Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Elite & muut vastaavat -ohjaimet

Ja DTS X tulilla? Kiitos tästä, täytyy sitten munkin kokeilla vielä_kerran. En ole ihan varma onko tässä boksin firmiskin voinut vaihtua sitten viime kokeilun, tuo masiina kun päivittelee itsensä niin salaa ja huomaamatta ettei sitä enää rekisteröi ollenkaan nykyään.

Edit: Periaatteessa tietty jokin muukin muuttuja voisi vaikuttaa, esim. kuulokkeiden impedanssi. Kokeilen siis myös toisilla luurilla sen jälkeen jos ja kun Turtleilla toistuu.
Mulla käytössä uusin Beta firmis boksissa ja SteelSeries Arctis 3 kuulokkeet, joissa impedanssi 32 ohmia valmistajan sivun mukaan.

Seuraavan kerran, kun mulla pätkäisee niin täytyy laittaa myös boksin kautta vikailmoitusta, jos siitäkään mitään apua on, mutta saavat ainakin dataa kerättyä tuon report a problem sovelluksen kautta ilmoitettaessa.
 
Okei, no siinä tapauksessa mun täytyy testata uudelleen myös sitten kun tuo sinun nykyistä vastaava firmis tulee tuotantobuildiksi.

Turtle Recon 500 impedanssista ei kyllä tietoa, mutta onhan ne vähän erikoiset. Siinä on 60 mm jättielementit, mutta myöskin 2-tie elementit. Eli vähän outo lintu siinä mielessä kuulokerintamalla, ne kulostaa tosi kivalta.
 
Viimeksi muokattu:
Jouduin kans niille vääntään rautalangasta, kunnes ne sanoi että HW-vika. (jonka ne näköjään sanoo kaikille lopulta ja joka todennäköisesti ei pidä paikkaansa)
Vastasin niille, että hieman vaikea tuosta katkeilusta on ottaa videota, kun en sitä pysty ennakoimaan, niin sieltä tuli tuo HW-vika vastaus. Mulla tuon yhden kerran sammunut Alan Wakea pelatessa, mutta tosiaan tässä on pari käyttispäivitystä tullut myös boksille, niin voihan se olla että ongelma on poistunut.

Jos sulla sattuu useammin, niin voithan sinä heittää sinne sähköpostilla videota todisteeksi, että tuota tapahtuu, niin toivottavasti alkaisivat sitä myös tutkimaan sitten.
 
Vastasin niille, että hieman vaikea tuosta katkeilusta on ottaa videota, kun en sitä pysty ennakoimaan, niin sieltä tuli tuo HW-vika vastaus. Mulla tuon yhden kerran sammunut Alan Wakea pelatessa, mutta tosiaan tässä on pari käyttispäivitystä tullut myös boksille, niin voihan se olla että ongelma on poistunut.

Jos sulla sattuu useammin, niin voithan sinä heittää sinne sähköpostilla videota todisteeksi, että tuota tapahtuu, niin toivottavasti alkaisivat sitä myös tutkimaan sitten.

Niin no kyllähän ne mun puhetta usko jo aiemmin ja tiketti on loppuunkäsitelty. Heidän mukaansa HW-vika ja ota yhteys myyjään vuoden takuun tiimoilta. Koitin eilen kaksilla eri kuulokkeilla, toistuu ihan jatkuvasti. Ei mitään mahdollisuutta päästä PUBGissa ilman vikaa loppumähinöihin, vaikka tuli pikkumappi Karakin. Kerran toistui jo ennen kuin peli edes alkoi. Sehän sitten todella saattaa olla rikki kun sinulla ei toistu.

Edit: Mikä muuten sen firmiksen koodi on joka sulla nyt tulilla? Jos sama tai ainakin lähes sama tulee myöhemmin tuotantonbuildiksi, niin silloin pitää vielä kerran minun testata.
 
