HideoMiyamoto
Well-Known Member
Uutta siis tarkoitin.
No siis itse olen siinä käsityksessä että kaikki ilmestyneet pelit olisi tulossa. Mutta ihan uunituoreet suoraan julkaisussa vasta 2025. Mutta eiköhän tuo pian selvinne.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Uutta siis tarkoitin.
En pidä tätä täysin hyvänä uutisena. Konseptina toki Game Pass Coren tarjoama on parempi kuin Xbox Live Goldin, mutta hintaakin on tuplat. Tässä poistuu mahdollisuus pelata "halvalla" moninpelejä verkon yli. Se on huono juttu.Xbox Live poistuu ja siitä tulee game pass core. Myös games with gold päättyy syyskuussa.
En pidä tätä täysin hyvänä uutisena. Konseptina toki Game Pass Coren tarjoama on parempi kuin Xbox Live Goldin, mutta hintaakin on tuplat. Tässä poistuu mahdollisuus pelata "halvalla" moninpelejä verkon yli. Se on huono juttu.
Xbox Live Gold on maksanut tähän mennessä 60€/vuosi. Joten jos tälle ei tule mitään vuositilausta (tuskin tulee), niin pelkille online pelaajille homma kallistuu aika reilusti. Toki hyviä pelejähän tuossa näyttää saavan mukana, ja lista kasvaa tulevaisuudessa.Hassua että luin parista kohtaa että hinta pysyisi samana. Jos hinta kerta tuplaantuu niin eihän se hyvä ole, ainakaan niille joita ei kiinnosta muu kuin se online pelaaminen.
Samanahan tuo hinta tuon Hideon postaaman kuvan mukaan pysyy, eli 59,99 $/vuosi ja 9,99 $/kk. Vai katsoinko jotain nyt ihan väärin?Xbox Live Gold on maksanut tähän mennessä 60€/vuosi. Joten jos tälle ei tule mitään vuositilausta (tuskin tulee), niin pelkille online pelaajille homma kallistuu aika reilusti.
Aahhh, siinä oli vuosihinta erikseen alempana. Katsoin vain tuota kuvaa, että 9,99/kk. No sitten ei mitään. Hyvä näin, ja silloinhan tarjooma tosiaan parani. Negatiivinen uutinen muuttui positiiviseksi, jos jaksaisi lukea kunnolla.Samanahan tuo hinta tuon Hideon postaaman kuvan mukaan pysyy, eli 59,99 $/vuosi ja 9,99 $/kk. Vai katsoinko jotain nyt ihan väärin?
Hyvä kysymys. Melko lyhyeksi jäisi tämä siirtymä siinä tapauksessa, mutta voihan se noinkin olla. Itsellä nyt passi ollut katkolla reilun viikon ja pistäähän tämä miettimään, että pitäisikö sitä nyt kohta taas ottaa uudestaan vai jättääkö suosiolla myöhemmälle, kun nyt on omistuspeleissäkin niin paljon tekemistä ja GP core riittäisi goldin korvaajana.Päättyyköhän tuohon myös Goldin muuttaminen Ultimateksi 3:2 suhteessa? Kannattaakohan vielä ostaa Gold-kortteja varastoon ja lunastaa myöhemmin, kun nykyinen Ultimate päättyy (itsellä lokakuussa)?
Tämä on kyllä totta ja epäilen että ihan tarkoituksella. Siellä on haluttu että GP tuntuisi entistä paremmalta, joten GwG (Games with Gold) on vähitellen jätetty sellaiseksi "kaatopaikaksi". Tämä ihmiseltä, joka yleensä puolustelee kaikkea "neverheard" ja indietä.Live Gold pelit ovat olleet jo useamman vuoden enemmän kiusallisen noloja lisäyksiä hamstereiden loputtomiin pelikokoelmiin kuin sellainen hyödyllinen lisä, josta on järkevä maksaa jotakin.
