Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox ei kiinnostanut Helsinkiläisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
noh, heitetään omatkin kommentit kekoon...

PS2:lla oli uskomaton pohjustus markkinoille tuloon, nimeltään se oli PS1... mielestäni PS1 ei lähtenyt suomessa heti rajuun nousuun... vaan siinäkin kesti hetki että kaikkien huulilla alkoi pyöriä "Playstation"... ja PAM, kaikki meni ja osti sen

Xboxilla kun ei ollut mitenkään erikoista pohjustusta (suomen)markkinoille, vaan joutui aloittamaan siitä mistä kaikki muutkin konsolit EKAN konsolinsa julkaisussa...

Hinta on varmasti yksi karkoite.. sitä en kiellä, mutta pääasia on että MINÄ sain rahoilleni täyden vastineen =))

ja jos aletaan miettiä xboxin suomi strategiaa... lol, pelitlehti, microbitti, 1 mainos tv:ssä pari kertaa päivässä, ja tiltissä noin 5 min arvosteluja...

ainut mikä näistä oli massalle suunnattua oli mainos, ja tilt... ja tilttiäkään ei taida kaikki katsoa... joten veikkaan että suomessa on PALJON ihmisiä jotka ei tiedä edes xboxin olemastaolosta.

jos/kun xbox2 tulee, luulisi sielä launchissa olevan paljon enemmän lössiä

Aika ikävä alku uudelle konsolille. Minuahan se ei lämmitä tippakaan myi se hyvin tai ei. Koneen ostan jos sille tulee tarpeeksi laadukkaita pelejä ja hinta vielä laskee muutamalla tonnilla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Paitsi kiintolevyn, verkkokortin, paremmat äänet ja (kyseenalaiset) tehot, neljä ohjainporttia... Kun näin ruvetaan laskemaan, niin ps2 oli aivan törkeän kallis ilmestyessään (ja on vieläkin jos nuo kaikki mahdolliset lisäaitteet haluaa), silti se myi kuin päivittäistavara. Mikä oli muuten halvin hinta, jolla pleikka 2:sta sen ilmestyessä myytiin?

Kiintolevy: Pariin peliin saa ladattua omat musat. Jippii. Muistikorttia tarvitsee kuitenkin jos haluaa tallennukset kaverille mukaan.
Verkkokortti: Käyttöä ehkä joskus vuoden päästä...
Neljä ohjainporttia: Kysely ensi syksyksi kaikille: Kuinka monta kertaa olet pelannut nelinpeliä konsolillasi viimeisen viikon/kuukauden/vuoden aikana?

Jos PS2:ssa olisi ollut kiintolevy ja verkkokortti reilu vuosi sitten valmiina, olisi hinta lienee ollut n. 4000-4500 mk. Elektroniikan hinta laskee aina rajusti eli tietysti Xbox voi nyt tarjota enemmän suurinpiirtein samalla rahalla kuin Pleikkari julkaisussaan.
GameCubessa on about samat tarvikkeet kuin PS2:ssa ja hintakin siten samalla tasolla kuin Pleikkarilla tällä hetkellä.

Asiasta viidenteen. Kävin tässä pari päivää sitten testaamassa x-boxia, ja ainakaan minun mielestäni sen peleissä ei ole mitään mullistavaa verrattuna ps2:sen peleihin.

P.S Turha sanoa, että pelasin vain jotain paskaa peliä, testasin myös haloa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Heh, mielenkiintoista sitten miten PSX aikanaan suomeen tullessaan myi loppuun eikä konetta edes mainostettu missään. Tavallinen kansa ei mitään konsolista tiennyt tuolloin. Kyse oli täysin uudesta aluevaltauksesta Sonyllä.

Huh, vastaako tämä mielestänne käsitystä eilisistä tapahtumista:

http://www.microsoft.com/finland/pr/2002/3-02/xbox143.asp

Xboxia on odotettu innokkaammin kuin mitään tuntemaani tuotetta. Jo erilaisissa ennakkotapahtumissa pelaajilla on ollut outo kiilto silmissään, ja samaa fanaattisuutta oli ilmassa myös viime yönä, kertoo myyntipäällikkö Markku Leskinen Microsoftista.

Kyllä jotain fanaattisuudesta kertoo jos koneita myytiin Helsingin launchissa huimat 7 kpl! Ihan kiitettävää markkinointiroskaa sivustolla taas kerran.

