Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Oliko se noin pitkään. Musta tuntui, että se oli kuukauden tai pari.
Varmaan selittyy sillä, että mulla oli peli jo levyllä valmiiksi ja vasta sitten kiinnitin tuohon huomiota kun pystyin tuon levyltäkin asennetun version käynnistämään ihan ilman kiekkoa niin pitkään kun peli oli gamepass valikoimassa.
Sitten pari viikkoa myöhemmin se olikin jo poistunut.
 
Oliko se noin pitkään. Musta tuntui, että se oli kuukauden tai pari.
Varmaan selittyy sillä, että mulla oli peli jo levyllä valmiiksi ja vasta sitten kiinnitin tuohon huomiota kun pystyin tuon levyltäkin asennetun version käynnistämään ihan ilman kiekkoa niin pitkään kun peli oli gamepass valikoimassa.
Sitten pari viikkoa myöhemmin se olikin jo poistunut.
Dirt Rally 2 tuli Game Passiin syyskuussa 2019 ja poistui syyskuussa 2020.

Uskon että Dirt 5 on myös aika pitkään. Se voi hyvinkin seurata samaa trendiä kuin Dirt 4. Eli kun sarjan uusi osa tulee, niin edellinen poistuu palvelusta. F1 pelit ovat tällä samalla tavalla syklissä Game Passissa. Kun F1 2020 julkaistiin, F1 2019 tuli Game Passiin ja F1 2018 poistui palvelusta.
 
Viimeksi muokattu:
Dirt Rally 2 tuli Game Passiin syyskuussa 2019 ja poistui syyskuussa 2020.

Uskon että Dirt 5 on myös aika pitkään. Se voi hyvinkin seurata samaan trendiä kuin Dirt 4. Eli kun sarjan uusi osa tulee, niin edellinen poistuu palvelusta. F1 pelit ovat tällä samalla tavalla syklissä Game Passissa. Kun F1 2020 julkaistiin, F1 2019 tuli Game Passiin ja F1 2018 poistui palvelusta.
Epäilen että tulee kuules pysymään gamepass ultimate eaplay kautta ennenkuin poistuu gamepassista nyt kun ea omistaa codemasterssin ja saadaan kohta nuo muutkin codemasterssin pelit gamepass ultimateen ;)
 
Epäilen että tulee kuules pysymään gamepass ultimate eaplay kautta ennenkuin poistuu gamepassista nyt kun ea omistaa codemasterssin ja saadaan kohta nuo muutkin codemasterssin pelit gamepass ultimateen ;)
Muuten voisin tämän uskoakin, mutta miksi sitten Dirt 4 poistuu palvelusta?

Olisihan se mahtavaa että EA - Codemasters kauppa poikisi etuja myös EA Playn ja sitä kautta Game Passin tilaajille.
 
On aika vaikea arvioida, miten Codemastersien vanhoille peleille käy, kun EA:n ostohanke toteutuu. Niillähän on osalla samoja ongelmia kuin vanhoilla Forza-sarjojen peleillä, eli niitä häviää tekijänoikeuksien ja lisenssien vuoksi pois myynnistä. Selvää on kuitenkin, että näillä nykyisillä Game Passiin tulemisilla ja menemisillä ei ole vielä EA:n kanssa mitään tekemistä.
 
Lisäksihän just tänään poistuu ea:n julkaisema shadows of the damned ainakin tämän aikaisemman viestin mukaan.
Joten jopa ea:n itse julkaisemat pelit voi poistua palvelusta ihan milloin vaan jopa sieltä EA playn puolelta.

Tässä vielä poistuvat pelit.