Viimeksi muokattu:
Niin no kyllähän ne mun puhetta usko jo aiemmin ja tiketti on loppuunkäsitelty. Heidän mukaansa HW-vika ja ota yhteys myyjään vuoden takuun tiimoilta. Koitin eilen kaksilla eri kuulokkeilla, toistuu ihan jatkuvasti. Ei mitään mahdollisuutta päästä PUBGissa ilman vikaa loppumähinöihin, vaikka tuli pikkumappi Karakin. Kerran toistui jo ennen kuin peli edes alkoi. Sehän sitten todella saattaa olla rikki kun sinulla ei toistu.

Edit: Mikä muuten sen firmiksen koodi on joka sulla nyt tulilla? Jos sama tai ainakin lähes sama tulee myöhemmin tuotantonbuildiksi, niin silloin pitää vielä kerran minun testata.
OS version 10.0.22621.4912 näyttää nyt olevan boksilla.

Koskas sun ohjain on muuten valmistettu? Näkyy siinä ohjaimen paketissa viivakoodin vieressä. Oma on 05/2021 eli ei mitään tuoretta satsia kuiteskaan.

Aika jännä kyllä, että pari vuotta sitten valmistettu ohjain ja ei silti yhtään firmispäivitystä saatavilla.
 
Tänks! Sitten odotellaan tuon valumista tuotantoon. Minunkin kappale on valmistettu 05/2021.
 
Tulikos mitään parannusta tuon boksin päivityksen myötä?

Otin myös Atmos appiksen kokonaan testiksi konsolista pois siltä varalta, että se sotkee jotain. Taino, voisihan sen heivata lopullisesti kun en sitä käytä.

1. Testipeli PUBG Solossa Destonilla mid gamessa vissiin pätkäs kun lentelin gliderilla. 2. testipelissä Erangelissa porskutin #7 asti, eikä siihen mennessä disconnut. 3. testipelissä olinkin sitten aika huono pelaamaan Sanhokissa ja kyllä siellä taas puskissa joku oli istumassa: Sija #23. Täytyy huomenna kokeilla uudelleen, voi olla että pre-päivitys tuossa ajassa olisi jo disconnut enemmän? Eli voi olla, että päivitys ehkä vaikutti asiaan?
 
Viimeksi muokattu:
Updatea: Eilen pelasin yhden Sanhokin PUBGissa, eikä ohjain disconnut. Tosin pikkumappi ja en ihan voittanut, joten ehkä ei voida vielä laskea kokonaiseksi peliksi. Sitten pelasin monta tuntia Vigoria, ei disconnut kertaakaan.

Päätelmä: Vaikea uskoa, että ohjaimessa olisi HW-vikaa. Kyllä se Dolby Appis oli jossain perätilassa, tai firmiksessä bugi taikka molemmat vaikuttaa. Hienot soundit oli kyllä Recon 500 kuulokkeissa hintaisekseen. Se 2-tie-elementti taitaa olla aika pätevä. Ohjaimen audioasetuksien EQ oli valittuna "FPS-Peli Profiili"
 
Updatea: Eilen pelasin yhden Sanhokin PUBGissa, eikä ohjain disconnut. Tosin pikkumappi ja en ihan voittanut, joten ehkä ei voida vielä laskea kokonaiseksi peliksi. Sitten pelasin monta tuntia Vigoria, ei disconnut kertaakaan.

Päätelmä: Vaikea uskoa, että ohjaimessa olisi HW-vikaa. Kyllä se Dolby Appis oli jossain perätilassa, tai firmiksessä bugi taikka molemmat vaikuttaa. Hienot soundit oli kyllä Recon 500 kuulokkeissa hintaisekseen. Se 2-tie-elementti taitaa olla aika pätevä. Ohjaimen audioasetuksien EQ oli valittuna "FPS-Peli Profiili"
Täällä on myös ongelmat hävinneet kokonaan, kun poistin Atmos ja DTS sovellukset boksilta.
 