"Kysely ensi syksyksi kaikille: Kuinka monta kertaa olet pelannut nelinpeliä konsolillasi viimeisen viikon/kuukauden/vuoden aikana? "

hehe, no kaipa se kynnys nyt laskee kun ei tarvii hankkia erillisä lisälaitteita tohon =)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
noh, heitetään omatkin kommentit kekoon...

Xboxilla kun ei ollut mitenkään erikoista pohjustusta (suomen)markkinoille, vaan joutui aloittamaan siitä mistä kaikki muutkin konsolit EKAN konsolinsa julkaisussa...

ja jos aletaan miettiä xboxin suomi strategiaa... lol, pelitlehti, microbitti, 1 mainos tv:ssä pari kertaa päivässä, ja tiltissä noin 5 min arvosteluja...

ainut mikä näistä oli massalle suunnattua oli mainos, ja tilt... ja tilttiäkään ei taida kaikki katsoa... joten veikkaan että suomessa on PALJON ihmisiä jotka ei tiedä edes xboxin olemastaolosta.

Ja TV1 ja MTV 3:n uutiset ei tietysti ole massalle suunnattu:) Kyllähän Xboxia hypetettiin suomen mediassa enemmän kuin PS2:sta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
"Kysely ensi syksyksi kaikille: Kuinka monta kertaa olet pelannut nelinpeliä konsolillasi viimeisen viikon/kuukauden/vuoden aikana? "

hehe, no kaipa se kynnys nyt laskee kun ei tarvii hankkia erillisä lisälaitteita tohon =)

Paitsi kolme ohjainta jos ei kavereilta löydy (ja myyntimääristä päätellen ei löydy ;)).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani
Xboxia on odotettu innokkaammin kuin mitään tuntemaani tuotetta. Jo erilaisissa ennakkotapahtumissa pelaajilla on ollut outo kiilto silmissään, ja samaa fanaattisuutta oli ilmassa myös viime yönä, kertoo myyntipäällikkö Markku Leskinen Microsoftista.

LoL! Kyllä ne 7 ihmistä varmaan aika fanaattisia olivat :D
Ja Leskisen Make ei varmaankaan kovin kauaa ole alalla ollut jos Xbox on odotetuin tuote ikinä...

Re: Re: Xbox-pelikonsoli floppaa?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
LoL

No arvontakin meni kyllä nolosti, saivat luetella numeroita pitkään. Kunnes paikalta löytyi joku, jolla oli vastaava lipuke.
Ootas kun kuulet tämän tarinan:

Kaverini, joka oli kössinyt noita lippuja noin 400kpl (oikeesti), niin hänen yksi omistamistaan numeroista voitti sen Xboxin, mutta hän ei löytänyt sitä korttia ajoissa (400 kortin seasta on vähän hankala yhtä tiettyä korttia löytää, varsinkin kun ne oli järjestetty kolmeen pinoon). Kesti vähän aikaa ennenkuin arvottiin seuraava numero. Ja *yllätys, yllätys* senkin hän omisti, mutta taas sama juttu: hän ei löytänyt sitä ajoissa. Vihdoin sitten arvottiin numero, jota kaverillani ei ollut, ja tämä herra kukanytolikaan voitti sen Xboxin.

Ja tämä on sitten muuten tosi tarina vieläpä. Kaverini oli vähän v****untunut asiasta :D

Re: Re: Re: Xbox-pelikonsoli floppaa?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis

Ja tämä on sitten muuten tosi tarina vieläpä. Kaverini oli vähän v****untunut asiasta :D

Viisasta... Pari apulaista olisi kannattanut olla mukana. Ja ehkä olisi arvontahenkilökunnalle voinut vihjaista että niitä lippuja on "muutama", että olisivat hidastaneet tahtia... :)

Ai niin, unohdin sanoa, että kun tänään kävin Helsingin Gigantissa klo 13.15, niin kaikki Xboxit oli myyty.

Olisikohan tuo julkaisu kannattanut siirtää vähän ennen viikonloppua ja yleiseen palkkapäivään (15. tai 16.). Pe-aamuna konsolit jakoon, porukka jaksaa tulla paikallekin paremmin, palkka on kolahtanut tilille ja kolmen päivän pelisessiot tiedossa :D

PS. Voin kyllä ihan rehellisesti sanoa, että Xbox-inhoni johtuu yhtiöstä nimeltä Microsoft.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Olisikohan tuo julkaisu kannattanut siirtää vähän ennen viikonloppua ja yleiseen palkkapäivään (15. tai 16.). Pe-aamuna konsolit jakoon, porukka jaksaa tulla paikallekin paremmin, palkka on kolahtanut tilille ja kolmen päivän pelisessiot tiedossa :D

