Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Nyt sulla on tainnut mennä tavoitteet ja johtoryhmän bonus pykälät sekaisin? Mielenkiinnolla ottaisin linkin vastaan jos olen jotain missannut, sillä kyllähän tuo kiinnostaa paljon MS toivoo Game Passin kasvavan vuodessa.
En tiedä mitä tällä kommentilla tarkoitat, mutta liiketoiminnan tulostavoitteet ja niiden toteutuminen ovat aina suoraan kytköksissä johdon ja koko tulosyksikön palkkioihin.

Kuinka niin ei päässyt? Game Pass sai useita miljoonia käyttäjiä ja sitä hehkutettiin kaikkialla.
FY21 Gamepass tilaajien määrän kasvutavoite oli 47.79%, toteutunut oli 37.48%. Tavoitetta oli laskettu FY20 tavoitteesta, joka oli 71% kasvu. FY20 tuo tavoite ylitettiin reilusti (85.75%). Jos prosenteilla haluaa kikkailla, niin vuodessa Gamepass tilaajamäärän kasvu supistui lähes 60%, mikä ehkä osaltaan oli vaikuttamassa ison peliliikkeen tarpeeseen. Palvelussa ei ollut riittävästi sellaista sisältöä ja lisäarvoa, joka olisi pitänyt kasvuluvut siellä missä niiden haluttiin olevan.

 
Viimeksi muokattu:
Ja edelleen miten tämä vaikuttaa meihin kuluttajina? Tilaajamäärä nimenomaan kertoo sen että palvelu kiinnostaa kuluttajia. Iso tilaajamäärä kertoo sen että palvelun hinta-laatusuhde kohtaa todella hyvin.

Minua ainakin kiinnostaa se kuinka moni gamepass ultimate tilaajista maksaa sen normaalin 13e/kk hinnan ja kuinka moni käyttää sitä euron muunnos kikkailua uudestaan ja uudestaan kun se kerran on mahdollista ja monet hankkii vielä ne live kooditkin jostain harmaan alueen kaupoista ja sitten kehutaan kuinka saatiin vuosi ultimatea 40e hintaan tai alle.
Olisi kiva tietää, että olisiko niitä tilaajia muka 25 miljoonaa jos ainoa mahdollinen hinta olisi se 13e/kk tai alueellinen vastine. No ei varmasti olisi.

Sitten kun se hinta nousee (ja varmasti nousee) niin mä syytän kaikkia jotka harrastaa tuota jälkimmäistä.
Toisaalta MS:n olisi pitänyt estää tuo muunnos kikkailu jo aikoja sitten.
 
Minua ainakin kiinnostaa se kuinka moni gamepass ultimate tilaajista maksaa sen normaalin 13e/kk hinnan ja kuinka moni käyttää sitä euron muunnos kikkailua uudestaan ja uudestaan kun se kerran on mahdollista ja monet hankkii vielä ne live kooditkin jostain harmaan alueen kaupoista ja sitten kehutaan kuinka saatiin vuosi ultimatea 40e hintaan tai alle.
Olisi kiva tietää, että olisiko niitä tilaajia muka 25 miljoonaa jos ainoa mahdollinen hinta olisi se 13e/kk tai alueellinen vastine. No ei varmasti olisi.

Sitten kun se hinta nousee (ja varmasti nousee) niin mä syytän kaikkia jotka harrastaa tuota jälkimmäistä.
Toisaalta MS:n olisi pitänyt estää tuo muunnos kikkailu jo aikoja sitten.
Tämä muuten kiinnostaa itseänikin selvästi enemmän kuin Game Passin tuotto. Tämä kun on taas yksi palvelun haluttavuuden mittari. Onko palvelu OVH kuukausihinnan arvoinen ja kuinka monelle? Ja vastaavasti kuinka moni tilaa kikkailemalla ja jos kikkailun mahdollisuus poistetaan, niin moniko jatkaa tilausta täyteen hintaan?