Täällä on myös ongelmat hävinneet kokonaan, kun poistin Atmos ja DTS sovellukset boksilta.

Mulla on DTS X käytössä edelleen ja siis softakin sisässä.

Nyt kun olen boikotoinut PUBGia "tutkan" takia ja pelannut sen sijaan Vigoria, niin ohjaimessa on nelos profiili ollut koko ajan tulilla. Ei ole toistunut kertaakaan pitkään aikaan_kunnes viime viikolla huomasin, että toistui sen jälkeen kun siirsin konsolin toiseen paikkaan. Ohjain oli välillä irti ja profiiliksi muuttui siis 1. Sitten tajusin, että kappas vaan PUBGin profiili päällä ja heti tuli. Vertailin profiilien asetuksia, ne on vastaavasti poislukien "hengityksenpito" eri konffattu eri nappiin. En vielä ole ehtinyt koittaan uudelleen toistuuko Vigorilla jos laitan PUBG profiilin tulille. Luulen, että toistuu.
 
Katsauksessa PowerA Fusion Pro 3, langallinen ja perin harmaa ohjain boksille. Ei hassumpi peli, tämä.


4 järkevän oloista takanappia! Toi vois lähtee kokeiluun sitten kun Elite 2 päättää sanoa sopimuksensa lopullisesti irti. Ei näyttänyt Suomen kivijalkakaupoista ainakaan vielä löytyvän harmiksi :(
 
Katsauksessa PowerA Fusion Pro 3, langallinen ja perin harmaa ohjain boksille. Ei hassumpi peli, tämä.


Tämä ihan mielenkiintoinen, mutta ei taida minun kirjoissa päästä finaaleihin jos ei ole profiileja napeille? Tämä tärkeähkö seikka ei selvinnyt katsauksesta, mutta pahalta näyttää ettei ole?

Esim. 46 € Turtle Reconissa on neljälle pelille profiilit. Sama juttu kalliimmassa Nacon Revolution X. Itsellä on vakkaripeluussa allekirjoituksen pelit ja jos joka kerta kun vaihtaa peliä tarvisi räplätä nappien konffaus minigamea, niin eihän se ehkä ole ihan optimia kallisarvoisen peliajan käyttöä. Se on hankalaa varsinkin kun ei voi aina muistaa edes, että mikä toiminto oli missäkin napissa jossakin pelissä.

Itsellä ainakin esim. "hengityksenpito" tähdätessä on oltava aina samassa paikassa (vasen ala-läpyskä) tai muutoin aina pakka sekaisin kun vaihtaa peliä...
 
Onko kenelläkään tietoa paljonko Series 2:n huolto on tullut maksamaan takuun jälkeen? LB-nappi on nyt alkanut jättämään välillä painalluksia rekisteröimättä.

Edit. Itse itselleni vastaten Microsoftin huoltosivu tarjoaa hinnaksi rielu 90 euroa "korvaavasta accessorysta" siten, että vanhaa ei tarvitse lähettää. Tiedä sitten mitä kaikkea tuo sisältää. Pakko sen on olla uusi ohjain, mutta olisiko ilman paddleja ja muita. Eli ilmeisesti tulisi halvemmaksi kuin coren ostaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkään tietoa paljonko Series 2:n huolto on tullut maksamaan takuun jälkeen? LB-nappi on nyt alkanut jättämään välillä painalluksia rekisteröimättä.
Kuulostaapa kalliilta yhden napin vaihtaminen/huolto :O

Eikö tuota saa korjattua uuden napin/mekanismin tilaamalla ja vaihtamalla? Vielä oudomman tuosta tekee se että kyseessä jollain tapaa modulaarinen ohjain ja sitten ei onnistu yksinkertainen napin vaihto muuten kuin 90 euroa maksamalla :O

Johonkin perusohjaimeen vastaavan napin saa varmaan alle vitosella ja tulee varmaan muitakin nappeja mukana.

