Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Tämän ketjun "normaali keskustelu" = puolenkymmentä nimimerkkiä julistaa Game Passin nimeen kuin se olisi osa omaa identiteettiä samalla kun samat tyypit tykkäilevät toistensa viesteistä ristiin. Punaista nähdään kollektiivisesti siinä vaiheessa, kun joku uskaltaa tuoda oman eriävän näkemyksensä palvelusta esiin.

MLB-pelisarjan osalta oma kommentointini ei liittynyt kuin tuohon epäkelpoon vertailuun, jossa verrattiin kahta eri asiaa, vuokraamista ja ostamista.
Ei se mitään punaisen näkemistä ole. Se on vain perustellusti eri mieltä kanssasi olemista, ei mitään sen kummempaa. Vaikka sinun mielestäsi juuri tuo oma mielipiteesi on oikea ja parempi kuin muiden täällä kirjoittavien, niin me muut täällä kirjoittavat emme ainakaan kaikki niin koe, ja meillä on toki yhtäläinen oikeus perustella miksi me koemme asian eri tavalla kuin sinä ja jotkut muut.
 
En kyllä pysty näkemään mitään "hysteriaa" siinä että vuosipäivityspelin tapauksessa ei näe mitään eroa siinä pelaako pelin ostamisen vai vuokraamisen kautta.

Minä en pelaa näitä vuosipäivitysurheilupelejä ollenkaan mutta monet ystävät pelaavat ja kukaan näistä ei tee yhtään mitään sillä vanhemmalla versiolla kun uusi ilmestyy eikä niitä "kukaan" enää osta siinä vaiheessa kun uusi on ilmoilla. Näkisin siis että jos itse pelaisin näitä niin olisi ihan sama kuluttaa se uusin versio vuokrauksen kautta.

Mielestäni tässä tapauksessa on siis täysin loogista verrata 70e omaksi saatavaa fyysistä (en minä mitään digiä edes miettisi) vuokraamiseen.

Kiinnostavat pelit ostan joka tapauksessa fyysisenä mutta esimerkiksi Forza Horizon 4 ja Outer Worlds tuli pelattua Game Passista ja ostin vasta fyysisenä kun sain 20 eurolla per peli.

Ja mitä tulee siihen että jos tilanne olisi toisinpäin: olisin samaa mieltä. PS Nowsta saatavana vuokrapelinä olisi diili paljon parempi kuin ostettuna 70 euron hintaa Xboxille. Tietenkin.

Ei tässä mikään fanipoikuus tai hysteria ole kyseessä vaan omat mieltymykset ja mielestäni myös ihan logiikka. Perustelin jo mielestäni miksi tämä vertailu on täysin ymmärrettävää ja loogista ja että tämä olisi sama tilanne siitä riippumatta kuka tämän tarjoaa ja millä alustalla.

Tuntuu nyt että täällä nähdään fanipoikia siellä missä niitä ei ole. Sitä paitsi sekin on aika loogista että Game Passin keskusteluketjussa on porukkaa, jotka palvelusta pitävät :D

Ja totta kai saa kritisoida mutta ei se ole fanipoikuutta tai hysteriaa jos ei ole kritiikin kanssa samaa mieltä. Omituista ajattelua että kun omaan mielipiteeseen ei yhdytä, niin sille pitää keksiä jokin syy fanipoikuudesta tai hysteriasta. Logiikkaa se on, sillä kyllä tällaisen joka vuosi pienin muutoksin ilmestyvän pelin pelaa mieluummin mahdollisimman halvalla jos saman tekee myös mainitsemieni FH4:n ja Outer Worldsin kanssa.

Mitä järkeä minun olisi mennä kaupoille maksamaan 70 e jos saan pelata pelin kuukausimaksulla ja halutessani ostaa sen fyysisenä sitten myöhemmin alesta hyllyyn? Miten tämä toimintani on millään tavalla fanipoikuutta eikä vain järkeä?

Ymmärrän tietenkin että vielä halvemmalla pääsisin jos ostaisin pelit vain alesta mutta kun GP on juuri siitä syystä tilauksesta että sen kautta löydän pelejä, joita en muuten edes kokeilisi. Nyt ei mene piilotetut helmet ohi ja niiden lisäksi saan pelata myös pelata osan muutenkin ostoslistalla olevista peleistä heti julkaisussa reilusti halvemmalla kuin uutena ostettuna.

Voisiko nyt joku selittää vielä että miksi tämä tapa on jotenkin huono tapa, fanipoikuutta tai hysteriaa?