Tämä suhdeluku täyteen hintaan maksavien ja kikkailijoiden välillä olisi kiva nähdä. Ei ole tosiaan itsellä ollut mitään syytä kikkailla, kun perushintakin on sisältöön nähden niin edullinen.
 
En tiedä mitä tällä kommentilla tarkoitat, mutta liiketoiminnan tulostavoitteet ja niiden toteutuminen ovat aina suoraan kytköksissä johdon ja koko tulosyksikön palkkioihin.
Tottakai ovat. Mutta monesti siinä on välissä joku kerroin, mitä me emme välttämättä tiedä.
 
Taitaa olla niin että nämä ketkä valittaa Game Passista on ne ketkä on maksanut itsensä kipeeksi Sonyn tuotteista ja elänyt jonkinlaista lume-efektiä kallis ja laadukas yhtälöllä koko elämänsä. Nyt kun kilpailijalla tulee 10e\kk hintaan valtava kasa yhtä laadukasta kamaa ei haluta herätä todellisuuteen vaan pelistä pitää maksaa täysi hinta että tarjoaja saa raakaa hilloa tilille mikä näkyy heti.
 
Minä taas kikkailen niin kauan kuin se on mahdollista, mutta maksan sitten sen täyden hinnan, jos ei muuta voi. Kuluttajalla on ihan täysi oikeus käyttää kaikki lailliset keinot hyväksi eikä MS:ja käy sääliksi. Mielummin tuen jotain kotimaista yrittäjää, kuin yhtä maailman suurimmista firmoista.
 
Tottakai ovat. Mutta monesti siinä on välissä joku kerroin, mitä me emme välttämättä tiedä.
En edelleenkään ymmärrä miten tämä liittyy asiaan? Mikään kertomani ei liittynyt mihinkään bonuksiin, vaan Microsoftin itselleen asettamiin liiketoiminnan tavoitteisiin.
 
En edelleenkään ymmärrä miten tämä liittyy asiaan? Mikään kertomani ei liittynyt mihinkään bonuksiin, vaan Microsoftin itselleen asettamiin liiketoiminnan tavoitteisiin.
Niin, sitä minä kysyin että mistä nämä luvut on löytyneet? Vai oletko sekoittanut ne noihin bonari lukuihin?

E: esittämäsi linkki on nimenomaan nämä bonariluvut
 
Minä taas kikkailen niin kauan kuin se on mahdollista, mutta maksan sitten sen täyden hinnan, jos ei muuta voi. Kuluttajalla on ihan täysi oikeus käyttää kaikki lailliset keinot hyväksi eikä MS:ja käy sääliksi. Mielummin tuen jotain kotimaista yrittäjää, kuin yhtä maailman suurimmista firmoista.
Minä en ainakaan syytä ketään kikkailusta. Se kun kerta on mahdollista, niin antaa mennä vaan. Samalla kuitenkin vastasit jo yhteen pohdintaani, eli jos kikkailun mahdollisuus poistuu, on palvelu kuitenkin niin hyvä että maksat siitä myös täyden hinnan.
 
Edelleen, mitkä ihmeen bonariluvut? Vaikuttaa, että sekoitat nyt itse asian?
Kuten jo aiemmin kysyin? Sekoitatko nämä tavoiteluvut johdon bonarilukuihin? Vai mistä ne olet löytänyt?
Viime tilikaudella Gamespass palvelun kasvu ei yltänyt Microsoftin tavoitteisiin, eikä edellisen kauden lukuihin.
E:Linkissäsi puhutaan edelleen bonariluvuista. Ja nämä eivät siis välttämättä suoraan ole yleisiä tavoite lukuja.
 
Kauppa olisi määrä saada viimeistellyksi Microsoftin tilivuoden 2023 aikana, eli kesäkuuhun 2023 mennessä. Sitä ennen Activision Blizzard ja Microsoft jatkavat toimintaansa itsenäisesti.
 
