Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Aaron Greenberg sanoi:
We always laugh [when we hear that]. Please don't worry about us.
Microsoft is going to be alright. We're gonna make it--I think we're gonna be OK.
Voisi kuvitella etteivät pelaajat ole varsinaisesti Microsoftin pärjäämisestä huolissaan, vaan itse game passin tulevaisuudesta.
 
Tämä sanoma myös vahvistaa sitä, että kehittäjille Game Pass on kannattava — niinkuin monet heistä ovat sanoneet. Rahat, jotka Microsoft tienaa Game Passilla, menevät takaisin Game Passiin. Uusien pelien ostoon osaksi palvelua ja mihin ikinä kompensaatioihin, joita Microsoft maksaa kehittäjille pelien ollessa palvelussa.
Gamepass on parasta mitä tällä hetkellä pelaamisessa on. Voi vaikka kokeilla uutta peliä ja jos ei pidä poistaa sen ja ei menetä 60e ja löytyy aina paljon hyvää uutta ja vanhaa peliä itse otin silloin joskus kokeiluun olin aivan varma että ei ole mun juttu kun ehtii pelaamaan niin vähän nykyään mutta olen koukussa :)
 
Voisi kuvitella etteivät pelaajat ole varsinaisesti Microsoftin pärjäämisestä huolissaan, vaan itse game passin tulevaisuudesta.
Microsoft on niin vahvasti investoinut Game Passiin ja se vieläpä kasvaa hurjaa vauhtia, joten tästäkin on aika turha olla huolissaan.

Ja jos Game Pass nyt yhtäkkiä loppuisi, niin ei se pelaajille olisi millään muulla tavalla katastrofi kuin että joutuisi jälleen ostamaan pelejä täyteen hintaan.

Näinpä on siis meidän pelaajien aika turha olla huolissaan. Vai ovatko kaikki huolissaan siksi, että palvelu on niin mahtava, eivätkä he halua että se loppuisi? Tämän varmistamiseksi on olemassa keino: tilaa Game Pass.
 
Game Pass on kaikkien aikojen paras palvelu - voittaa silmissäni jopa Netflixin, Spotifyn ja HBO:n. Paljon hyviä pelejä, joista on joutunut ennen maksamaan jopa 70€ ovat nyt palvelussa, joka kustantaa parhaimmillaankin vain 13€. Erityisesti on tullut testattua indie -pelejä, mutta on tullut ladattua suuriakin pelejä, kuten Ark. Näin kuluttajana en ole huolissaan Game Passista, koska uskon, että Microsoftin ammattilaiset ovat tietoisia itse tilanteesta.
 
Pelejä lisätty jälleen, odottamani Yakuza Kiwami 2, The Touryst, F1 2019
Kovia lisäyksiä. Kiwami 2:n tiedettiin tulevan jossain vaiheessa ja F1 2018:ta palvelusta poistumisen myötä oli aika odotettua että uudempi versio saadaan lisäyksenä. The Touryst oli yllätys. Useamman kerran olen meinannut ostaa sen Switchille. No, nyt ei tarvitse. :)

Tässä vielä listaus mitä kaikkea lisättiin heinäkuussa: https://www.gematsu.com/2020/07/xbo...touryst-yakuza-kiwami-2-and-more-in-late-july
 
Microsoftin Aaron Greenberg kertoo haastattelussa, ettei Xbox Game Pass ole vieläkään mikään merkittävä tulonlähde Microsoftille. Mies myös toistaa aiempaa sanomaa siitä, ettei kuluttajien tarvitse olla huolissaan palvelusta aiheutuvista mahdollisista taloudellisista tappioista.
Lähde: Gamespot

10 miljoonaa tilaajaa x 10-13€ joka kuukausi, luulisi äkkisiltään olevan ainakin kohtalaisen merkittävä tulonlähde. Toki Microsoftilla on paljon merkittävämpiäkin tulonlähteitä niin ehkä suhteutettuna niihin tämä ei vielä ole Microsoftin silmissä supermenestys..
 
10 miljoonaa tilaajaa x 10-13€ joka kuukausi, luulisi äkkisiltään olevan ainakin kohtalaisen merkittävä tulonlähde. Toki Microsoftilla on paljon merkittävämpiäkin tulonlähteitä niin ehkä suhteutettuna niihin tämä ei vielä ole Microsoftin silmissä supermenestys..
Tuleehan sieltä rahaa sisään, mutta sillä rahalla ostetaan lisää pelejä palveluun, maksetaan ylläpitokuluja ja kompensaatioita kehittäjille, joten viivan alle ei välttämättä jää niin paljon kuin tuo laskutoimitus antaa ymmärtää.