PS. Liketin niitä kommentteja, joista olin samaa mieltä. Sekään ei ole mitään fanipoikuutta. Miksi tykkäisin kommenteista, joista en ole millään tasolla samaa mieltä? Erityisesti jos käytetyssä perustelussa ja/tai logiikassakaan ei ole mielestäni mitään tykkäämistä? Jostain säälistäkö täällä pitäisi tykkäillä ihan joka kommentista ettei tule paha mieli?

Lienen ymmärtänyt "likettämisen" sitten ihan väärin, sillä tapana on ollut tykätä kommenteista, joista sananmukaisesti tykkää; on samaa mieltä tai muuten pitää kommenttia hyvänä tai asiaa hyvin sanottuna.

Voihan niitä eri asioita yhdistellä samaan viestiin, että oma kirjoitus vaikuttaa perustellummalta. Tässä vielä palanen rautalankaa:

- vuokraaminen ja ostaminen eivät ole sama asia. En ota kantaa siihen, mikä on kenellekin se sopivin tapa ja kannattaako näitä yhdistellä. That's it.
- fanipoikahysteria ei ole terminä kovin täsmällinen, mutta omasta mielestäni kuvastaa hyvin tämän keskusteluketjun joitakin hetkiä. Viestissäni en siis yhdistänyt tätä juuri MLB-julkaisuun, eikä sitä tarvitse sen kautta siten kommentoidakaan. Fanipoikatoimintaa on mielestäni esimerkiksi juuri tuo aiemmassa viestissä mainittu puolenkymmentä tyyppiä ylistämässä ja tykkäilemässä ristiin lähtökohtaisesti kaikkea Game Passiin liittyvää. Tai miten olisi Xbox/Microsoft-aiheiset avatarit siihen kaupan päälle? Eikö vieläkään kelpaa fanipoikamääritelmään? Se on tietty ihan porukan oma asia, että haluaako näin toimia.
- paha mieli- ja säälikommentit voikin sitten jättää sinne hiekkalaatikolle.

Ei se mitään punaisen näkemistä ole. Se on vain perustellusti eri mieltä kanssasi olemista, ei mitään sen kummempaa. Vaikka sinun mielestäsi juuri tuo oma mielipiteesi on oikea ja parempi kuin muiden täällä kirjoittavien, niin me muut täällä kirjoittavat emme ainakaan kaikki niin koe, ja meillä on toki yhtäläinen oikeus perustella miksi me koemme asian eri tavalla kuin sinä ja jotkut muut.

En minä koe että minun mielipiteeni on oikea ja parempi kuin muiden. Se on minun henkilökohtainen mielipiteeni, eikä se vähennä eriävän mielipiteen arvoa tai toisinpäin. Mielipiteen kirjoittaessaan ja/tai lukiessaan ottaa aina sen riskin, että joko itse tai toinen saattaa olla eri mieltä ja ilmaista asian omalla tavallaan.
 
Voihan niitä eri asioita yhdistellä samaan viestiin, että oma kirjoitus vaikuttaa perustellummalta. Tässä vielä palanen rautalankaa:

- vuokraaminen ja ostaminen eivät ole sama asia. En ota kantaa siihen, mikä on kenellekin se sopivin tapa ja kannattaako näitä yhdistellä. That's it.
- fanipoikahysteria ei ole terminä kovin täsmällinen, mutta omasta mielestäni kuvastaa hyvin tämän keskusteluketjun joitakin hetkiä. Viestissäni en siis yhdistänyt tätä juuri MLB-julkaisuun, eikä sitä tarvitse sen kautta siten kommentoidakaan. Fanipoikatoimintaa on mielestäni esimerkiksi juuri tuo aiemmassa viestissä mainittu puolenkymmentä tyyppiä ylistämässä ja tykkäilemässä ristiin lähtökohtaisesti kaikkea Game Passiin liittyvää. Tai miten olisi Xbox/Microsoft-aiheiset avatarit siihen kaupan päälle? Eikö vieläkään kelpaa fanipoikamääritelmään? Se on tietty ihan porukan oma asia, että haluaako näin toimia.
- paha mieli- ja säälikommentit voikin sitten jättää sinne hiekkalaatikolle.



