Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Mulla ei toiminut aamulla mikään Game Pass peli, mutta konsolin uudelleenkäynnistys onneksi korjasi tuon.

Ei valitellut mitään tileistä, mutta pelit eivät vain käynnistyneet :D
Game Passissa, sekä Storessa, oli viime yönä jotain häikkää, osa peleistä ei käynnistynyt, Cloud ei toiminut, joillakin ei onnistunut ostot jne.

Mulla ei toiminut aamulla mikään Game Pass peli, mutta konsolin uudelleenkäynnistys onneksi korjasi tuon.

Ei valitellut mitään tileistä, mutta pelit eivät vain käynnistyneet :D

Game Passissa, sekä Storessa, oli viime yönä jotain häikkää, osa peleistä ei käynnistynyt, Cloud ei toiminut, joillakin ei onnistunut ostot jne.

Nämä tällaiset onkin syy miksi en digiä, striimausta ja muita hirvityksiä kauheasti halua tukea vaikka Game Passia tilaankin. Ei tarvitse olla iso häikkä jossain niin ei pääse pelaamaan ollenkaan. Minuakin saatetaan kenties MS-miehenä pitää mutta olen jo pitkään ostanut kaikki mahdolliset pelit PS5:lle koska tuntuu että MS tykkää myydä lähinnä käyttöoikeuksia eikä pelin dataa. Toki samaan suuntaanhan se on mennyt yleisesti muutenkin ja pc:llä ollut arkipäivää. Pyrin silti pitäytymään ns. viimeisessä linnakkeessa niin pitkään kuin voin. Ja toki aina on myös Switch, jolla tuntuisi pelit myös oikeasti olevan niillä korteilla.

Tietty myös julkaisijasta on kiinni mitä siellä levyillä lopulta on. Ja tiedän myös että aika lailla kaikki pelit on raakileina levyillä joka tapauksessa ja vaativat kymmeniä gigoja päivityksiä että toimivat mutta kun edes jotain olisi eikä vain "setup.exe" tai vastaavaa.

Ja miksikö sitten tilaan kuitenkin Game Passia? Pääsen halvemmalla kuin ostamalla pelit diginä, jolloin silloin on kyse asiasta (digidigi), jota en jaksaisi tukea.

Pikseligrafiikkainen roolipeli Chained Echoes on saanut julkaisupäivän ja samalla tiedon että peli nähdään day one Game Passissa 8.12.2022.

Lisätääs vielä sen verran että nyt olis uusinta jalkapallomanagerointia ja apinasaarta linjoilla.

Viimeksi muokattu:
Steamissa erittäin hyvin menestynyt Vampire Survivors ilmestyi Xboxille ja suoraan Game passiin. PC:llä en tuota koskaan ehtinyt kokeilemaan, mutta vaikuttaa hauskalta ja koukuttavalta muutaman pelin jälkeen, kun tänään sitä pääsin pelaamaan konsolilla. Olisikohan peli ollut jopa viime kuukauden pelatuin peli Steamissa, luin jonkun sellaisen artikkelin. Joka tapauksessa kyseessä on noin kolmen euron hintainen "pikkupeli", jossa ideana on liikkua eri suuntiin hahmolla, joka ampuu vastaan ryntääviä monsuja automaattisesti aseilla, joita voi viritellä kokemustasojen myötä. Olen ollut vuosikymmeniä Robotron fani ja pelistä tulee samanlaisia fiiliksiä, mutta koska käytössä on vain liikkuminen eri suuntiin, on toiminta paljon rennompaa eikä tunnu vaativan jedirefleksejä. Joskus jaksaa pelata vain jotain nopeaa ja yksinkertaista ja siihen tämä tuntuisi sopivan. Pelissä on myös armoton määrä grindausta, jos saa siitä kiksejä. Miinuspuolena on sitten tavattoman iso työ avata kaikki aseet ja ominaisuudet sun muut käyttöön, jos on pakkomielle suorittaa peli 100%.

Testiin lähtee kyllä uudestaan Series S kautta. Taitaa silläkin pyöriä hyvin peli vai pyörikö se jo Julkkarissa?

