Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox ei lue levyjä! APUAA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raistlin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Raistlin

New Member
Kuten nyt otsikossa lukee mun xbox ei vaan halua lukea levyja :( (Pelit.Elokuvat)
En oo modannu boxia enkä pelaa piraatti pelejä, joten en keksi missä vikä voi olla. onko kelleen muulle tapahtunut näin? :(
kiitos etu käteen jos keksitte syyn. :o

Vastaus: Xbox ei lue levyjä! APUAA!!

Eiköhän se vika DVD-asemassa ole. Mitään muuta paikkaa en keksi, missä vika voisi olla.

Jos takuuta jäljellä, niin vie kauppaan korjaukseen. Jos ei ole, niin vaihtoehdot ovat seuraavanlaiset:

1. Ostat toimivan Xboxin dvd-aseman ja vaihdat sen alkuperäisen tilalle.

2. Viet kauppaan korjaukseen, vaikka takuuta ei olisi jäljellä, on kauppa tietääkseni yhä velvollinen korvaamaan viallisen laitteen. Jos ei, niin voihan sen toki korjata maksuakin vastaan.

3. Ostat uuden Xboxin.

Tuo on aika yleinen ongelma varsinkin vanhemmissa Boxeissa, joissa on huonolaatuinen Thomsonin asema (tuttu itsellenikin). Ota yhteyttä Microsoftiin ja pyydä että vaihtavat aseman virheettömään.

Käytännössä ne varmaan pyytävät sua lähettämään koko Boxin ulkomaille ja saat uuden tilalle. Ota siis pelitallennukset ensin talteen (Action Replay on tässä kova sana - sehän toimii, vaikka DVD-asema ei toimikaan).

Arcane sanoi:
1. Ostat toimivan Xboxin dvd-aseman ja vaihdat sen alkuperäisen tilalle.

Mistäs noita XBoxin DVD-asemia saa. PS2:ni en saanut niitä mistään päin Suomea. Joskus harvoin on joidenkin elokuvien kanssa sama, mutta uudelleen käynnistäminen on auttanut aina.

Solid Snake sanoi:
Mistäs noita XBoxin DVD-asemia saa.

Eipä niitä oikeen muualta kuin välillä niitä näkyy Huuto.netissä tai täällä myynnissä. Tai ostat jonkun vanhan risan Xboxin missä toimiva DVD-asema ja otat sen siitä irti.

Arcane sanoi:
Eipä niitä oikeen muualta kuin välillä niitä näkyy Huuto.netissä tai täällä myynnissä. Tai ostat jonkun vanhan risan Xboxin missä toimiva DVD-asema ja otat sen siitä irti.

Paitsi että nykykonsoleista tuntuu hajoavan levyasema ensimmäisenä. Yritin ostaa PS2:ni levyasemaa täältä, Hevnetistä ja muutamasta muusta paikasta, mutta ei löytynyt mistään eikä kukaan rupea tilaamaan. Tarkoitin sitä, että josko jostain konsolien varaosa kaupasta löytyisi uusia DVD-rom asemia hyvään hintaan. Jostain muistan katsoneeni PS2:n laserlukijan hinnan olevan (uusimman version) 90 euroa. Aika ilkeää, kun uuden saa 149 euroon.

Solid Snake sanoi:
Mistäs noita XBoxin DVD-asemia saa. PS2:ni en saanut niitä mistään päin Suomea. Joskus harvoin on joidenkin elokuvien kanssa sama, mutta uudelleen käynnistäminen on auttanut aina.

Täällä on Xboxin asemia (uusia) myynnisä, mutta hinta on aika suolainen hinta (nyky kurssilla 103-euroa + postikulut) ja olisiko jopa vielä jenkki-lafka.

Yhden huuto.netin linkin meinasin vielä pistää, mutta kun oli huuto sulkeutunut tänään klo 10:58:40 joten se siitä :D (Samsungin asema olisi ollut myynnissä, myynti hinta oli lopuksi 52 euroa)

edit: Philipsin asema/Huuto.net (öö... vai saiko näitä linkkejä olla? Kai nyt ainakin tälläisessä tarkoituksessa?)

Minunkaan xbox ei lue levyjä. Auttaisiko xboxin puhistaminen sisältä? onko jotain sivua missä neuvottais xboxin aukasemisesta sun muusta`?

No minä ainakin lähettäisin takuu huoltoon, ennemmin kuin rupean availemaan. Jos ei takuuta ole jäljellä, niin yrittäisin minä silloinkin mieluummin sopia kauppiaan kanssa huollosta kuin omin käsin töihin.

Joka tapauksessa, avaamiseen ohjeet täältä: http://www.muropaketti.com/artikkelit/sekalaista/xbox/index.phtml

Ei mitkään kovinkaan kattavat, kertovat lähinnä ruuvien paikat.

Pleikkari kakkoseni korjattiin saman vian (tai ainakin samojen oireiden) takia viime kesänä Pelitalossa. En sitten tiedä saako X-Boxia niin helposti kuntoon.

Mun Xbox:sissa on sama vika.Sain just (Taas)Ninja Gaidenin,ja se on ihan uus.Aivan alussa noin.10 sekunttia toimii sitten ruutuun tulee teksti Problem using disc;it maybe dirty or damaged.Sama juttu oli vanhan Gaidenin kanssa.Olisiko vika koneessa?Ostin Xboxini Tornion music Centteristä takuu on jo loppunut.Korjaisko ne mun Xboxin?Tietääkö kukaan?Flatoutkaan ei toimi prkl!!! :mad:

En tiedä olisiko Torniossa tai lähellä joku, joka korjaa pelikoneita, kysy ensin lähimmästä tv-korjaamosta. Mutta siitä olen jokseenkin satavarma, ettei Tornion music Centter tee sellaista. Jos et paikkakunnalta saa apua, niin kysy tuolta http://pelikauppapelitalo.fi

Jop, thompsonin asemalla varustetuissa on tuo vika ja monesti niissä rupeaa levykelkka heilumaan ja sitä myötä useinmiten menee lukupää...itselläni on kokemusta samasta asiasta tosin minun meni takuukorjauksen piikkiin, nyt on siinä samsung-asema ja ei mitään ongelmia ole siihen tullut. Ni tuo levykelkka kun rupeaa elämään niin se osuu lukusilmään ja hankaa sitä...joten koittakaahan tsekata/kysyä jos mahdollista millä asemalla boxi on kun pääsee pienemmällä vaivalla kun kysyy :confused:

Ylös Bottom