Omat syyt miettiä tarkemmin GP:n jatkotilaus on se, että on kolme konsolia, joilla kaikilla pitäisi ehtiä pelata. GP:ssä on minulle ollut liikaa pelattavaa jo nytkin, joten jos jatkossa tuntuu että maksan mutta en hyödynnä, niin saattaa olla että täytyy tehdä samaa kuin videopalveluiden kanssa: ottaa aina sopivalla hetkellä kun ei ole muuta ja sitten taas tauolle.Ikävää tietysti, että lopun aikojen pasuunat soittavat nyt sille Game Pass vaihtotarjoukselle aika uhkaavasti, mutta kikkailu ei ole mikään ihmisoikeus. Varmaan joku siitä vetää herneet nenäänsä, jos ei saa enää epämääräisin keinoin keinoteltua lisäetuja itselleen.
Tämä on kyllä sellainen asia joka varsinkin noin muotoiltuna kieltämättä hiertää oikeustajua (tai oikeudenmukaisuustajua?). Tosin konsolipelaajana tuohon lienee jo aika hyvin "assimiloitu" mutta jos asiaa hetkenkin miettii niin onhan se nyt prkl perseestä.On toi musta kyllä uskomatonta paskaa että joudut maksamaan moninpeleistä erikseen jos haluat pelata niitä omistamistasi peleistä. Suuri pettymys oli taas jälleen kerran...
Nostan yhden loistavan viime aikojen lisäyksen esiin. Hoa on hyvä pikku seikkailu.Tämä on kyllä totta ja epäilen että ihan tarkoituksella. Siellä on haluttu että GP tuntuisi entistä paremmalta, joten GwG (Games with Gold) on vähitellen jätetty sellaiseksi "kaatopaikaksi". Tämä ihmiseltä, joka yleensä puolustelee kaikkea "neverheard" ja indietä.
GwG:n kautta kuitenkin joskus tuli tasaiseen tahtiin sellaisiakin teoksia että piti testailla ja/tai pelatakin eikä vain lunastaa varmuuden vuoksi.
Itse olen pyrkinyt laskemaan tätä aina vuositasolla, vaikka se ei täysin järkevää olekaan. Jos pelaan Game Passista sen noin 160 euron edestä pelejä vuodessa, niin homma kunnossa. Tarkan markan ihminen tosin keskittäisi Game Pass -pelaamiset tiettyihin kuukausiin, jolloin voisi säästää. Oma pelaaminen menee kuitenkin niin fiilis pohjalla, että otan pelejä pelaukseen, niin Game Passista kuin muualta juuri siinä rytmissä kuin mieli tekee. En pysty sitä kovin pitkälle suunnittelemaan.Omat syyt miettiä tarkemmin GP:n jatkotilaus on se, että on kolme konsolia, joilla kaikilla pitäisi ehtiä pelata. GP:ssä on minulle ollut liikaa pelattavaa jo nytkin, joten jos jatkossa tuntuu että maksan mutta en hyödynnä, niin saattaa olla että täytyy tehdä samaa kuin videopalveluiden kanssa: ottaa aina sopivalla hetkellä kun ei ole muuta ja sitten taas tauolle.
Pysyn silti sanojeni takana: GP olisi minulle hintansa arvoinen täydelläkin hintaa. Mutta: koska en halua rajoittaa pelaamistani vain GP:n tarjontaa,n niin täytyy tosiaan miettiä että onko sitä järkevää tilata jatkuvasti vai ottaako aina pätkän silloin tällöin. Jos kuitenkin jostain syystä jättäisin kaiken muun pois, niin GP:stä löytäisin silti varmasti enemmän pelattavaa mitä ehtisin pelata.
Niin, siis mikäänhän tämän maksullisen moninpelaamisen kanssa ei nyt huonontunut. Toki ei parantunutkaan, mutta ei huonontunut. Se on toki tylsää, että moninpelaamisesta pitää ylipäätään maksaa.Tämä on kyllä sellainen asia joka varsinkin noin muotoiltuna kieltämättä hiertää oikeustajua (tai oikeudenmukaisuustajua?). Tosin konsolipelaajana tuohon lienee jo aika hyvin "assimiloitu" mutta jos asiaa hetkenkin miettii niin onhan se nyt prkl perseestä.
Tämä on kyllä sellainen asia joka varsinkin noin muotoiltuna kieltämättä hiertää oikeustajua (tai oikeudenmukaisuustajua?). Tosin konsolipelaajana tuohon lienee jo aika hyvin "assimiloitu" mutta jos asiaa hetkenkin miettii niin onhan se nyt prkl perseestä.