Steamissa erittäin hyvin menestynyt Vampire Survivors ilmestyi Xboxille ja suoraan Game passiin. PC:llä en tuota koskaan ehtinyt kokeilemaan, mutta vaikuttaa hauskalta ja koukuttavalta muutaman pelin jälkeen, kun tänään sitä pääsin pelaamaan konsolilla. Olisikohan peli ollut jopa viime kuukauden pelatuin peli Steamissa, luin jonkun sellaisen artikkelin. Joka tapauksessa kyseessä on noin kolmen euron hintainen "pikkupeli", jossa ideana on liikkua eri suuntiin hahmolla, joka ampuu vastaan ryntääviä monsuja automaattisesti aseilla, joita voi viritellä kokemustasojen myötä. Olen ollut vuosikymmeniä Robotron fani ja pelistä tulee samanlaisia fiiliksiä, mutta koska käytössä on vain liikkuminen eri suuntiin, on toiminta paljon rennompaa eikä tunnu vaativan jedirefleksejä. Joskus jaksaa pelata vain jotain nopeaa ja yksinkertaista ja siihen tämä tuntuisi sopivan. Pelissä on myös armoton määrä grindausta, jos saa siitä kiksejä. Miinuspuolena on sitten tavattoman iso työ avata kaikki aseet ja ominaisuudet sun muut käyttöön, jos on pakkomielle suorittaa peli 100%.
Minulla on mennyt jo Itch.ion ilmaisversioon läppärillä paljon aikaa, joten tämä menee kyllä testiin. Tosin en tiedä onko tämä sopiva peli ns. "oikeaan" pelaamiseen kun tuota ilmaisversiota olen pelaillut samalla kun olen "katsonut" televisiota tms. Peli kun ei vaadi kauheasti mitään niin voi helposti keskittyä muuhunkin samalla, mikä taas ei ole sellaista pelaamista, jota varten konsoli tulee käynnistettyä.

Huvittava muuten kun pelissä oli jotain 140 achievementtiä :O

Jos on Game Pass Ultimate käytössä, Vampire Survivorsia voi pelata Xboxilla ja PC:llä niin, että kaikki edistyminen säilyy. Siinä mielessä tämä versio on muihin nähden ylivertainen mielestäni, vaikka toisaalta peli on todella suosittu myös Steam Deckillä, eli vähän pitää miettiä, millä alustalla aikoo viettää eniten aikaa. Steam Deck on kyllä tällaiselle pelaamiselle varsin optimaalinen alusta myös. Peli toimii kyllä xCloudissakin, mutta vaatii erillisen ohjaimen, eli ei ole niin kätevä ja ainakin omalla testauksella kodin wlanissa peli lagitti pelikelvottoman paljon. Jos tähän saisi mobiililaitteelle sopivan ohjauksen ja xCloud pyörisi paremmin, olisi aika kova ajantappaja.

Mietin kyllä jo että jos jaksaisi pyöräyttää peliä xCloudin kautta. Tai sitten asentaa sen ihan läppärille asti. Ekaa kertaa tulisi hyödynnettyä GP Ultimatea muuallakin kuin konsolilla.

Päätin ihan läpällä viime yönä kokeilla tätä kun kaikkialla hehkutettu. 3 tuntia myöhemmin tajusin pelin sammuttaa. Aiheuttaa todella pahaa riippuvuutta. Nousi yhdeksi suosikeistani heittämällä ja aloin ymmärtämään sitä hehkutusta. :D

Päätin ihan läpällä viime yönä kokeilla tätä kun kaikkialla hehkutettu. 3 tuntia myöhemmin tajusin pelin sammuttaa. Aiheuttaa todella pahaa riippuvuutta. Nousi yhdeksi suosikeistani heittämällä ja aloin ymmärtämään sitä hehkutusta. :D
Tämä tosiaan on peli, jota ei screenshottien perusteella uskoisi pelaavansa niin että joku "kokeilu" muuttuu useammaksi tunniksi. Minulle oli jo tuttu mutta voin kuvitella että jos tätä erehtyy kokeilemaan niin saattaa kokeilu pitkittyä.

Tässä on ehkä jotain Tetrismäistä "vielä kerran"-taikaa.

Tämä tosiaan on peli, jota ei screenshottien perusteella uskoisi pelaavansa niin että joku "kokeilu" muuttuu useammaksi tunniksi. Minulle oli jo tuttu mutta voin kuvitella että jos tätä erehtyy kokeilemaan niin saattaa kokeilu pitkittyä.

Tässä on ehkä jotain Tetrismäistä "vielä kerran"-taikaa.
Tänäänkin huomannut käynnistäneeni pelin useamman kerran ja jokaisella kerralla "Jos nyt vielä yhden kerran kokeilisin". :D

Pakko hehkuttaa tältäkin suunnalta Vampire Survivorssia. En tiedä kauan koukku pitää, mutta tällä hetkellä se on syvällä kiinni. Kaikki Game Pass pelurit (ja muutkin) mars testaamaan.
Testasin, en ihan täysin koukuttunut mutta näen sen mahdollisuuden jos vähän enemmän kiinnostaisi. Tuosta tuli vähän mieleen Neon Abyss.

Ylös Bottom