En minä koe että minun mielipiteeni on oikea ja parempi kuin muiden. Se on minun henkilökohtainen mielipiteeni, eikä se vähennä eriävän mielipiteen arvoa tai toisinpäin. Mielipiteen kirjoittaessaan ja/tai lukiessaan ottaa aina sen riskin, että joko itse tai toinen saattaa olla eri mieltä ja ilmaista asian omalla tavallaan.
Itse asiassa se, että toisin kanssasi ajattelevia leimaat välittömästi ”fanipojiksi”, on aika selvä osoitus siltä, että koet oman mielipiteesi tietyllä tapaa paremmaksi ja arvostettavammaksi, kuin heidän. Mutta eipä tästä sitten tämän enempää.
 
Itse asiassa se, että toisin kanssasi ajattelevia leimaat välittömästi ”fanipojiksi”, on aika selvä osoitus siltä, että koet oman mielipiteesi tietyllä tapaa paremmaksi ja arvostettavammaksi, kuin heidän. Mutta eipä tästä sitten tämän enempää.

Kerrotko vielä, että missä kohtaa olen näin sanonut? Juurikin siteerattu viestini sisältää oman määritelmäni fanipoika-termin käytölle. Missä kohti sanon, että toisin kanssani ajattelevat ovat fanipoikia? Viestisi on todella mutkiaoikovaa yleistystä.
 
- fanipoikahysteria ei ole terminä kovin täsmällinen, mutta omasta mielestäni kuvastaa hyvin tämän keskusteluketjun joitakin hetkiä. Viestissäni en siis yhdistänyt tätä juuri MLB-julkaisuun, eikä sitä tarvitse sen kautta siten kommentoidakaan. Fanipoikatoimintaa on mielestäni esimerkiksi juuri tuo aiemmassa viestissä mainittu puolenkymmentä tyyppiä ylistämässä ja tykkäilemässä ristiin lähtökohtaisesti kaikkea Game Passiin liittyvää. Tai miten olisi Xbox/Microsoft-aiheiset avatarit siihen kaupan päälle? Eikö vieläkään kelpaa fanipoikamääritelmään? Se on tietty ihan porukan oma asia, että haluaako näin toimia.
Tätä täytyy kyllä kompata! En halua lokeroida ketään mihinkään lokeroon tai alkaa haukkumaan ketään fanipojaksi, mutta kieltämättä noiden avatarien käyttö luo väkisin tietynlaisen leiman noihin Xboxia ja sen eri palveluita ylistäviin viesteihin. Ollaan pelifoorumilla puhumassa peleistä ja niihin liittyvistä oheisasioista, joten jos "kulkee ympäri foorumia Xbox-pelipaita päällään kehumassa kaikkea kyseiseen brändiin liittyvää", niin silloin ei minusta ole kauheasti varaa valittaa, jos joku päinvastaisen mielipiteen omaava päätyy lokeroimaan kyseisen käyttäjän "Xbox-fanipojaksi". Sinänsä jännä juttu, että noita Xbox-logoja näkyy yllättävän monella avatareissa, mutta Sonyn vastaavia ei ole tullut vastaan. "Fanituotteisiin pukeutuminen" herättää usein keskustelua, olen huomannut.

Eli näin simppeli vinkki tähän väliin: Jos haluat vähentää riskiä tulla leimatuksi "fanipojaksi", niin älä kulje ympäri foorumia Xboxin/Sonyn/Nintendon logo edellä niin, että se osuu ensimmäisenä toisten silmiin. Ja toinen simppeli ilmainen vinkki: Tapelkaa ja vängätkää vähemmän, niin jää enemmän aikaa pelata! Pelata voi sitten ihan millä laitteella tahansa käyttäen fyysistä levyä, ostettua digiversiota tai vuokrattua versiota. Less fighting, more gaming!
 
Tätä täytyy kyllä kompata! En halua lokeroida ketään mihinkään lokeroon tai alkaa haukkumaan ketään fanipojaksi, mutta kieltämättä noiden avatarien käyttö luo väkisin tietynlaisen leiman noihin Xboxia ja sen eri palveluita ylistäviin viesteihin. Ollaan pelifoorumilla puhumassa peleistä ja niihin liittyvistä oheisasioista, joten jos "kulkee ympäri foorumia Xbox-pelipaita päällään kehumassa kaikkea kyseiseen brändiin liittyvää", niin silloin ei minusta ole kauheasti varaa valittaa, jos joku päinvastaisen mielipiteen omaava päätyy lokeroimaan kyseisen käyttäjän "Xbox-fanipojaksi". Sinänsä jännä juttu, että noita Xbox-logoja näkyy yllättävän monella avatareissa, mutta Sonyn vastaavia ei ole tullut vastaan. "Fanituotteisiin pukeutuminen" herättää usein keskustelua, olen huomannut.