Menestyshän palvelu on siitä huolimatta, vaikkei kassanpohjalle vielä tällä hetkellä niin paljon jäisikään.
 
Microsoftin liikevaihto oli vuonna 2019 125,8 miljardia dollaria, eli tuollaiset game passit tarkoittaa samaa, kuin jos lääkäri tekisi normaalin työnsä ohella sivutyönä pari tuntia kuukaudessa töitä katusoittajana.
Tuo on silti asiassa täysin epäolennaista. Microsoft on kokonaisuutena joka tapauksessa yksi maailman menestyneimmistä yrityksistä jonka menestyksen rinnalla kaikki konsolibisnes on vain pientä sälää. Ja joka tapauksessa on hieman hassua sinänsä tuoda esiin liikevaihto, jos todellisuudessa puhutaan jonkun asian kannattavuudesta.

Microsoftille konsolibisnes on joka tapauksessa yksi oma erillinen kokonaisuutensa jokaisen kodin asiakkuuden valloittamisessa. Ovat tiedostaneet sen, että PC:t ovat menettäneet monessa kodissa merkityksensä edullisempien ja tarkoitukseensa helppokäyttöisempien konsoleiden ja tablettien ansiosta. Itse esim. en käytä PC:tä kotona enää yhtään mihinkään, paitsi työläppäriä puhtaasti työasioissa. Vastaava kuvio on yleistymässä koko ajan maailmassa, kun monet ihmiset eivät halua tehdä niin kalliita hankintoja nopeasti vanhaksi menevien tuotteiden osalta. Myös helppokäyttöisyys on isossa roolissa ihmisen ajan ollessa yhä enemmän kortilla, koska tarjontaa on mielenkiintoisilla tavoilla niin monissa asioissa ja niin monenlaisilla tavoilla.

Ovat siis Microsoftilla selvästi lähteneet siihen ajatteluun, että haluavat päästä sitomaan asiakkuuksia lähes jokaiseen kotiin mahdollisimman kattavasti mahdollisimman monipuolisella tarjonnalla. Ja Sonyn monopoliasemaa ei konsolibisneksessä oikein voi haastaa samoilla aseilla mitä Sony käyttää, koska todellisen kilpailuedun saavuttaminen olisi joka tapauksessa vaikeaa tai jopa mahdotonta niin. Siksi satsataan Game Passiin, eli palveluun, johon tulee koko ajan enemmän huippulaadukkaita pelejä, joita kuka tahansa tuon palvelun tilaava tavallinen tallaaja voi päästä heti pelaamaan, niin halutessaan. Helppokäyttöisyyttä ja valtavaa tarjontaa parhaimmillaan. Palvelun tarkoitus on siis saada Xbox-konsolit ja palvelut läpi mahdollisimman hyvin laajalla rintamalla massoille. Tuo heidän valitsemansa strategia on todennäköisesti se ainoa tapa, jolla tuo saattaisi olla mahdollista. Pystyvät myös käyttämään emo-Microsoftin valtavaa varallisuutta ja koneistoa ainakin jossain määrin edesauttamaan etenemistä suunnitelmassa. Helppoa tuossa onnistuminen ei kuitenkaan todellakaan ole, kun Sony tekee äärimmäisen hyvin asiat vastaavasti omassa kuviossaan

Mielenkiintoista joka tapauksessa nähdä miten tulevassa konsolisukupolvessa voimasuhteet lopulta menevät. Itselleni ei ole mitään väliä kumpi konsoli pärjää paremmin loppujen lopuksi, kun joka tapauksessa ostan ne molemmat ja niiden täydet palvelut myöskin. Toivon itse asiassa molemmille mahdollisimman hyvää ja tasaista menestystä, jotta me kaikki pelaajat voittaisimme loppujen lopuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Käyttääkö moni tätä Game Passia? Vuodessa kustantaa siis noin 150€ ja pääsee pelaamaan pelejä mielin määrin? Itse vasta tutustuin tähän nyt kun tuli kokeiluaika Cyberpunk konsolin mukana. Jos pelaa paljon pelejä niin tämähän on ihan no breineri. Ilman muuta kannattaa satsata.
 