Minä en ainakaan syytä ketään kikkailusta. Se kun kerta on mahdollista, niin antaa mennä vaan. Samalla kuitenkin vastasit jo yhteen pohdintaani, eli jos kikkailun mahdollisuus poistuu, on palvelu kuitenkin niin hyvä että maksat siitä myös täyden hinnan.
Tuo tyypillinen kikkailu on vain hyvin harmaalla alueella. Ostetaan koodeja kehitysmaan kaupoista ja muunnellaan ne sitten ultimateksi. Minulle on sinällään se ja sama kun Microsoft on niin hölmö ettei asiaan puutu. Ne ilmeisesti kuvittelevat, että kun homman annetaan noin pyöriä niin joku päivä kun tälle tehdään stoppi niin porukka jää kiltisti maksamaan mitä pyydetään.
Ihan vastaavalla kikkailulla voisi ostella steamin listoille vaikka venäläisiä peliavaimia mutta sitä voi jokainen mennä kokeilemaan omalle tililleen mitä Valve mahtaa tuumailla.
 
Tuo tyypillinen kikkailu on vain hyvin harmaalla alueella. Ostetaan koodeja kehitysmaan kaupoista ja muunnellaan ne sitten ultimateksi. Minulle on sinällään se ja sama kun Microsoft on niin hölmö ettei asiaan puutu. Ne ilmeisesti kuvittelevat, että kun homman annetaan noin pyöriä niin joku päivä kun tälle tehdään stoppi niin porukka jää kiltisti maksamaan mitä pyydetään.
Ihan vastaavalla kikkailulla voisi ostella steamin listoille vaikka venäläisiä peliavaimia mutta sitä voi jokainen mennä kokeilemaan omalle tililleen mitä Valve mahtaa tuumailla.
Juuri tämän takia tarkka tuotto on varmaan lähes mahdoton laskea plus käyttäjä tuudittautuu palvelun väärään hintaan...
 
Tuoton määrä on varmasti yksi päätekijä tuotteen hintaa pohtiessa. Pohtiessa sitä, tarvitseeko tuotteen hintaa nostaa. Jos Game Pass nykyisellään ei tuota juuri mitään, mutta peliosastoon on kuitenkin kulutettu suuri määrä rahaa, jotta Game Passiin saadaan lisää tavaraa, niin kyllähän se hintapolitiikkaan voi vaikuttaa. Sitä kautta se vaikuttaa myös kuluttajaan. Tämän pitäisi olla ihan selvää logiikkaa ja selvä asia.

Toisen kappaleen kysymykseen vastasin laajasti aikaisemmin ylempänä. Voit lukea siitä. En näe tarvetta tai velvollisuutta toistaa itseäni.
Ei muuten ole todellakaan automaattisesti noin. Tai ainakaan jonkin tietyn tuotteen tai palvelun ei välttämättä tarvitse itsessään tuottaa voittoa ollakseen sen tarjoajalle kannattava. Niin paljoa ei maailmassa kuitenkaan riitä ratakiskoa, että alkaisin tätä seikkaa nyt tarkemmin avaamaan, kun näköjään aika erikoisissa käsityksissä olet nyt ylipäätään pelkästään tuottojen merkityksestä Game Passin kaltaisten palveluiden kannattavuuden osalta.
 
Valtavasti on ketjussa murhetta, että mitä tämä palvelu maksaa 10 vuoden päästä. Tai tekeekö hirveä jättikorporaatio nyt sittenkään voittoa kyseisellä mallilla - ja montako prosenttia.
Pitäisi kai olla tyytyväinen, kun pystyy nauttimaan nykyhetkestä ja suhtautumaan peleihin viihteenä. Jo tällaisenaan Game Pass on laajentanut omaa pelimakua matalalla lähestymiskynnyksellään sekä samalla supistanut harrastukseen törsättävää rahamäärää.