Eli näin simppeli vinkki tähän väliin: Jos haluat vähentää riskiä tulla leimatuksi "fanipojaksi", niin älä kulje ympäri foorumia Xboxin/Sonyn/Nintendon logo edellä niin, että se osuu ensimmäisenä toisten silmiin. Ja toinen simppeli ilmainen vinkki: Tapelkaa ja vängätkää vähemmän, niin jää enemmän aikaa pelata! Pelata voi sitten ihan millä laitteella tahansa käyttäen fyysistä levyä, ostettua digiversiota tai vuokrattua versiota. Less fighting, more gaming!
Käytän Xbox aiheista avataria, tykkään Xboxista konsolina ja monista sen peleistä. Toisaalta tämä tuskin tulee kenellekään tätä foorumia enemmän lukevalle yllätyksenä. Tykkään myös Game Passista palveluna kuin myös Achievementtien metsästyksestä. Ehkä olen sitten fanipoika. Jos joku näin ajattelee, ei onneksi ole pois minun olemisesta. :)

Tykkään myös Nintendo Switchistä ja sen peleistä ja uskokaa tai älkää jopa pleikkarista ja sen peleistä, vaikka näillä pelaankin selvästi vähemmän kuin Xboxilla.

Sitten onkin se kysymys, että miksi ylipäätään joku pitäisi leimata fanipojaksi, tai olla leimaamatta? Varsinkaan sen mukaan miten pukeutuu (mikä avatar on käytössä). Tykkäähän joku vaikka jostain urheilujoukkueestakin ja tällä tyypillä voi sitten olla sen jengin pelipaita tai vaikka lippis.
 
Sitten onkin se kysymys, että miksi ylipäätään joku pitäisi leimata fanipojaksi, tai olla leimaamatta? Varsinkaan sen mukaan miten pukeutuu (mikä avatar on käytössä). Tykkäähän joku vaikka jostain urheilujoukkueestakin ja tällä tyypillä voi sitten olla sen jengin pelipaita tai vaikka lippis.
Älä minulta kysy, koska en ole leimannut ketään. Kunhan totesin, että tuollaisten avatarien/fanituotteiden näkyvä käyttäminen voi sellaista leimautumista aiheuttaa. Se nyt vaan on fakta juttu, että joidenkin silmissä tuollainen avatar yhdistettynä kyseisen firman jatkuvaan/toistuvaan hehkuttamiseen/kehumiseen aiheuttaa tietynlaisia kaikuja/ennakkoasenteita.

Urheilutuotteista tiedän aika paljonkin, koska käytän sellaisia itse aika paljonkin. Ne herättävät keskustelua ja "kuittailua" toistuvasti. Kun oma suosikkijoukkue häviää, niin pientä piikkiä tulee. Kun oma suosikkipelaaja hölmöilee, niin siitäkin "kuittia" joskus tulee. Toki kun kuittailijat ovat jo monen vuoden takaa tuttuja kavereita, niin tietää sen olevan ainakin suurimmaksi osaksi leikkiä ja hyväntahtoista. Vastaavasti täällä foorumilla harva meistä on väittelykumppaniaan naamatusten tavannut, joten suhtautuminen ja meno on erilaista. Foorumiviestiin ei esimerkiksi saa millään tavalla esille äänen painoa tai sävyä, josta usein paljastuu paljonkin, kun naamatusten tuttavien kesken "naljaillaan".

Mutta nyt ollaan niiiiiin älyttömän kaukana ketjun itse aiheesta, että jätän tämän nyt tähän. Lähden pelaamaan niitä pelejä.
 
Viimeksi muokattu:
Eli verrattiin suvereenisti 70e hintaista versiota vuokraversioon. Ymmärrän kyllä, että molemmilla valinnoilla peliä pääsee pelaamaan. Silti väite on virheellinen, eikä se siitä muutu oikeaksi vihreillä laseillakaan. Jos tämä ei vieläkään aukea, niin kääntäkää mielessänne roolit toisinpäin ja Game Passin tilalle PSNow.
Mihin versioon sinä vertaisit MLB:n Game Pass versiota Playstation puolella? Koska vaihtoehtoja ei ole, alkuperäinen vertaus on mielestäni täysin osuva. Niin tai näin viestini ajatus säilyy myös mielestäni validina.
 