Käyttääkö moni tätä Game Passia? Vuodessa kustantaa siis noin 150€ ja pääsee pelaamaan pelejä mielin määrin? Itse vasta tutustuin tähän nyt kun tuli kokeiluaika Cyberpunk konsolin mukana. Jos pelaa paljon pelejä niin tämähän on ihan no breineri. Ilman muuta kannattaa satsata.
Gamepass on noin 10e kk ja Gamepass ultimate mikä sisältää xbox live gold,Gamepass for pc ja Gamepass ja kohta xcloud on noin 12.90e kk onhan noi tosi hyviä. Itsellä toi Gamepass ultimate ja on kyllä paras palvelu mitä rahalla saa varsinkin kun Gamepass tulee day1 noi Microsoft exclu pelit :)
 
Gamepass on noin 10e kk ja Gamepass ultimate mikä sisältää xbox live gold,Gamepass for pc ja Gamepass ja kohta xcloud on noin 12.90e kk onhan noi tosi hyviä. Itsellä toi Gamepass ultimate ja on kyllä paras palvelu mitä rahalla saa varsinkin kun Gamepass tulee day1 noi Microsoft exclu pelit :)

Joo kyllähän tämä Ultimate näyttää olevan sellainen että pitää jatkaa tilausta. Eihän tässä tarvitse enää oikein pelejä ostella. Toki kaikki tuskin tulee tuonne heti pelattavaksi. Nyt pelaamassa juuri Carrionia. :D Ja Halo 5 latautumassa..
 
Joo kyllähän tämä Ultimate näyttää olevan sellainen että pitää jatkaa tilausta. Eihän tässä tarvitse enää oikein pelejä ostella. Toki kaikki tuskin tulee tuonne heti pelattavaksi. Nyt pelaamassa juuri Carrionia. :D Ja Halo 5 latautumassa..
Kaikki ei tule, mutta kaikki Microsoftin first party pelit tulee heti julkaisupäiväksi, niin kuin CharGasM jo mainitsikin. Paljon muitakin pienempiä pelejä on tullut heti julkaisupäiväksi. Isommat AAA pelit tulevat yleensä vähän viiveellä, jos ovat palveluun tulossa. Se viive voi olla pari kuukautta julkaisusta tai sitten vaikka vuosi.

Eipä sillä, palvelussa on hyvä kierto koko ajan uudempia ja vanhempia pelejä. Yksinkertaisesti hirveä määrä pelattavaa.
 
Käyttääkö moni tätä Game Passia? Vuodessa kustantaa siis noin 150€ ja pääsee pelaamaan pelejä mielin määrin? Itse vasta tutustuin tähän nyt kun tuli kokeiluaika Cyberpunk konsolin mukana. Jos pelaa paljon pelejä niin tämähän on ihan no breineri. Ilman muuta kannattaa satsata.

Halvemmaksi tulee ostaa pari vuotta valmiiksi maksettua live gold aikaa, jonka jälkeen yhen kuukauden game pass ultimaten osto muuttaa kaikki valmiiksi ostetut live goldit game pass ultimateksti (sisältää live goldin ja game passin.) Näin toimien voi satasen pintaan saada muutamaksi vuodeksi game passin + goldin.
 
Käyttääkö moni tätä Game Passia? Vuodessa kustantaa siis noin 150€ ja pääsee pelaamaan pelejä mielin määrin?

Mulla on ollut nyt vissiin 2,5v gamepass ja kaiken maailman tarjousten vuoksi en ole vielä maksanut satastakaan yhteensä, vaikka loppuu joskus ensi vuonna tilaus. Sen jälkeen en tiedä jatkanko, koska vain pc käytössä ollut ja siellä on tällä hetkellä vain yksi peli joka on asennettuna, mutta sitäkään en jaksa pelata (forza horizon 4) ja toinen joka sinne tulis on Flight Simulator, mutta sen jo ennakkotilasin rahalla.
Palvelu on loistava, mutta omaan henk koht pelimakuun tulisi halvemmaksi ostaa ne pelit erikseen, kuin alkaa maksamaan täyttä hintaa. Näin lähes ”ilmaisena” kun menty, niin saanut tunnin pari koitettu pelejä joita ei ole raaskinut ostaa.
 
Kiitos! Pitääkin hyödyntää tarjouksia ja tuo kikkailu. Tuntuu ainakin tällä hetkellä että omaan makuun ja pelityyliin sopii tällainen palvelu paremmin kuin hyvin. Monesti pelit jäävät itseltäni kesken joko ajanpuutteen tai tylsistymisen takia.
 
Ylös Bottom