Poistuu 15.2
  • De Blob (Console)
  • Ninja Gaiden II (Console)
  • World of Horror (PC)

Poistuu 16.2
  • Shadows of the Damned (EA Play/Console)

Shadows of the Damned hieman yllätti, että poistuu, kun on EA:n julkaisema peli
 
Poistuvissa on Vambrace, johon en oikein päässyt vielä sisälle, vaikka Darkest Dungeon -tyylisistä peleistä pidänkin. Parissa viikossa tuskin sitä ehtii pelata läpi varsinkin kun on kiinnostavia pelejä menossa enemmän, kuin ehtii pelata, joten jää varmaan kesken sekin ikuisesti.
Poistuvien pelien osalta kaipaisi jonkun pari kuukautta etukäteen ilmoituksen milloin poistuvat, niin ehtisi pelata läpi/koittaa vielä. Kiva yrittää vääntää sitten jotain +50h peliä parissa viikossa. Muuten ei ole valittamista palvelusta.
 
Pitkiä pelejä ei välttämättä huvita edes aloittaa Game Passissa, jos on epäilys, että ne voivat poistua piakkoin. Yleensä pelaan sellaiset alle 20 tunnin pelit läpi siinä kahdessa viikossa, jos peli tosissaan kiinnostaa. Pelien kokeilusta ei tosin menetä mitään, koska suurinta osaa ei kuitenkaan jaksa pelata muutamaa tuntia pitempään. Jos peliin innostuu, sehän on pieni lottovoitto, vaikka sen sitten hommaisi oikealla rahalla esim. tarjouksesta. Mammuttipituiset teokset pitäisi pelata tuoreeltaan, mutta useimmiten ei ole aikaa aloittaa heti sellaista haastetta. Nyt on esim. paineita aloittaa Dragon Quest XI:n pelaaminen ajoissa. Varmimmat ovat tietysti MS:n omat pelit, mutta sen varmuuden vuoksi ne ovat usein pelilistalla alimpana. Pitäisi vaan pelata sitä mikä huvittaa, eikä miettiä liikaa.
 
Pitkiä pelejä ei välttämättä huvita edes aloittaa Game Passissa, jos on epäilys, että ne voivat poistua piakkoin. Yleensä pelaan sellaiset alle 20 tunnin pelit läpi siinä kahdessa viikossa, jos peli tosissaan kiinnostaa. Pelien kokeilusta ei tosin menetä mitään, koska suurinta osaa ei kuitenkaan jaksa pelata muutamaa tuntia pitempään. Jos peliin innostuu, sehän on pieni lottovoitto, vaikka sen sitten hommaisi oikealla rahalla esim. tarjouksesta. Mammuttipituiset teokset pitäisi pelata tuoreeltaan, mutta useimmiten ei ole aikaa aloittaa heti sellaista haastetta. Nyt on esim. paineita aloittaa Dragon Quest XI:n pelaaminen ajoissa. Varmimmat ovat tietysti MS:n omat pelit, mutta sen varmuuden vuoksi ne ovat usein pelilistalla alimpana. Pitäisi vaan pelata sitä mikä huvittaa, eikä miettiä liikaa.
Juuri noin kuin lopussa totesitkin, eli on turhaa murehtia tuollaista. Ja jos peli on kuitenkin ollut hyvä, ja poistuu Game Passista ennen kuin olen pelannut sen loppuun, olen yleensä ihan hyvillä mielin ostanut sen sitten itselleni ja jatkanut rauhassa loppuun. Yleensä noita Game Passista poistuvia pelejä kun saa varsin hyvään hintaankin. Harvoin noin olen kuitenkaan itsekään joutunut tekemään, vaikka minulla menee pelien vaihtelemisen takia yleensä aika pitkään pelien läpäisemiseen.
 
Juuri noin kuin lopussa totesitkin, eli on turhaa murehtia tuollaista. Ja jos peli onkuitenkin ollut hyvä, ja poistuu Game Passista ennen kuin olen pelannut sen loppuun, olen yleensä ihan hyvillä mielin ostanut sen sitten itselleni ja jatkanut rauhassa loppuun. Yleensä noita Game Passista poistuvia pelejä kun saa varsin hyvään hintaankin.
Pitikin juuri kysellä, että eikös se ollut -20% mitä saa alennusta?
 