Sitä en tiedä että onko se vika sitten jotain isompaa ja siksi vaatii 90 euron osan "accessoryn" mutta huimalta kuulostaa kun ohjaimen lähtöhintakin on reilusti kalliimpi.

Itse tilasin ihan vasta Switchin Joy-Coneihin kaksi paria, eli neljä tattia, jotka toimivat hall-efektillä. Ei siis pitäisi olla driftiä sen osalta enää. Hinta niille yhteensä 60 euroa. Erityisesti siihen nähden yhden LB-napin 90 euroa kuulostaa ihan järjettömältä.
 
Tuo vian selvittely siis meni sillä tasolla, että syötin Microsoftin huoltosivulla valikosta "bumber issue", jolloin tarjottiin uuden toimitusta 90 eurolla. Olettaisin, että tuo on uusi ohjain, koska ei kaiketi voida olettaa, että itse alkaisin ohjaimeen mitään nappia vaihtamaan (ainakaan tuolla hinnalla).

Varsinaista huoltoa ei siis tarjottu, mikä ei kovin ympäristöystävällistä ainakaan ole. Sitä en ole selvittänyt, että ovatko nuo bumberit kuinka helposti itse vaihdettavissa (ja ratkeaisiko ongelma sillä...).

Sinänsä 90 euroa on ihan kohtuullinen hinta, mikäli se tosiaan on uusi ohjain. Toki olisi hienoa, jos edullisempi huolto olisi vaihtoehtona

Screenshot_20230902-074725~2.png
 
Tuo vian selvittely siis meni sillä tasolla, että syötin Microsoftin huoltosivulla valikosta "bumber issue", jolloin tarjottiin uuden toimitusta 90 eurolla. Olettaisin, että tuo on uusi ohjain, koska ei kaiketi voida olettaa, että itse alkaisin ohjaimeen mitään nappia vaihtamaan (ainakaan tuolla hinnalla).
No joo, sehän siitä vielä puuttuisi jos sieltä tulisikin uusi bumber ja joku ruuvimeisseli. Paketissa viesti että "tee ite, ole hyvä" :D

Varsinaista huoltoa ei siis tarjottu, mikä ei kovin ympäristöystävällistä ainakaan ole. Sitä en ole selvittänyt, että ovatko nuo bumberit kuinka helposti itse vaihdettavissa (ja ratkeaisiko ongelma sillä...).
Ei edes ympäristöystävällisyys yksin mutta onhan nuo nyt järkevämpi korjata jos voi. Mitä muuten tapahtuu vanhalle rungolle tai mitä nyt jääkin yli? Älä ainakaan roskiin heitä jos vika on vain yksi nappi. Heitä vaikka kohtuuhinnalla myyntiin, niin joku DIY-tyyppi sen sieltä voi napata.

Sinänsä 90 euroa on ihan kohtuullinen hinta, mikäli se tosiaan on uusi ohjain. Toki olisi hienoa, jos edullisempi huolto olisi vaihtoehtona
No jaa. Subjektiivista tuo ainakin on, sillä minä ostaisin mieluummin 70-80 euron KingKong 2 Pro ohjaimen kuin maksaisin 90 euroa "accessorysta".

Tuossa infoa KingKongista, jos kiinnostaa: https://www.gulikit.com/productinfo/737791.html

Eikä ole maksettu mainos :D Olen itse harkinnut tuon ostoa mutta ehdin juuri hankkia toisen ennen kuin löysin tuon. Mielestäni tuossa on kaikki ja ehkä enemmänkin mitä minä joltain pro-ohjaimelta kaipaisin. Ei ehkä kaikille löydy kaikkea mitä haluavat mutta minusta oikein mainio kapula.

Tosin jos minulla tuo Elite olisi niin tilaisin varmaan vain uuden näppäimen ja vaihtaisin itse. Jos siis mahdollista. Se tuskin maksaisi edes useampaa kymppiä.

Mutta kirjoittelepas että mitä sieltä lopulta tulee :)
 
Ylös Bottom