Mieluummin muistelen siellä kiikkustuolissa näitä mahtavan monipuolisia pelihetkiä muovisten pelikoteloiden hamstraamisen sijaan. Loistava palvelu ja aina vain paranee.
 
Kuten jo aiemmin kysyin? Sekoitatko nämä tavoiteluvut johdon bonarilukuihin? Vai mistä ne olet löytänyt?

E:Linkissäsi puhutaan edelleen bonariluvuista. Ja nämä eivät siis välttämättä suoraan ole yleisiä tavoite lukuja.
Kyllä ne ovat. Kertaan nyt vielä kerran. Microsoft oli määritellyn eksplisiittisesti kasvutavoitteekseen viime tilivuodella Gamepass tilausmäärän kasvun 47.79%:iin ja se on sattumoisin myös johtoryhmän tulostavoitteissa, koska niin taloudelliset tavoitteet ovat ihan joka kerta. Ei johdon mittareihin keksitä jotain mitä sattuu, vaan ne ovat aina tiukasti yhtiön tulokseen liittyviä selkeitä numeerisia tavoitteita.

Ihanko tosissasi olet sitä mieltä, että "oikeasti" eivät tavoitelleet tuollaista kasvua, mutta päättivät sen vain kirjata virallisiin talouden raportoinnin dokumentaatioihin? Se olisi pörssilainsäädännön rikkomista ja johtaisi isoihin sanktioihin, sillä pörssiyhtiön pitää olla läpinäkyvä sijoittajaviestinnässään yhtiön pörssikurssiin vaikuttavan tiedon osalta.
 
Minulla on itseasiassa käynyt Game Passin jälkeen niin, että olen törsännyt merkittävästi enemmän rahaa peleihin. Viime vuonna tuli varmaan +50% kulutusta edelliseen nähden, joka sekin oli paljon kovempi kuin aiemmat. Olin suunnitellut pelaavani lähinnä Game Pass -pelejä nyt kun opiskelen päätoimisesti tällaisen parin vuoden pätkän, mutta todellisuus olikin ihan erilainen.

Toisaalta rahaa on kulunut koronan vuoksi paljon vähemmän kaikkeen muuhun kuin aiemmin. Jotenkin kuitenkin hämmästyttää se summa, minkä tulee vuodessa käytettyä, kun sen sitten katsoo tiliotteelta vuoden lopussa, vaikka on ostanut ihan järkevästi pääasiassa jotain alepelejä. En siis oikein usko Game Passiin rahansäästökeinona, ainakaan kaltaiseni ihmisen kohdalla. Jollekin se voi toimia tietysti.
 
Valtavasti on ketjussa murhetta, että mitä tämä palvelu maksaa 10 vuoden päästä. Tai tekeekö hirveä jättikorporaatio nyt sittenkään voittoa kyseisellä mallilla - ja montako prosenttia.
Pitäisi kai olla tyytyväinen, kun pystyy nauttimaan nykyhetkestä ja suhtautumaan peleihin viihteenä. Jo tällaisenaan Game Pass on laajentanut omaa pelimakua matalalla lähestymiskynnyksellään sekä samalla supistanut harrastukseen törsättävää rahamäärää.

Mieluummin muistelen siellä kiikkustuolissa näitä mahtavan monipuolisia pelihetkiä muovisten pelikoteloiden hamstraamisen sijaan. Loistava palvelu ja aina vain paranee.

Täällä ollaan koitettu pelejä ja pelaamista viedä nuoremmalle sukupolvelle eli omalle pojalle ja onnistuttu siinä mielessä ettei paskoja/huonoja alustoja olekkaan, Game pass oli boksin aikakaudella kun taloudesta löytyi niin portti monipuolisuuden kirjastoon. Tulee se myös sitä jälleen olemaan kun Sarjalainen talouteen taas saapuu.
 
Ylös Bottom