Ymmärrän varsinkin pc-puolelta huutelevien näkemykset kun homma on siellä niin eri ääripäässä tuon suhteen.
Muistelen että kiinnitin jossain kohtaa tähän huomiotakin ja toivon että olen sen lunastanut talteen. Mutta enemmän mieleen on kyllä silti jäänyt se, että GwG:n tarjonta on ollut todella pitkään jo huokailua aiheuttavaa.Nostan yhden loistavan viime aikojen lisäyksen esiin. Hoa on hyvä pikku seikkailu.
Minä olen harrastanut vähän samaa, sillä olen listaillut Exceliin asti GP-pelejä Siellä on pelit listattuna ja jokaisen kohdalla voi ruksata onko pelattu tarina läpi, 100 % suoritettu ja onko jopa ostamisen arvoinen. Lista on ainakin melko pitkä ja joskus olen sitä Konsolifinin keskusteluissakin hyödyntänyt kun on puhuttu että onko hintansa väärti.Itse olen pyrkinyt laskemaan tätä aina vuositasolla, vaikka se ei täysin järkevää olekaan. Jos pelaan Game Passista sen noin 160 euron edestä pelejä vuodessa, niin homma kunnossa. Tarkan markan ihminen tosin keskittäisi Game Pass -pelaamiset tiettyihin kuukausiin, jolloin voisi säästää. Oma pelaaminen menee kuitenkin niin fiilis pohjalla, että otan pelejä pelaukseen, niin Game Passista kuin muualta juuri siinä rytmissä kuin mieli tekee. En pysty sitä kovin pitkälle suunnittelemaan.
En näin tarkoittanut sanoakaan vaan ihan sen, että jos tuota onlinepelaamisen maksullisuutta pysähtyy yleisesti miettimään, niin onhan se perseestä että ostetun pelin ominaisuuksia ei voi käyttää jos ei maksa jostain vielä lisää. Varsinkin kun sitten pc:llä se on yhä ilmaista eikä ole mitään viitteitä että sinne ikinä mitään maksullisuutta tulisikaan.Niin, siis mikäänhän tämän maksullisen moninpelaamisen kanssa ei nyt huonontunut. Toki ei parantunutkaan, mutta ei huonontunut. Se on toki tylsää, että moninpelaamisesta pitää ylipäätään maksaa.
Minulla on nyt Tears of the Kingdomin myötä herännyt pelko että jos häviää sen tallennukset mutta pitäisi maksaa se 20 euroa vuodessa että ne saa talteen. On se perseestä.-- vaikea alkaa maksaa näistä perusominaisuuksista kuten moninpeli tai pilvitallennukset.
Xboxilla onneksi nuo pilvitallennukset on kaikille ja automaattiset, joten niistä ei tarvitse erikseen maksaa tai huolehtia. Toimivat myös tosi kätevästi eri alustojen välillä (Xbox, PC, Mobiili).Nykyään kun sitä on muuttunut lähes täysin pc-pelaajaksi(Switch löytyy, mutta en käytä siinä onlinea lainkaan), niin kyllä olisi todella vaikea alkaa maksaa näistä perusominaisuuksista kuten moninpeli tai pilvitallennukset. Lisäksi hiertäisi nämä edellisten sukupolvien pelien porttaukset tai ”HD-remasterit”(=PC ultra asetukset/vapaa fps) täyteen hintaan myytynä.
Toki konsoleilla on taas ne omat puolensa, ei ole tarkoitus aiheuttaa mitään vääntöä. Sitä vaan jotenkin oli taas unohtanut syyt miksi konsolipelaaminen itsellä väheni ja lopulta lähes loppui.
Tällaisena pienoisena "kontrollifriikkinä", joka haluaa hallita järjestelmiään ja laitteitaan suoraan itse, on tuo automaatio vähän ärsyttävä.Xboxilla onneksi nuo pilvitallennukset on kaikille ja automaattiset, joten niistä ei tarvitse erikseen maksaa tai huolehtia. Toimivat myös tosi kätevästi eri alustojen välillä (Xbox, PC, Mobiili).