko tästä johtua, mutta onko teillä vaihtuva IP? Itselläni on, esim. Age of Empires 2:n pelaaminen ei netin kautta onnistu, koska se vaatii kiinteän IP:n. Mutta esim. CS ja muut HL:n modit toimii, ja muut räiskinnät.

Eli ajatukseni oli siinä, että pelaaminen toimii vaihtuvalla ja kiinteällä, mutta hostata voi vain kiinteällä. Syynä voisivat olla jotkin tiedonsiirtoon liittyvät probleemat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Ootteko poijat tarkistanut ettei nettiyhteyden tarjoaja ole blokkaillut tarpeellisia portteja?
Joo siis niinkuin olen jo satakertaa ircin puolella kertonu siinä toivossa että joku osaisi auttaa, niin olen Jippiiltä valinnut alimman suojaustason (joka sallii kaiken TCP ja UDP liikenteen sisään ja ulos) ja palomuuri ei ole testatessa ollut päällä, mutta en silti ole voinut hostaa enkä lähettää mitään DCC:llä ircissä.
En usko että se johtuu vaihtuvasta IP:stä, koska XBC hakee joka kerta oikean IP uudelleen. Oma veikkaukseni on että vika on sisäisessä verkossa(hubi, reititin, tms.). Eikös esim. hostatessa peliä XBCllä ylhäällä näkyvän remote: found tekstin pitäisi ilmestyä vaikka yhteyttä internettiin ei varsinaisesti olisikaan? (siis XBC löytää Xboxin..)
XBC Options valikossa lukee teksti: "We detected that the computer running XBConnect does not have the detected public IP address. This usually means you are behind NAT or using a router. You may need to forward packets from your public IP address to one of the local IP addresses." Eli?!?

Voi myös tietenkin olla että olen ymmärtänyt asian aivan väärin... :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lax
XBC Options valikossa lukee teksti: "We detected that the computer running XBConnect does not have the detected public IP address. This usually means you are behind NAT or using a router. You may need to forward packets from your public IP address to one of the local IP addresses." Eli?!?

Zimppeliä, eli sun xb:llä ei ole julkista osoitetta, jolloin sitä ei voida osoittaa suoraan netin läpi. Käytänössä tuo estää aika tehokkaasti kaikenlaisen hostaamisen koska clientit ei löydä sun konsolia. Toi on aika tyypillistä monissa modeemi ja ISDN dialupeissa, laajakaistoilla ainakin HTV ja Sonera ADSL tarjoo julkisen osoitteen vakiona.

Toivottavasti auttoi.

Mulla on siis Jippiin ADSL, niin pitäiskö noi osotteet tulla automaattisesti, pitäiskö erikseen kysyä vai mitä? Päteekö samat jutut sitten tohon ircin DCC-lähetykseen? Johtuuko sekin siitä että tietokoneella ei ole julkista osotetta? Kiva olis jos yhteydet saisi toimimaan niinkuin pitäisi...

Lax

Todennäköisesti noi ongelmat johtuu siitä että sun kone/xb on NAT:in takana, jolloin sun konetta ei voida osoittaa suoraan netistä. Kaiken päälle Hippiillä voi olla porttikäännökset käytössä, joilloin sä et voi tehdä mitään kivaa. Yks vaihtoehto on ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja kysyä paljon maksaa julkinen IP/vaihtaa operaattoria. Itse tekisin jälkimmäisen.

Mistäs sen pois otit?

Vai siis meinaatko että pistit ADSL-motun suoraan koneen perään ilman hubeja väliin? eikuhäh?

No nyt sain minäkin homman pelittämään!
Vika korjaantu kun pistin reitittimeen port forwardin päälle tarpeellisille porteille NAT inbound toiminnolla. Nyt pääsen minäkin sitten hostaamaan. :)

Ylös Bottom