Pitikin juuri kysellä, että eikös se ollut -20% mitä saa alennusta?
Kyllä se tuon verran taitaa käytännössä aina olla. Tosin hinnat voivat olla jo muutenkin valmiiksi tippuneet aika alas noilla Game Passista poistumassa olevilla peleillä.
Lisäksihän just tänään poistuu ea:n julkaisema shadows of the damned ainakin tämän aikaisemman viestin mukaan.
Joten jopa ea:n itse julkaisemat pelit voi poistua palvelusta ihan milloin vaan jopa sieltä EA playn puolelta.
En nyt ehkä sanoisi, että ihan noin vaan. Tuo Shadows of the Damned oli ehkä pieni ylläri, kun poistui, mutta toisaalta pelihän ei sinänsä ollut EA:n itsensä tai sen omistaman studion kehittelemä, vaan tosiaan vain julkaisema. Uskoisin, että tuossakin on tainnut jotkin tekijänoikeuskuviot johtaa pelin poistumiseen EA Playsta. Eipä sieltä sitten käytännössä mitään muuta mainitsemisen arvoista ole vielä poistunutkaan. Käsittääkseni ainoastaan EA:n omien urheilupelien ikivanhoja vuosipainoksia. Ja siinäkin selkeä logiikka lienee, että pidetään pelaajia tietoisesti pelaamassa noita vähän tuoreempia painoksia, niin voidaan sitten vapauttaa servereiltä tilaa kaikille turhien vanhojen painosten muodossa.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri noin kuin lopussa totesitkin, eli on turhaa murehtia tuollaista. Ja jos peli on kuitenkin ollut hyvä, ja poistuu Game Passista ennen kuin olen pelannut sen loppuun, olen yleensä ihan hyvillä mielin ostanut sen sitten itselleni ja jatkanut rauhassa loppuun. Yleensä noita Game Passista poistuvia pelejä kun saa varsin hyvään hintaankin. Harvoin noin olen kuitenkaan itsekään joutunut tekemään, vaikka minulla menee pelien vaihtelemisen takia yleensä aika pitkään pelien läpäisemiseen.
Jotain piti Game Passista nipottaa, niin siinä on kohta mihin kaipaisin muutosta, mutta murhe on kovin pieni positiivisten puolien rinnalla. Dirt Rally 2 jäi aikanaan vaiheeseen, kun ei vuosi riittänyt pelin parissa, niin tuli sitten ostettua kaikilla lisäosilla tuo 13€. Hyviä alennuksia on moneen peliin tasaiseen tahtiin -20% lisäksi, jonka saa palvelusta poistuvista peleistä, jos malttaa hieman odotella, eikä halua täyttä hintaa maksaa.

Todella kiinnostavia pelejä Game Passissa ei kyllä jää pelaamatta, kun ne pyrkii pelaamaan lähellä palveluun julkaisemisen ajankohtaa.
 
Muuten voisin tämän uskoakin, mutta miksi sitten Dirt 4 poistuu palvelusta?

Olisihan se mahtavaa että EA - Codemasters kauppa poikisi etuja myös EA Playn ja sitä kautta Game Passin tilaajille.
En yhtään kyllä tiedä miten eaplay käyttäytyy kun noi lisenssi hommat on niin erikoisia mutta uskoisin että viimeisin osa pysyy kunhan on riittävän vanha peli kun poistuu gamepassista.
 
Ethän @Dragonfly ehtinyt ostaa Wreckfestiä? :D


TW_Available-Today_Coming-Soon_templates_2.16.2021_2.jpg

Huikeita lisäyksiä jälleen kerran - erityisesti autopelien ystäville, kun pääsevät nauttimaan suomalaisesta romurallista Wreckfestista ja mutakaahailusta Dirtissa. Hienoa, että nämä saa Xboxin lisäksi myös Windowsille. Elite Dangerous kiinnostaa lievästi, mutta tietääkseni tuohon peliin tulee uppoamaan paljon aikaa ja sellaiselle pelille ei ole nyt tällä hetkellä aikaa. :D

On se jälleen kerran todettava, että Game Pass on pelimaailman paras palvelu.
 