Viimeksi muokattu:
Mihin versioon sinä vertaisit MLB:n Game Pass versiota Playstation puolella? Koska vaihtoehtoja ei ole alkuperäinen vertaus on mielestäni täysin osuva. Niin tai näin viestini ajatus säilyy myös mielestäni validina.
Ajatusta voi myös jatkaa niin että nythän on avattu ajatus siitä että first party peli voikin olla muutakin kuin vaan tietty yksinoikeus jollekkin...
Tämänkin trendin sopisi laajentua!
 
Mihin versioon sinä vertaisit MLB:n Game Pass versiota Playstation puolella? Koska vaihtoehtoja ei ole alkuperäinen vertaus on mielestäni täysin osuva. Niin tai näin viestini ajatus säilyy myös mielestäni validina.

Vertaisin PSNow-versioon, jos sellainen olisi. Silloin puhuttaisiin vuokraversioista. Jotenkin ihan ihmeellistä väittämistä päivänselvää asiaa vastaan? Onko muka mielipide, että vuokraaminen ja ostaminen ovat samoja asioita? Jos on, niin sitten nielen sanani ja olette oikeassa.

Muuttuuko jääkiekko jalkapalloksi, jos saatavilla ei ole kuin jalkapallo?
 
Vertaisin PSNow-versioon, jos sellainen olisi. Silloin puhuttaisiin vuokraversioista. Jotenkin ihan ihmeellistä väittämistä päivänselvää asiaa vastaan? Onko muka mielipide, että vuokraaminen ja ostaminen ovat samoja asioita? Jos on, niin sitten nielen sanani ja olette oikeassa.

Muuttuuko jääkiekko jalkapalloksi, jos saatavilla ei ole kuin jalkapallo?
Mä en taas ymmärrä miksi näitä ei voisi vertailla keskenään, tai että miten se vertailu tarkoittaisi sitä, että väittäisi kahta eri asiaa samaksi.

Siinä että vertailee 70€ Ps versiota 70€ Xbox versioon, jää ainoaksi eroksi alusta. Ei kovin mielenkiintoinen vertailu.

Vuokraversion vertaaminen ostoversioon taas on mielekkäämpää, koska siinä voi etsiä plussat ja miinukset puolin ja toisin, ja jokainen voi sen perusteella tehdä päätöksensä siitä mikä versio itselleen on paras. Joku joka pelaa Game Passista paljon muutakin, kokee sen mahdollisesti parhaaksi versioksi, joku taas tietää tykittävänsä jotain peliä satoja tunteja, ja kokee ostoversion parhaaksi tavaksi hankkia se pelaamisoikeus.

Parastahan tässä on vaihtoehdot. Siinä missä ennen ainoa tapa päästä pelaamaan peliä, oli iskeä hillot tiskiin ja levy hyllyyn, nyt voit valita ja ei kai sen pitäisi olla ongelma kenellekkään.
 
Kyllä se on positiivista jos tälläinen mahdollisuus on nykyään. Itselle ei tämä palvelu sovi, kun sitä peliaikaa ei ole enään paljon. Yhdenkin pelin pelaamisessa kestää itsellä viikkoja, niin ei tämä palvelu pääsisi kuukausimaksun arvoiseksi itsellä.

Mutta täytyy sanoa että kova tarjonta tässä palvelussa on ja suosittelen ehdottomasti jos on vaan aikaa pelata.
 
Autetaas kaveria mäessä. Microsoftin konsolille pelin ostaminen valmistajan verkkopalvelusta julkaisussa kustantaa ainakin 10e vähemmän kuin Sonyn konsolille tämän hetkisten tietojen mukaan. Siinä vertailukelpoista materiaalia.

Vuokraan leffan vuokraamosta hintaan 2e tai ostan omaksi hintaan 10e, ihan sama asia. Ei mitään eroa. No mutta onpahan ainakin mielenkiintoinen vertailu, niin voidaan sitten ihan tosiasiatkin ohittaa.

Nyt on jo niin paljon jankattu tästä asiasta, että mulle riittää. Musta = valkea ja kaikki on jees.
 
Vuokraan leffan vuokraamosta hintaan 2e tai ostan omaksi hintaan 10e, ihan sama asia. Ei mitään eroa. No mutta onpahan ainakin mielenkiintoinen vertailu, niin voidaan sitten ihan tosiasiatkin ohittaa.
Älä nyt viitsi. Ei täällä kukaan väitä, että vuokraaminen tai ostaminen on sama asia.