Olisi voinut vähän auttaakin. Nämä pääsiäisen alusviikot kun eivät yleensä ole mitään shoppailuhysterian aikaa, niin kuin esim. joulun alla, jolloin PS2 julkaistiin. Ehkäpä ensi jouluna käydään se todellinen konsolisota Euroopan markkinoista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chrono

Ja TV1 ja MTV 3:n uutiset ei tietysti ole massalle suunnattu:) Kyllähän Xboxia hypetettiin suomen mediassa enemmän kuin PS2:sta.

no eipäs nyt liioitella.. Kyllä PS2:sta hypetettiin paljon enemmän ja olihan sen ilmestyminen paljon isompi tapaus.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Kiintolevy: Pariin peliin saa ladattua omat musat. Jippii. Muistikorttia tarvitsee kuitenkin jos haluaa tallennukset kaverille mukaan.
Verkkokortti: Käyttöä ehkä joskus vuoden päästä...
Neljä ohjainporttia: Kysely ensi syksyksi kaikille: Kuinka monta kertaa olet pelannut nelinpeliä konsolillasi viimeisen viikon/kuukauden/vuoden aikana?

Kiintolevyä kyllä käytetään ihan peleissäkin, eikä pelaaja siihen vaikuta. Kuinka monta kertaa olet muuten vienyt tallenuksiasi kaverillesi? Miksi?? Minä kyllä olen kaivannut multitappia enemmän kuin pelaillut omia pelejäni kaverilla. Verkkokortille saa käyttöä vaikka heti jos LANittaa, mutta koskas ps2:n vastaavalle tulee käyttöä? Koska se muuten tulee tänne?

Kuulostaa aika oudolta 7 konsolia 500, siis helsingissä asui vain 7 todella tosifania, sillä kuka fani voi sanoa itseään tosifaniksi jos ei mene sitä heti ensimmäisestä paikasta hakemaan mistä saa? Noh noh :D

Mitä minä olen täällä lueskellut niin ei tuo XBox muutenkaan voi myynnillään kehuskella, eikä taida kukaan tosifani olla viellä päässyt kehumaankaan konsoliaan? Sillä muista sellaisen hauskan tapahtuman kun joku Ps2 fani sai konsolin käsiinsä tuli 4:sen toimittaja haastattelemaan häntä ja hän sanoi "Olen ihan pihalla" ja pussaili sitä konsoli pakettia :D Jos tätä verrataan tuohon "En mä tätä muutenkaan olisi ostanut." niin aikas erilaiset kommentit oli :D

Joo no...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neimor
Mitä minä olen täällä lueskellut niin ei tuo XBox muutenkaan voi myynnillään kehuskella, eikä taida kukaan tosifani olla viellä päässyt kehumaankaan konsoliaan? Sillä muista sellaisen hauskan tapahtuman kun joku Ps2 fani sai konsolin käsiinsä tuli 4:sen toimittaja haastattelemaan häntä ja hän sanoi "Olen ihan pihalla" ja pussaili sitä konsoli pakettia :D Jos tätä verrataan tuohon "En mä tätä muutenkaan olisi ostanut." niin aikas erilaiset kommentit oli :D
Taisi kummatkin olla aika spedejä.

PS2:n ostamisesta liikuttunut kaveri sai seuraavan vuoden pelata niitä "mahti"-pelejä, joita PS2:lle aluksi pukkasi kun taas Xboxia dissannut "joutuu" pelaamaan Haloa. ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Kiintolevyä kyllä käytetään ihan peleissäkin, eikä pelaaja siihen vaikuta. Kuinka monta kertaa olet muuten vienyt tallenuksiasi kaverillesi? Miksi?? Minä kyllä olen kaivannut multitappia enemmän kuin pelaillut omia pelejäni kaverilla.

Onhan se mukava ajella esim. Gran Turismossa omilla autoilla kaveria vastaan...

Verkkokortille saa käyttöä vaikka heti jos LANittaa, mutta koskas ps2:n vastaavalle tulee käyttöä? Koska se muuten tulee tänne?

PS2:ssa on "LANitusta" varten iLINK. PS2:een sopiva verkkosovitin maksaa kaupasssa n. 60-70 ja sillä pääsee vaikka heti pelaamaan THPS3:sta netissä. Koskas Xboxilla pääsee pelaamaan oikeasti netissä, ilman PC:n apua?.

Ylös Bottom