Jälleen kerran oikein mukavia lisäyksiä Game Passiin, joista Wreckfest lähti heti tulille ja Deadfire myöhemmin pelattavien listalle jonon jatkeeksi. Dirt 5 tulee myös vähintään koeajettua aikanaan varmasti. Hienoa tosiaan, että näinkin tuoreita tuotoksia myös muilta julkaisijoilta ilmestyy Game Passiin.
 
Viimeksi muokattu:
Gamepass on kyllä mahtava palvelu. Näin fyysisiä pelejä rakastavallekin.. Itse tulee ostettua pelejä myös fyysisenä, vaikka löytyisikin Gamepassissa.. Esim uusin Ori ja Gears 5.. Tekijöitä näin kiva tukea.. The medium menee kanssa heti ostoon, jos fyysinen versio julkaistaan..
Omalla kohdalla meni niin että olisin ostanut sekä Orin että Gears 5:n ilman Game Passia mutta Gears ei enää jotenkin naksahtanut niin paljoa että olisin halunnut erikseen vielä maksaa omaksi saadakseni ja Ori taas... No, achievementit bugitti ja vei makua pelistä ja muutenkin tuntui että vaikka peli on loistava, niin en silti nähnyt tarvetta sitä hankkia hyllyyni.

Mikä on outoa, sillä yleensä hankin hyvät pelit hyllyyni ja vasta tilasinkin esim. Forza Horizon 4:n ja Outer Worldsin, jotka molemmat olin jo pelannut GP:n kautta. Gears voi jäädä hankkimatta, sillä peli ei jotenkin enää omaan pelimakuun iskenyt kuten aiemmat joskus mutta Orin voisin vielä ehkä hankkiakin.

Joka tapauksessa GP toimii molempiin suuntiin: saa ostovarmistuksen hyvälle pelille tai sitten voi jättää jotain ostamatta jos ei niin paljoa kiinnostakaan tai osoittautuu vaikka sellaiseksi, ettei ole ostamisen arvoinen tms. Tai jo se, että on jo pelannut sen eikä näe tarvetta ostaa enää erikseen.

The Medium oli oikein hyvä/kiva kokemus mutta en kyllä näe sille tarvetta omistaa.
 
Mikä on outoa, sillä yleensä hankin hyvät pelit hyllyyni ja vasta tilasinkin esim. Forza Horizon 4:n ja Outer Worldsin, jotka molemmat olin jo pelannut GP:n kautta. Gears voi jäädä hankkimatta, sillä peli ei jotenkin enää omaan pelimakuun iskenyt kuten aiemmat joskus mutta Orin voisin vielä ehkä hankkiakin.

Joka tapauksessa GP toimii molempiin suuntiin: saa ostovarmistuksen hyvälle pelille tai sitten voi jättää jotain ostamatta jos ei niin paljoa kiinnostakaan tai osoittautuu vaikka sellaiseksi, ettei ole ostamisen arvoinen tms. Tai jo se, että on jo pelannut sen eikä näe tarvetta ostaa enää erikseen.
Olen ihan samaa mieltä. Itsekin hankin Outer Worldsin vielä fyysisenä, kun sen sain Kärkkäisen alesta alle kahdenkympin. Pelasin sen alunperin Game Passin kautta. Viime viikonloppuna pelasin A Way Outin kaverin kanssa kokonaan läpi. Siinä yksi esimerkikisi sopiva peli, jota tuskin tulee hankittua, mutta Game Passin kautta se tuli pelattua ja tykkäsin kovasti.
 
Ylös Bottom