Jos näillä sun termeillä puhuttaisiin, niin ostaa tai vuokraa sen leffan niin katselukokemus on kuitenkin ihan sama. Muutenkin tämä vuokraus/osto jauhanta on melko turhanaikaista. Sama peli hankkii sen pelioikeiden mitä kautta tahansa.
 
Kommentoin tänne, koska minulla on siihen oikeus. Lisäksi pelaan myös Xboxilla. En vain pidä tästä Game Pass-fanipoikahysteriasta, jonka varjolla mustakin muuttuu valkoiseksi. Itsellänikin on Game Pass Ultimate, mutta ei tämä silmitön hehkutus oikein avaudu minulle. Kirjoitin jo aiemmin, että pyrin tuomaan mielipiteitäni esille ihan jo siitä syystä, että kuulun pelaajayhteisöön. Siihen samaan yhteisöön, jossa porukka on joko oikeaa tai väärää mieltä ja mikä muokkautuu ajan kanssa tietynlaiseksi. Ei kai tässä hiljaa vierestä tarvitse sen takia tilanteen kehittymistä seurata, kun omat näkemykset eivät miellytä jotain toista henkilöä/henkilöitä? Ei se tällä(kään) foorumilla ole muitakaan estänyt.

Tarvitsenko mielestäsi jonkin muun perusteen sananvapauden käyttämiselle?
Tämä on täysin offtopic, mutta taidat olla oikea juhlien ilopilleri.

Miksi sinun pitää väen vängällä vääntää tästä asiasta? Sinun mielestäsi Game Pass jotenkin huono, en ymmärrä miksi, muut pitävät. Olet Game Pass-ketjussa ja ihmettelet miksi sakki ei näe asiaa niin kuin sinä näet. Sinä et pidä, muut pitävät, jätä asia siihen ja jatka elämääsi. Pelaa vaikka jotain.
 
On se kova palvelu kyllä, mistään muusta pelimaailmaan liittyvästä ei kyllä saisi näin paljoa puheenaihetta revittyä tai hakattu edes sorkkaraudalla sekä kirveellä :D
Kyllä, ja huomannut samoja nimimerkkejä muillakin peliaiheisilla foorumeilla haukkumassa tai/ja kyseenalaistamassa samaista palvelua. Herättää tunteita joka suuntaan.
 
Tämä riita on siinä mielessä turha, että Xboxilla Game Pass ei ole ainoa tapa pelata pelejä, vaan voi niitä pelejä edelleen ostaa jos pelkää vuokrauspalveluja. Ymmärtäisin tämän keskustelun siinä vaiheessa jos ei olisi valinnanvaraa. Itselleni Game Pass on ollut huikea palvelu ja se on jopa lisännyt kiinnostusta pelaamiseen, sillä yhessä vaiheessa pelaaminen jäi vähille, kun talouspuoleni ei ollut mikään hyvä ja pelien ostaminen olisi käynyt kalliiksi. Uskon, että Game Pass on tehnyt paljon säästöä verrattuna siihen jos olisin ostanut samat pelit.
 
Tämä riita on siinä mielessä turha, että Xboxilla Game Pass ei ole ainoa tapa pelata pelejä, vaan voi niitä pelejä edelleen ostaa jos pelkää vuokrauspalveluja. Ymmärtäisin tämän keskustelun siinä vaiheessa jos ei olisi valinnanvaraa. Itselleni Game Pass on ollut huikea palvelu ja se on jopa lisännyt kiinnostusta pelaamiseen, sillä yhessä vaiheessa pelaaminen jäi vähille, kun talouspuoleni ei ollut mikään hyvä ja pelien ostaminen olisi käynyt kalliiksi. Uskon, että Game Pass on tehnyt paljon säästöä verrattuna siihen jos olisin ostanut samat pelit.
Juuri näin. Gamepass tarjoaa mahdollisuuden testata pelejä, mitä ei ikinä ilman sitä tulisi pelattua. Sitten jos niistä oikein tykkää, niin voi ostaa myös fyysisenä, jos siltä tuntuu. Itse ostanut useamman pelin myös fyysisenä hyllyyn, vaikka on myös gamepassissa. Itse en keksi gamepassissa mitään huonoa puolta, monipuolistaa jopa pelimakua. Ei tule pelattua vaan niitä tuttuja ja turvallisia pelejä. Kuten aiemminkin olen sanonut, niin loistava palvelu.
 
Ylös Bottom